![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is vrij arrogant om zomaar in te gaan tegen de algemeen heersende medische consensus en de WHO.
Zijn alle artsen dwazen, Edina? Is de WHO een organisatie van domeriken? Weet jij het beter dan iedereen omdat je Edina bent? |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En van waar haal jij je bronnen? Waarschijnlijk gewoon de selectieve bronvermelding van één of andere website tegen circumcisie. Het zou mij verwonderen mocht je medisch geschoold zijn.
Zo ga je wel erg selectief om met informatie, en zo kan je nooit tot een genuanceerde mening. De bronnen die ik zélf opzocht op MEDLINE vertelden wel iets anders. Dat komt omdat ik écht zoek in plaats van reeds subjectief voorgekauwde gegevens te posten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat wordt aangehaald door mannen die besneden zijn. Hoeveel meer bewijs moet je hebben? Nota bene in de VS waar het merendeel (want itt wat jij beweert zijn niet alle mannen daar besneden) van de mannen besneden zijn, is er het meeste protest tegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Volgens mijn medische literatuur, volgens de professoren Urologie van Nederland en Vlaanderen, en volgens de WHO wel. ![]() Wie beslist er de consensus? Edina? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zeer wetenschappelijk relevant.
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ook al eens andere bronnen geraadpleegd? Of stel je zulke eenzijdige informatie zelfs niet in vraag? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Die algemeen heersende consensus is er dan ook helemaal niet. Dat is nu net het hele punt. De WHO is geen organisatie van dommeriken. Dat heb ik nergens gezegd. Maar dat plaatst hen niet boven elke kritiek. Hun tegenstrijdige houding die enerzijds elke vorm van vrouwenbesnijdenis (inclusief de meest lichte vormen) zwaar veroordeeld en anderzijds mannenbesnijdenis zonder meer promoot is op geen enkele objectieve basis te rechtvaardigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vrouwenbesnijdenis heeft geen enkel medisch nut, mannenbesnijdenis kan ons helpen om de strijd tegen AIDS te overwinnen. Of jij het nu gelooft of begrijpt, dat maakt niet uit. Feit is dat er wel degelijk een consensus is die door de WHO wordt bevestigd en die gelukkig ook wordt uitgevoerd. Eingelijk is wat "Edina" vindt dan niet zo relevant. Laatst gewijzigd door lomeanor : 11 juli 2007 om 17:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Trouwens, je moet eens deze draad bekijken.
Eerst is het enige wat je hier geeft een paar links naar propagandamateriaal van dubieuze drukkingsgroepen. Daarna geef je links naar wetenschappelijke artikels, die je van zo een site haalt. Wie heeft die artikels geïnterpreteerd en geselecteerd? De objectieve mensen van de drukkingsgroepen? ![]() Is het nu zo moeilijk voor jou om te begrijpen dat je op die manier nooit een genuanceerde mening kunt verwerven? Reeds bij het informeren draag je oogkleppen voor een andere opinie! Bijzonder wetenschappelijke houding van jou ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook op jurdisch vlak: Mannenbesnijdenis is toegelaten, vrouwenbesnijdenis is strafbaar (artikel 409 strafwetboek). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Onderzoekers. En bij de onderzoekers is die consensus er helemaal niet. Dat bewijzen de talloze artikels over die onderwerpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De talloze artikels die dienen als bronvermelding van je sites van drukkingsgroepen?
Laatst gewijzigd door lomeanor : 11 juli 2007 om 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Denk je nu echt dat die over één nacht ijs gaan? ![]() Consensus onder alle onderzoekers kan er nooit komen. Vergeet niet dat veel van die onderzoekers bijvoorbeeld gefinancierd worden door allerlei belangenorganisaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Soms vraag ik me echt af waarom ik hier mijn tijd verspil. Laatst gewijzigd door lomeanor : 11 juli 2007 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |