![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wapenbezit/dracht? | |||
Ja, het is een (noodzakelijk geregulariseerd) basisrecht |
![]() ![]() ![]() |
77 | 50,33% |
Neen, de staat heeft een monopolie op geweld |
![]() ![]() ![]() |
55 | 35,95% |
Ik denk er het mijne van, en zeg het ook |
![]() ![]() ![]() |
21 | 13,73% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#921 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat met Verhofstadt's lijfwachten?
![]() |
![]() |
![]() |
#922 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is allemaal een beetje flauw gezever.
Mensen die wapens willen dragen dragen die ook. Maak er maar wetten tegen tot je er flauw van valt. Of ik nu een vergunning krijg of niet ik houd mijn wapens. En laat ze maar binnen vallen, dan zal ik mijn 3 maanden bak wel gaan doen. En de dag dat ik buiten kom zal ik andere wapens hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#923 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat we bvb zien is dat een mes tegenwoordig een vuurwapen vervangt voor iemand die een ander uit de weg wil ruimen. We kunnen de laatste tijd genoeg vaststellen dat er niet minder doden vallen nu er minder vuurwapens zouden zijn... een mes, een ijzeren staaf, een bijl, een hamer enz doen evengoed hun werk! Indien ik moet kiezen tussen een kogel in mijn hoofd en mijn keel overgesneden, schiet dan maar liever... Wat we ook weten is dat misdadigers steeds over het nodige zullen beschikken, er zijn voldoende wapens in de wereld voorhanden, en zij zullen steeds wel weten hoe eraan geraken. Ik ben akkoord dat iemand die met een wapen op straat loopt ook tegen de lamp loopt, want waarvoor zal die dat gebruiken... Meer controles zoals nu tegen de dievenbendes zou al heel wat kunnen veranderen! Iemand die thuis een wapen heeft en er een eventuele inbreker mee omverschiet... en dan? Opgeruimd staat netjes! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#924 | |
|
![]() Citaat:
Volgens mij ben je aan het flippen hé kerel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#925 | |
|
![]() Citaat:
Reden temeer om wapens te verbannen. Dank u voor het argument extra. Merci |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#926 |
Banneling
|
![]() Zoals dikwijls is Zwitserland het na te volgen voorbeeld.
Iedereen (al dan niet verplicht?) een prive-wapen. Toch eigenaardig dat er weinig regio's zijn die minder agressie vertonen dan Zwitserland. lang de andere kant wordt en werd Zwitserland zelden overrompeld door invasies van agressors. Ze dachten wel twee keer na. En dat zonder 1 kernwapen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#927 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#928 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
feremans. jaja koeksklokken he ja Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 maart 2007 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#929 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Met een vuurwapen ben je ook niets, als je een verdachte beweging maakt lig je al neer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#930 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een mogelijke belager niet weet of je al dan niet een vuurwapen op zak hebt, zal hij ook wel eens twee keer nadenken.
![]() |
![]() |
#931 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij ben je aan het ridiculiseren. Kom eens tot rust, dan praten we verder.
![]() |
![]() |
#932 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat wordt hier feitelijk bedoeld met "wapens"?
baseballknuppels, pepperspray, vlindermessen, degens, zwaarden, verdovingspistolen, nunchaku's, pistolen, boksbeugels, tanks, scuds, een F16, machinegeweren, handgranaten, landmijnen, ... ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#933 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedoelde vuurwapens. Over beperkingen spreek ik niet, dat lost men in de assemblées wel op.
![]() |
![]() |
#934 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus ook mortieren?
Welk soort/aard van beperkingen? (geef eens een fictief voorbeeld, bijvoorbeeld, als je zin hebt) |
![]() |
![]() |
![]() |
#935 |
Minister
|
![]() ... handvuurwapens dan
ik vind al die wapenwetten een tamelijk loze zaak. de mensen die aan hun wapens willen komen voor minder nobele doeleinden kunnen er sowieso aankomen, wet of geen wet. de mensen die zich willen verdedigen, of het gewoon willen hebben voor hun sport of verzameling, wat ik zie als nobele doeleinden, worden dan weer gehinderd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#936 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom dat ik aan de "Ja"-optie meteen "noodzakelijk geregulariseerd" toevoegde. In de praktijk is de enige, voornaamste slaagkans die van lichte handvuurwapens.
Laatst gewijzigd door lombas : 21 maart 2007 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#937 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Aantal doden/jaar door vuurwapens:
Duitsland: 1 op 215000 inwoners Frankrijk: 1 op 235000 inwoners Canada: 1 op 194000 inwoners VK: 1 op 882000 inwoners Australië: 1 op 308000 inwoners Japan: 1 op 3282000 inwoners VS: 1 op 25250 inwoners
![]() |
#938 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Australië blijkbaar meer dan 90% van de gevallen, conform een officiële studie.
![]() |
![]() |
![]() |
#939 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat de Verenigde Staten betreft, in de gevallen waarbij de oorzaak van de moord bendeoorlog of een gewapende inbreuk is (overval, inbraak) is, is het percentage vuurwapens gebruikt 85%. De overgrote meerderheid hiervan zijn illegale wapens (want met voorbedachte rade).
Waarbij het een "argument" betreft (bijvoorbeeld een burenruzie), daalt het percentage doden door vuurwapens tot ongeveer 55%. Dat is vergelijkbaar met ... België. http://www.ojp.usdoj.gov/bjs/homicid...rcumguntab.htm
Laatst gewijzigd door lombas : 21 maart 2007 om 21:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#940 |
Banneling
|
![]() Ik ben voorstander van persoonlijke wapendracht, gaande van traangas tot semi-automatische vuurwapens.
|
![]() |
![]() |