Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2007, 16:57   #101
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
In strijd? Het vermoorden van 'lastige' (in dit geval kritische) kaffirs is een gebod in de koran !
Nope, anders was je nu al dood.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 16:59   #102
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
zo heb je iets weg van een vogelspin
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 17:00   #103
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Geen zin meer om nog op je gezever in te gaan. Sorry hoor. Meng je eens onder moslims ofzo ipv steeds naar die haatsites te surfen.
Sorry Edina...je bent fout...
De gematigde islam bestaat uiteraard niet, diegenen die gematigd zijn houden zichzelf een lapje voor de ogen...ze doen zich voor als moslims and that's it.
Je kan pas een goede moslim zijn als je leeft naar de sprookjesboekjes...nu nog altijd ni door?
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 17:04   #104
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zo heb je iets weg van een vogelspin
Is dat soms een persoonlijke aanval? *beweegt muis naar het rode driehoekje..*
Oud 27 februari 2007, 17:09   #105
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Je kan pas een goede moslim zijn als je leeft naar de sprookjesboekjes...nu nog altijd ni door?
Nu nog altijd niet door dat je de islamisten perfect napraat?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 17:10   #106
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat soms een persoonlijke aanval? *beweegt muis naar het rode driehoekje..*
Uh-huhtje toch, zoek het boeiende leven van dat diertje eens op

zeg, maar druk eens op dat driehoekje, ik heb volgens mij nog nooit zoiets voor gehad (en geraak ook ni aan mijn eerste strafpunten, alhoewel dat ik de mods al dikwijls geplaagd heb) maar dit is meer voor k&k eigenlijk hé

dus

Uh-huh : bestaan er gematigde moslims ? ben jij er eentje ? en waar lap jij de koran aan je laars opdat je jezelf gematigd kan noemen, welke strenge regels volg je niet ? mag jij gemengd zwemmen ? mag jij bvb een cartoontje plegen over de profeet ? ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 17:12   #107
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nu nog altijd niet door dat je de islamisten perfect napraat?
Nee, ik praat de SPROOKJESBOEK en de geilige Mo na...

Citaat:
Over hen die 'vernieuwingen aanbrengen in de godsdienst', zei de
Profeet: ,,Zij hebben de Islam verlaten. Als jullie één van hen
vinden, doodt hen dan."
ZUCHT EDINA...DIEPE ZUCHT!
Oud 27 februari 2007, 17:15   #108
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Uh-huh : bestaan er gematigde moslims ? ben jij er eentje ? en waar lap jij de koran aan je laars opdat je jezelf gematigd kan noemen, welke strenge regels volg je niet ? mag jij gemengd zwemmen ? mag jij bvb een cartoontje plegen over de profeet ? ...
Ik geloof in de spirituele boodschap van de koran en interpreteer die op mijn manier. Ik geloof niet in hadiths (= dat ze de letterlijke woorden van de profeet Mohamed zijn, enz...) en volg ze daarom niet.

Verder *mag* ik doen wat ik wil. De vraag is natuurlijk of ik het wel *wil* doen.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 27 februari 2007 om 17:16.
Oud 27 februari 2007, 17:16   #109
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geloof in de spirituele boodschap van de koran en interpreteer die op mijn manier. Ik geloof niet in hadiths (= dat ze de letterlijke woorden van de profeet Mohamed zijn, enz...) en volg ze daarom niet.

Verder *mag* ik doen wat ik wil. De vraag is natuurlijk of ik het wel *wil* doen.
Amaai...en heb jij nog de pretentie om je uit te geven als moslim ook?
Oud 27 februari 2007, 17:18   #110
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Amaai...en heb jij nog de pretentie om je uit te geven als moslim ook?
Alez, en jij hebt de pretentie om te beweren dat ik geen moslim ben?
Oud 27 februari 2007, 17:21   #111
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Alez, en jij hebt de pretentie om te beweren dat ik geen moslim ben?
Als ik bovenstaande heb gelezen...sorry...dan ben je in mijn ogen geen moslim(a).
Snap ook niet waarom je je nog ligt te houden aan 1400jaar oude godsdienstige ritueelen...aangezien jij als SLECHTE moslim(a) toch nooit in de hemel komt.
Vroeger jaren was je al kapot gemaakt door je 'eigen soort'...
Oud 27 februari 2007, 17:23   #112
ericdesm
Banneling

Standaard

We kunnen anders even kijken of de koran er niets over te zeggen heeft ... jep ... 33:36.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koran
36. En het betaamt de gelovige man of vrouw niet, wanneer Allah en Zijn boodschapper over een zaak hebben beslist, dat er voor hen een keuze zou zijn in die zaak. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt, is zeker klaarblijkelijk afgedwaald.
Citaat:

Dus jij bent dan een afgedwaalde moslim ? Uh-huh ? Of hoe moet ik dat zien ?

Maar geen nood. Dit staat hier op het forum vereeuwigd, dus nu kan jij de handeling die de profeet voorschrijft in zo'n gevallen op jezelf toepassen, niet ?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Ga je nu tegen de koran in blijven claimen een moslim te zijn ? Alle ik vind het best grappig. Noteer ook dat de sharia maar 1 straf heeft voor iemand die als moslim die 2de zin uitspreekt of publiceert. Welke straf zou dat zijn denk je, Uh-Huh ?

En even serieus : ik ben heel blij dat je zo denkt. Je bent een pak dichter bij de waarheid gekomen (en nee ik bedoel niet Christendom ofzo, gewoon de waarheid). En ik ben er wel van overtuigd dat dit een verandering in je denken is. Dit is een zeer kritische houding van je, en die is nieuw. Fantastisch !

Laatst gewijzigd door ericdesm : 27 februari 2007 om 17:28.
ericdesm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 17:32   #113
jurgen79
Banneling

Standaard

En toen werd het doodstil
Oud 27 februari 2007, 17:33   #114
Uh-Huh
Banneling

Standaard

*zucht*

Ik begrijp niet waar jullie de pretentie vandaan halen om mij een niet-moslim of "slechte" moslima te noemen? Alleen God kan op die manier over mij en mijn intentie's oordelen.

De spirituele boodschap van de islam is veel belangrijker dan 100den kleine regeltjes die niemand "perfect" kan volgen. In de tijd van profeet Mohamed bestonden er ook geen hadiths en had men alleen de koran. Bovendien zijn de zogenaamde woorden van Mohamed pas 2 eeuwen na z'n dood gebundeld. Ik zeg niet dat er geen kern van waarheid in kan zitten maar om daarom elke hadith als 100% betrouwbaar/onweerlegbaar te beschouwen is er ook wel over.
Oud 27 februari 2007, 17:34   #115
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
*zucht*

Ik begrijp niet waar jullie de pretentie vandaan halen om mij een niet-moslim of "slechte" moslima te noemen? Alleen God kan op die manier over mij en mijn intentie's oordelen.

De spirituele boodschap van de islam is veel belangrijker dan 100den kleine regeltjes die niemand "perfect" kan volgen. In de tijd van profeet Mohamed bestonden er ook geen hadiths en had men alleen de koran. Bovendien zijn de zogenaamde woorden van Mohamed pas 2 eeuwen na z'n dood gebundeld. Ik zeg niet dat er geen kern van waarheid in kan zitten maar om daarom elke hadith als 100% betrouwbaar/onweerlegbaar te beschouwen is er ook wel over.
U bent een schandaal als gelovige...bent zelfs de naam gelovige niet waard!!!
Hoe durf je...stuk pretentie...

Laat ik het zo samenvatten : je bent een simpel meeloperke dat opgaat in groepsdenken/gevoel.
Oud 27 februari 2007, 17:35   #116
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Beste Edina
Ik wil even reageren op je opmerking, ''Verder heb ik alleen gezegd dat ook vanuit jouw ervaringen het moeilijk is om een inschatting te kunnen maken van de juiste omvang van het probleem.''

Met alle respect maar dit is arrogant.
Ik meen wel degelijk conclusies te mogen maken omdat ik gedurende al die jaren duidelijk de ENIGE was vanuit beleid die op basis van regelmatig contact probeerde om met die vereniging, hervormingsgezinde salafisten( zie artikel over Tariq Ramadan op www.brusselsjournal.com ) tot samenwerking te komen.
Ik woonde lezingen bij die openbaar waren waar de voorsitter zijn visie gaf, en zeer openlijk werd aangemoedigd om het westen te zien als bron van alle kwaad, en steeds op zoek om moslims te provoceren, zo werd bijvoorbeeld iedere vorm van beperking aan hoofddoeken voorgesteld.
Deze aanval via vrouwen op islam moest gestopt worden!
Voor mij maakte dit duidelijk dat de hoofddoek een politieke betekenis had, als u wat info opzoekt over hervormingsgezinde slafisten zult u me op dit punt toch gelijk moeten geven.

Daarna had ik meerdere gesprekken van enkele uren met de voorzitter zelf, ik baseer mijn mening op de door hem persoonlijk gedane uitlatingen, waarbij voor mij het grootste aandachtspunt was dat islam het begin en uitgangspunt was van een monoloog die erop gericht was ( hou u vast!) om mij te bekeren.
Enkele maanden later werd mij in alle ernst de mededeling gedaan dat die hoop opgegeven werd.
In de gesprekken had ik vragen gesteld over bijvoorbeeld het recht op zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen, hun vrije toegang tot publieke ruimte en arbeidsmarkt, evenals hun recht op ontwikkeling, los van hun functie als echtgenote of moeder.
Uit de antwoorden bleek duidelijk dat niet de wet maar koran uitgangspunt vormde en werden er uitspraken gedaan over journalisten in Irak, die me toch de wenkbrauwen deden fronsen!
Naarmate ik meer over doelstelling en structuur vernam, en zag hoe leden zich gedroegen, en merkte hoe snel dit gedachtegoed zich verspreidde onder jongeren, vooral in zwakke economische posite, vond ik dit alarmerend.
Jongeren voelden zich aangetrokken, omdat zij hun ontevredenheid op anderen konden richten, het conflictmodel, gelegimiteerd door religie, is voor hen en middel om de realiteit te ontvluchten.
Daar wordt serieus in geinvesteerd, en niet door de buren!
Er waren veel jongeren die bevestigden dat mullah's in het midden Oosten middelen genoeg gaven om een vereniging te organiseren, zolang je maar de zuivere islam zou uitdragen, die een leven vraagt vol regels die botsen met de verwachtingen van de samenleving.
Dat drama duurt al veertig jaar, maar wordt nu gestructureerd uitgebouwd, met een top hoog opgeleide slimme jongens die kinderen tegen hun ouders met die helemaal foute islam opzetten!
En imams zijn al niet veel beter, enkel zij, met de zuivere islam hebben de waarheid in pacht, en zetten aan tot minachting voor alles wat buiten hun visie valt.
Eveneens leren zij om ongelijk te behandelen, die gevolgen zie je al stevig in de wijk!
De Marokkaanse vrouwelijke parkeerwachter kan het u vertellen als ze weer eens bijzonder agressief op straat door een groep Marokkanen afgebekt wordt, omdat ze Godbetert de lef heeft om een parkeerbon te geven aan een broeder!

Maar ook ikzelf, tijdens een vergadering haalde een jonge Marokkaan even geld uit mijn portefeuille, pikken mag hoor van niet moslima's!

Ik heb behalve met deze, ook met heel veel andere moslims gewerkt, soms ook moeilijk maar we kwamen ergens!
Ik meen donders goed te weten waar ik het over heb en conclusies te mogen trekken, als u enkele jaren intensief met zeer uiteenlopende richtingen hebt gewerkt en anders concludeert , wil ik zeker met u een diepgaand gesprek, nu bent u in mijn ogen iemand die meent aanmatigend te mogen zijn op basis van gebakken lucht, want waarop uw uitspraak is gebaseerd als zou ik het probleem niet kunnen inschatten? ik denk juist wel, ik zat er met mijn neus jaren tussen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 17:39   #117
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Nee, maar die radicale jongens gaan ook geen zelfmoord plegen of iemand anders vermoorden omdat dat in strijd is met de leer van de islam die ze zo strikt volgen.
Wat de soennieten en sjiiten zo treffend demonstreren in Irak.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 17:40   #118
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koran
36. En het betaamt de gelovige man of vrouw niet, wanneer Allah en Zijn boodschapper over een zaak hebben beslist, dat er voor hen een keuze zou zijn in die zaak. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt, is zeker klaarblijkelijk afgedwaald.
Daarmee wordt de koran bedoelt en niet de hadiths. Denk je nu echt dat God wil dat mensen de hadiths (= zogenaamde woorden van de profeet) boven de koran plaatsen? Ik geloof enkel in hadiths die de boodschap in de koran niet tegenspreken maar bevestigen of aanvullen.
Oud 27 februari 2007, 17:44   #119
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
"nope, ..je..nu al dood" uh huh verbijt zijn/haar spijt dat de opposanten van de islam hièr en nù niet voor hun leven moeten vrezen. Afin, een paar uitzonderingen niet te na gesproken.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 17:46   #120
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frituur oswald Bekijk bericht
Wat de soennieten en sjiiten zo treffend demonstreren in Irak.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert Pape, University of Chicago
Instead of religion, what over 95 percent of all suicide terrorist attacks since 1980, all around the world have in common is a specific strategic goal, to compel modern democracies to withdraw combat forces from territory the terrorists prize greatly.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mohammed Hafez, University of Missouri
What we've seen is that some of these terrorist organizations have become very innovative in digging deep in Islamic histories to find traditions, perhaps archaic traditions, to justify the killing of civilians, to justify Muslims killing Muslims, and to justify killing yourself, as an Islamic, you're strictly prohibited from suicide.

One of the main rules that they use is what's called cutlass torras [ph], or killing human shields and this goes back to sometime in Islamic history where they asked an Islamic scholar is it possible for Muslims to kill other Muslims in order to get at the infidels or at the invaders, and the rule at that time was yes, it is permissible if this is the only way that you could get at the attackers and secondly, if you don't do it, other people or the attackers or the infidels in this instance would go ahead and win the fight and that jihad would come to an end. It is archaic rule and most people don't accept it but the jihadists have used it to justify violence.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be