Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2007, 02:03   #5861
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ach ja ... natuulijk ..; hoe kón ik zo stom zijn dat zijn uiteraard jouw argumenten

Praha
Als je zelf zegt stom te zijn zal ik je niet tegenspreken.

Citaat:
- nu die adoptiewet erdoor is gaan vele landen afhaken en geen kinderen ter adoptie willen stellen aan een land zoals België
- nu die adoptiewet erdoor is gaan hetero-koppels geen kinderen meer kunnen adopteren daar al die homo-koppels zich massaal kandidaat zullen stellen
- alles in de natuur heeft een oorzaak
- heteroseksualiteit heeft alvast steeds één functie meer dan homoseksualiteit
1 Is een feit.
2 Ik heb nooit beweert dat homokoppels zich massaal zouden kandidaat stellen, maar adopteren voor heterokoppels wordt moelijker door punt 1
3 Dat klopt
4 Dat klopt ook.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 02:07   #5862
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ja graag.
haló ... komman hé
ik denk dat je wel verdomd goed weet waar het zoal allemaal over ging nét voor het moment dat ik definitie heb besloten er de brui aan te geven

Citaat:
Paulus.
Praha

Laatst gewijzigd door praha : 8 februari 2007 om 02:07.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 02:17   #5863
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

1 Is een feit. : gaan afhaken is een feit ? allée da's weer iets nieuws
2 Ik heb nooit beweert dat homokoppels zich massaal zouden kandidaat : misschien kan ik me daarin vergissen .. al ben ik er vrij zeker van dat je dat wel deed ergens ooit... die krijg je dus van me
stellen, maar adopteren voor heterokoppels wordt moelijker door punt 1
3 Dat klopt : dus je blijft erbij dat je bewezen hebt of kunt aantonen dat het universum volledig deterministisch bepaald is ?
waar blijft die nobelprijs toch
4 Dat klopt ook. : dat heb je dus bewezen ? zeg je ? ... flink zo, dan kunnen we dit deel van het topic alvast afsluiten ipv dat je eeuwig doorgaat met opposanten de kens te bieden alsnog op te proppen te komen met voorbeelden, lijkt me
neen Paulus... jij telt er één en veronderstelt verder dat het er meer zijn zolang dat...
Citaat:
Paulus.
Praha.

Laatst gewijzigd door praha : 8 februari 2007 om 02:18.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 07:12   #5864
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
haló ... komman hé
ik denk dat je wel verdomd goed weet waar het zoal allemaal over ging nét voor het moment dat ik definitie heb besloten er de brui aan te geven

Praha
Tja?! van argumentatie gesproken!

Paulus.
Oud 8 februari 2007, 07:59   #5865
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1 Is een feit. : gaan afhaken is een feit ? allée da's weer iets nieuws
Neen dat is niks nieuws. Dat was al zo voor de wijziging van de adoptiewetgeving voor andere landen de homoseksuele koppels, kinderen laten adopteren. En er was niks, wat erop wees dat dit zou veranderen. Je moet trouwens, geen speciale gaven hebben om te voorspellen hoe streng katholieke landen en islamitische staten zouden reageren.

Het feit dat je dit blijkjbaar niet wist toont nog maar eens aan hoe goed je jezelf gedocumenteerd hebt alvorens te oordelen. Duizenden kinderen ten spijt.

Citaat:
2 Ik heb nooit beweert dat homokoppels zich massaal zouden kandidaat : misschien kan ik me daarin vergissen .. al ben ik er vrij zeker van dat je dat wel deed ergens ooit... die krijg je dus van me
Neen dat deed ik niet. Integendeel wees ik op de schrale interesse van homokoppels bij de dienst pleegzorg, waar kinderen en jongeren op een liefdevol pleeggezin zitten te wachten. Homokoppels worden daar al sinds jaar en dag pedagogisch evenwaardig beschouwd. Volgens mij wijst dat meer op het eigen belang dan wel de bezorgdheid om kinderen. Het gaat de holebi veel meer om hun rechten, dan wel om de nood van kinderen te ledigen.

Citaat:
3 Dat klopt : dus je blijft erbij dat je bewezen hebt of kunt aantonen dat het universum volledig deterministisch bepaald is ?
waar blijft die nobelprijs toch
Ik zeg niet 'deterministisch' bepaald, ik ken dat woord niet eens. Ik zeg dat alles een oorzaak heeft. En ik ben daarin niet alleen.

Citaat:
4 Dat klopt ook. : dat heb je dus bewezen ? zeg je ? ... flink zo, dan kunnen we dit deel van het topic alvast afsluiten ipv dat je eeuwig doorgaat met opposanten de kens te bieden alsnog op te proppen te komen met voorbeelden, lijkt me
neen Paulus... jij telt er één en veronderstelt verder dat het er meer zijn zolang dat...
Heteroseksualiteit impliceert procreatie en homoseksualiteit niet. Als jij vindt dat dit moet bewezen worden, ben je onredelijk. Als je er eeuwig mee doorgaat, nog onredelijk en van ons twee ben jij het onredelijkst.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 8 februari 2007 om 08:04.
Oud 8 februari 2007, 08:27   #5866
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Nog eens een bedenking van mijnentwege in het algemeen.

Wat ik zo leuk vind aan sommige homo's is dat ze op alle mogelijke manieren willen bewijzen dat ze "normaal" zijn.

Als je dat dan in twijfel trekt, of er grapjes rond maakt, dan worden sommigen vlug boos en zwieren ze met hun sjakosj....

Dan komen daar de woorden "haat" aan te pas en zo....
Sommigen hebben echt de nood om geliefd te worden....

En wat ik niet kan begrijpen van sommige homo's is dat ze perse normaal willen gevonden worden. Wat is er verkeerd aan af te wijken van het normale ?
Wees er gewoon fier op dat je afwijkt van de meerderheid. Maar neem er de gevolgen van je anders zijn bij.
Wees consekwent op dat gebied he. Als je kiest voor het seksen met een partner van hetzelfde geslacht, doe dat gerust. Maar kom dan niet jammeren als anderen dat niet hetzelfde vinden als heteroseks.

Zeg dan toch gewoon : ja ik ben anders, en ik ben er fier op.
Probeer toch niet anders te zijn en ondertussen toch te doen alsof je niet anders bent.

(voor de neuters: met anders bedoel ik niet minderwaardig of zo. gewoon anders)

Wees homo zoals de natuur de homo gemaakt heeft.... met zijn voordelen en zijn nadelen.
Net zoals ik als hetero, hetero ben zoals de natuur mij gemaakt heeft... met zijn voordelen en nadelen.
Ik vraag niet de voordelen van de homo en ik vraag niet de nadelen van de homo.
Gewoon hetero. punt. Net zoals de homo, gewoon homo is.

In tegenstelling tot wat sommigen denken heb ik eigenlijk geen problemen met homo's in het algemeen. Ik heb verschillende vrienden die homo zijn. Ik heb homo's en lesbiennes in mijn familie.
Waar ik wel niet goed mee om kan is het "wij willen" of "wij eisen" discours van sommige hole's. Daar gaat mijn haar van recht staan. En dan durf ik al eens wat jennen.

Ik heb al wel geleerd dat zelfspot bij sommige homo's ver achterwege blijft. Trek het schoentje rustig aan als je wil, misschien past het wel. En iedere vorm van niet mee roepen in het correcte koor met de homobeweging wordt meestal gelijkgesteld met homohaat.
Ik haat geen homo's, enkel de homo die het zou durven mij te bepotelen op een onaanvaardbare manier. Die kan zich verwachten aan een peut op zijn bakkes... Maar voor de rest. Doe jullie ding. Amuseer je op jullie manier.

Maar hang niet het zielepootje uit. Of is het zo erg om homo te zijn....

Lacht allemaal eens met uw eigen verdorie.... of leer het eens....
Neem uw zelf niet te serieus.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 08:29   #5867
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeoSolis Bekijk bericht
En wat is het volgende... Dat de dieren van nature pedofiel zijn en dat daardoor de mensen ook het recht hebben kinderen te bepotelen.
Nee, dat mensen van nature dom zijn en dus het recht hebben onnozele prietpraat te verkondigen. Jij bent daar duidelijk het levende bewijs van. Proficiat!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 08:34   #5868
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, dat mensen van nature dom zijn en dus het recht hebben onnozele prietpraat te verkondigen. Jij bent daar duidelijk het levende bewijs van. Proficiat!
Dat bedoel ik nou...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 08:35   #5869
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kun jij nu eens 1 dag op dit forum komen zonder te schelden of mensen persoonlijk aan te vallen? Lukt je dat nu echt niet? Ik wete niet hoe je tov je familie of vrienden bent maar...hier zitten gewoon mensen met een andere mening ok, moet je daarom iedereen afblaffen? Zogoed als half de wereld zal jou mening niet delen hoor. Stop er toch gewoon mee kerel.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 09:24   #5870
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Filip Dewinter.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 8 februari 2007 om 09:25.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 09:34   #5871
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Nog eens een bedenking van mijnentwege in het algemeen.

Wat ik zo leuk vind aan sommige homo's is dat ze op alle mogelijke manieren willen bewijzen dat ze "normaal" zijn.

Als je dat dan in twijfel trekt, of er grapjes rond maakt, dan worden sommigen vlug boos en zwieren ze met hun sjakosj....
Hm... ik zal even voorbij gaan aan de "sjakosj". Maar de openingspost ging niet om het bewijzen van "normaal" zijn, als wel om het bewijs van niet onnatuurlijk te zijn.

Citaat:
Dan komen daar de woorden "haat" aan te pas en zo....
Sommigen hebben echt de nood om geliefd te worden....
Is dat geen universele behoefte van de mens ? Geliefd worden ? En je moet niet vergeten dat het om een "groep" gaat, en niet om mensen. Je kan niet dezelfde eigenschappen op een groep plakken als op individuën. Ik bedoel daarmee dat je wel kan zeggen dat een homo met zichzelf moet kunnen lachen, en fier moet zijn op zijn anders-zijn, maar dat kan je van de homo's als groep niet verwachten. Van een gediscrimineerde groep (want ze zijn lang gediscrimineerd geweest) kan je niet verlangen dat ze met zichzelf lachen, toch niet op het gebied waarop ze lang gediscrimineerd zijn.
Het is een sociologisch principe dat een minderheidsgroep niet gelijk is aan de invididuen van die groep. De groep zal ijveren voor een vooruitgang van die groep, terwijl de invididuen apart gerust relativeringsvermogen hebben.

Citaat:
Wees consekwent op dat gebied he. Als je kiest voor het seksen met een partner van hetzelfde geslacht, doe dat gerust. Maar kom dan niet jammeren als anderen dat niet hetzelfde vinden als heteroseks.
Oeh... Jammer van deze alinea, hoor. Zal ik doen alsof ik hem niet heb gelezen ? Want je kan dit zelf wel weerleggen, zeker. Bijvoorbeeld door te zeggen dat je het niet *kiest*, net zomin als jij ervoor *kiest* met een vrouw (neem ik aan) te "seksen". Of bijvoorbeeld door in te zien dat hier niemand jammert omdat anderen het niet hetzelfde vinden, maar omdat anderen het minderwaardig vinden.

Citaat:
Wees homo zoals de natuur de homo gemaakt heeft.... met zijn voordelen en zijn nadelen.
Net zoals ik als hetero, hetero ben zoals de natuur mij gemaakt heeft... met zijn voordelen en nadelen.
Ik vraag niet de voordelen van de homo en ik vraag niet de nadelen van de homo.
Gewoon hetero. punt. Net zoals de homo, gewoon homo is.
Deze alinea is al veel beter Homo's zijn homo's en hetero's hetero's, en die kunnen perfect naast elkaar leven, zonder dat de een als minderwaardig gezien moet worden. Net zoals mensen met blauwe ogen naast mensen met bruine ogen kunnen lopen, en dezelfde rechten kunnen genieten.

Citaat:
In tegenstelling tot wat sommigen denken heb ik eigenlijk geen problemen met homo's in het algemeen. Ik heb verschillende vrienden die homo zijn. Ik heb homo's en lesbiennes in mijn familie.
Waar ik wel niet goed mee om kan is het "wij willen" of "wij eisen" discours van sommige hole's. Daar gaat mijn haar van recht staan. En dan durf ik al eens wat jennen.
Het meest bekende anti-discriminatie discours is: Ik ken zelf homo's, of een kameraad van mij is ook makak. Dit geheel terzijde.
Het is geen "wij eisen"-discours, het is eerder een "wij willen gelijke rechten"-discours. Dat is toch niks absurds ? Dat is toch heel normaal voor een minderheidsgroep ?

Citaat:
Lacht allemaal eens met uw eigen verdorie.... of leer het eens....
Neem uw zelf niet te serieus.
Zoals gezegd is zoiets bijna onmogelijk, en zelfs niet aan te raden, voor een minderheidsgroep die eindelijk een beetje ademruimte krijgt.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 09:55   #5872
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Speciaal voor die mensen die blijven volhouden dat homoseksualiteit onnatuurlijk is, dat de waargenomen fenomen in de dierenwereld komen door een gebrek aan aanwezigheid van het andere geslacht, etc, etc..

Nu gaan we ophouden dat argument te gebruiken, ok?
Als we de gedragingen van de dieren al moeten inroepen om ons maatschappelijk debat ivm homosexualiteit te beargumenteren dan is het ver gekomen.

De kater van tante Marie heeft de kleintjes van onze kat doodgebeten...dus Andras Pandi was een toffe peer?...wat doen we daarmee?

Voila: en deze vaststelling maakt mij dus een holebihater ...let the execution begin...
Oud 8 februari 2007, 10:10   #5873
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Kun jij nu eens 1 dag op dit forum komen zonder te schelden of mensen persoonlijk aan te vallen? Lukt je dat nu echt niet? Ik wete niet hoe je tov je familie of vrienden bent maar...hier zitten gewoon mensen met een andere mening ok, moet je daarom iedereen afblaffen? Zogoed als half de wereld zal jou mening niet delen hoor. Stop er toch gewoon mee kerel.
Bemoei je met je eigen zaken. Ik ben aan jou geen verantwoording verschuldigd.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 8 februari 2007, 10:14   #5874
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Als we de gedragingen van de dieren al moeten inroepen om ons maatschappelijk debat ivm homosexualiteit te beargumenteren dan is het ver gekomen.
Kijk een beetje verder dan je neus lang is. Die openingspost toont nu juist aan dat we de gedragingen van dieren niet als argument moeten gebruiken/aanvaarden in het maatschappelijk debat over homoseksualiteit. Meer bepaald toont het aan dat het argument "onnatuurlijk" nergens op steunt.

Citaat:
Oud 8 februari 2007, 10:14   #5875
Bhairav

Standaard

*knip*

Gelieve op te houden met het beledigen van medeforumers.

Laatst gewijzigd door KDL : 8 februari 2007 om 11:56.
Oud 8 februari 2007, 10:15   #5876
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

*knip*

gelieve op te houden met het beledigen van medeforummers.

Citaat:

Laatst gewijzigd door KDL : 8 februari 2007 om 11:56.
Oud 8 februari 2007, 10:21   #5877
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

De kater van tante Marie heeft de kleintjes van onze kat doodgebeten...dus Andras Pandi was een toffe peer?...wat doen we daarmee?

Voila: en deze vaststelling maakt mij dus een holebihater ...let the execution begin...
Weer iemand die het warm water heeft uitgevonden... Topic lezen...
-Sommige vrouwen bijten hun mannetjes dood na de seks, moet ik nu vrezen voor mijn leven ?
-Wildplassen is ook heel normaal in de natuur, moeten wij dat daarom doen ?
-enz.

edit: Raf had al geantwoord. Overbodige post, dus. Moet zelf eerst reacties lezen

Laatst gewijzigd door Ozymandias : 8 februari 2007 om 10:22.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 10:22   #5878
Bhairav

Standaard

Wildplassen moet kunnen.
Oud 8 februari 2007, 10:28   #5879
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bemoei je met je eigen zaken. Ik ben aan jou geen verantwoording verschuldigd.
Ik vraag geen verantwoording, ik vraag je gewoon te gedragen, je te gedragen als ene volwassene en respect te hebben voor andere meningen, meer niet.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 10:30   #5880
Bhairav

Standaard

Wat als we ons niet willen gedragen? Gade dan gaan klikken?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be