![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat mensen die wel een denkbeeldig vriendje het 'recht' niet hebben om andere mensen die geen nood hebben aan een denkbeeldig vriendje te veroordelen? Ik ken zeker niet de waarheid...maar ik zie wel een hoop gruwelijkheden die in naam van een denkbeeldig vriendje worden gepleegd doorheen de geschiedenis van de mensheid en zelfs tot op heden nog elke dag. Maar wat ik wel een zeer gunstige evolutie vind is dat de wetenschap al een deel heeft kunnen verklaren van waar dat 'godsbesef' vandaan komt. Een bepaald deel van de hersenen doet dit werk...en blijkbaar is dit deel van de hersenen bij bepaalde mensen zeer actief en bij anderen dan weer minder of niet. Dus mijns inziens zijn religieuzen mensen met een afwijking en deze mensen moeten geholpen worden doormiddel van elektrostimulatie of medicatie om dit te onderdrukken. En daarbij durf ik zelfs stellen dat bepaalde 'malafide' figuren in de loop der tijd hier op een smerige manier hebben misbruik van gemaakt van deze afwijking en nog steeds. Dus ja, velen hebben hulp nodig in mijn ogen en wel snel. Laatst gewijzigd door jurgen79 : 16 maart 2007 om 01:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() jurgen 79
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vertel eens wat meer over je geloof...en over die liefde voor elkaar...en de totale gelijkheid qua behandeling van man en vrouw... Uiteraard neem ik mijzelf serieus...neem jij jezelf serieus om een denkbeeldig vriendje te aanbidden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 |
Banneling
|
![]() En ondertussen oordeel je dat god een prachtige kerel is. Waarom zou ik dan niet mogen oordelen dat hij een klootzak is? Of dat god niet bestaat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() jurgen79
Citaat:
Citaat:
dycore: Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik aan zet? http://www.google.be/search?q=gruwel...G=Zoeken&hl=nl Begin maar te klikken en tracht dan alles maar te ontkennen hé, ik weet wel waar je op wil aansturen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() jurgen79:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#551 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() jurgen79
Citaat:
Ik heb trouwens nog niets van je gruweldaden gehoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
Banneling
|
![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Steniging
Maar deze gruweldaden worden uiteraard niet vanuit religieuze overwegingen gepleegd. En deze zogenaamde religieuzen oordelen hier wel over het leven van anderen omdat het niet in hun kraam past. Dus mag blijkbaar een zogenaamde mens of mensenmassa de hand van hun zogenaamde god gebruiken ![]() Ik dacht dat het die zogenaamde god was die oordeelde...en niet de mens? ![]() Of misschien even deze post aanhalen van Dycore http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=12 Citaat:
Jullie laten je misbruiken door machtsgeile mensen...spijtig dat jullie met zoveel zijn (alle geloofsaanhangers van eender welk geloof), anders zou de wereld er al een pak mooier en paradijselijker uitzien ![]() Laatst gewijzigd door jurgen79 : 16 maart 2007 om 02:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() jurgen79
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dieje is gevallen aan het kruis als zoontje van uw ingebeeld vriendje...maar dat is uiteraard heel mooi omkleed dat verhaaltje. Prachtig ingepakt en zeer tempting voor de 'gevoeligen'. En de kruistochten die uitgingen onder het mom van diegenen die uw jezus'ken aanbaden zullen we ook maar vergeten? Zie je nu zelf niet in dat mensen zich laten misbruiken om bepaalde dingen te doen gesteund door een geloof of overtuiging. En zelfs elkaar vermoorden in functie van hun overtuiging? Ze kunnen zelfs complete landen en maatschappijen en culturen uitroeien...en dit allemaal omdat jullie een AFWIJKING hebben in de hersentjes. Waar ben je dan mee bezig? Laatst gewijzigd door jurgen79 : 16 maart 2007 om 03:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#556 |
Banneling
|
![]() Zeg Hosea, zegt de inquisitie jou niets?
En de kruistochten ook vergeten? De missionarissen die heulden met de kolonisator? De dertig-jarige oorlog tussen katholieken en protestanten (of was dat de schuld van de reformisten?) ... Begin daar maar mee, we gaan later verder met de onuitputtelijke voorbeelden. Laatst gewijzigd door Dycore : 16 maart 2007 om 03:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() dycore:
Citaat:
jurgen79: Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dycore : 16 maart 2007 om 03:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
Banneling
|
![]() Tevens even dit onder de attentie halen.
Citaat:
Dit zou uiteraard ook 'reversed' kunnen worden...zodat de religieuze gevoeldigheid onderdrukt wordt. Geen fundi's of fanaten meer in de wereld...het zou er pakken mooier uitzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |