Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2007, 15:07   #261
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system

wanneer ik een groepje N-Afrikanen of Turken passeer en ik geef die een goeiendag (of het nu woordelijk is of met een knikje van het hoofd) dan krijg ik doorgaans een teken terug. Als je Joden passeert en je geeft die hetzelfde teken dan wordt je of genegeerd of ze pogen je neer te bliksemen met hun blik in de trant van gij minderwaardig schepsel wat probeerde gij hier nu?!?
Heb ik nooit beweerd. Wel stelde ik de vraag (waarop ik een niets terzake antwoord kreeg):

Citaat:
Maar zegt u nog eens waarom u nooit reageert tegen de klederdracht van joden in Antwerpen? Of heb ik iets gemist?

Laatst gewijzigd door system : 29 mei 2007 om 15:08.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 15:41   #262
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bianca Bekijk bericht

Het Vlaams Belang lanceert volgende week de campagne 'Zonder Jihad Straat'. Naar eigen zeggen om de toenemende islamisering van Antwerpen aan de kaak te stellen.

Bij het initiatief horen folders, die vanaf 1 juni zullen gebust worden, en straatnaambordjes. Het eerste zal Filip Dewinter volgende week woensdag symbolisch ophangen op de hoek van de Turnhoutsebaan met de Eliaertstraat in Borgerhout.

Met het initiatief wil VB de aandacht vragen voor het immigratievraagstuk dat volgens de partij prioriteit nummer een moet zijn voor de volgende federale regering. Het Belang stelt alvast een tienpuntenplan voor om de islamisering te stoppen.

De intenties van Filip Dewinter zijn duidelijk; aanzetten tot racisme,discriminatie, haat, en geweld. Filip Dewinter provoceert de Islamitische jongeren in Borgerhout. Bij deze wil ik een oproep lanceren om jullie waardig te gedragen, en enkel het bord te vernietigen.

salaam alaikum
Belachelijk mens.
Fdw zegt helemaal niets racistisch.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 15:42   #263
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
ocharme, kan ik er aan doen dat jij je als vb'er aangesproken voelt door bordjes die oproepen voor minder haat en meer verdraagzaamheid inde maatschappij....
Tjiens,die zetten zelf aan tot haat tegenover mensen die vb gezind zijn,lol,doe gerust zo verder.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 17:35   #264
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
1. gooi ze van het hoogste gebouw was een uitspraak van 1 moslim, niet van de ganse gemeenschap

.........

.........
Doe eens wat beter je huiswerk (tenzij je met opzet LIEGT). Kijk hier even (en dat boek waarin staat dat je homo's moet doodgooien + stenigen is vast nog wel verkrijgbaar "de weg van de moslim"):
http://www.homo-emancipatie.nl/overi...e_weg_van.html
Oud 29 mei 2007, 17:39   #265
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad.
In Nederland direct uit de handel genomen maar hier om een onverklaarbare reden niet.
Ik ben er niet zeker van dat het in Nederland niet meer te koop zou zijn; het is hier zeer moeilijk, zoniet onmogelijk, iets te verbieden wat onder de noemer "godsdienst" wordt gepubliceerd.
Oud 29 mei 2007, 17:45   #266
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

[quote=Khonnor;2691710]1. gooi ze van het hoogste gebouw was een uitspraak van 1 moslim, niet van de ganse gemeenschap [quote]

Als er een familielid van een Vlaams Belanger, die dan zelf niet eens een Vlaams Belanger is, een afschuwelijke wandaad pleegt, dan zijn er plots één miljoen medeplichtigen aan moord. Het zielige betoog van links.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 18:43   #267
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Waar staat dat? Heb ik daar overheen gelezen?
Typisch voor linkse rakkers alleen lezen wat ze denken te lezen.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 18:50   #268
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Je zal het misschien niet geloven, maar ik ben het roerend met je eens.
En aan holibiverenigingen?
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 18:51   #269
Bernt
Burger

Standaard

[quote=Duym;2692372][quote=Khonnor;2691710]1. gooi ze van het hoogste gebouw was een uitspraak van 1 moslim, niet van de ganse gemeenschap
Citaat:

Als er een familielid van een Vlaams Belanger, die dan zelf niet eens een Vlaams Belanger is, een afschuwelijke wandaad pleegt, dan zijn er plots één miljoen medeplichtigen aan moord. Het zielige betoog van links.
En als er een Vlaamse treinbestuurder aan marrokaanse jongeren vraagt om stiller te zijn op de bus, stampen ze hem dood.
Niks gedaan meneer: hij heeft het zelf gezocht meneer.
Bernt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 19:06   #270
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik ben er niet zeker van dat het in Nederland niet meer te koop zou zijn; het is hier zeer moeilijk, zoniet onmogelijk, iets te verbieden wat onder de noemer "godsdienst" wordt gepubliceerd.

In Nederland is toch wel uit de handel genomen, wat natuurlijk niet wil zeggen dat men het via via toch ergens zal kunnen kopen.

''In dat boek worden moslims opgeroepen om homo's ('met het hoofd omlaag') van torengebouwen te werpen en 'ongelovigen' te doden. De Nederlandse regering liet het boek uit de handel nemen, maar gevraagd naar een reactie liet justitieminister Laurette Onkelinx weten dat ze niét zou optreden''.

Laatst gewijzigd door daiwa : 29 mei 2007 om 19:09.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 19:50   #271
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

[quote=Duym;2692372][quote=Khonnor;2691710]1. gooi ze van het hoogste gebouw was een uitspraak van 1 moslim, niet van de ganse gemeenschap
Citaat:

Weet je wat ECHT het rare is van die daad?

Als IK zou beslissen wat vreemdelingen te gaan omleggen met mijn geweer, dan ga ik niet op vrouwen en kinderen schieten.

Weet je waarop? Op die ultra rechtse moslims, die tjoektjoeks met baard en bijhorende klederdracht. DAT zijn opvallende figuren, DAT zijn "targets" van een racist.

Vrouwen en kinderen? Neen een gekke daad, en het racisme is ver te zoeken. Natuurlijk, als je een daad wil stellen TEGEN het VB, dan is zoiets natuurlijk een van de afschuwelijkste dingen die je kan doen, en als je daarna zegt dat het uit racisme was, dan weten we wie geviseerd zal worden he, en aan wie de oorzaak zal aangewreven worden...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 20:17   #272
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht

Inderdaad. En in mijn geval was dat teken terug de ene keer een vuistslag en de andere keer wat spuugsel.
mischien wat oefenen op uw begroetingen?

'k ben hier nu echt niet aan het zeveren en ik ben een langharige ooit blonde mens maar in Bxl ooit eens met z'n 3 teruggestrompeld van Brussels jazz marathon, de zatste in't midden en met z'n 2 die mens ondersteunen. roept die kerel opeens, "ij me portefeuille". Had er zo'n klein schoffie die typ z'n achterzak geleegd. Tegen dat wij diene mens in een portaal hadden gelegd en de achtervolging konden inzetten hadden 5 N-Afrikanen die typ al te grazen genomen en gaven ze ons vriendelijk de portefeuille terug. Ik zie het joden nog nie doen, katholieken ook niet overigens.

wel redelijk kinderachtig wat jullie met die quotes doen. de inhoudelijke argumenten raken op zeker.

Laatst gewijzigd door the_dude : 29 mei 2007 om 20:31.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 22:22   #273
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik probeer het even te vatten: "jihaad" als een islamitisch verschijnsel bestempelen is racistisch en veralgemenend?

Is dat wat je hier nu zegt?

Is de roep voor verplichte jihad dan een boeddhistische oproep of zo?
de jihad word beleden door alle moslims.het gaat hem hier wel om de innerlijke jihad.de ramadan b.v..de uiterlijke jihad is een gewapende strijd ter bescherming van de islam.extremistische moslims gebruiken het woord jihad(heilige oorlog)ten onrechte.wanneer men dus zegt dat moslims de jihad beleiden is dat gewoon de waarheid en ook niet racistich.
van exaerde herman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 07:05   #274
Laya
Minister

Standaard

Mijn man zou zonder Jihad geen moslim zijn, zelfs geen goede echtgenoot.
Mijn man 'doet Jihad' wanneer hij bidt, vast, gaat werken voor zijn gezin....

Zie je nu hoe belachelijk 'zonder Jihad straat' eigenlijk wel is?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 07:11   #275
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht

Het fenomeen van de radicale islam is door de aanslagen in Madrid en de moord op cineast Theo van Gogh in Amsterdam vorig jaar bovenaan de politieke agenda beland. Wat deze gewelddaden voor velen extra schokkend maakte, was dat ze niet werden gepleegd door moslimstrijders uit verre landen, maar door – op het oog – geïntegreerde en vaak goed opgeleide jonge westerse moslims en bekeerlingen. De aantrekkingskracht van de radicale islam is zorgwekkend, niet alleen door de geweldsdreiging die ervan uitgaat, maar ook omdat de verhoudingen tussen bevolkingsgroepen onder druk komen te staan. Er dreigt een gepolariseerd klimaat te ontstaan waarin culturele en religieuze verschillen onoverbrugbaar lijken. Verschillende auteurs in dit themanummer over radicalisering en jihad gaan in op de ontworteling van groepen moslimjongeren. Vervreemding, onlustgevoelens en identiteitsproblemen worden genoemd als oorzaak danwel katalysator van islamistische radicalisering. Daarnaast is er aandacht voor de vraag welke krachten en mechanismen werkzaam zijn bij de kanalisering van deze gevoelens in politiek-religieus geïnspireerd geweld danwel sympathie daarvoor. Hoe ziet de organisatiestructuur van terroristische bewegingen eruit, wat is de rol van internet, hoe gaat rekrutering in zijn werk, wat is het belang van sympathisanten en hoe financieren terroristen hun acties? Deze en andere vragen komen uitgebreid aan de orde.

http://www.wodc.nl/onderzoeken/radic...ad_jv_0502.asp
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 07:15   #276
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoe zit het met sommige verzen die expliciet lijken te handelen over een strijd tegen 'ongelovigen'? Zo wordt in volgend vers op het eerste gezicht toelating gegeven om de ongelovigen te vermoorden:
"En wanneer jullie hen die ongelovig zijn [in de strijd] ontmoeten, sla hen dan dood, maar wanneer jullie dan de overhand over hen verkregen hebben boeit hen dan stevig vast, hetzij om hen later als gunst vrij te laten, hetzij om hen los te laten kopen, wanneer de lasten van de oorlog zijn afgelegd. ... (Koran 47:4)
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 30 mei 2007 om 07:16.
Oud 30 mei 2007, 07:19   #277
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Jihad of Heilige Oorlog... kan een zeer ruim begrip zijn : werken voor uw gezin door de concurrent te elimineren met alle mogelijke middelen. Bidden voor meer en anderen minder ? wat nog allemaal ? Vertel het ons eens... zo weten wij het uit de bron. Misschien krijgen we daardoor een ander inzicht ?
Oud 30 mei 2007, 07:24   #278
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waarom zouden mijn brave marokkaanse buren zich dan moeten aangesproken voelen voor bordjes die tegen jihad oproepen?
Denk je dat ze extremistische jihadstrijders zijn? Ik had er nog niks van gemerkt, maar dan moet ik toch eens extra gaan opletten.
Zien hoe ze op mijn bordje gaan reageren, je kan nooit weten hé.
Als ze boos worden, dan voelen ze zich aangesproken!
Jihad is geen synoniem met oorlog, zoveel is duidelijk. Het is een vertaling in gevoel en rede, in woord en daad, van het geloof. Het is de ultieme manier om God te vereren door het geloof daadwerkelijk te beleven. Het betekent niets anders dan zich inzetten om op elk moment van het leven God te dienen. In de meeste gevallen is geweld daarbij uitdrukkelijk verboden, en kunnen enkel vreedzame middelen als het woord aangewend worden. Zelfs in het ene geval van jihad al-asghar, waar geweld wel toegestaan is, bedoelen muslims met 'heilige' oorlog, een oorlog die aan hoogstaande morele principes gebonden is - dat is een gans andere betekenis dan de in het Westen gangbare betekenis van een oorlog om het geloof te verspreiden, een onderneming waar muslims overigens niet mogen aan deelnemen omdat de Koran voor iedereen godsdienstvrijheid garandeert en dwang in geloofszaken verbiedt.

Bron: http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert9.htm wie meer wil lezen moet maar eens gaan kijken.

Daarom moeten uw brave Marokkaanse buren zich aangesproken voelen, omdat Jihad gewoon een onderdeel is van de Islam en je met deze bordjes eigenlijk gewoon wil zeggen 'Zonder Islam straat'
Oud 30 mei 2007, 07:33   #279
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Jihad of Heilige Oorlog... kan een zeer ruim begrip zijn : werken voor uw gezin door de concurrent te elimineren met alle mogelijke middelen. Bidden voor meer en anderen minder ? wat nog allemaal ? Vertel het ons eens... zo weten wij het uit de bron. Misschien krijgen we daardoor een ander inzicht ?
Niet uit de bron, ik ben geen moslima.
Wat velen blijkbaar niet willen weten is dat er ook moslims zijn die denken in termen als 'mensen' en 'iedereen', niet in 'gelovigen' 'ongelovigen'. Moslims die geloven dat ze voor iedereen goed moeten doen, zelfs dat iedereen in het paradijs kan raken als ze maar juist handelen.

Ik zou zoveel voorbeelden kunnen geven, dingen kunnen vertellen uit mijn ervaring maar dan ga ik weer te persoonlijk.

Iets wat in me opkomt... een kennis van mijn man heeft een ongeluk gehad met zijn auto, zware blikschade, mijn man is ervan overtuigd dat dit een straf is van God omdat hij die auto betaalde met onrechtmatig verkregen (gestolen noemt hij het) geld (stempelen en zwartwerken) en heeft hem dat ook gezegd. Voor zover ik weet is het dan volgens mijn man de Belgische staat die bestolen is en dat zijn (gelukkig) nog steeds geen moslims, niet?

De Jihad strijders die wij in de media te zien krijgen zijn volgens de 'gewone' moslims zelfs de naam moslim onwaardig.

Laatst gewijzigd door Laya : 30 mei 2007 om 07:41.
Oud 30 mei 2007, 07:35   #280
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Hoe zit het met sommige verzen die expliciet lijken te handelen over een strijd tegen 'ongelovigen'? Zo wordt in volgend vers op het eerste gezicht toelating gegeven om de ongelovigen te vermoorden:
"En wanneer jullie hen die ongelovig zijn [in de strijd] ontmoeten, sla hen dan dood, maar wanneer jullie dan de overhand over hen verkregen hebben boeit hen dan stevig vast, hetzij om hen later als gunst vrij te laten, hetzij om hen los te laten kopen, wanneer de lasten van de oorlog zijn afgelegd. ... (Koran 47:4)
Je hebt het hier over 'in de strijd'. Dan mogen ze hun godsdienst verdedigen tot in de dood ja. Ik vind dat wij christenen, ongelovigen,... dat ook mogen, niet? Of ga jij je zonder verzet laten afmaken?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be