![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan heb ik toch wel een vraagje voor u: als u de RKK als "een machtig apparaat" omschrijft, wat ziet u dan wel als "macht"? Welke macht heeft het Vatikaan of de paus bijvoorbeeld? Hoe had ze die macht kunnen aanwenden om een inval in Irak te vermijden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens u mag een Fransman dus geen kritiek uiten over de werking van zijn staat of de staat zelf. Dat is volgens u nestbevuiling. Onzin natuurlijk. Verder is uw stelling ook onzin, daar heel wat antisionistische Joden in het buitenland geen Israëli zijn. De staat Israël is niet hun staat. En nogmaals gaat u in de fout als u de staat Israël gelijk stelt met de historische landstreek Palestina waar Jezus woonde, en dat verwart u op z'n beurt met de geestelijke betekenis die eraan gegeven. M.a.w. u gaat volledig de mist in en maakt er een potje van. U verschuilt zich achter drogredeneringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Israël was de uitwerking van de ideeën van het sionisme, een beweging die a- en zelfs antireligieus was. De grote theoretische grondlegger van het sionisme was ongelovig en vond geloof iets achterhaalds. Met gelovige en praktiserende joden liet hij niet hoog op. Hij was daarenboven een groot bewonderaar van de Duitse cultuur en dweepte met heel veel volksnationalistische denkbeelden van de Duitstalige wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor wat godsdienstig gefrezel passen ze natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() U vindt een oproep tot wereldvrede maatschappelijk onbelangrijk?
![]() |
![]() |
#266 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wie zijn wij, huidige bewoners van deze planeet, dat wij pretenderen bij machte te zijn om alle problemen waarmee deze aarde geplaagd wordt nog op te lossen voordat wij uit dit ondermaanse verdwijnen en latere generaties het van ons hebben overgenomen? Zeg nu zelf: dit zou toch enorm pretentieus zijn. We zijn er dus toe veroordeeld nog veel te moeten "dulden", want "geduld" is toevallig het verleden deelwoord van het werkwoord "dulden". Er zal nog veel water naar de zee vloeien vooraleer religieuze conflicten de wereld uit zijn, vooraleer de honger de wereld uit is, vooraleer we de milieuvervuiling én de gevolgen daarvan onder controle krijgen... Maar ik ben een pessimist die alle dagen met vakantie is... en die rol bevalt me uitstekend. Dankjewel! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | ||
Minister
|
![]() Waarom zouden we dit sensationeel naar voren moeten brengen. De ervaring leert dat mensen het meest sensationele nieuws ook het snelst vergeten, en dat afstomping erdoor verder in de hand wordt gewerkt.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op de machtigen der aarde heeft de Paus weinig invloed, op de zwakkeren der aarde des te meer. Zijn boodschap van vrede begint dus daar. Hij zou bijvoorbeeld de gelovigen van andere godsdiensten kunnen toespreken met een boodschap van universele vrede en liefde.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 25 februari 2007 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op zijn gemakskes wel........ ze praten over het al dan niet erkennen van heiligen en wonderen, of de moeder van Jezus al dan niet onbevlekt is, of priesters zich moeten onthouden van seks, of mensen een condoom mogen gebruiken, of het ethisch is mensen jaren aan buisjes te laten leven en hoe onethisch het wel is die buisjes weg te halen zelfs op de uitdrukkelijke vraag van de patiënt, of vrouwen wel het recht hebben als evenwaardige wezens te fungeren binnen hun gemeenschap, of de Paus al dan niet de grote opperpriester is........ Ze praten dus veel over hun interne keuken maar weinig over de mensen die op straat lopen en hun problemen.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 25 februari 2007 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien kunt u eerst eens ingaan op wat ik schrijf in plaats van over totaal andere zaken te beginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar zijn jullie het niet onder elkaar eens: volgens de enen heeft de paus veel macht, volgens de anderen niet. En hoe moet ik die "macht" dan wel invullen? Ook nog zo'n onbeantwoorde vraag... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Ze", dat zijn er véél hoor. En ja, die praten over vanalles en nog wat. Ook over heiligen, wonderen, de Onbevlekte Ontvangenis, de Maagdelijke Conceptie, het priestercelibaat, condoomgebruik, euthanasie, gelijkwaardigheid van vrouwen... enz... Maar jij spreekt over "interne keuken" terwijl veel van datgene waarover gelovigen (onderling en met niet-gelovigen) praten zeker geen ver-van-je-bed-show is. Vrouwen ken jij in je leven ook. Misschien heb je een opgroeiende zoon die begint te experimenteren met zijn seksualiteit, en maak je je ongerust omdat hij zijn liefje misschien wel zwanger maakt. Je zal waarschijnlijk ook al in aanraking gekomen zijn met lijden dat je zinloos vindt enz... En wat als jouw jongvolwassen zoon of dochter je morgen met verstikte stem meedeelt dat hij of zij homo of lesbisch is...? Toch zaken die ons allemaal aanbelangen, en die je bezwaarlijk als "interne keuken" kan beschouwen, dacht ik... Vergis ik me wanneer ik stel dat je een beetje veel aan wij-versus-jullie-denken doet? Terwijl we allemaal in dezelfde boot zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Minister
|
![]() Vergis ik me wanneer ik stel dat je een beetje veel aan wij-versus-jullie-denken doet? Terwijl we allemaal in dezelfde boot zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote]
Citaat:
Juist daarom leg ik wat meer verantwoordelijkheid bij de Paus om de anderen eventueel te 'verlichten'. Het Christendom is namelijk het stadium van slagvelden ontgroeid, alhoewel president Bush zich telkens op God beroept om zijn hypermoderne kruistochten te ondernemen maar dat is natuurlijk niet de Paus, wel de machtigste man ter wereld. De Paus is dan weer de meest 'gezaghebbende' religieuze leider in de wereld. Als hij niets te zeggen heeft, waarvoor dient dan al dat spektakel in Rome ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 25 februari 2007 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |