Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2007, 14:45   #101
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Bij mensen met een verstokt vijandbeeld als jij kan niet veel rede meer baten. Je ziet wat je wil zien, en je ontkent het evidente feit dat homo's mensen zijn zoals jezelf. Je wordt zo stilaan een fossiel in België.

Ik denk eerder dat U met uw denkbeelden in de minderheid bent. De "nieuwe Vlamingen" hebben het niet hoog op met homofielen, iets wat niet te snel zal veranderen me dunkt! De meeste mensen moet trouwens ook niet weten van Gay Parades, omdat men het obsceen vindt, niet noodzakelijk omdat men iets tegen homo's heeft ("zolang ze mij maar met rust laten").

Ik denk dat het de "nieuwe Vlamingen" zullen zijn die hier in de toekomst met stenen zullen gaan gooien.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 17:14   #102
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Ik denk eerder dat U met uw denkbeelden in de minderheid bent. De "nieuwe Vlamingen" hebben het niet hoog op met homofielen, iets wat niet te snel zal veranderen me dunkt! De meeste mensen moet trouwens ook niet weten van Gay Parades, omdat men het obsceen vindt, niet noodzakelijk omdat men iets tegen homo's heeft ("zolang ze mij maar met rust laten").

Ik denk dat het de "nieuwe Vlamingen" zullen zijn die hier in de toekomst met stenen zullen gaan gooien.
Tot nader orde zijn het op dit forum niet de nieuwe Vlamingen die hun homofobie niet kunnen inhouden.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 17:43   #103
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Tot nader orde zijn het op dit forum niet de nieuwe Vlamingen die hun homofobie niet kunnen inhouden.
Heb je al eens de "nieuwe Vlamingen" geteld die op dit forum actief zijn?

Ik ben alvast een jonge "oude Vlaming"!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 18:03   #104
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
er is inderdaad wel een verschilletje tussen in badpak, al dan niet een string, op het strand zitten, of door de straat lopen...Wat het naakt-strand betreft, de naam zegt het zelf, er word hier een onderscheid gemaakt tussen een "gewoon" strand, en ééntje waar men naakt rondloopt. Als je naar een naakt-strand gaat, weet je wat daar gebeurt, dat is dus een keuze.De straat, daar moet ik af en toe door, en daar kom ik dan liever geen haumaus in zwembroek tegen, dat klopt als een bus.Wat meisjes in monokini betreft, heb je ook gelijk , die zie ik liever als blote venten, maar dat is dus een puur persoonlijk gegeven.Ik ijver er ook niet voor dat alle vrouwen met blote tieten op straat rondlopen.Een minirok en een spannend t-shirt vind ik trouwens veel meer sexy, er moet een plaatsje blijven voor je verbeelding. Haumaus die mij op de openbare weg hun blote billen onder de neus drukken, zijn echter nefast voor mijn spijsvertering: ik krijg daar darmklachten van...dat is dus een persoonlijke aanval op mijn lichamelijke integriteit...
Wel, als er dan nog eens een Gay Pride in je buurt passeert, dan loop je maar een blokje om. Dat is trouwens goed voor de bloedcirculatie, en die schijnt bij jou in een bepaald hoger gelegen vitaal orgaan niet meer je dat te zijn. Voor de rest kan je de pot op met je darmklachten.

Laatst gewijzigd door Doki : 23 juni 2007 om 18:07.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 18:05   #105
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U kunt dat allemaal denken natuurlijk, maar waarop baseert u zich?
Een feit is bijvoorbeeld dat hier in België onlangs adoptie is mogelijk gemaakt voor holebikoppels, en dit door democratische stemming (dus met een meerderheid). De feiten spreken u dus enigszins tegen.
Oud 23 juni 2007, 18:18   #106
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben inderdaad tegen massa-en andere moord, inbegrepen op Haumaus.ik ben ook nog nooit met voorwerpen gaan smijten naar de Roze- Stoet-gangers, en met stenen zal dat er nooit van komen...Rot fruit & groenten echter, mischien toch nog eens...Bij elke treffer zal ik dan tevreden tot mezelf zeggen: "wie weet is dat Doki of zijn maat, de Raf wel.."
Het zou me sterk verbazen mocht je dat ooit doen. Je bent eerder het type dat daar het lef niet voor heeft maar liever in zijn luie stoel zit te vloeken naar beelden van de Gay Pride op de TeeVee. Het zou me nog sterker verbazen dat je mij toevallig als doelwit zou nemen als je het toch deed. Ik zie er in jouw ogen waarschijnlijk zo "normaal" uit dat je als ik niets zou zeggen zonder problemen met mij een pint zou gaan drinken op café. Geen opvallende kleren, geen haar op de tong, geen "manieren", niets van dat alles. Ik loop er bij een Gay Pride dus ook heel "normaal" bij. Zoals mij zijn er trouwens duizenden. Maar ieder heeft het recht zich te tonen zoals hij of zij is, en ik heb dus evenveel respect voor de homo's die er een wat kleurrijker levensstijl op nahouden dan voor anderen, gewoon omdat iedereen nu eenmaal zijn stijl heeft. Dat respect ontbreekt bij jou volledig.
Oud 23 juni 2007, 18:39   #107
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

[quote=Mitgard;2750956]ik vraag me af welk sexueel trauma je probeert te verdringen met je homo-haat.
echt voer voor psychologen gij. ik ken er een paar.
wil ik een afspraak regelen?[/quote
Ik haat niemand, ook haumaus niet...U mischien een klein beetje
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 18:44   #108
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zou me sterk verbazen mocht je dat ooit doen. Je bent eerder het type dat daar het lef niet voor heeft maar liever in zijn luie stoel zit te vloeken naar beelden van de Gay Pride op de TeeVee. Het zou me nog sterker verbazen dat je mij toevallig als doelwit zou nemen als je het toch deed. Ik zie er in jouw ogen waarschijnlijk zo "normaal" uit dat je als ik niets zou zeggen zonder problemen met mij een pint zou gaan drinken op café. Geen opvallende kleren, geen haar op de tong, geen "manieren", niets van dat alles. Ik loop er bij een Gay Pride dus ook heel "normaal" bij. Zoals mij zijn er trouwens duizenden. Maar ieder heeft het recht zich te tonen zoals hij of zij is, en ik heb dus evenveel respect voor de homo's die er een wat kleurrijker levensstijl op nahouden dan voor anderen, gewoon omdat iedereen nu eenmaal zijn stijl heeft. Dat respect ontbreekt bij jou volledig.
Dank u voor deze inlichtingen! Ik zal dus niet de opvallendste relnichten als doelwit voor mijn rot fruit& groenten & eieren nemen, maar diegenen die er "normaal" bijlopen: de ergsten! Mannen zoals gij! De "hersenen" van dit duivels gedrocht dat men homofilie noemt
Oud 23 juni 2007, 18:46   #109
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Een feit is bijvoorbeeld dat hier in België onlangs adoptie is mogelijk gemaakt voor holebikoppels, en dit door democratische stemming (dus met een meerderheid). De feiten spreken u dus enigszins tegen.
wetten komen , wetten gaan.Net zoals de rest zullen ook deze aangepast worden, of verdwijnen. Als de eerste klachten eraan gaan komen, van ex-geadopteerden van die mannen...Zien!

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 23 juni 2007 om 18:47.
Oud 23 juni 2007, 18:48   #110
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, als er dan nog eens een Gay Pride in je buurt passeert, dan loop je maar een blokje om. Dat is trouwens goed voor de bloedcirculatie, en die schijnt bij jou in een bepaald hoger gelegen vitaal orgaan niet meer je dat te zijn. Voor de rest kan je de pot op met je darmklachten.
de pot, de pot, gij zijt voor de pot
Oud 23 juni 2007, 20:55   #111
Paracelsus
Minister

Standaard

Citaat:

Uw reactie stelt me wat teleur. De goedkeuring van homoadoptie noem ik toch niet zo heel democratisch daar enkel de Paarse regeringspartijen en Groen hier voorstander van waren. En als je dan al weet dat VLD en vooral SP-A ver van hun achterban verwijderd staan, dan stel ik vast dat uw zgn. feiten helemaal niet representatief zijn voor de meerderheid van de bevolking.

Uw reactie had overigens maar zeer weinig met mijn twee gestelde punten -de positie van moslims t.o.v. homofilie en de obseniteit van de Gay Parade in de ogen van vele niet-homofobe mensen- te maken.

Nota bene bestaan er ook heel wat homofielen die niets met die hele Parade willen te maken hebben.

Laatst gewijzigd door Paracelsus : 23 juni 2007 om 21:02.
Oud 23 juni 2007, 21:20   #112
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw reactie stelt me wat teleur. De goedkeuring van homoadoptie noem ik toch niet zo heel democratisch daar enkel de Paarse regeringspartijen en Groen hier voorstander van waren. En als je dan al weet dat VLD en vooral SP-A ver van hun achterban verwijderd staan, dan stel ik vast dat uw zgn. feiten helemaal niet representatief zijn voor de meerderheid van de bevolking.

Uw reactie had overigens maar zeer weinig met mijn twee gestelde punten -de positie van moslims t.o.v. homofilie en de obseniteit van de Gay Parade in de ogen van vele niet-homofobe mensen- te maken.

Nota bene bestaan er ook heel wat homofielen die niets met die hele Parade willen te maken hebben.
minder fanatieke mischien...
Oud 23 juni 2007, 22:04   #113
Paracelsus
Minister

Standaard

Wel, gewoon mensen die een normaal leven willen leiden, hun geaardheid binnenshuis houden en geen graten zien in een verregaande zogenaamde homo-emancipatie die tot stand gebracht zou moeten worden door een banaal feestje van obseniteiten op straat.
Oud 24 juni 2007, 09:12   #114
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
elementaire burgerlijke vrijheden? Aan iedereen op straat uw bloot gat laten zien? Ik dacht dat men dat zedenschennis noemde...
bloot gat op straat= zedenschennis ->schuimbekkende Carlgustaaf.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 09:15   #115
driewerf

Standaard

Citaat:
nu ge hier toch bent: wat denk jij van die jood die die bom naar jouw soortgenoten wou smijten? Heb je enig begrip voor die man?Uw sentimenten over deze zaak interresseren mij ten hoogste?
maar wat gij ervan denkt, meneertje wet-en-orde is wel duidelijk, gezien je openingpost:
Citaat:
Een beetje teveel van het goed mischien,
Oud 24 juni 2007, 09:17   #116
driewerf

Standaard

Citaat:
het is zo fucking evident dat ge in Mekka niet eens binnen moogt als ge géén moslim bent.Laat staan dat ge daar naakt binnen moogt, en met een pak pluimen in uw gat gelijk een gekgeworden nachtegaal.

een gekgeworden nachtegaal:
Oud 24 juni 2007, 10:15   #117
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Zeg driewerf, is de strijd tegen het seksisme geen topprioriteit meer voor de LSP? Ik vind die foto's behoorlijk normbevestigend!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 11:43   #118
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U vertelt niets nieuws, maar ik herhaal mijn vraag : Waarop baseert u zich?

Het adoptierecht is bij mijn weten de geijkte procedure doorlopen (kamer, senaat) alvorens te worden bekrachtigd door de koning. Bij meerderheid gestemd dus. Onze kamer en senaat zijn in tegenstelling tot bepaalde buurlanden als Frankrijk proportioneel samengesteld, en de partijen die er zetelen vertegenwoordigen dus de bevolking in evenredigheid van het aantal stemmen dat ze hebben behaald. Dit wil dus zeggen dat het grootste deel van de Belgische bevolking achter het adoptierecht staat. Al de rest is speculatie. Natuurlijk zou het goed kunnen dat je bij een directe volksraadpleging een ander plaatje krijgt, maar daarom hebben we in België een representatief systeem, waarbij de bevolking zijn stem geeft aan een vertegenwoordiger (die goed ingelicht is over het onderwerp en een overzicht heeft van alle belangen en consequenties), en niet direct aan een wetsvoorstel. Conclusie : deze wet is democratisch tot stand gekomen, of u dat nu aangenaam vindt of niet.

De positie van moslims tov holebi's is even gevarieerd als die van niet-moslims, ik kan daar dus geen algemene uitspraken over doen. Sommige moslims staan zeker even vijandig tegenover homo's dan pakweg Carlgustaaf, anderen hebben er geen problemen meer (mijn kapper bijvoorbeeld), anderen zijn zelf homo (er is hier in Brussel zelfs een vereniging voor hen : "Merhaba"). Ik denk dat het juist is dat nog heel wat moslims er zeer conservatieve standpunten op nahouden, net zoals onze eigen pilaarbijters.

Over die homo's die niets met de Gay Pride van doen willen hebben : die zijn er inderdaad. Ik ken er een paar. Zij vinden het maar niets. Maar wat is uw punt? Of dacht u dat alle homo's hetzelfde denken? Als u het mij vraagt, ik vind de kitsch en glitter van een Gay Pride amusant en vrolijk, maar zelf zou ik er nooit aan meedoen omdat het mijn stijl niet is. So what?
Oud 24 juni 2007, 11:46   #119
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wetten komen , wetten gaan.Net zoals de rest zullen ook deze aangepast worden, of verdwijnen. Als de eerste klachten eraan gaan komen, van ex-geadopteerden van die mannen...Zien!
OK, wacht jij dan maar tot de wet weer verandert en homo's weer vogelvrij verklaard worden zoals tijdens de tweede wereldoorlog. Wie weet, misschien komt het er nog wel eens van. Maar tot dan hou je je best gedeisd.
Oud 24 juni 2007, 11:56   #120
driewerf

Standaard

Citaat:
Het adoptierecht is bij mijn weten de geijkte procedure doorlopen (kamer, senaat) alvorens te worden bekrachtigd door de koning. Bij meerderheid gestemd dus. Onze kamer en senaat zijn in tegenstelling tot bepaalde buurlanden als Frankrijk proportioneel samengesteld, en de partijen die er zetelen vertegenwoordigen dus de bevolking in evenredigheid van het aantal stemmen dat ze hebben behaald. Dit wil dus zeggen dat het grootste deel van de Belgische bevolking achter het adoptierecht staat. Al de rest is speculatie.
Dit betekent hoogstens dat een meerderheid van de verkozenen achter de wet staan. Al de rest is speculatie.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be