Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2007, 19:53   #201
born2bewild
Banneling

Standaard

Tielemans, dat is toch dezelfde die op de Grote Markt gratis rondjes gaf omdat de vorige paus zijn doodstrijd aan het uit"vechten" was. En met zijn zatte botten begon te "dansen"
Deed 'm dat ook om de veiligheid te waarborgen?
Of had 'm geen reden om bang te zijn, onze straffe. Het is mij een raadsel hoe iemand die ze alle 5 op een rij heeft zo'n creatuur kan goedpraten.

tjah

Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 augustus 2007 om 20:10.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 20:02   #202
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Tielemans, dat is toch dezelfde die op de Grote Markt gratis rondjes gaf omdat de vorige paus zijn doodstrijd aan het uit"vechten" was. En met zijn zatte botten begon te "dansen"
Deed 'm dat ook om de veiligheid te waarborgen?
Of had 'm geen reden om bang te zijn, onze straffe. Het is mij een raadsel hoe iemand die ze alle 5 op een rij heef zo'n creatuur kan goedpraten.

tjah
Nu respecteer ik hem nog meer.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 20:04   #203
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nu respecteer ik hem nog meer.
Dat bedoelde ik. Ik dacht wel dat ge u zou aangesproken voelen. En dat het uw type redneck is.

so easy

Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 augustus 2007 om 20:07.
Oud 12 augustus 2007, 20:06   #204
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Dat bedoelde ik. Ik dacht wel dat ge u zou aangesproken voelen.

so easy
Nu ben je blij, nietwaar? W�*t een overwinning ook, per slot van rekening.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 20:06   #205
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Ik heb net een voorbeeld gegeven van een moslim (mijn kapper) die door een paar Marokkaanse jongeren wordt afgetuigd. Jij negeert dat voorbeeld en blijft dapper volhouden dat dat soort baldadigheden religieus geïnspireerd is. En je spreekt jezelf dan ook nog eens tegen, want in een eerste reactie bevestig je zelf dat de jongeren die deze daden stellen niets met godsdienst te maken hebben. Je stelling is dus grondig incoherent. Ze is er op gericht om koste wat kost de link tussen de inhoud van het islamitisch geloof en gewelddaden te leggen, zelfs al bestaat die niet.
Dat ene vb van je kapper weegt niet zwaar tussen de dagelijkse miserie die ze aanrichten, dus...
Voor wat het "religieuze" betreft beweerde, of wilde ik beweren dat deze gasten zich geen bal van hun godsdienst aantrekken enerzijds, kan toch niet met het gedrag dat ze tentoonspreiden! Maar ze gebruiken het wel als een soort uitleg, een soort excuus voor wat ze doen! Een beetje zoals in de tijd van de kruistochten er ook veel lieden mee op stap gingen omdat ze verwachtten dat er heel wat te plunderen en zo ging vallen, maar "officieel" was dat in naam van hun geloof en was het ok. Zoiets?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 20:15   #206
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat ene vb van je kapper weegt niet zwaar tussen de dagelijkse miserie die ze aanrichten, dus...
Voor wat het "religieuze" betreft beweerde, of wilde ik beweren dat deze gasten zich geen bal van hun godsdienst aantrekken enerzijds, kan toch niet met het gedrag dat ze tentoonspreiden! Maar ze gebruiken het wel als een soort uitleg, een soort excuus voor wat ze doen! Een beetje zoals in de tijd van de kruistochten er ook veel lieden mee op stap gingen omdat ze verwachtten dat er heel wat te plunderen en zo ging vallen, maar "officieel" was dat in naam van hun geloof en was het ok. Zoiets?
OK, Ik zal aan Wissam zeggen dat zijn gebroken pols niet echt zwaar weegt in het debat. Hij zal het graag horen.

En als ik je goed begrijp, dan is het dus omdat sommige rotventjes de islam als excuus gebruiken voor hun baldadigheden dat we dan de islam maar moeten beschouwen als de bron van alle kwaad? Eigenaardige redenering is dat. Dat zouden we dus ook beter het christendom als gevaarlijk beschouwen, want er zijn in de VS een paar gekken met punthoeden die de christelijke leer als excuus voor moord gebruiken.
Dit is, met alle respect, dikke zever. Je moet het gedrag van mensen beoordelen, en als dat gedrag niet kan dan moet je dat bestraffen. Je moet mensen niet veroordelen op wat ze denken, geloven of als excuus gebruiken.
Oud 12 augustus 2007, 20:18   #207
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is, met alle respect, dikke zever. Je moet het gedrag van mensen beoordelen, en als dat gedrag niet kan dan moet je dat bestraffen. Je moet mensen niet veroordelen op wat ze denken, geloven of als excuus gebruiken.
moeten moeten...praat jij altijd zo? Niet erg vrdrgzm hoor Doki

Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 augustus 2007 om 20:19.
Oud 13 augustus 2007, 03:40   #208
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Mensen, groepen die met boekjes zwaaien respecteren anders denkenden niet. Die gebruiken geweld om hun denken door te drukken. Boekjes zoals dat van Dolfke, Mao, bijbel, koraan en talmoed.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 04:42   #209
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard Kom in opstand!

ach we hebben gewoon gelijk punt andere lijn. Dat weten we allemaal omdat we verdomde nationalisten zijn en kameraden voor elkaar.
Niet alleen het Vlaams Belang zegt dat het verbod op die betoging een schande is, ook LDD wou officieel betogen. LDD je weet wel... dan hebben we het al lang niet meer over extreemrechts. Ik weet ook niet waarom buitenlandse organisaties dat perse in ons land willen doen maar goed. Qua (excuseer ik bedoel Kwa) mobilisatie zit het blijkbaar goed,
Of ze dat nu nog gaan doen weet ik niet, van Dewinter en het VB hebben we alleszins gehoord van wel.

Beste nationalisten al een sms gestuurd naar VB ? Zoniet doen! Een sms is 50 cent voor de partijkas.
Waarom ik denk dat TAK een goede zaak is ? Omdat ik volop Franstalige geschriften doorhaalt zie met stift of verf. Ik merk ook dat Franstalige zaken zoals de bowling hier wat verder getrakteerd werden op reusachtige graffiti VL tekens op hun muren. Het zijn van die kleine irritante (kinderachtige?) dingen die duidelijk maken dat Franstalige arrogantie hier niet op zijn plaats is.
Ik hou ook van wat actie en adrenaline, die jonge rebelse jaren... schitterend!
Willen ze amok maken omwille van een stomme discussie of omwille van een omgestoten pint ? Ze kunnen het krijgen!

We willen duidelijk maken dat wij separatisten zijn en de franse taal de taal is van de bourgeoisie en van Wallonië en mindere mate Brussel.
In Holland praat iedereen Nederlands, Duitsland iedereen Duits, Italië Italiaans maar hier jawadde...

Dus ik zou zeggen opereer zelfstandig. Grijp je auto en rijd wat rond. Stop bij dat bus kot en doe je ding... Haal inderdaad de stickers boven die je kan bestellen via de VB webshop en plakken maar. Scheur die verdomde linkse FDF borden daarvan, is zuivere anti-Vlaamse propaganda. FDF partijen horen eens niet op te komen in Vlaams-brabant moest BHV gesplitst zijn.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 08:07   #210
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Ik volg Rene Artois en Doki.

Vooral om deze posting:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=200

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 13 augustus 2007 om 08:11.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 10:36   #211
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Manifestaties die voortkomen uit fobieën en of racisme zouden sowieso verboden moeten zijn.
Betogingen komen sowieso voort uit fobieën, angsten, onvrede of wat dan ook. Kan je ze meteen allemaal verbieden, tenzij de staat ze organiseert natuurlijk.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 10:46   #212
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Betogingen komen sowieso voort uit fobieën, angsten, onvrede of wat dan ook. Kan je ze meteen allemaal verbieden, tenzij de staat ze organiseert natuurlijk.
Van 'argumenten ontkrachten' gesproken....

Mooi gezien.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 14:17   #213
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
ach we hebben gewoon gelijk punt andere lijn. Dat weten we allemaal omdat we verdomde nationalisten zijn en kameraden voor elkaar.
Niet alleen het Vlaams Belang zegt dat het verbod op die betoging een schande is, ook LDD wou officieel betogen. LDD je weet wel... dan hebben we het al lang niet meer over extreemrechts. Ik weet ook niet waarom buitenlandse organisaties dat perse in ons land willen doen maar goed. Qua (excuseer ik bedoel Kwa) mobilisatie zit het blijkbaar goed,
Of ze dat nu nog gaan doen weet ik niet, van Dewinter en het VB hebben we alleszins gehoord van wel.

Beste nationalisten al een sms gestuurd naar VB ? Zoniet doen! Een sms is 50 cent voor de partijkas.
Waarom ik denk dat TAK een goede zaak is ? Omdat ik volop Franstalige geschriften doorhaalt zie met stift of verf. Ik merk ook dat Franstalige zaken zoals de bowling hier wat verder getrakteerd werden op reusachtige graffiti VL tekens op hun muren. Het zijn van die kleine irritante (kinderachtige?) dingen die duidelijk maken dat Franstalige arrogantie hier niet op zijn plaats is.
Ik hou ook van wat actie en adrenaline, die jonge rebelse jaren... schitterend!
Willen ze amok maken omwille van een stomme discussie of omwille van een omgestoten pint ? Ze kunnen het krijgen!

We willen duidelijk maken dat wij separatisten zijn en de franse taal de taal is van de bourgeoisie en van Wallonië en mindere mate Brussel.
In Holland praat iedereen Nederlands, Duitsland iedereen Duits, Italië Italiaans maar hier jawadde...

Dus ik zou zeggen opereer zelfstandig. Grijp je auto en rijd wat rond. Stop bij dat bus kot en doe je ding... Haal inderdaad de stickers boven die je kan bestellen via de VB webshop en plakken maar. Scheur die verdomde linkse FDF borden daarvan, is zuivere anti-Vlaamse propaganda. FDF partijen horen eens niet op te komen in Vlaams-brabant moest BHV gesplitst zijn.
past duidelijk zijn avatar letterlijk toe...arm Vlaanderen...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 15:19   #214
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hop, daar springen we weer naar een ander onderwerp. Dat gebeurt hier constant. Eigenlijk worden hier continu volgende onderwerpen door elkaar gehaspeld, door sommigen zeker onbewust, door anderen vermoed ik zeer bewust :

1) Integratieproblemen met allochtonen in ons land
2) Problemen met criminaliteit van allochtonen, en dan voornamelijk allochtone jongeren, in eigen land
3) De islam en zijn leer
4) Moslimterrorisme als internationaal verschijnsel
5) Racisme en nationalisme

Misschien zijn het er nog meer, maar in elk geval, zolang al die zaken in één grote pot worden gegooid en worden overgoten met een vette xenofobe saus van " 't zijn allemaal dezelfde" kan er hier geen serieuze discussie plaatsvinden.

Dat is ook mijn probleem met de betoging die gepland was : Wat is dat juist, de "islamisatie" van Europa? Wat wordt daar concreet mee bedoeld? Als men mensen op hun geloof aanvalt, dan wordt het snel een persoonlijke zaak, en dan kan men maar beter heel precies het doelwit van zo'n betoging definiëren. Als islamieten hier in Europa het democratisch gehalte van onze staat en onze maatschappij aantasten op de één of andere manier, dan moet de manier waarop dat gebeurt aangeklaagd worden, heel precies en concreet. Maar zoals het nu staat blijft het allemaal hopeloos vaag, en heeft het een sterke zweem (en dan druk ik mij voorzichtig uit) van xenofobie en racisme.
Nee hoor het ene is steeds een reactie op het andere en uiteindelijk zit je in een visceuze cirkel met twee maatschappijen, als daarinboven nog eens een opgedrongen "samenwerkingsverband" wordt ingevoerd en gedekt onder het mom van "integratie" "diversiteit" en ander gezever krijg je een smeltkroes van frustraties. Mijn vraag is enkel waarom dit telkens en overal gebeurd met één bevolkingsgroep om het niet onder stoelen of banken te steken SOMMIGE moslims dus. Want waarom werken er bij mij wel moslims die nederlands praten, hun vrouw geen kapke sraagt, die ook gewoon varkensvlees eten en niet gaan bidden tijdens een vergadering. Zo'n mensen hebben geen last van islam .. andere vooral gekleed in wijde gewaden of flashy hoofddoekjes moeten zich zonodig profileren als gelovig .. en natuurlijk begrijpen ze niet dat ze ongewenste opmerkingen en gevoelens blijven krijgen evenals ze eigenlijk niet weten waar ze in geloven.

Ontopic een betoging tegen islamisering zegt veel over de nood tot het terugdringen van deze aanhangers van deze godsdienst ter bescherming van zijn/haar eigen levenssfeer.
Oud 13 augustus 2007, 15:37   #215
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Manifestaties die voortkomen uit fobieën en of racisme zouden sowieso verboden moeten zijn.
Zoals uw fobie voor alles wat naar rechts ruikt.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 16:04   #216
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Helemaal mee eens! Respect voor Freddy Thielemans, die zijn verantwoordelijkheden ernstig neemt en het samentroepen van racistisch gespuis in zijn stad verbiedt.
Racistisch gespuis? Het zal je wel niet verwonderen dat ook heel wat homo's willen meelopen in de betoging.
Oud 13 augustus 2007, 16:08   #217
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je naar de website van de organisatoren gaat kijken dan kan je volgens mij niet veel anders besluiten dan dat het hem hier wel degelijk om een organisatie gaat die zich opgesteld tegen de Islam in het algemeen.
En wat is daar verkeerd mee? Heb je dan bv geen organisaties die zich enkel met racisme bezig houden of allerhande andere thema's?

Is het nu al verboden om een organisatie op te richten die de standpunten van een bepaalde groep wil aanvechten?
Oud 13 augustus 2007, 16:12   #218
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet dat het zo moeilijk te snappen is dat je met dit soort groteske aantijgingen mensen alleen maar tegen je in het harnas jaagt. De Islam is een geloof, en miljoenen vreedzame mensen over heel de wereld willen dat geloof in vrijheid kunnen beleven. Dat bepaalde mensen met kwade intenties opereren onder de vlag van een hypperradicale Islam is geen reden om de boel dan maar te veralgemenen en te stellen dat alle moslims terroristen enz. zijn. Ik denk dat je zelf intelligent genoeg bent om dat in te zien, en om te begrijpen dat zulke beschuldigingen tegenover vreedzame moslims een serieus affront zijn.
Wat heeft het met kwade intenties of terrorisme te maken? Het gaat er vooral om dat men niet akkoord is met de principes van de islam in Europa. Mag ik dat nog zeggen? Met gematigde moslims ben ik het ook niet eens.
Oud 13 augustus 2007, 16:13   #219
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat willen jullie dan? Burgeroorlog? Massale deportaties van in België levende moslims?
Neen, dat wil jij. Door de problemen systematisch te negeren wordt een conflict op langere termijn onvermijdelijk. Dat dankzij mensen zoals u.

Laatst gewijzigd door Dycore : 13 augustus 2007 om 16:13.
Oud 13 augustus 2007, 16:20   #220
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar nee, ze kiezen voor een regelrechte confrontatie en met de gekozen datum stellen ze de islam gelijk aan terrorisme.
Dat is juist. Ze hadden een andere datum moeten kiezen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be