Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2007, 19:45   #341
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Mt 24: [35] Hemel en aarde zullen voorbijgaan, maar mijn woorden gaan niet voorbij. [36] Maar wanneer die dag of dat uur aanbreekt, weet niemand: de engelen in de hemel niet, de Zoon niet, maar alleen de Vader.

Jezus zei volledig eerlijk dat Hij helemaal niet wist wanneer die dag of dat uur aanbreekt.
1 Openbaring van Jezus Christus, die hij van God ontving om aan de dienaren van God te laten zien wat er binnenkort gebeuren moet. Hij heeft zijn engel deze openbaring laten meedelen aan zijn dienaar Johannes. 2 Johannes maakt bekend wat God gesproken heeft en waarvan Jezus Christus heeft getuigd; dit heeft hij allemaal gezien.
3 Gelukkig is wie dit voorleest, en gelukkig zijn zij die deze profetie horen en zich houden aan wat hier gezegd wordt. Want de tijd is nabij.
Aan de zeven gemeenten
4 Van Johannes, aan de zeven gemeenten in Asia. Genade zij u en vrede van hem die is, die was en die komt, en van de zeven geesten voor zijn troon, 5 en van Jezus Christus, de betrouwbare getuige, de eerstgeborene van de doden, de heerser over de vorsten van de aarde. Aan hem die ons liefheeft en ons van onze zonden heeft bevrijd door zijn bloed, 6 die een koninkrijk uit ons gevormd heeft en ons heeft gemaakt tot priesters voor God, zijn Vader – aan hem komt de eer toe en de macht, tot in eeuwigheid. Amen.
7 Hij komt te midden van de wolken, en dan zal iedereen hem zien, ook degenen die hem doorstoken hebben. Alle volken op aarde zullen over hem weeklagen. Ja, amen.
8 ‘Ik ben de alfa en de omega,’ zegt God, de Heer, ‘ik ben het die is, die was en die komt, de Almachtige.’
9 Ik, Johannes, uw broeder, die net als u in ellende verkeer, maar ook door Jezus met u deel in het koninkrijk en in standvastigheid – ik was op het eiland Patmos omdat ik over God had gesproken en van Jezus had getuigd. 10 Op de dag van de Heer raakte ik in vervoering. Ik hoorde achter me een luide stem, die klonk als een bazuin 11 en die tegen me zei: ‘Schrijf alles wat je ziet in een boek en stuur dat naar de zeven gemeenten, naar Efeze, Smyrna, Pergamum, Tyatira, Sardes, Filadelfia en Laodicea.’ 12 Ik draaide me om, om te zien welke stem er tegen mij sprak. Toen zag ik zeven gouden lampenstandaards, 13 en daartussen iemand die eruitzag als een mens. Hij was gekleed in een lang gewaad en had een gouden band om zijn borst. 14 Zijn hoofd en zijn haren waren wit als witte wol of als sneeuw, en zijn ogen waren als een vlammend vuur. 15 Zijn voeten gloeiden als brons in een oven. Zijn stem klonk als het geluid van geweldige watermassa’s. 16 In zijn rechterhand had hij zeven sterren en uit zijn mond kwam een scherp, tweesnijdend zwaard. Zijn gezicht schitterde als de felle zon. 17 Toen ik hem zag viel ik als dood voor zijn voeten neer. Maar hij legde zijn rechterhand op me en zei: ‘Wees niet bang. Ik ben de eerste en de laatste. 18 Ik ben degene die leeft; ik was dood, maar ik leef, nu en tot in eeuwigheid. Ik heb de sleutels van de dood en van het dodenrijk. 19 Schrijf daarom op wat je gezien hebt, wat er nu is en wat hierna zal gebeuren. 20 Dit is de betekenis van de zeven sterren die je in mijn rechterhand zag en van de zeven gouden lampenstandaards: de zeven sterren zijn de engelen van de zeven gemeenten, en de zeven standaards zijn de zeven gemeenten zelf.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 22:48   #342
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Onze Lieve Heer is nu eenmaal volstrekt hulpeloos zonder al zijn bodempersoneel.
Wat je zegt. Een hulpeloze patèra pantokratora.
Oud 24 maart 2007, 07:13   #343
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hosea Bekijk bericht
Of het nou afgrijselijk of niet toch is het zo. God heeft het zo gewild.
Citaat:
Er staat inderdaad dat de mensen vermoord moesten worden. Dit was idd Gods wil
Deze "discussie" op een afstand volgend zonder tussenbeide te komen - met religieuze fundamentalisten is een "discussie" meestal éénrichtingsverkeer zonder veel zin voor rede en logica en bijgevolg de moeite niet waard - toch nog even het volgende:
Citaat:
Er staat inderdaad dat de mensen vermoord moesten worden. Dit was idd Gods wil. Dit geld overigens wel destijds voor de vijanden van Israel.
Voor zover ik weet beschikt Israel nu nog steeds over een behoorlijk aantal vijanden. Gezien jij zo goed op de hoogte blijkt te zijn van die "goddelijke wil" kun je ongetwijfeld verklaren waarom jouw god plots van gedachten is veranderd...?
Citaat:
Je moet niet denken dat God tegenwoordig mensen wil uitroeien.
Jammer dat we niet hetzelfde kunnen zeggen van hun aanhangers. Je weet wel, diegene die zeggen :"het is Gods Wil." ...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 24 maart 2007 om 07:23.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2007, 17:18   #344
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
griffin:
Ik blijf voor je bidden dat je tot geloof komt.
Je doet wat je wilt, maar voor mij hoef je echt geen moeite te doen. Tenzij door gefundeerde antwoorden te geven op mijn vragen en door de inherente tegenstrijdigheden te weerleggen van God als almachtige en oneindig goede schepper van alles.
Toegegeven, bidden is wel veel gemakkelijker...
Oud 26 maart 2007, 11:05   #345
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
brandaan:

Hoe verklaar jij het ontstaan van de eerste christelijke gemeenten? Geloof jij dat zoveel mensen overtuigd werden enkel door schrift. In het begin bekeerden velen zich doordat ze Jezus zelf ervaren hadden of later door de genezingen van de apostelen.
lachen....

komaan... robbie williams trekt ook veel volk... is het nu een god?

genezingen... toch straf dat er echt 0,0% bewijzen van zijn...

Het is niet omdat anderen NIET kunnen bewijzen dat god NIET bestaat, dat het direct is bewezen dat hij WEL bestaat...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 11:23   #346
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

esperanza
Citaat:
Deze "discussie" op een afstand volgend zonder tussenbeide te komen - met religieuze fundamentalisten is een "discussie" meestal éénrichtingsverkeer zonder veel zin voor rede en logica en bijgevolg de moeite niet waard - toch nog even het volgende:
De moeite niet waard? Ik vind het anders de moeite wel waard.
Als je gelooft in God dan geloof je nou eenmaal in dingen die niet logisch te verklaren zijn.

Citaat:
Voor zover ik weet beschikt Israel nu nog steeds over een behoorlijk aantal vijanden. Gezien jij zo goed op de hoogte blijkt te zijn van die "goddelijke wil" kun je ongetwijfeld verklaren waarom jouw god plots van gedachten is veranderd...?
Is ie dat dan?

Citaat:
Jammer dat we niet hetzelfde kunnen zeggen van hun aanhangers. Je weet wel, diegene die zeggen :"het is Gods Wil." ...
Snap niet wat je bedoelt.
Oud 26 maart 2007, 11:26   #347
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

zyp
Citaat:
lachen....

komaan... robbie williams trekt ook veel volk... is het nu een god?

genezingen... toch straf dat er echt 0,0% bewijzen van zijn...

Het is niet omdat anderen NIET kunnen bewijzen dat god NIET bestaat, dat het direct is bewezen dat hij WEL bestaat...
Waar slaat dit nou op. Robbie Williams is iets heel anders. Je snapt niet wat ik bedoel. Ik bedoelde dat voor het ontstaan van het christendom wel meer nodig was dan een schrift of door jullie vermeende leugens.
Oud 26 maart 2007, 11:31   #348
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
zyp

Waar slaat dit nou op. Robbie Williams is iets heel anders. Je snapt niet wat ik bedoel. Ik bedoelde dat voor het ontstaan van het christendom wel meer nodig was dan een schrift of door jullie vermeende leugens.
Ik snap het zeer goed...
er is GEEN enkel bewijs van god, geen enkel bewijs van jezus, zoon van god...

Er is mss wel een bewijs dat jezus bestond... maar dan nog steeds niet dat hij meer was dan enkel een mens zoals eenieder van ons...

Dat vele mensen 'geloven' is geen bewijs dat een geloof 'juist' is...
Dat er een sprrokjesboek bestaat waarin dingen geschreven zijn bewijst eveneens niet dat een geloof 'juist' is...

Er zijn katholieken, moslims, hindoes, etc etc... wie heeft de waarheid? u, of die ander? of is er geen waarheid?
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 05:57   #349
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De moeite niet waard? Ik vind het anders de moeite wel waard. Als je gelooft in God dan geloof je nou eenmaal in dingen die niet logisch te verklaren zijn.
Ik kan me best voorstellen - nu ja, min of meer toch - dat jouw religie voor jou meer dan de moeite waard is. Daar gaat het niet om.

Wat belangrijker is dat jij één van die gelovigen bent die pretendeert "de Wil van God" te kennen. Dergelijke uitspraken geven me de kriebels.

Ik hoef maar het eerste beste geschiedenisboek open te slaan om te weten waar dit heeft toe geleid. Tevens hoef ik maar een willekeurige krant open te slaan om te weten waar dit nu nog steeds toe leidt.

M.a.w. zodra iemand poneert "de Wil van God" te kennen, begint er bloed te vloeien...

Citaat:
Is ie dat dan?
Ik heb geen flauw idee. You tell me... Jij bent toch degene die "Gods Wil" kent?

Het is een logische gevolgtrekking uit je eerder geponeerde stellingen dat volkerenmoord voorheen het gevolg was van "Gods Wil" en dat we nu niet meer mogen denken dat God nu nog steeds bloed wil zien vloeien, m.a.w. van mening is veranderd.

Ik begrijp dat het best vervelend is dat dergelijk religieus gebrabbel heel eenvoudig kan worden weerlegd door gebruik te maken van wat elementaire rede en logica.

Citaat:
Snap niet wat je bedoelt.
Oh jawel. Je begrijpt me maar al te best. Zo niet (wat ik betwijfel), even een paar grijze hersencellen aan het werk zetten en klaar is kees. Het eerste deel van deze post nog eens doorlezen helpt ook...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 27 maart 2007 om 06:25.
Oud 27 maart 2007, 06:20   #350
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Pas maar op dat jij niet tot degenen behoort waar hij zich tegen keerd.
Oef, ik begon mij al ongerust te maken. Ik vroeg mij al af waar de onverholen dreigingen over hel en verdoemenis bleven... Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat jij er wel geen graten in ziet om jouw god - pretenderende Zijn Wil te kennen - een handje toe te steken?

Citaat:
Ik blijf voor je bidden dat je tot geloof komt.
Het is maar een voorstel, hoor, komende van een onwetende ketter en dergelijke meer, maar zou het niet interessanter zijn om de energie die jij besteedt aan jouw gebeden om ketters te bekeren om te buigen in een regelmatig gebed ten voordele van euh... pakweg de 40.000 kinderen die dagdagelijks sterven van de honger?

Het is maar een voorstel, hoor! Kwestie van wat prioriteiten te stellen...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 27 maart 2007 om 06:22.
Oud 27 maart 2007, 07:47   #351
joadoor
Partijlid

Standaard

Citaat:
zyp

Dat is dat ook van toepassing op de islam of andere godsdiensten. Voor dat het christendom zich hier in europa zich kwam nestelen aanbaden de mensen de maangodin en haar gemaal de god van de jacht Pan. Het beeld dat ze aan de god Pan gaven was iemand met bokkepoten en horens daar hebben de christen dan handig gebruik van gemaakt en de mensen wijsgemaakt dat het de duivel was. Met als gevolg dat de mensen PANisch angst kregen van Pan. En diegene die niet wilden volgen werden op de brandstapel gegooid. Ik zou maar niet te fier zijn op de roots van het christendom want hun overtuigingkracht lag hem vooral in het creeren van angst en ze hebben doorheen de geschiedenis niet anders dan bloed aan hun handen gehad. Tot ongeveer 50 jaar terug heeft de kerk die status kunnen behouden door de factor angst. En nu de mensen geen angst meer hebben van die god die je in na je dood naar een eeuwig vuur in de hel kan sturen ( jouw god van liefde) als je niet doet wat er in de bijbel staat, nu lopen de kerken leeg.' Gij zult niet doden' staat er toch in je bijbel ? 'Gij zult niet oordelen' daar is deze paus en de vorige paus (die volgens mij toch het voorbeeld moeten geven) anders wel sterk in. Wat zei de vorige paus weeral homo's zijn evil. Nou mijn zuster is gay en zij heeft anders wel een gouden hart. Persoonlijk geloof ik wel in een god of een geheel maar ik maak me daar geen beeld van. De duivel vind ik bullshit. Ik ervaar dat er kosmische wetten zijn en tracht ernaar te leven, te evolueren en te werken aan mezelf. Ik aanvaard geen dogma's tracht alles in zover van het mogelijke op een logische manier te benaderen. Christendom en andere religie's zijn gewoon gecreeerd om mensen te kunnen manupileren en houden ze juist weg van verlichting want van het moment dat jezelf begint te zoeken begeef je je op het pad van de duivel.

mvg

Joadoor
joadoor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 08:42   #352
system
Banneling

Standaard

[quote=Hosea;2558230]esperanza

De moeite niet waard? Ik vind het anders de moeite wel waard.
Als je gelooft in God dan geloof je nou eenmaal in dingen die niet logisch te verklaren zijn.

Is ie dat dan?

Citaat:
Snap niet wat je bedoelt.[/quote]

Het is anders heel duidelijk.

Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2007 om 08:43.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 09:07   #353
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joadoor Bekijk bericht
Dat is dat ook van toepassing op de islam of andere godsdiensten. Voor dat het christendom zich hier in europa zich kwam nestelen aanbaden de mensen de maangodin en haar gemaal de god van de jacht Pan. Het beeld dat ze aan de god Pan gaven was iemand met bokkepoten en horens daar hebben de christen dan handig gebruik van gemaakt en de mensen wijsgemaakt dat het de duivel was. Met als gevolg dat de mensen PANisch angst kregen van Pan.
Ik denk niet dat de Germanen Pan aanbaden, hoor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 10:05   #354
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik denk niet dat de Germanen Pan aanbaden, hoor.
De god Pan (=alles, allesomvattend, de natuur is door Pan doordrongen, de natuur is goddelijk) wijst ook op een vitalitische theïstische benadering van de natuur. Pan leefde diep in de bossen. Daar waar het heilig was. Pan = pantheïsme.

Een christelijke overlevering legt een verbinding naar het moment dat de schaapherders van Bethlehem van de geboorte van Jezus hoorden. Een diepe gekreun steeg op uit de aarde, dat zelfs tot in Griekenland werd gehoord. Een stem verkondigde dat de grote god Pan dood was en dat de koninklijke goden van Olympus konden vertrekken..... Milton refereert hieraan in zijn gedicht "Hymn on the Nativity"

Of de god Pan echt dood is blijft een vraag natuurlijk.

Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2007 om 10:13.
Oud 27 maart 2007, 10:26   #355
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
[
Of de god Pan echt dood is blijft een vraag natuurlijk.
[/quote]
Tuurlijk niet. Pan is de God van de paniek. Ik eer hem alle dagen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 maart 2007 om 10:27.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 11:22   #356
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk niet. Pan is de God van de paniek. Ik eer hem alle dagen.
[/quote]

Paniek is een grillige en onwijze raadgever. Pan was vaak vrolijk en zelfs meer dan dat.

Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2007 om 11:23.
Oud 27 maart 2007, 12:57   #357
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

esperanza
Citaat:
Ik heb geen flauw idee. You tell me... Jij bent toch degene die "Gods Wil" kent?
Ik vind uiteraard van niet. Maar jij was degene die dat beweerde.

Citaat:
Ik kan me best voorstellen - nu ja, min of meer toch - dat jouw religie voor jou meer dan de moeite waard is. Daar gaat het niet om.

Wat belangrijker is dat jij één van die gelovigen bent die pretendeert "de Wil van God" te kennen. Dergelijke uitspraken geven me de kriebels.

Ik hoef maar het eerste beste geschiedenisboek open te slaan om te weten waar dit heeft toe geleid. Tevens hoef ik maar een willekeurige krant open te slaan om te weten waar dit nu nog steeds toe leidt.

M.a.w. zodra iemand poneert "de Wil van God" te kennen, begint er bloed te vloeien...
Even een kleine correctie. Ik probeer de wil van God te kennen. Ik lees/bestudeer nog steeds de bijbel en er zijn enkele moeilijke stukken. Er zijn echter ook enkele zaken waarover ik zeker ben.

Dat mensen Gods wil misbruiken voor hun doelen dat is zo. Dit is echter geen rede om tegen God te zijn of om niet in hem te geloven. En trouwens er zijn zoveel andere ideologieen die oorlog voortbrengen. Ook onder atheisten hoor.

Citaat:
Oef, ik begon mij al ongerust te maken. Ik vroeg mij al af waar de onverholen dreigingen over hel en verdoemenis bleven... Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat jij er wel geen graten in ziet om jouw god - pretenderende Zijn Wil te kennen - een handje toe te steken?
Je moet me niet verkeerd begrijpen. Ik wil niet dreigen maar bovenal waarschuwen. Ik heb iedereen lief en wil dus ook dat jij gered zult worden.

Citaat:
Het is maar een voorstel, hoor, komende van een onwetende ketter en dergelijke meer, maar zou het niet interessanter zijn om de energie die jij besteedt aan jouw gebeden om ketters te bekeren om te buigen in een regelmatig gebed ten voordele van euh... pakweg de 40.000 kinderen die dagdagelijks sterven van de honger?

Het is maar een voorstel, hoor! Kwestie van wat prioriteiten te stellen...
Wat hebben die 40.000 kinderen nu hier mee te maken.
Oud 27 maart 2007, 13:01   #358
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

zyp
Citaat:
Ik snap het zeer goed...
er is GEEN enkel bewijs van god, geen enkel bewijs van jezus, zoon van god...

Er is mss wel een bewijs dat jezus bestond... maar dan nog steeds niet dat hij meer was dan enkel een mens zoals eenieder van ons...

Dat vele mensen 'geloven' is geen bewijs dat een geloof 'juist' is...
Dat er een sprrokjesboek bestaat waarin dingen geschreven zijn bewijst eveneens niet dat een geloof 'juist' is...

Er zijn katholieken, moslims, hindoes, etc etc... wie heeft de waarheid? u, of die ander? of is er geen waarheid?
er is echter ook geen bewijs dat hij zeker niet heeft bestaan. Waarom zijn er boeken/geschriften over hem geschreven, waarom ontstonden er zoveel christenen in die landen?
En dat er zoveel verschillende geloven zijn is geen bewijs tegen.
Oud 27 maart 2007, 15:45   #359
system
Banneling

Standaard

Citaat:
zyp

er is echter ook geen bewijs dat hij zeker niet heeft bestaan. Waarom zijn er boeken/geschriften over hem geschreven, waarom ontstonden er zoveel christenen in die landen?
En dat er zoveel verschillende geloven zijn is geen bewijs tegen.
Een x-aantal volgelingen zegt niets over het bestaan van iets of iemand. Mithras of Isis of Osiris hadden ook veel volgelingen. Hebben die personages daarom bestaan? De vrijmetselarij heeft ook veel adepten over gans de wereld. Bestaat daarom hun 'eeuwige Oosten'? Er zijn vele, heel veel aanbidders van Krishna. Er is ook veel literatuur over Krishna. Heeft Krishna daarom bestaan? Niets is minder zeker. We hebben geen enkel echt bewijs dat Jezus werkelijk heeft bestaan. Maar er zijn wel aanwijzingen dat Jezus zou bestaan hebben. Echter, 100% zekerheid is er niet. Jezus heeft nooit iets geschreven. Alles wat wij weten over Jezus komt niet van hem maar wel wat sommigen over hem zeggen. En meestal weten we nog niet of dat een historische bron is van eerste hand of van de x-zoveelste hand.

Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2007 om 15:54.
Oud 27 maart 2007, 15:54   #360
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een x-aantal volgelingen zegt niets over het bestaan van iets of iemand. Mithras of Isis of Osiris hadden ook veel volgelingen. Hebben die personages daarom bestaan? De vrijmetselarij heeft ook veel adepten over gans de wereld. Bestaat daarom hun 'eeuwige Oosten'? Er zijn vele, heel veel aanbidders van Krishna. Er is ook veel literatuur over Krishna. Heeft Krishna daarom bestaan? Niets is minder zeker. We hebben geen enkel echt bewijs dat Jezus heeft bestaan. Maar er zijn wel aanwijzingen dat Jezus heeft bestaan. Echt 100% zeker is het echter niet.
Dit is een oude discussie die we al gevoerd hebben.

Ik vind dit eigenlijk historische negationisme. Net zoals men zou kunnen beweren dat men eigenlijk geen harde bewijzen heeft dat de Holocaust op die grote schaal plaatsvond, maar er wel aanwijzingen zijn, maar er ook geen 100% zekerheid is.

In politiek-juridische termen is dat laatste negationisme. Gelukkig voor historici zijn er getuigen van de concentratiekampen, net zoals er getuigen waren van Jezus' leven.

Laatst gewijzigd door Judokus : 27 maart 2007 om 15:54.
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be