![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#741 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tiptronic gebruik ik nooit omdat het zeer eigenaardig werkt en zeker niet onmiddelijk schakelt. Voor de rest een prima wagen waar ik absoluut geen klagen van heb en met een chip erop valt het redelijk mee ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#742 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#743 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#744 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#745 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#746 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#747 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#748 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#749 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar bij de meeste mensen moet het groot zijn of zeer duur.
Want eenvoud is iets dat men niet meer kan waarderen. Laatst gewijzigd door Jantje : 8 juli 2007 om 11:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#750 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gisteren een aanrijding gehad (in de bebouwde kom, aan 40 per uur; hoezo, hoge snelheden zijn gevaarlijk?) en als ik zie wat de schade aan mijn wagen is (bmw3, zal voor velen al zo'n "ego-bak" zijn) en wat de schade aan zijn wagen is (seat), dan weet ik het ook wel. Zijn hele voorkant mag zowat vervangen worden, terwijl bij mij naast de verlichting links-voor enkel de voorbumper en de linkervoorvleugel een slag hebben gekregen. 'k Moet er niet aan denken wat het effect zou zijn moest ik in zo'n smart zitten; no way dat ik met zoiets ga rondrijden. (en voor de geïnteresseerden: jawel, ik was volledig in mijn recht; als een tegenligger op amper 10 meter afstand plots beslist omjouw rijvak te kruisen, dan valt er niet veel meer te doen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#751 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als die zelfde seat tegen een smart was gereden, hadden beide waarschijnlijk ook enkel verfschade gehad. De grote schade aan die seat in jou ongeluk, is juist veroorzaakt door het zware gewicht van je bmw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#752 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is iets dat we samen gebruiken, en dan hebben we daar ook beiden inspraak in. Het individuele vrijheidsargument is dan ook void in deze discussie.
![]() |
![]() |
#753 | |
|
![]() Citaat:
Er mag echter gerust een strengere naleving nagestreefd worden ook voor deze gebruikers. Het is echter efficienter om de gevaarlijksten meer aan banden te leggen. Zo heeft u bvb ook meer verantwoordelijkheid (en regeltjes om na te leven) als u een camion bestuurt, en nog meer als u een bus met 50 mensen bestuurt.
![]() |
![]() |
#754 |
|
![]() Als een fietser zich voor een auto gooit, is dat m.i. nog steeds de fout van de fietser. Het 'altijd voorrang' principe houdt een zekere billijkheid in tav de andere bestuurder. Dat er een probleem is met bepaalde zwakke weggebruikers -met name het ongedisciplineerde groepje scholieren op de fiets- doet niets af aan de snelheidsdiscussie.
![]() |
#755 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weinig flexibel, geen koffer, voor maar twee personen, oncomfortabele versnellingsbak en zo kunnen we uren doorgaan. De Smart is een bak voor milieusnobs maar heeft eigenlijk geen enkele andere meerwaarde voor zijn gebruikers. De Smart is een concept dat vanuit één enge invalshoek vertrekt, nl. het stadsverkeer voor 1,4 inzittenden. Alleen worden auto's ook voor andere zaken gebruikt. Vandaar het beperkte succes.
![]() |
![]() |
![]() |
#756 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ideale omschrijving van de milieusnobkar Smart.
![]() |
![]() |
![]() |
#757 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#758 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben een autoliefhebber, en ik heb totaal geen nood om aan snelheidsbeleving te doen op de openbare weg. Ik sleep een 69 Camaro met intussen ~800pk naar de dragstrip, ga jaarlijks ten minste naar drie shows, en kan op machine work na alle werk aan een wagen in mijn eigen garage thuis doen.
![]() |
![]() |
#759 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder is smart eigenlijk een mercedes, dus moet de technische ervaring komt van mercedes. Het zou mij dus verwonderen als je dezelfde technische problemen dan ook niet in een grote mercedes zou hebben. En het succes van de smart is tegen gehouden geweest door zijn kostprijs. En de meeste wagens worden enkel gebruikt om 1 persoon zich te kunnen verplaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#760 | |
|
![]() Citaat:
Men mag daar voor mijn part gerust aan gewaarwording doen bij de fietsers. Dit verandert niets aan de nood van een maximumsnelheid.
![]() |