Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2007, 12:36   #241
system
Banneling

Standaard

[quote=ancapa;2691631][quote=Khonnor;2691542]Grapjas..

Citaat:

Vandaag, 13:33 #240 ancapa vbmenu_register("postmenu_2691631", true);
Perm. Vertegenwoordiger VN

?
Maar zegt u nog eens waarom u nooit reageert tegen de klederdracht van joden in Antwerpen? Of heb ik iets gemist?

Laatst gewijzigd door system : 29 mei 2007 om 12:38.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 12:36   #242
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

ge kunt religie niet haten. Je kan enkel de haat die religie uitstuurt terug spiegelen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 12:40   #243
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Grapjas...

Homohaat heeft alles te maken met extremisme, en niets met de islam op zich.

Er zijn voldoende moslims die geen problemen hebben met homo's

Ben eens benieuwd of er een antwoord op komt...
De islamitische afkeer van homoseksualiteit is terug te voeren op het verhaal van Lot, dat ook in de Bijbel staat. In soera 7:81 wordt gesproken over een gruweldaad zoals geen volk ooit heeft gepleegd. In het volgende vers blijkt het te gaan om mannen die 'met wellust mannen in plaats van vrouwen' naderen. Aan joden wordt veel meer aandacht besteed dan aan homo's. Zij komen op tal van plekken voor als afgodendienaren die zich van Allah hebben af gediend en daarvoor straf en minachting verdienen:
'Alzo zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen'" (2:66). Een paar hoofdstukken verder zien joden zich omschreven als degenen 'die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivels-dienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald' (5:61). Vele malen wordt opgemerkt dat Allah joden heeft vervloekt. De omgang met hen wordt verboden. 'Zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger' (3:119).
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 12:42   #244
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben geen voorstander van het gedachtegoed van het Vlaams belang maar vind dat dit keer toch wel enige nuancering op zijn plaats is.

NIemand maakt zich druk om de campagne van Groen die zonder problemen de guillotine van vrouwenrechten, de hoofddoek op een affiche zet, en daarbij volkomen voorbij gaat aan de hier geldende gelijkheidsprincipes tussen mannen en vrouwen, wat mij als vrouw erg stoort, maar bij zonder djihaadstraat worden de Islamitische gemeenschappen geschofferd?
Waarom eigenlijk?
Er zijn toch genoeg moslims die ook vol argwaan staan tegenover hun al te fanatieke Islamitische broeders? Goed, we horen ze niet maar kritiek op gelovigen, zeker onderling ligt dan ook moeilijk.
De winter wijst zeer terecht op de invloed van radicale moslims in Antwerpen en daarom heb ik geen problemen met hun actie dit keer.Volgens mij kunnen veel moslims zich hier ook best in vinden en voelen zij zich helemaal niet aangevallen, degenen die dat wel doen moeten eens zichzelf de vraag stellen waarom dit dan is. Zijn ze dan voor djihaaad? Het valt me op dat wat links is volkomen kritiekloos geslikt wordt, maar wat rechts lijkt zonder meer de brandstapel op moet?

Van mij mag het Vlaams belang dit keer, aangezien ook Groen mag..
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 12:46   #245
Tegendradigaard

Standaard

[quote=ancapa;2691631][quote=Khonnor;2691542]Grapjas...

Homohaat heeft alles te maken met extremisme, en niets met de islam op zich.

Er zijn voldoende moslims die geen problemen hebben met homo's

Citaat:

dit is je reinste onzin, knorknor en dat weet je best !

Homo en islam ? is water en vuur !

een islamiet die zich out als homo, sluit zichzelf uit ! tekent zelfs zijn doodvonnis in bepaalde landen !

"gooi ze van het hoogste gebouw..." nooit van gehoord ?

NEEN, NEEN en nogmaals driewerf NEEN !!!!!!

Er zijn GEEN extremistische moslims. Dat is enkel een beeld dat in het leven wordt gehouden door het VB.

Den Humo en de Morgen zouden eens dringend undercover de geldstromen moeten onderzoeken tussen het VB en de aanslagen in Irak......
Das gewoon propaganda van het VB...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 12:48   #246
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

[quote=system;2691642][quote=ancapa;2691631]
Citaat:
Grapjas..

dit was van knorknor...

Maar zegt u nog eens waarom u nooit reageert tegen de klederdracht van joden in Antwerpen? Of heb ik iets gemist?
ik woon niet in Antwerpen...
Joden zijn discreet en vallen niemand lastig...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 12:54   #247
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

[quote=ancapa;2691686][quote=system;2691642]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht

ik woon niet in Antwerpen...
Joden zijn discreet en vallen niemand lastig...
wanneer ik een groepje N-Afrikanen of Turken passeer en ik geef die een goeiendag (of het nu woordelijk is of met een knikje van het hoofd) dan krijg ik doorgaans een teken terug. Als je Joden passeert en je geeft die hetzelfde teken dan wordt je of genegeerd of ze pogen je neer te bliksemen met hun blik in de trant van gij minderwaardig schepsel wat probeerde gij hier nu?!?
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 13:05   #248
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan nog over die "zonder jihaat straat" bordjes. FDW zegt zelf dat dit gericht is tegen de islamisering van de maatschappij. Hij linkt zelf dus de islamisering aan de jihad en stelt ze aan elkaar gelijk. 95% van de moslims zijn gematigd en voeren geen jihad tegen het westen. FDW veralgemeent dus weer, zoals gewoonlijk, en stigmatiseert met zijn naar eiegn zeggen ludieke actie een ganse bevolkingsgroep. Hij herleidt gans de islambevolking tot een hoop barbaren die niets meer willen dan onze maatschappij omver werpen. Pure provocatie dus, en duidelijk geen "ludieke" actie...
...
Ik woon(de) in een "zonder haat straat".
De enigen die zo'n bordje "zonder haat straat" aan hun raam hebben gehangen zijn een recent naar hier verhuisd marokkaans gezin.
Een kaakslag aan al de "zonder haat" buren!!
Tolerant als we waren hebben we dat bordje straal genegeerd en net gedaan alsof het niet tegen ons gericht was.

In antwoord op hun beledigende actie gaan al de andere buren in navolging van hun voorbeeld, nu ook allemaal een "zonder jihaad straat" bordje aan ons raam hangen, nu we weten dat het "bon ton" is om tegen zo'n bordjes te gaan protesteren.

En wie is er dan eerst begonnen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 mei 2007 om 13:06.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 13:06   #249
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
dit is je reinste onzin, knorknor en dat weet je best !

Homo en islam ? is water en vuur !

een islamiet die zich out als homo, sluit zichzelf uit ! tekent zelfs zijn doodvonnis in bepaalde landen !

"gooi ze van het hoogste gebouw..." nooit van gehoord ?
1. gooi ze van het hoogste gebouw was een uitspraak van 1 moslim, niet van de ganse gemeenschap

2. in veel katholieke landen (voorbeelden zijn legio: Polen en Rusland in Europa, zo ongeveer gans latijns amerika), of in boeddhistische of hindoeistische (India) gemeenschappen bestaat er ook een enorme haat en afkeer tov homo's. In Polen wordt opgeroepen om ze uit te sluiten van bepaalde ambten, in landen als Columbia of Brazilie worden ze openlijk aangevallen, in Rusland werden ze dit weekend in elkaar geslagen terwijl de politie toekeek en in India wordt je botweg uit de familie gestoten als je je out als homo. ik zie eerlijk gezegd het verschil niet met de mening van de islam. geen enkele godsdienst heeft ooit opgeroepen om de homo's in de armen te sluiten. vreemd toch voor levensbeschouwingen die streven naar liefde en verdraagzaamheid tussen mensen.

3. beleefd zijn is niet je sterkste kant, beste ancapa. het is khonnor, niet knorknor. maar ja, "ludieke" woordspelingen aan het adres van tegenstanders zijn een sterk punt van het vb en hun liefhebbers, in tegenstelling tot genuanceerde uitspraken, intelligente oplossingen en gematigd denken...

Laatst gewijzigd door Khonnor : 29 mei 2007 om 13:08.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 13:07   #250
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik woon(de) in een "zonder haat straat".
De enigen die zo'n bordje "zonder haat straat" aan hun raam hebben gehangen zijn een recent naar hier verhuisd marokkaans gezin.
Een kaakslag aan al de "zonder haat" buren!!

In antwoord op hun beledigende actie gaan al de andere buren in navolging van hun voorbeeld, nu ook allemaal een "zonder jihaad straat" bordje aan ons raam hangen.

En wie is er dan eerst begonnen?
ocharme, kan ik er aan doen dat jij je als vb'er aangesproken voelt door bordjes die oproepen voor minder haat en meer verdraagzaamheid inde maatschappij....
Oud 29 mei 2007, 13:08   #251
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. gooi ze van het hoogste gebouw was een uitspraak van 1 moslim, niet van de ganse gemeenschap
Waar haal je dat nu weer uit je duim gezogen? Nooit gehoord van het boek "De weg van de moslim"?

Ik vrees dat je je vergist met imam el-moumni die homosexualiteit een besmettelijke ziekte vond die moest worden uitgeroeid. Maar hij mocht dat zeggen van de rechtbank omdat het in zijn heilig boekje stond.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 29 mei 2007, 13:21   #252
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bianca Bekijk bericht

Het Vlaams Belang lanceert volgende week de campagne 'Zonder Jihad Straat'. Naar eigen zeggen om de toenemende islamisering van Antwerpen aan de kaak te stellen.

Bij het initiatief horen folders, die vanaf 1 juni zullen gebust worden, en straatnaambordjes. Het eerste zal Filip Dewinter volgende week woensdag symbolisch ophangen op de hoek van de Turnhoutsebaan met de Eliaertstraat in Borgerhout.

Met het initiatief wil VB de aandacht vragen voor het immigratievraagstuk dat volgens de partij prioriteit nummer een moet zijn voor de volgende federale regering. Het Belang stelt alvast een tienpuntenplan voor om de islamisering te stoppen.

De intenties van Filip Dewinter zijn duidelijk; aanzetten tot racisme,discriminatie, haat, en geweld. Filip Dewinter provoceert de Islamitische jongeren in Borgerhout. Bij deze wil ik een oproep lanceren om jullie waardig te gedragen, en enkel het bord te vernietigen.

salaam alaikum
Het is geen islamhaat, het is extremistische jihad-haat.

Of is voor jou de islam zowiezo synoniem met jihad? Dan ben je een racist die alleen maar veralgemeent!
Oud 29 mei 2007, 13:24   #253
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ocharme, kan ik er aan doen dat jij je als vb'er aangesproken voelt door bordjes die oproepen voor minder haat en meer verdraagzaamheid inde maatschappij....
Waarom zouden mijn brave marokkaanse buren zich dan moeten aangesproken voelen voor bordjes die tegen jihad oproepen?
Denk je dat ze extremistische jihadstrijders zijn? Ik had er nog niks van gemerkt, maar dan moet ik toch eens extra gaan opletten.
Zien hoe ze op mijn bordje gaan reageren, je kan nooit weten hé.
Als ze boos worden, dan voelen ze zich aangesproken!

Oud 29 mei 2007, 13:25   #254
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waar haal je dat nu weer uit je duim gezogen? Nooit gehoord van het boek "De weg van de moslim"?

Inderdaad.
In Nederland direct uit de handel genomen maar hier om een onverklaarbare reden niet.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 13:40   #255
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

[quote=the_dude;2691694][quote=ancapa;2691686]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

wanneer ik een groepje N-Afrikanen of Turken passeer en ik geef die een goeiendag (of het nu woordelijk is of met een knikje van het hoofd) dan krijg ik doorgaans een teken terug. Als je Joden passeert en je geeft die hetzelfde teken dan wordt je of genegeerd of ze pogen je neer te bliksemen met hun blik in de trant van gij minderwaardig schepsel wat probeerde gij hier nu?!?
Inderdaad. En in mijn geval was dat teken terug de ene keer een vuistslag en de andere keer wat spuugsel.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 13:46   #256
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Ik vraag mij af wat het morgen hier gaat geven. Ik woon op een goede 15 meter van waar het gebeurt, dus als ik eraan denk, kan ik een live-verslag geven

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 13:52   #257
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik vraag mij af wat het morgen hier gaat geven. Ik woon op een goede 15 meter van waar het gebeurt, dus als ik eraan denk, kan ik een live-verslag geven
Vergeet geen koran in uw auto te leggen, en het "juiste" bordje op de achterbank!

Oud 29 mei 2007, 14:08   #258
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Willen we al een glazenmaker voor je opzoeken ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 14:31   #259
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. gooi ze van het hoogste gebouw was een uitspraak van 1 moslim, niet van de ganse gemeenschap...
Hoe het vonnis moet volbracht worden staat niet in de koran, maar dat beide partijen moeten gestraft worden staat wel degelijk in de letterlijk te nemen en onveranderlijke woorden van Mohammed:

4:16 If two men among you are guilty of lewdness, punish them both...

27:55 Would ye really approach men in your lusts rather than Women? Nay, ye are a people (grossly) ignorant!

En verder in de ahadith:

“Kill the one who is doing it and also kill the one that it is being done to.”
Oud 29 mei 2007, 14:33   #260
Tegendradigaard

Standaard

[quote=the_dude;2691694][quote=ancapa;2691686]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

shit zeg ben ik even gelukkig dat ik nog nooit neergebliksemd ben door de Joden hun blik..... LOL
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be