Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2007, 01:34   #541
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hosea Bekijk bericht
jurgen76

Goed als jij denkt dat ik oordeel het zij zo. God zal me vergeven.
Ik vind het wel jammer van die agressieve toon van je. Waarom moet ik 'mijn waanzin' in de privesfeer houden? Omdat jij het zegt? Omdat jij de waarheid kent? Ik vind het deels mijn taak om te praten over God.
In plaats van mijn geloof verafschuwen en voor waanzin verklaren kun je beter eens inhoudelijk reageren dat doe ik ook.
Reageer ik niet inhoudelijk als ik stel als 'ongelovige Thomas' dat iets zoals een denkbeeldig vriendje van daarboven niet bestaat?
En dat mensen die wel een denkbeeldig vriendje het 'recht' niet hebben om andere mensen die geen nood hebben aan een denkbeeldig vriendje te veroordelen?
Ik ken zeker niet de waarheid...maar ik zie wel een hoop gruwelijkheden die in naam van een denkbeeldig vriendje worden gepleegd doorheen de geschiedenis van de mensheid en zelfs tot op heden nog elke dag.

Maar wat ik wel een zeer gunstige evolutie vind is dat de wetenschap al een deel heeft kunnen verklaren van waar dat 'godsbesef' vandaan komt.
Een bepaald deel van de hersenen doet dit werk...en blijkbaar is dit deel van de hersenen bij bepaalde mensen zeer actief en bij anderen dan weer minder of niet.
Dus mijns inziens zijn religieuzen mensen met een afwijking en deze mensen moeten geholpen worden doormiddel van elektrostimulatie of medicatie om dit te onderdrukken.

En daarbij durf ik zelfs stellen dat bepaalde 'malafide' figuren in de loop der tijd hier op een smerige manier hebben misbruik van gemaakt van deze afwijking en nog steeds.
Dus ja, velen hebben hulp nodig in mijn ogen en wel snel.

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 16 maart 2007 om 01:36.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 01:52   #542
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

jurgen 79
Citaat:
Ik ken zeker niet de waarheid...maar ik zie wel een hoop gruwelijkheden die in naam van een denkbeeldig vriendje worden gepleegd doorheen de geschiedenis van de mensheid en zelfs tot op heden nog elke dag.
Mijn geloof staat juist voor liefde naar elkaar. noem de gruweldaden maar eens.

Citaat:
Dus mijns inziens zijn religieuzen mensen met een afwijking en deze mensen moeten geholpen worden doormiddel van elektrostimulatie of medicatie om dit te onderdrukken.
dit vind ik wel belachelijk. Neem jij jezelf nu nog serieus? Ik ben tot mijn geloof gekomen en dat is geen ziekte. Ik heb het plezier mogen hebben dat ik vervuld werd van de heilige Geest.

Citaat:
En daarbij durf ik zelfs stellen dat bepaalde 'malafide' figuren in de loop der tijd hier op een smerige manier hebben misbruik van gemaakt van deze afwijking en nog steeds.
Hetzelfde als mijn eerste reactie in deze post. Er zullen zeker mensen zijn die er misbruik van maken. Maar bij mijn geloof gaat het om de liefde tussen de mensen.
Hosea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 01:57   #543
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
jurgen 79

Mijn geloof staat juist voor liefde naar elkaar. noem de gruweldaden maar eens.

dit vind ik wel belachelijk. Neem jij jezelf nu nog serieus? Ik ben tot mijn geloof gekomen en dat is geen ziekte. Ik heb het plezier mogen hebben dat ik vervuld werd van de heilige Geest.

Hetzelfde als mijn eerste reactie in deze post. Er zullen zeker mensen zijn die er misbruik van maken. Maar bij mijn geloof gaat het om de liefde tussen de mensen.

Vertel eens wat meer over je geloof...en over die liefde voor elkaar...en de totale gelijkheid qua behandeling van man en vrouw...
Uiteraard neem ik mijzelf serieus...neem jij jezelf serieus om een denkbeeldig vriendje te aanbidden?
Oud 16 maart 2007, 01:58   #544
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
jurgen 79
Ik heb het plezier mogen hebben dat ik vervuld werd van de heilige Geest.
Wel degelijk ziek dus...
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 02:00   #545
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Circe schreef:

Wie ben jij om te oordelen over God. God kun je niet vergelijken met automakers. De mens was zonder zonde totdat men van de appel at. En dat hij zijn zoon offerde is de grootste opoffering in de geschiedenis. Daar dien je Hem dankbaar voor te zijn.
Oordeel je nu zelf niet over god? Wie ben jij?
Oud 16 maart 2007, 02:04   #546
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben duidelijk genoeg vind ik. Ik mag hier toch discussieren. Ik veroordeel niemand. Die andere persoon veroordeelde iemand niet ik. Ik wijs hem alleen erop.
En ondertussen oordeel je dat god een prachtige kerel is. Waarom zou ik dan niet mogen oordelen dat hij een klootzak is? Of dat god niet bestaat?
Oud 16 maart 2007, 02:05   #547
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
En ondertussen oordeel je dat god een prachtige kerel is. Waarom zou ik dan niet mogen oordelen dat hij een klootzak is? Of dat god niet bestaat?
Omdat een paar 'zotten' het zo eeuwen geleden hebben geschreven
Oud 16 maart 2007, 02:07   #548
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

jurgen79
Citaat:
Vertel eens wat meer over je geloof...en over die liefde voor elkaar...en de totale gelijkheid qua behandeling van man en vrouw...
Uiteraard neem ik mijzelf serieus...
Nee nee. Jij was aan zet. Nu moet je niet ineens mij laten vertellen wat mijn geloof is. Jij had het over gruweldaden noem die eens.

Citaat:
neem jij jezelf serieus om een denkbeeldig vriendje te aanbidden?
Jazeker omdat ik denk dat het de waarheid is. Volgens jou is die denkbeeldig. En je kunt hem ook gewoon God noemen.

dycore:
Citaat:
Oordeel je nu zelf niet over god? Wie ben jij?
Ik zeg niet dat die nep is of zo. Het was alleen een reactie op die andere post. Ik zeg alleen de waarheid.

Citaat:
Wel degelijk ziek dus...
Erg inhoudelijk. Je verklaart me gewoon ziek omdat ik iets zeg wat op grond van mijn geloof waar is.
Oud 16 maart 2007, 02:11   #549
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
jurgen79

Nee nee. Jij was aan zet. Nu moet je niet ineens mij laten vertellen wat mijn geloof is. Jij had het over gruweldaden noem die eens.

Ik aan zet?

http://www.google.be/search?q=gruwel...G=Zoeken&hl=nl

Begin maar te klikken en tracht dan alles maar te ontkennen hé, ik weet wel waar je op wil aansturen
Oud 16 maart 2007, 02:16   #550
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

jurgen79:
Citaat:
Ik aan zet?

http://www.google.be/search?q=gruwel...G=Zoeken&hl=nl

Begin maar te klikken en tracht dan alles maar te ontkennen hé, ik weet wel waar je op wil aansturen
kom op zeg. Geef je me nu een link met wat vanallehande gruwel dingen. Kun je me dan hier in een post niet 1 concreet voorbeeld geven van een gruweldaad van mijn geloof.
Oud 16 maart 2007, 02:20   #551
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
jurgen79:

kom op zeg. Geef je me nu een link met wat vanallehande gruwel dingen. Kun je me dan hier in een post niet 1 concreet voorbeeld geven van een gruweldaad van mijn geloof.
Om in een welles-nietes spelletje te hervallen over gepleegde daden?
Oud 16 maart 2007, 02:27   #552
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

jurgen79
Citaat:
Om in een welles-nietes spelletje te hervallen over gepleegde daden?
Nee. Jij gebruikt argumenten om jou gelijk aan te tonen en ik gebruik mijn argumenten om mijn gelijk aan te tonen. Zo gaat dat in een discussie. Het is dan aan anderen te beoordelen wat ze geloven en wiens argumenten ze beter vinden.

Ik heb trouwens nog niets van je gruweldaden gehoord.
Oud 16 maart 2007, 02:36   #553
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb trouwens nog niets van je gruweldaden gehoord.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Steniging

Maar deze gruweldaden worden uiteraard niet vanuit religieuze overwegingen gepleegd.
En deze zogenaamde religieuzen oordelen hier wel over het leven van anderen omdat het niet in hun kraam past.

Dus mag blijkbaar een zogenaamde mens of mensenmassa de hand van hun zogenaamde god gebruiken
Ik dacht dat het die zogenaamde god was die oordeelde...en niet de mens?

Of misschien even deze post aanhalen van Dycore http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=12

Citaat:
Jij moet dringend aan je wereldgeschiedenis werken arme jongen.
Misschien had je liever de stammenoorlogen en slavernij in het oude Afrika
Of de mensenoffers in Zuid-Amerika
Of de inhumane tradities van de Aboriginals
Of de oorlog tussen Armeniërs en Turken
De pleziertjes van je held, Stalin
China, het rijk der midden, dat geen tegenspraak dulde
De samurai's in het oude Japan die geen waarde aan het leven hechten
De Mongoolse hordes van Genghis Khan die alles op hun weg vernietigden
De veroveringen van de Romeinen, Grieken, Egyptenaren
Het kastenstelsel in India
De plundertochten van de Mohammedanen
En ga maar door met de voorbeelden...broekventje
Link daar eens alle (geloofs-)overtuigingen aan vast en tracht dan het zogenaamde 'licht' te zien.
Jullie laten je misbruiken door machtsgeile mensen...spijtig dat jullie met zoveel zijn (alle geloofsaanhangers van eender welk geloof), anders zou de wereld er al een pak mooier en paradijselijker uitzien

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 16 maart 2007 om 02:49.
Oud 16 maart 2007, 02:52   #554
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

jurgen79
Citaat:
Maar deze gruweldaden worden uiteraard niet vanuit religieuze overwegingen gepleegd.
Wat hebben deze gruweldaden dan met mijn geloof te maken?

Citaat:
En deze zogenaamde religieuzen oordelen hier wel over het leven van anderen omdat het niet in hun kraam past.

Dus mag blijkbaar een zogenaamde mens of mensenmassa de hand van hun zogenaamde god gebruiken
Ik dacht dat het die zogenaamde god was die oordeelde...en niet de mens?
Jezus was hiertegen. Hij vond dat mensen juist liefde voorelkaar moesten hebben. Sterker nog zelfs je ergste vijanden moet je vergeven kunnen.
Citaat:

En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen. (Matteus 5:44)
Oud 16 maart 2007, 02:57   #555
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
jurgen79

Wat hebben deze gruweldaden dan met mijn geloof te maken?

Jezus was hiertegen. Hij vond dat mensen juist liefde voorelkaar moesten hebben. Sterker nog zelfs je ergste vijanden moet je vergeven kunnen.
Jezus jezus jezus....uw jezus'ke bestaat niet meer
Dieje is gevallen aan het kruis als zoontje van uw ingebeeld vriendje...maar dat is uiteraard heel mooi omkleed dat verhaaltje. Prachtig ingepakt en zeer tempting voor de 'gevoeligen'.
En de kruistochten die uitgingen onder het mom van diegenen die uw jezus'ken aanbaden zullen we ook maar vergeten?
Zie je nu zelf niet in dat mensen zich laten misbruiken om bepaalde dingen te doen gesteund door een geloof of overtuiging. En zelfs elkaar vermoorden in functie van hun overtuiging?
Ze kunnen zelfs complete landen en maatschappijen en culturen uitroeien...en dit allemaal omdat jullie een AFWIJKING hebben in de hersentjes.
Waar ben je dan mee bezig?

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 16 maart 2007 om 03:03.
Oud 16 maart 2007, 02:59   #556
Dycore
Banneling

Standaard

Zeg Hosea, zegt de inquisitie jou niets?
En de kruistochten ook vergeten?
De missionarissen die heulden met de kolonisator?
De dertig-jarige oorlog tussen katholieken en protestanten (of was dat de schuld van de reformisten?)
...
Begin daar maar mee, we gaan later verder met de onuitputtelijke voorbeelden.

Laatst gewijzigd door Dycore : 16 maart 2007 om 03:02.
Oud 16 maart 2007, 03:05   #557
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

dycore:
Citaat:
Zeg Hosea, zegt de inquisitie jou niets?
De inquisitie was een gruwel van de rooms katholieke kerk.

jurgen79:
Citaat:
Jezus jezus jezus....uw jezus'ke bestaat niet meer
Jezus leeft. Hij is gestorven en herrezen. En dat zodat ook jij gered kunt worden.

Citaat:
En de kruistochten die uitgingen onder het mom van diegenen die uw jezus'ken aanbaden zullen we ook maar vergeten?
Zie je nu zelf niet in dat mensen zich laten misbruiken om bepaalde dingen te doen gesteund door een geloof of overtuiging. En zelfs elkaar vermoorden in functie van hun overtuiging?
Kruistochten ook allemaal het werk van de RKK. Het ware christendom zou nooit oproepen tot moorden.
Oud 16 maart 2007, 03:07   #558
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
dycore:

De inquisitie was een gruwel van de rooms katholieke kerk.

jurgen79:

Jezus leeft. Hij is gestorven en herrezen. En dat zodat ook jij gered kunt worden.

Kruistochten ook allemaal het werk van de RKK. Het ware christendom zou nooit oproepen tot moorden.
Spreekt de RKK dan niet in naam van het christendom? Dzelfde bijbel die jij hier zit te verdedigen? Daar ging het toch om? Niet om wat jij en je vriendjes met het geloof doen.

Laatst gewijzigd door Dycore : 16 maart 2007 om 03:08.
Oud 16 maart 2007, 03:09   #559
jurgen79
Banneling

Standaard

Tevens even dit onder de attentie halen.

Citaat:
The connection between the temporal lobes of the brain and religious feeling has led one Canadian scientist to try stimulating them. (They are near your ears.) 80% of Dr Michael Persinger's experimental subjects report that an artificial magnetic field focused on those brain areas gives them a feeling of 'not being alone'. Some of them describe it as a religious sensation.
http://www.bbc.co.uk/science/horizon...donbrain.shtml

Dit zou uiteraard ook 'reversed' kunnen worden...zodat de religieuze gevoeldigheid onderdrukt wordt.
Geen fundi's of fanaten meer in de wereld...het zou er pakken mooier uitzien.
Oud 16 maart 2007, 03:15   #560
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Tevens even dit onder de attentie halen.

http://www.bbc.co.uk/science/horizon...donbrain.shtml

Dit zou uiteraard ook 'reversed' kunnen worden...zodat de religieuze gevoeldigheid onderdrukt wordt.
Geen fundi's of fanaten meer in de wereld...het zou er pakken mooier uitzien.
Maar een ideologie kan net zo destructief zijn als een religie. Ik ga dus niet akkord met je stelling. Denk aan de cliché voorbeelden: Hitler en Stalin
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be