![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Juist, de good old times, toen we nog gestraft deden werden voor wat we uitspookten en niet voor wat we dachten of zeiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je riskeert een pak slaag te krijgen, in sommige gevallen moet je midden rijkswachters te paard van 't station tot aan het stadion begeleid worden, of als je met je eigen auto gaat, dan stampen ze je spiegel af ... Het is duidelijk: de klubs en de supporters zelf distansiëren zich niet duidelijk en ferm genoeg van een aantal psychopaten. Dan moeten ze er de gevolgen maar van dragen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Na de laatste derby tussen kv en racing stond ik in de mcdonalds, 300m van het racing stadion, ik had mijn geel rood shirt aan, achter mij stonden een paar racingers. Aan sommige tafeltjes zaten er racing supporters aan andere zaten er kv supporters, de woestijn in hun keel aan het blussen. Spijtig dat ze hier niet komen filmen dacht ik toen. Er zijn inderdaad een aantal clubs die niet genoeg doen om het hooliganisme aan te pakken. Maar zelfs daar zal je al naar de voetbal kunnen gaan zien zonder een pak slaag te krijgen, je zal er je nog niet eens bedreigd voelen. Al neemt dat niet weg dat die clubs echt wel harder hun best moeten doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Burgemeester
|
![]() Hier is die omzendbrief trouwens:
Citaat:
![]() |
![]() |
#107 | |
Burgemeester
|
![]() Deze maatregel kan anders ook wel tellen:
Citaat:
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je stelt dat sport kan dienen om mensen bij mekaar te brengen, zelfs mensen wier landen in oorlog zijn met mekaar, ja dan moet je tijdens die sportwedstrijden enige voorzichtigheid aan de dag leggen, "om je doel niet voorbij te schieten". De stelling "lachen of wenen" is dan wel een beetje misplaatst tegenover de nobele bedoeling ..
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Burgemeester
|
![]() wat mij opvalt is dat de (v)ld de laatste tijd zich veel doet opmerken.de verkiezingsstrijd barst los.de prins op de vingers tikken,er moet een staatshervorming komen,de ambetantenaren,een boekje schrijven en vanaf nu tellen we 16,17-19.het ontbrekende getal mag vanaf nu af niet meer worden geschreven of uitgesproken wegens rasistich.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Nee. Het totale verbod op vlaggen is er gekomen nadat iemand een Turks-Cypriotische had bovengehaald in het Arsenal stadion. Griek-Cypriotische Arsenal supporters zijn achteraf gaan klagen. Het gaat hier dus over enkele supporters onderling. Buitenlandse politiek heeft hier niks mee te maken. Arsenal speelt een belangrijke rol in de strijd tegen racisme, maar hier schiet men toch hun doel voorbij. Waarom nu niet gewoon die Turks-Cypriotische vlag verbieden? Deze kan immers opgevat worden als pure provocatie omdat ze helemaal niks met voetbal te maken heeft. Ik ken geen enkel Turks-Cypriotische speler bij Arsenal of een andere SPL ploeg.
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien toch weer een voorzet van mij, die er misschien naast zit, maar toch: een private klub mag interne reglementen opstellen, dat is geen censuur, het is voornamelijk de overheid die zich moet hoeden voor censuur. Zo mag vb. een wielertoeristenklubke in zijn reglementje stellen dat politieke diskussies niet gewenst zijn. Ze kunnen dit beslissen om te vermijden dat het een of het ander heetgeblakerd nieuw lid heel de sfeer verpest, drie kwart van de bestuursleden hun ontslag doet geven ... om even later zelf ook op te stappen. De doodsteek van het wielerklubke enfin. Als een voetbalklub een bepaalde sfeer wilt nastreven, waarom zou dat dan niet mogen ? Verschil is wel: als de overheid zo'n sfeer wil opleggen of verbieden, dat is andere koek. Dan wordt het dansen op een slappe koord, maar dat is hier al gezegd geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Burgemeester
|
![]() Inderdaad. Ik ga ermee akkoord dat de voetbalclub vlaggengezwaai in het stadion MAG verbieden. IK vind het wel een bijzonder onnozele en vergaande maatregel. Er hoeft zich blijkbaar maar "1 moeilijk geval" druk te maken over een welbepaalde vlag en de rest van de supporters (en we kunnen in dit geval spreken over zo´n 50.000 personen) moet daar dan voor boeten door in de toekomst ALLE vlaggen thuis te laten. Vlaggen zijn mijn inziens wel een essentieel deel van de supporterscultuur. Daar kan niet licht over heen gegaan worden want de supporters maken nog steeds de club.
Er is hier geen sprake van een maatschappelijk probleem. Nog niet zou ik zeggen. Immers, meer en meer worden nationale vlagen als racistisch gezien door de politiek correcte ivoren toren bewoners. Wanneer je het in deze context plaatst begin je je toch af te vragen waar dit allemaal zal eindigen. Deze "private" maatregel ligt perfect in de lijn van de omzendbrief waarover we het hier hebben.
Fashion is a form of ugliness so intolerable that we have to alter it every six months. (Oscar Wilde) Laatst gewijzigd door Twigmuntus : 27 januari 2007 om 10:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Amai !! Mochten ze evenveel krachtdadigheid aan de dag leggen om geweld te doen afzweren bij hun supporters (èn bij hun spelers !!), dan zou het nog wat anders zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
![]() |