![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
3 Gelukkig is wie dit voorleest, en gelukkig zijn zij die deze profetie horen en zich houden aan wat hier gezegd wordt. Want de tijd is nabij. Aan de zeven gemeenten 4 Van Johannes, aan de zeven gemeenten in Asia. Genade zij u en vrede van hem die is, die was en die komt, en van de zeven geesten voor zijn troon, 5 en van Jezus Christus, de betrouwbare getuige, de eerstgeborene van de doden, de heerser over de vorsten van de aarde. Aan hem die ons liefheeft en ons van onze zonden heeft bevrijd door zijn bloed, 6 die een koninkrijk uit ons gevormd heeft en ons heeft gemaakt tot priesters voor God, zijn Vader – aan hem komt de eer toe en de macht, tot in eeuwigheid. Amen. 7 Hij komt te midden van de wolken, en dan zal iedereen hem zien, ook degenen die hem doorstoken hebben. Alle volken op aarde zullen over hem weeklagen. Ja, amen. 8 ‘Ik ben de alfa en de omega,’ zegt God, de Heer, ‘ik ben het die is, die was en die komt, de Almachtige.’ 9 Ik, Johannes, uw broeder, die net als u in ellende verkeer, maar ook door Jezus met u deel in het koninkrijk en in standvastigheid – ik was op het eiland Patmos omdat ik over God had gesproken en van Jezus had getuigd. 10 Op de dag van de Heer raakte ik in vervoering. Ik hoorde achter me een luide stem, die klonk als een bazuin 11 en die tegen me zei: ‘Schrijf alles wat je ziet in een boek en stuur dat naar de zeven gemeenten, naar Efeze, Smyrna, Pergamum, Tyatira, Sardes, Filadelfia en Laodicea.’ 12 Ik draaide me om, om te zien welke stem er tegen mij sprak. Toen zag ik zeven gouden lampenstandaards, 13 en daartussen iemand die eruitzag als een mens. Hij was gekleed in een lang gewaad en had een gouden band om zijn borst. 14 Zijn hoofd en zijn haren waren wit als witte wol of als sneeuw, en zijn ogen waren als een vlammend vuur. 15 Zijn voeten gloeiden als brons in een oven. Zijn stem klonk als het geluid van geweldige watermassa’s. 16 In zijn rechterhand had hij zeven sterren en uit zijn mond kwam een scherp, tweesnijdend zwaard. Zijn gezicht schitterde als de felle zon. 17 Toen ik hem zag viel ik als dood voor zijn voeten neer. Maar hij legde zijn rechterhand op me en zei: ‘Wees niet bang. Ik ben de eerste en de laatste. 18 Ik ben degene die leeft; ik was dood, maar ik leef, nu en tot in eeuwigheid. Ik heb de sleutels van de dood en van het dodenrijk. 19 Schrijf daarom op wat je gezien hebt, wat er nu is en wat hierna zal gebeuren. 20 Dit is de betekenis van de zeven sterren die je in mijn rechterhand zag en van de zeven gouden lampenstandaards: de zeven sterren zijn de engelen van de zeven gemeenten, en de zeven standaards zijn de zeven gemeenten zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 24 maart 2007 om 07:23. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toegegeven, bidden is wel veel gemakkelijker... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() komaan... robbie williams trekt ook veel volk... is het nu een god? genezingen... toch straf dat er echt 0,0% bewijzen van zijn... Het is niet omdat anderen NIET kunnen bewijzen dat god NIET bestaat, dat het direct is bewezen dat hij WEL bestaat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() esperanza
Citaat:
Als je gelooft in God dan geloof je nou eenmaal in dingen die niet logisch te verklaren zijn. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#347 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() zyp
Citaat:
![]() |
![]() |
#348 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
er is GEEN enkel bewijs van god, geen enkel bewijs van jezus, zoon van god... Er is mss wel een bewijs dat jezus bestond... maar dan nog steeds niet dat hij meer was dan enkel een mens zoals eenieder van ons... Dat vele mensen 'geloven' is geen bewijs dat een geloof 'juist' is... Dat er een sprrokjesboek bestaat waarin dingen geschreven zijn bewijst eveneens niet dat een geloof 'juist' is... Er zijn katholieken, moslims, hindoes, etc etc... wie heeft de waarheid? u, of die ander? of is er geen waarheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat belangrijker is dat jij één van die gelovigen bent die pretendeert "de Wil van God" te kennen. Dergelijke uitspraken geven me de kriebels. Ik hoef maar het eerste beste geschiedenisboek open te slaan om te weten waar dit heeft toe geleid. Tevens hoef ik maar een willekeurige krant open te slaan om te weten waar dit nu nog steeds toe leidt. M.a.w. zodra iemand poneert "de Wil van God" te kennen, begint er bloed te vloeien... Citaat:
Het is een logische gevolgtrekking uit je eerder geponeerde stellingen dat volkerenmoord voorheen het gevolg was van "Gods Wil" en dat we nu niet meer mogen denken dat God nu nog steeds bloed wil zien vloeien, m.a.w. van mening is veranderd. Ik begrijp dat het best vervelend is dat dergelijk religieus gebrabbel heel eenvoudig kan worden weerlegd door gebruik te maken van wat elementaire rede en logica. Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 27 maart 2007 om 06:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is maar een voorstel, hoor! Kwestie van wat prioriteiten te stellen...
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 27 maart 2007 om 06:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
mvg Joadoor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Banneling
|
![]() [quote=Hosea;2558230]esperanza
De moeite niet waard? Ik vind het anders de moeite wel waard. Als je gelooft in God dan geloof je nou eenmaal in dingen die niet logisch te verklaren zijn. Is ie dat dan? Citaat:
Het is anders heel duidelijk. Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2007 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een christelijke overlevering legt een verbinding naar het moment dat de schaapherders van Bethlehem van de geboorte van Jezus hoorden. Een diepe gekreun steeg op uit de aarde, dat zelfs tot in Griekenland werd gehoord. Een stem verkondigde dat de grote god Pan dood was en dat de koninklijke goden van Olympus konden vertrekken..... Milton refereert hieraan in zijn gedicht "Hymn on the Nativity" Of de god Pan echt dood is blijft een vraag natuurlijk. Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2007 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tuurlijk niet. Pan is de God van de paniek. Ik eer hem alle dagen. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 maart 2007 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Paniek is een grillige en onwijze raadgever. Pan was vaak vrolijk en zelfs meer dan dat. Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2007 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() esperanza
Citaat:
Citaat:
Dat mensen Gods wil misbruiken voor hun doelen dat is zo. Dit is echter geen rede om tegen God te zijn of om niet in hem te geloven. En trouwens er zijn zoveel andere ideologieen die oorlog voortbrengen. Ook onder atheisten hoor. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#358 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() zyp
Citaat:
En dat er zoveel verschillende geloven zijn is geen bewijs tegen.
![]() |
![]() |
#359 |
Banneling
|
![]() Een x-aantal volgelingen zegt niets over het bestaan van iets of iemand. Mithras of Isis of Osiris hadden ook veel volgelingen. Hebben die personages daarom bestaan? De vrijmetselarij heeft ook veel adepten over gans de wereld. Bestaat daarom hun 'eeuwige Oosten'? Er zijn vele, heel veel aanbidders van Krishna. Er is ook veel literatuur over Krishna. Heeft Krishna daarom bestaan? Niets is minder zeker. We hebben geen enkel echt bewijs dat Jezus werkelijk heeft bestaan. Maar er zijn wel aanwijzingen dat Jezus zou bestaan hebben. Echter, 100% zekerheid is er niet. Jezus heeft nooit iets geschreven. Alles wat wij weten over Jezus komt niet van hem maar wel wat sommigen over hem zeggen. En meestal weten we nog niet of dat een historische bron is van eerste hand of van de x-zoveelste hand.
Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2007 om 15:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind dit eigenlijk historische negationisme. Net zoals men zou kunnen beweren dat men eigenlijk geen harde bewijzen heeft dat de Holocaust op die grote schaal plaatsvond, maar er wel aanwijzingen zijn, maar er ook geen 100% zekerheid is. In politiek-juridische termen is dat laatste negationisme. Gelukkig voor historici zijn er getuigen van de concentratiekampen, net zoals er getuigen waren van Jezus' leven.
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 27 maart 2007 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |