![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De gematigde islam bestaat uiteraard niet, diegenen die gematigd zijn houden zichzelf een lapje voor de ogen...ze doen zich voor als moslims and that's it. Je kan pas een goede moslim zijn als je leeft naar de sprookjesboekjes...nu nog altijd ni door? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() zeg, maar druk eens op dat driehoekje, ik heb volgens mij nog nooit zoiets voor gehad (en geraak ook ni aan mijn eerste strafpunten, alhoewel dat ik de mods al dikwijls geplaagd heb) maar dit is meer voor k&k eigenlijk hé dus Uh-huh : bestaan er gematigde moslims ? ben jij er eentje ? en waar lap jij de koran aan je laars opdat je jezelf gematigd kan noemen, welke strenge regels volg je niet ? mag jij gemengd zwemmen ? mag jij bvb een cartoontje plegen over de profeet ? ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder *mag* ik doen wat ik wil. De vraag is natuurlijk of ik het wel *wil* doen. ![]() Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 27 februari 2007 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Snap ook niet waarom je je nog ligt te houden aan 1400jaar oude godsdienstige ritueelen...aangezien jij als SLECHTE moslim(a) toch nooit in de hemel komt. Vroeger jaren was je al kapot gemaakt door je 'eigen soort'... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
Banneling
|
![]() We kunnen anders even kijken of de koran er niets over te zeggen heeft ... jep ... 33:36.
Citaat:
Citaat:
Maar geen nood. Dit staat hier op het forum vereeuwigd, dus nu kan jij de handeling die de profeet voorschrijft in zo'n gevallen op jezelf toepassen, niet ? Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Ga je nu tegen de koran in blijven claimen een moslim te zijn ? Alle ik vind het best grappig. Noteer ook dat de sharia maar 1 straf heeft voor iemand die als moslim die 2de zin uitspreekt of publiceert. Welke straf zou dat zijn denk je, Uh-Huh ? En even serieus : ik ben heel blij dat je zo denkt. Je bent een pak dichter bij de waarheid gekomen (en nee ik bedoel niet Christendom ofzo, gewoon de waarheid). En ik ben er wel van overtuigd dat dit een verandering in je denken is. Dit is een zeer kritische houding van je, en die is nieuw. Fantastisch ! Laatst gewijzigd door ericdesm : 27 februari 2007 om 17:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() En toen werd het doodstil
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() *zucht*
Ik begrijp niet waar jullie de pretentie vandaan halen om mij een niet-moslim of "slechte" moslima te noemen? Alleen God kan op die manier over mij en mijn intentie's oordelen. De spirituele boodschap van de islam is veel belangrijker dan 100den kleine regeltjes die niemand "perfect" kan volgen. In de tijd van profeet Mohamed bestonden er ook geen hadiths en had men alleen de koran. Bovendien zijn de zogenaamde woorden van Mohamed pas 2 eeuwen na z'n dood gebundeld. Ik zeg niet dat er geen kern van waarheid in kan zitten maar om daarom elke hadith als 100% betrouwbaar/onweerlegbaar te beschouwen is er ook wel over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe durf je...stuk pretentie... Laat ik het zo samenvatten : je bent een simpel meeloperke dat opgaat in groepsdenken/gevoel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste Edina
Ik wil even reageren op je opmerking, ''Verder heb ik alleen gezegd dat ook vanuit jouw ervaringen het moeilijk is om een inschatting te kunnen maken van de juiste omvang van het probleem.'' Met alle respect maar dit is arrogant. Ik meen wel degelijk conclusies te mogen maken omdat ik gedurende al die jaren duidelijk de ENIGE was vanuit beleid die op basis van regelmatig contact probeerde om met die vereniging, hervormingsgezinde salafisten( zie artikel over Tariq Ramadan op www.brusselsjournal.com ) tot samenwerking te komen. Ik woonde lezingen bij die openbaar waren waar de voorsitter zijn visie gaf, en zeer openlijk werd aangemoedigd om het westen te zien als bron van alle kwaad, en steeds op zoek om moslims te provoceren, zo werd bijvoorbeeld iedere vorm van beperking aan hoofddoeken voorgesteld. Deze aanval via vrouwen op islam moest gestopt worden! Voor mij maakte dit duidelijk dat de hoofddoek een politieke betekenis had, als u wat info opzoekt over hervormingsgezinde slafisten zult u me op dit punt toch gelijk moeten geven. Daarna had ik meerdere gesprekken van enkele uren met de voorzitter zelf, ik baseer mijn mening op de door hem persoonlijk gedane uitlatingen, waarbij voor mij het grootste aandachtspunt was dat islam het begin en uitgangspunt was van een monoloog die erop gericht was ( hou u vast!) om mij te bekeren. Enkele maanden later werd mij in alle ernst de mededeling gedaan dat die hoop opgegeven werd. In de gesprekken had ik vragen gesteld over bijvoorbeeld het recht op zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen, hun vrije toegang tot publieke ruimte en arbeidsmarkt, evenals hun recht op ontwikkeling, los van hun functie als echtgenote of moeder. Uit de antwoorden bleek duidelijk dat niet de wet maar koran uitgangspunt vormde en werden er uitspraken gedaan over journalisten in Irak, die me toch de wenkbrauwen deden fronsen! Naarmate ik meer over doelstelling en structuur vernam, en zag hoe leden zich gedroegen, en merkte hoe snel dit gedachtegoed zich verspreidde onder jongeren, vooral in zwakke economische posite, vond ik dit alarmerend. Jongeren voelden zich aangetrokken, omdat zij hun ontevredenheid op anderen konden richten, het conflictmodel, gelegimiteerd door religie, is voor hen en middel om de realiteit te ontvluchten. Daar wordt serieus in geinvesteerd, en niet door de buren! Er waren veel jongeren die bevestigden dat mullah's in het midden Oosten middelen genoeg gaven om een vereniging te organiseren, zolang je maar de zuivere islam zou uitdragen, die een leven vraagt vol regels die botsen met de verwachtingen van de samenleving. Dat drama duurt al veertig jaar, maar wordt nu gestructureerd uitgebouwd, met een top hoog opgeleide slimme jongens die kinderen tegen hun ouders met die helemaal foute islam opzetten! En imams zijn al niet veel beter, enkel zij, met de zuivere islam hebben de waarheid in pacht, en zetten aan tot minachting voor alles wat buiten hun visie valt. Eveneens leren zij om ongelijk te behandelen, die gevolgen zie je al stevig in de wijk! De Marokkaanse vrouwelijke parkeerwachter kan het u vertellen als ze weer eens bijzonder agressief op straat door een groep Marokkanen afgebekt wordt, omdat ze Godbetert de lef heeft om een parkeerbon te geven aan een broeder! Maar ook ikzelf, tijdens een vergadering haalde een jonge Marokkaan even geld uit mijn portefeuille, pikken mag hoor van niet moslima's! Ik heb behalve met deze, ook met heel veel andere moslims gewerkt, soms ook moeilijk maar we kwamen ergens! Ik meen donders goed te weten waar ik het over heb en conclusies te mogen trekken, als u enkele jaren intensief met zeer uiteenlopende richtingen hebt gewerkt en anders concludeert , wil ik zeker met u een diepgaand gesprek, nu bent u in mijn ogen iemand die meent aanmatigend te mogen zijn op basis van gebakken lucht, want waarop uw uitspraak is gebaseerd als zou ik het probleem niet kunnen inschatten? ik denk juist wel, ik zat er met mijn neus jaren tussen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling