![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik denk eerder dat U met uw denkbeelden in de minderheid bent. De "nieuwe Vlamingen" hebben het niet hoog op met homofielen, iets wat niet te snel zal veranderen me dunkt! De meeste mensen moet trouwens ook niet weten van Gay Parades, omdat men het obsceen vindt, niet noodzakelijk omdat men iets tegen homo's heeft ("zolang ze mij maar met rust laten"). Ik denk dat het de "nieuwe Vlamingen" zullen zijn die hier in de toekomst met stenen zullen gaan gooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben alvast een jonge "oude Vlaming"!
![]() |
![]() |
#104 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Doki : 23 juni 2007 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een feit is bijvoorbeeld dat hier in België onlangs adoptie is mogelijk gemaakt voor holebikoppels, en dit door democratische stemming (dus met een meerderheid). De feiten spreken u dus enigszins tegen.
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() [quote=Mitgard;2750956]ik vraag me af welk sexueel trauma je probeert te verdringen met je homo-haat.
echt voer voor psychologen gij. ik ken er een paar. wil ik een afspraak regelen?[/quote Ik haat niemand, ook haumaus niet...U mischien een klein beetje ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 23 juni 2007 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Uw reactie stelt me wat teleur. De goedkeuring van homoadoptie noem ik toch niet zo heel democratisch daar enkel de Paarse regeringspartijen en Groen hier voorstander van waren. En als je dan al weet dat VLD en vooral SP-A ver van hun achterban verwijderd staan, dan stel ik vast dat uw zgn. feiten helemaal niet representatief zijn voor de meerderheid van de bevolking. Uw reactie had overigens maar zeer weinig met mijn twee gestelde punten -de positie van moslims t.o.v. homofilie en de obseniteit van de Gay Parade in de ogen van vele niet-homofobe mensen- te maken. Nota bene bestaan er ook heel wat homofielen die niets met die hele Parade willen te maken hebben. Laatst gewijzigd door Paracelsus : 23 juni 2007 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister
|
![]() Wel, gewoon mensen die een normaal leven willen leiden, hun geaardheid binnenshuis houden en geen graten zien in een verregaande zogenaamde homo-emancipatie die tot stand gebracht zou moeten worden door een banaal feestje van obseniteiten op straat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
een gekgeworden nachtegaal: ![]()
![]() |
![]() |
#117 |
Minister-President
|
![]() Zeg driewerf, is de strijd tegen het seksisme geen topprioriteit meer voor de LSP? Ik vind die foto's behoorlijk normbevestigend!
![]()
![]() |
#118 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het adoptierecht is bij mijn weten de geijkte procedure doorlopen (kamer, senaat) alvorens te worden bekrachtigd door de koning. Bij meerderheid gestemd dus. Onze kamer en senaat zijn in tegenstelling tot bepaalde buurlanden als Frankrijk proportioneel samengesteld, en de partijen die er zetelen vertegenwoordigen dus de bevolking in evenredigheid van het aantal stemmen dat ze hebben behaald. Dit wil dus zeggen dat het grootste deel van de Belgische bevolking achter het adoptierecht staat. Al de rest is speculatie. Natuurlijk zou het goed kunnen dat je bij een directe volksraadpleging een ander plaatje krijgt, maar daarom hebben we in België een representatief systeem, waarbij de bevolking zijn stem geeft aan een vertegenwoordiger (die goed ingelicht is over het onderwerp en een overzicht heeft van alle belangen en consequenties), en niet direct aan een wetsvoorstel. Conclusie : deze wet is democratisch tot stand gekomen, of u dat nu aangenaam vindt of niet. De positie van moslims tov holebi's is even gevarieerd als die van niet-moslims, ik kan daar dus geen algemene uitspraken over doen. Sommige moslims staan zeker even vijandig tegenover homo's dan pakweg Carlgustaaf, anderen hebben er geen problemen meer (mijn kapper bijvoorbeeld), anderen zijn zelf homo (er is hier in Brussel zelfs een vereniging voor hen : "Merhaba"). Ik denk dat het juist is dat nog heel wat moslims er zeer conservatieve standpunten op nahouden, net zoals onze eigen pilaarbijters. Over die homo's die niets met de Gay Pride van doen willen hebben : die zijn er inderdaad. Ik ken er een paar. Zij vinden het maar niets. Maar wat is uw punt? Of dacht u dat alle homo's hetzelfde denken? Als u het mij vraagt, ik vind de kitsch en glitter van een Gay Pride amusant en vrolijk, maar zelf zou ik er nooit aan meedoen omdat het mijn stijl niet is. So what?
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() OK, wacht jij dan maar tot de wet weer verandert en homo's weer vogelvrij verklaard worden zoals tijdens de tweede wereldoorlog. Wie weet, misschien komt het er nog wel eens van. Maar tot dan hou je je best gedeisd.
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
![]() |