Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2007, 02:13   #181
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ik vroeg het verband aan te tonen tussen 'links' en Mein Kampf lezende inwoners van Turkije. Niet om schuimbekkend verslag uit te brengen van wie op politics.be ooit al tegen uw kar heeft gereden.
Het verband is er, maar u ziet het niet. Dat is het verband, links ziet selectief.
Snap je het nu, knuppel?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 02:18   #182
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

[quote=ericferemans;2468903]
Citaat:

We zullen eens onselectief anti nationalistisch en anti racistisch én anti xenofoob reageren.
Servie!

Vandaag valt de beslissing of dit volk wordt veroordeeld voor genocide, voor de volkerenmoord op 60.000 islamitische Bosniers.

Niet alleen is dat een primeur: een land dat veroordeeld wordt, dat is nog nooit gezien, maar het is ook een primeur omdat het nu niet gaat over een rechts nationalistisch regime, maar een regime dat in zijn roots het communisme had.

Links- of rechtsnationalisme: het leidt tot genocides.

Natuurlijk is het niet zeker dat ze hier voor veroordeeld worden: zij pleiten dat het uitmoorden "per ongeluk was", dat het volgde uit een "normale oorlogsverrichting". En ze zeggen dat het dus geen volkerenmoord was maar de gewone alledaagse moorden die bij oorlogen horen. Ze pleiten dus doodslag (niet met voorbedachte rade) in plaats van moord.
Want ze gingen waarschijnlijk Bosnie binnenvallen omdat daar meer cola te koop was
Zij paren hiermede (zoals het VB dat ook steeds doet) hypocrisie aan leugens.

Maar het is voor een liefhebber van democratie, een anti-nationalist en ja een linkse een hoogdag: nationalisme en het erbij horende haten van vreemdelingen en andere culturen blijkt noch in een links georganiseerde staat (geleide economie) noch in een rechtse staat (liberale economie) te kunnen tot stand komen en tot de macht zonder genocides.

Na de mislukkingen van Hitler, Salazar, Franco: het zoveelste bewijs!

Het onrecht om mensen te gaan haten omdat ze een andere godsdienst, culutuur, huiskleur of klederdracht hebben is hiermede weeral eens aangetoond. Het leidt niet tot het "oplossen van de problemen" maar naar het uitmoorden van de medemens.

QED

ps: wie het aantal slachtoffers van een racistische aanslag in Europa: 60.000 vergelijkt met de even foute aanslag 9/11 op onschuldige Amerikanen dient toch te begrijpen dat wij voorliggen. En met wij bedoel ik dat nobele, vredelievende, nooit gewelddadige zogenaamde "Europese ras" waar het VB zo geil van staat.
Mensen zijn mensen. EN de witten schijnen niet veel beter te zijn dan de rest, wel integendeel. Maar het zijn dan wel de hyper nationalistische witten.
Het dient gezegd dat rechtsnationalisten het nog straffer aanpakten
Te oordelen naar je zegevierende kreten had je dus weer eens het vel van de beer verkocht nog vooraleer hij geschoten was. Ik word het stilaan gewoon...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 27 februari 2007, 02:21   #183
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

The UN's highest court has cleared Serbia of direct responsibility for genocide during the 1990s Bosnian war.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6395791.stm

Nope dus...
En intussen maar de Vlamingen angst aanjagen met denkbeeldige genocides, massavernietigingskampen en VN-interventies, nietwaar Ericske?

Oud 27 februari 2007, 10:10   #184
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
D�*t heb ik niet beweerd.
We moeten het proces afwachten, maar alles wijst erop dat HVT psychopathisch is en dat racisme het motief was. En dat racisme komt van ergens. Het is dus niet onzinnig om het milieu waarin HVT grootgebracht is onder de loep te nemen.

" En dat racisme komt van ergens" een goeie opmerking "drosophila".
Wanwaar dan wel, denkt u? Vooreerst wil ik erop wijzen dat racisme van alle tijden is, maar tegenwoordig worden racistische uitingen in het veelvoud uitgesproken en getoond omdat er géén rem staat op het binnenhalen van de vreemdelingen, die véél te grote en ongecontroleerde toeloop lokt bij vele mensen "racisme" uit en terecht vindt ik, want er is géén andere uitlaatklep om onze ongerustheid te uiten. De Vuilrooien en aanhangsels inbegrepen de Vuilgroenen en aanhangsels hebben ons opgezadeld met ondemocratische wetten die de vrije menigsuiting aan banden legt en de toeloop van al dat vreemd tuig toelaat, ondanks het overduidelijk feit dat de meerderheid van de bevolking deze toeloop veroordeelt, blijven de progressieven doof voor die oproep! en laten ze de vreemdelingenaangroei maar doorgaan zodanig dat we nu al opgescheept zitten met procentueel gezien de meeste vreemdelingen in Europa!.
We gaan naar de 2.000.000 vreemdelingen in ons land!! genoeg is genoeg, wanneer gaan die domme politiekers dat eens inzien en maatregelen nemen? Alles wel beschouwend moeten we tot de conclusie komen dat het non-beleid inzake immigratie dé oorzaak is van het toegenomen "racisme", bijgevolg de vuilSPa, vuilSP, Vuilgroen en aanhangsels zijn de oorzaak en bedrijven discriminatie t.o.z. van de autochtonen en wakkeren het Racisme aan!!
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 10:38   #185
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
The UN's highest court has cleared Serbia of direct responsibility for genocide during the 1990s Bosnian war.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6395791.stm

Nope dus...
En intussen maar de Vlamingen angst aanjagen met denkbeeldige genocides, massavernietigingskampen en VN-interventies, nietwaar Ericske?
Je moet eens leren lezen: Het hooggerechtshof heeft hen wel degelijk verantwoordelijk gesteld voor het gebrek aan inspanning om de genocide te voorkomen. Men heeft ze niet direct verantwoordelijk gesteld: men heeft het "moord met voorbedachte rade" niet aanvaard maar vervangen door "dood door schuld".
Dit is niet een vrijspraak: het is een veroordeling.

OVerigens ga jij nog een stapje verder: je beweert dat er geen genocide is geweest, en dat ik de mensen wil bang maken... Het hof sprak dus wel degelijk van een genocide in zijn vonnis.
Een nieuw soort negationisme aan het inoefenen? Macht van de gewoonte

Laatst gewijzigd door ericferemans : 27 februari 2007 om 10:40.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 11:59   #186
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Je moet eens leren lezen: Het hooggerechtshof heeft hen wel degelijk verantwoordelijk gesteld voor het gebrek aan inspanning om de genocide te voorkomen. Men heeft ze niet direct verantwoordelijk gesteld: men heeft het "moord met voorbedachte rade" niet aanvaard maar vervangen door "dood door schuld".
Dit is niet een vrijspraak: het is een veroordeling.

OVerigens ga jij nog een stapje verder: je beweert dat er geen genocide is geweest, en dat ik de mensen wil bang maken... Het hof sprak dus wel degelijk van een genocide in zijn vonnis.
Een nieuw soort negationisme aan het inoefenen? Macht van de gewoonte
Maar nee, maar nee. Ik had het natuurlijk over die keer (of was het keren) dat je, in een vrolijke bui, beweerde dat met het VB hier aan de macht, het niet anders kon dan uitmonden in een genocide, uitroeiingskampen en uiteindelijk een VN-bezetting. Remember?
Dat was de "denkbeeldige" genocide waarnaar ik refereerde...

En verantwoordelijk stellen voor een gebrek aan inspanning (zoals de hele wereld nu doet betreffende Darfur) is natuurlijk niks in vergelijking met hetgeen jij er alweer in je euforie wou van maken:

Citaat:
Vandaag valt de beslissing of dit volk wordt veroordeeld voor genocide, voor de volkerenmoord op 60.000 islamitische Bosniers.

Niet alleen is dat een primeur: een land dat veroordeeld wordt, dat is nog nooit gezien, maar het is ook een primeur omdat het nu niet gaat over een rechts nationalistisch regime, maar een regime dat in zijn roots het communisme had.
Welnu, het land werd niet veroordeeld.
Dus, kortweg gezegd, daar sta je nu te blinken!

Oud 27 februari 2007, 12:08   #187
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Links- of rechtsnationalisme: het leidt tot genocides.
De VN is er dus nog niet uit. Het vermoeden van een selectieve verontwaardiging voor "linkse" en "rechtse" genocides blijft tot nader order behouden.

Citaat:
bla bla, bla blaMaar het is voor bla bla, bla bla een linkse een hoogdag bla bla, bla bla
Hierin moet ik je toch ruiterlijk gelijk geven. Het stuit me zwaar tegen de borst, maar ere wie ere toekomt.
Links is weer de dans ontsprongen. Het regime wordt niet verantwoordelijk gesteld voor de eigenlijke genocide, maar wel voor onvoldoende hulp om deze te voorkomen. Net zoals de hele wereld schuldig is aan het niet voorkomen van de Darfurse tragedie, en de Belgische en Franse blauwhelmen en hun regeringen tot de VN toe (zie eens Shooting Dogs) verantwoordelijk zijn voor de Rwandese tragedie. Het is dus een doekje voor het bloeden, en in Servië wordt er gevierd. Zegt genoeg, niet?

En nu ga ik in een hoekje stil zitten wezen, want ik heb je nog nooit eerder gelijk moeten geven, en dus moet ik echt wel wat bekomen...

Laatst gewijzigd door Nierika : 27 februari 2007 om 12:09.
Oud 27 februari 2007, 12:36   #188
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verband is er, maar u ziet het niet. Dat is het verband, links ziet selectief.
Snap je het nu, knuppel?
Wow, I'm impressed.
Op die manier kan ik het verband aantonen tussen uw verstopt afvoerputje en de aambeien van Gerolf Annemans.
Leer toch eens rationeel te argumenteren.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 12:39   #189
Banneling

Standaard

Citaat:
In deze topic bedient bijvoorbeeld ene Filosoof zich met graagte van de kinderachtige termen "mestkever" (we hebben zelfs een minister die het bestaat er een staatszaak van te maken) of Vuilblok. Zou het kunnen dat de heer Filosoof zich verlaagt tot datgene wat hij meent in naam te bestrijden zonder dat hij blijkbaar de hersenen ter beschikking heeft om het in te zien? Zou het kunnen dat de verzuring waar links zo graag over praat in feite in hun eigen harten heeft toegeslagen?

Ik denk van wel...
Ik ben er zeker van.
Ik ken geen forummer die zo vol van haat zit als Filosoof.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 12:42   #190
Banneling

Standaard

Citaat:
Wow, I'm impressed.
Op die manier kan ik het verband aantonen tussen uw verstopt afvoerputje en de aambeien van Gerolf Annemans.
Leer toch eens rationeel te argumenteren.

Nirieka, doe geen moeite, die linkse keikoppen zullen natuurlijk hun selectiviteit en enorme hypocrisie nooit openlijk toegeven.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 14:07   #191
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Nirieka, doe geen moeite, die linkse keikoppen zullen natuurlijk hun selectiviteit en enorme hypocrisie nooit openlijk toegeven.
Denken jullie echt dat jullie ook maar een sikkepit aantonen d.m.v. schelden?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 15:37   #192
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In deze topic bedient bijvoorbeeld ene Filosoof zich met graagte van de kinderachtige termen "mestkever" (we hebben zelfs een minister die het bestaat er een staatszaak van te maken) of Vuilblok. Zou het kunnen dat de heer Filosoof zich verlaagt tot datgene wat hij meent in naam te bestrijden zonder dat hij blijkbaar de hersenen ter beschikking heeft om het in te zien? Zou het kunnen dat de verzuring waar links zo graag over praat in feite in hun eigen harten heeft toegeslagen?
Ik denk van wel...
Zoals jullie al jaren iedereen waar je niet mee akkoord bent voor "ratten" uitschelden moet je niet de heiligwordende martelaar spelen doen als er geantwoord wordt...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 17:29   #193
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

of nestbevuiler terwijl een mens niks liever doet dan vb nesten bevuilen
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 21:07   #194
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
of nestbevuiler terwijl een mens niks liever doet dan vb nesten bevuilen
De vraag is dan wel: hoe bruin kan bruin worden als 't bevuild wordt in eigen nest ???

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 februari 2007 om 21:09.
Oud 27 februari 2007, 22:05   #195
Jéhan
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Goh, selectiviteit en hypocrisie is dat zoals filosoof betichten van de meest haatdragende op het forum te zijn terwijl je zelf niets anders doet dan moslimbashen op het subforum vreemdelingenbeleid en integratie?
Jéhan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 23:06   #196
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Nu zijn er nog moorden door haat en racisme. Binnenkort ook zeer zeker op holebi's.
Oud 28 februari 2007, 11:32   #197
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zoals jullie al jaren iedereen waar je niet mee akkoord bent voor "ratten" uitschelden moet je niet de heiligwordende martelaar spelen doen als er geantwoord wordt...
Zoals "jullie"...
Definieer "jullie".

Toon aan waar ik iemand op dit forum ooit een "rat" heb genoemd.
In dit topic alleen al heb je het weer verschillende keren over het VuilB en over mestkevers.

Dat was mijn bewezen beschuldiging naar jou toe. Niks "jullie", maar jij.
Bewijs nou eens de jouwe!

Intussen bewijs je opnieuw wel lekker mijn stelling.
Zij doen dit, dus ik doe dat...
Beter had ik het niet kunnen stellen!
Maar dat van die rat, dat mag je mij intussen wel eens aantonen!

Laatst gewijzigd door Nierika : 28 februari 2007 om 11:33.
Oud 28 februari 2007, 17:58   #198
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

De Brugse correctionele rechtbank heeft een man uit Tielt veroordeeld tot twaalf maanden cel, waarvan de helft effectief, wegens racisme.

Hitler-groet

De man bracht vorig jaar in Tielt de Hitler-groet vergezeld van een reeks racistische opmerkingen, aan een groepje Kosovaren. Later verwondde hij een politieagent die tussenbeide kwam.

Naast de gevangenisstraf moet de man ook 500 euro boete betalen en een schadevergoeding ophoesten voor de politieman.

Bron: Lokale pers

Uiteraard heeft het VB daar weeral absoluut niks mee te maken...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 18:12   #199
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
De Brugse correctionele rechtbank heeft een man uit Tielt veroordeeld tot twaalf maanden cel, waarvan de helft effectief, wegens racisme.

Hitler-groet

De man bracht vorig jaar in Tielt de Hitler-groet vergezeld van een reeks racistische opmerkingen, aan een groepje Kosovaren. Later verwondde hij een politieagent die tussenbeide kwam.

Naast de gevangenisstraf moet de man ook 500 euro boete betalen en een schadevergoeding ophoesten voor de politieman.

Bron: Lokale pers

Uiteraard heeft het VB daar weeral absoluut niks mee te maken...
Hoe zouden die lieverdjes daar nu iets mee te maken kunnen hebben?
Oud 28 februari 2007, 18:18   #200
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Felix, op het moment van de feiten gemeenteraadslid voor het toenmalige Vlaams Blok in Sint-Gillis-Waas, werd verder omschreven als een persoon die voor weinig te dynamiseren valt. "Ook zijn politieke loopbaan, als we dat zo mogen noemen, werd daardoor gekenmerkt. Hij had er geen interesse voor, maar er moest iemand op de lijst staan. Met 96 stemmen werd hij verbazend genoeg verkozen. Hij ging wel naar de gemeenteraad, maar hij las de dossiers niet en wou er voor de feiten al mee stoppen."
Typisch voor de Vlaams Blokkers op gemeentelijk niveau.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be