Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2007, 21:52   #521
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

@lincoln

Zou je mijn vraag kunnen beantwoorden? 'T liefst met een post die langer is dan één zin
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 16:52   #522
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar is Fikhr_el7or, die deze draad opstartte gewoon weggerend, uit grote schrik misschien ? Typisch hoor, als er redelijke argumenten worden gebruikt die hun "grote gelijk" tenietdoen rennen moslims gewoon weg.

Nog een chance dat nu dankzij de Standaard zoveel meer Vlamingen de koran kunnen lezen en zelf zien wat de islam leert !
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 16:59   #523
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wat zijn we weer vierkantig bezig.
God schiep niets “naar de schikking van de mens”.
De natuur was er lang voor de mens en zal blijven bestaan als de mens al lang weer verdwenen is. Hij heeft er de mens helemaal niet bij nodig, laat staan de moslims.
Dat god de mens niet nodig heeft is een ware uitspraak. Sommige mensen hebben wel het idee van een god nodig. Mij goed, maar ze moeten hun god wel voor zichzelf houden en de mensen daar niet mee lastig vallen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 17:56   #524
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch Bekijk bericht
Blijkbaar is Fikhr_el7or, die deze draad opstartte gewoon weggerend, uit grote schrik misschien ? Typisch hoor, als er redelijke argumenten worden gebruikt die hun "grote gelijk" tenietdoen rennen moslims gewoon weg.

Nog een chance dat nu dankzij de Standaard zoveel meer Vlamingen de koran kunnen lezen en zelf zien wat de islam leert !
Ja die moslims zijn dan content dat de islam in de spotlight staan, maar ze beseffen blijkbaar niet dat een confrontatie met de eigenlijke leer een averechts effect heeft op de doorsnee Westerse mens.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 21:28   #525
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch Bekijk bericht

Op een forum gaat dat volkje lopen ja...in de echte wereld gebeuren er dan wel wat andere dingen
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 01:55   #526
Dycore
Banneling

Standaard

Beste Fikr,

Ik heb nog een vraag. Hoe heeft u uw naam op dit forum gewijzigd van Yahya naar Fikr? Ik zou namelijk ook graag een andere naam aannemen. Niet-moslims mogen zich ook geroepen voelen om te antwoorden.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 17:33   #527
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

Hier een goede vergelijking tussen het Christendom en de Islam.

Islam en Christendom met elkaar vergeleken

Islam=rood & Christendom=blauw

1. God is de schepper van de werelden en van de mens, maar hij is transcendent, d.w.z. van de schepping gescheiden. Er bestaat geen brug tussen hem en de schepping.

1. God schiep de mens naar zijn beeld en gelijkenis. Hij openbaart zijn wezen in de schepping. Hij houdt zich aan zijn beloften. Jezus is de brug tussen God en mens. (Johannes 14:6)

2. Adam zondigde in het paradijs door de verboden vrucht te eten. Maar dat had geen gevolgen voor de verdere relatie tussen God en mens. De begrippen zondeval en erfzonde zijn in de islam onbekend.

2. Adam heeft Gods gebod in het paradijs overtreden. Daarmee werd hij voor alle mensen de oorzaak van de zonde, de dood en de scheiding van God. Verzoening met God is slechts mogelijk door de dood van Jezus. (2 Corinthiers 5:18-19)

3. De mens is bij zijn handelen in staat onderscheid te maken tussen goed en kwaad. Hij moet als moslim voor het goede kiezen en het kwade mijden. Mocht hij dan toch zondigen, dan raakt hij God daar niet mee. Hij zondigt in eerste instantie tegen zichzelf.

3. De mens is geneigd tot het kwade en mist daarmee het doel dat God met zijn leven heeft. Uit zichzelf kan hij de schuld niet goedmaken, want zijn persoonlijke zonden houden hem voortdurend in vijandschap met God. (Romeinen 3:10-12).

4. De mens kan door goede werken en door zich aan Gods geboden te houden, God behagen. De mens is niet wezenlijk van God gescheiden.

4. De mens kan niet door eigen werken tot God komen. Elk pogen om de Wet te vervullen doet hem nog sterker beseffen dat hij door de (erf) zonde van God gescheiden is. (Romeinen 3:20)

5. Jezus werd door God door zijn Woord geschapen en door Gods macht in Maria geplaatst. Niettemin is hij slechts een mens.

5. Jezus werd door de Heilige Geest in Maria verwekt en is tegelijk waarachtig (Zoon van) God en zoon des mensen. (Lukas 1:35).

6. God heeft geen kinderen. Jezus mag niet als God vereerd worden. Het geloof in drie goden is heidens en veelgoderij. Meerdere goden te vereren is de ergste zonde in de islam, waarvoor geen vergeving is.

6. Jezus is Gods Zoon en dus is Hij zelf ook God. Vader, Zoon en Heilige Geest zijn één God in drie Personen. (Johannes 1:1-2)

7. De Koran verwijt de christenen dat zij drie goden aanbidden, namelijk God, Jezus en Maria. Vermoedelijk heeft Mohammed in zijn tijd met de leer der Drie-eenheid kennis gemaakt.

7. De Drie-eenheid bestaat uit Vader, Zoon en Heilige Geest. Maria was een mens en heeft geen deel aan de drie-eenheid (Mattheus 28:19).

8. Jezus was een van de belangrijkste profeten uit de geschiedenis. Toch is Mohammed groter dan hij. De komst van Mohammed wordt in het Oude Testament door Mozes en Jesaja en in het Nieuwe Testament door Jezus aangekondigd.

8. Jezus’ komst in de wereld als Verlosser en Redder werd reeds in het Oude Testament aangekondigd. Hij is als Zoon van God de hoogste profeet en kondigde de Komst van Gods Geest als de Trooster aan. (Johannes 14:16).

9. Jezus is niet gekruisigd en ook niet opgestaan. Een kruisiging zou voor Hem een smadelijke nederlaag zijn geweest. Het is principieel onmogelijk om voor een ander verlossing te bewerken. Over Jezus’ dood vermeldt de Koran niets. Waarschijnlijk heeft God hem aan zijn vijanden ontrukt en werd een ander in zijn plaats gekruisigd.

9. Jezus stierf naar de wil van zijn Vader aan het kruis; Hij werd in het graf gelegd en stond op de derde dag op uit de doden. Door de kruisiging heeft Hij voor de mensen de straf op de zonde gedragen. Door zijn opstanding heeft Hij zonde en dood overwonnen. Zo heeft Hij de verlossing bewerkt voor iedereen die gelooft (1. Petrus 1:18-19).

10. Mohammed is de laatste en belangrijkste profeet. (het ‘zegel’ der profeten)

10. Mohammed is een valse profeet wiens leer ingaat tegen de kernuitspraken van het Oude en Nieuwe Testament. (Handelingen 10:43)

11. De Koran is het reine en onvervalste Woord van God, een afschrift van het hemelse boek. Het Oude en Nieuwe Testament is in de loop van de tijd vervalst en daarom niet meer betrouwbaar. De Koran corrigeert het Oude en Nieuwe Testament.

11. De Bijbel is Gods betrouwbare Woord. De Geest Zelf heeft ervoor gewaakt dat alles juist is opgeschreven. De Bijbel wordt door niets gecorrigeerd en blijft in eeuwigheid Gods Woord tot in eeuwigheid. (Openbaring 22:18)

12. De Koran is aan Mohammed door bemiddeling van de engel Gabriel rechtstreeks door God ingegeven zonder dat de persoonlijkheid van Mohammed daarbij betrokken was. Daarmee is elke vervalsing uitgesloten.

12. De Bijbel is door God ‘ingeblazen’. Daarbij werd de persoonlijkheid van de bijbelschrijver niet uitgeschakeld, maar deze komt zich duidelijk in de verschillende bijbelboeken tot uiting. (2 Timotheus 3:16).

13. Geloven betekent: God erkennen, Hem dankbaarheid bewijzen en zich aan zijn geboden houden.

13. Geloven betekent dat wij onze schuld en verlorenheid inzien, de verlossing van Jezus aannemen en leven uit de kracht van de Heilige Geest.

14. In het jongste gericht kan Mohammed misschien nog voor zijn gemeente voorspraak doen.

14. Jezus is de Middelaar die voor zijn gemeente bij God voorspraak doet.

15. De zonde raakt God niet, maar richt zich in eerste instantie tegen de mens die die zonde begaat.

15. De zonde richt zich eerst als rebellie tegen God en tast bovendien de mens zelf aan.

16. Er zijn zondeloze mensen, namelijk de profeten die Allah aan de mensen heeft gezonden.

16. Zondeloze mensen bestaan niet; alleen Jezus was zonder zonde.
Hosea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 17:42   #528
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

Bovenbuur schreef:
Citaat:
God is een klootzak. Eest heeft hij ons gemaakt, precies zoals hij wilde. Toen voldeden we toch niet aan de droom, dus heeft hij ons uit het paradijs gekickt en gehoopt dat we onder dreiging van eeuwig branden in de hel wel bereid zouden zijn om naar zijn regels te leven. En alsof dat nog niet genoeg is, gooit hij er nog lekker een paar plagen, rampen en godsdienstoorlogen overheen. En nog smeken mensen om vergeving in plaats van hun rug recht te houden en te zeggen dat wij mensen het zelf ook wel redden. Van mij hoeft hij geen smeekbeden te verwachten, wel een kruisverhoor. Ga ik daarom naar de hel? Dat moet dan maar. Ik ben een levend wezen, geen speeltje, ik heb het recht me tegen misbruik te verzetten.
God heeft ons gemaakt naar zijn evenbeeld. Door het eten van de appel begaat de mensheid zonde. Aan de joden gaf God de wet waaraan men zich moest houden.
Echter geen enkel mens is zonder zonde. Mensen zijnen tot het kwade geneigd.
Maar om de mensheid toch te redden offerde hij het bloed van zijn eigen zoon Jezus Christus om ons te redden. Hieruit blijkt de goedheid van God dat ook jij gered kunt worden door eenvoudig te geloven in Jezus als de messias.
Oud 15 maart 2007, 18:07   #529
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hosea Bekijk bericht
Bovenbuur schreef:

God heeft ons gemaakt naar zijn evenbeeld. Door het eten van de appel begaat de mensheid zonde. Aan de joden gaf God de wet waaraan men zich moest houden.
Echter geen enkel mens is zonder zonde. Mensen zijnen tot het kwade geneigd.
Maar om de mensheid toch te redden offerde hij het bloed van zijn eigen zoon Jezus Christus om ons te redden. Hieruit blijkt de goedheid van God dat ook jij gered kunt worden door eenvoudig te geloven in Jezus als de messias.
Hieruit blijkt zeer duidelijk dat god een ontwerpfout heeft gemaakt. Voor een almachtige schepper lijkt me dat weinig evident. Zelfs Ford en Opel of zelfs VW en BMW doen het beter! Die halen gewoon hun foute ontwerpen terug van de markt en maken een beter ontwerp. En dan claimen ze geeneens dt ze almachtig zijn!
En eigen kinderen offeren doen ze al helemaal niet!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 18:24   #530
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

Circe schreef:
Citaat:
Hieruit blijkt zeer duidelijk dat god een ontwerpfout heeft gemaakt. Voor een almachtige schepper lijkt me dat weinig evident. Zelfs Ford en Opel of zelfs VW en BMW doen het beter! Die halen gewoon hun foute ontwerpen terug van de markt en maken een beter ontwerp. En dan claimen ze geeneens dt ze almachtig zijn!
En eigen kinderen offeren doen ze al helemaal niet!
Wie ben jij om te oordelen over God. God kun je niet vergelijken met automakers. De mens was zonder zonde totdat men van de appel at. En dat hij zijn zoon offerde is de grootste opoffering in de geschiedenis. Daar dien je Hem dankbaar voor te zijn.
Oud 16 maart 2007, 00:31   #531
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe schreef:

Wie ben jij om te oordelen over God. God kun je niet vergelijken met automakers. De mens was zonder zonde totdat men van de appel at. En dat hij zijn zoon offerde is de grootste opoffering in de geschiedenis. Daar dien je Hem dankbaar voor te zijn.
Wie ben jij om te zeggen wat God wilt en/of gedaan heeft ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 00:44   #532
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Circe schreef:

Welk nietig wezen ben jij wel dat gaat beslissen over dat men niet mag oordelen over een zogenaamde 'god'?
Of is het omdat een ander nietig wezen zoals u en ik...in de loop der mensheid bepaalde dingen heeft liggen verkondigen en u dit mooi opvolgt?
Er zijn er al veel voor uw godsdienst en andere huidige godsdiensten gepasseerd...hou dat in je achterhoofd
We hebben al duizenden zogenaamde goden gehad...zolang je de massa maar in schrik kunt laten leven van iets dat ze niet kunnen waarnemen en ook niet bestaat.
Godsdienst is de ultieme mind-control om de massa een bepaalde richting te laten uitgaan. Misbruik makend van een 'menselijke zwakte' in de hersentjes...that's it...nothing more...nothing less...

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 16 maart 2007 om 00:48.
Oud 16 maart 2007, 00:55   #533
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

bobke schreef:
Citaat:
Wie ben jij om te zeggen wat God wilt en/of gedaan heeft ?
Lees de bijbel.

jurgen 79 schreef:
Citaat:
Welk nietig wezen ben jij wel dat gaat beslissen over dat men niet mag oordelen over een zogenaamde 'god'?
Citaat:
Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeelt wordt. (Matteus 7:1)
Citaat:
Er zijn er al veel voor uw godsdienst en andere huidige godsdiensten gepasseerd...hou dat in je achterhoofd
We hebben al duizenden zogenaamde goden gehad...zolang je de massa maar in schrik kunt laten leven van iets dat ze niet kunnen waarnemen en ook niet bestaat.
Godsdienst is de ultieme mind-control om de massa een bepaalde richting te laten uitgaan. Misbruik makend van een 'menselijke zwakte' in de hersentjes...that's it...nothing more...nothing less...
Er zijn vele misleidende godsdiensten. Er is echter maar 1 ware. Mijn geloof is geen mind-control. Ik wil dat je het inziet en vervult wordt van de heilige Geest en zo zelf tot geloof komt. Het niet zo dat mijn geloof mensen dwingt om het aan te nemen of zo.

Laatst gewijzigd door Hosea : 16 maart 2007 om 00:59.
Oud 16 maart 2007, 00:57   #534
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
bobke schreef:
Lees de bijbel.

Citaat:
Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeelt wordt. (Matteus 7:1)

Ik zie toch andere dingen in de wereld gebeuren dan dat...
Dus wie ben jij om het oordeel te hebben dat er niet geoordeeld mag worden over een ingebeeld vriendje? En je daar nog over uit te spreken ook?
En btw,...de bijbel of de koran of eender welk sprookjesboek of volksgezegde is voor mij geen referentie.

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 16 maart 2007 om 01:02.
Oud 16 maart 2007, 01:04   #535
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn vele misleidende godsdiensten. Er is echter maar 1 ware. Mijn geloof is geen mind-control. Ik wil dat je het inziet en vervult wordt van de heilige Geest en zo zelf tot geloof komt. Het niet zo dat mijn geloof mensen dwingt om het aan te nemen of zo.

Nee bedankt...hou je fee en engeltjes maar in je eigen geestelijke waanzin
Maar uw godsdienst geeft wel wat raadgevingen mee wat je mag doen met ongelovigen en dat is waanzin mijn beste. En zeker omdat het toegepast werd en wordt.
Oud 16 maart 2007, 01:08   #536
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

jurhen79
Citaat:
Ik zie toch andere dingen in de wereld gebeuren dan dat...
Dus wie ben jij om het oordeel te hebben dat er niet geoordeeld mag worden over een ingebeeld vriendje? En je daar nog over uit te spreken ook?
En btw,...de bijbel of de koran of eender welk sprookjesboek of volksgezegde is voor mij geen referentie.
Als ik oordeel dat er niet geoordeeld mag worden betekent dat niet dat ik oordeel. Het is bovenbuur die God veroordeelt en vreselijke dingen over hem zegd. Ik spreek hem daarop aan.
Dat de heilig schrift voor jou geen referentie is is jouw probleem. Mij werd gezegd: Wie ben jij om te zeggen wat God wilt en/of gedaan heeft ? Gods woord is terug te vinden in de bijbel.
Oud 16 maart 2007, 01:11   #537
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
ik oordeel dat er niet geoordeeld mag worden betekent dat niet dat ik oordeel

Maar schatje toch...leg mij dat eens uit

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 16 maart 2007 om 01:12.
Oud 16 maart 2007, 01:14   #538
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Maar schatje toch...leg mij dat eens uit
Ik ben duidelijk genoeg vind ik. Ik mag hier toch discussieren. Ik veroordeel niemand. Die andere persoon veroordeelde iemand niet ik. Ik wijs hem alleen erop.
Oud 16 maart 2007, 01:20   #539
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben duidelijk genoeg vind ik. Ik mag hier toch discussieren. Ik veroordeel niemand. Die andere persoon veroordeelde iemand niet ik. Ik wijs hem alleen erop.
Die andere persoon veroordeelde een sprookjesfiguur...niet een zogenaamd 'iemand'.
En jij bent van oordeel dat er niet over 'de boze heks' mag geoordeeld worden omdat één of andere gek het x aantal eeuwen geleden heeft neergeschreven?
Wie ben jij om jou sprookjesfiguur te verdedigen en een oordeel te vellen of dit al dan niet mag?
Voor u, die zich duidelijk aan het sprookje wil houden is dit van toepassing...maar niet op anderen die niet in sprookjes geloven. Dus hou dit tot de privésfeer beperkt en hou je waanzin die hiermee gepaard gaat ook in bedwang aub in functie van de maatschappij waarin je leeft.
Oud 16 maart 2007, 01:27   #540
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

jurgen76
Citaat:
Die andere persoon veroordeelde een sprookjesfiguur...niet een zogenaamd 'iemand'.
En jij bent van oordeel dat er niet over 'de boze heks' mag geoordeeld worden omdat één of andere gek het x aantal eeuwen geleden heeft neergeschreven?
Wie ben jij om jou sprookjesfiguur te verdedigen en een oordeel te vellen of dit al dan niet mag?
Voor u, die zich duidelijk aan het sprookje wil houden is dit van toepassing...maar niet op anderen die niet in sprookjes geloven. Dus hou dit tot de privésfeer beperkt en hou je waanzin die hiermee gepaard gaat ook in bedwang aub in functie van de maatschappij waarin je leeft.
Goed als jij denkt dat ik oordeel het zij zo. God zal me vergeven.
Ik vind het wel jammer van die agressieve toon van je. Waarom moet ik 'mijn waanzin' in de privesfeer houden? Omdat jij het zegt? Omdat jij de waarheid kent? Ik vind het deels mijn taak om te praten over God.
In plaats van mijn geloof verafschuwen en voor waanzin verklaren kun je beter eens inhoudelijk reageren dat doe ik ook.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be