![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Minister-President
|
In Quebec bewijst men dat de Franstalige cultuur een traditie heeft om zich zeer lang te verzetten tegen een culturele en taalomslag.
VL en NL passen zich elders erg snel aan, maar bij FR is het een traditie om zeer lang vast te houden aan cultuur en taal. Mooi voorbeeld: http://www.leforum.nl/phpBB/index.php = forum voor Franstaligen die in Nederland wonen. Ik weet niet of er 1 forum is dat zo druk gebruikt wordt, die taalgenoten hangen enorm aan elkaar vast. Men heeft ook geprobeerd om een forum op te richten voor Vl en NL in Wallonië; had amper succes. |
|
|
|
|
#123 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En andere gemeentes. Op nationaal vlak eveneens van een goeie 35% zo een 25 jaar geleden tot nu 25% . En dan bedenken dat de belangrijkste vleugel de acv is met duidelijke , zeg maar privé belangen in het voortbestaan van België. Het lijkt mij wel eveneens typisch Vlaams te zijn, te veronderstellen dat de toekomst automatisch als vanzelf aan onze kant zal staan.
|
|
|
#124 |
|
Europees Commissaris
|
Eigenlijk zouden de Vlamingen deze tekst van de Raad van Europa in de vitrine moeten zetten. Ik sla hem alvast op.
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
In elk geval zal de realiteit, d.i. de ligging van Brussel en zijn intense vervlechting met Vlaanderen, dan de geesten beïnvloeden. En een goede kans dat de oude reflexen (het zich richten naar degene die de macht heeft) terug bovenkomen. |
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Europees Commissaris
|
Mijn stelling is duidelijk: dat Leterme niet lukt, ligt niet aan Leterme maar aan het feit dat het Belgisch concept niet meer werkt.
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Belgiê doen voortleven betekent samenleven met de Vlamingen en met hun dominerende positie in België. Zijn de Brusselaars daartoe wel bereid, en op welke punten willen ze de Vlaamse visie tegemoet komen? |
|
|
|
|
|
#131 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Brussel = uithangbord voor VL Wat wil VL daarvoor geven? |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Parlementslid
|
Ik wel en ook op het nieuws werd het bevestigd, die burgemeesters worden niet benoemd voila.
Keulen zag er zelfs woest uit gisteren, nog nooit gezien, ik had vroeger steeds de indruk dat de man onder de dope zat maar gisteren was hij wel glashelder. |
|
|
|
|
#134 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Om even in te gaan op je vraag. Momenteel heeft Vlaanderen aan Brussel niets te zeggen, en houdt het eigenlijk Brussel overeind. Ik denk dat Vlaanderen zeer veel over heeft voor Brussel, en het zeer veel kan/zal geven. Meer: Vlaanderen is de enige ter wereld die dat wil en die er het geld voor heeft. Maar daar moeten een aantal minimumvoorwaarden voor vervuld zijn. De positie van het Nederlands is de eerste, maar zeker niet de enige. |
|
|
|
|
|
#135 | |
|
|
Citaat:
Afwachten dus en lang kan het niet meer duren, neem ik aan.
|
|
|
#136 |
|
|
Heel veel in ruil voor het inslikken van hun arrogantie, denk ik.
|
|
#137 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
http://knack.be/blog/blog.jsp?siteID...T_PAGE_71_63=8 |
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Je répète: wat hebben de Brusselaars over voor het in stand houden van België? Laatst gewijzigd door Kortaf : 25 oktober 2007 om 08:40. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
|
Ik stel voor dat Leterme 5 minuten politieke moed opbrengt om de bevolking mee te delen dat er met deze regering in deze omstandigheden geen staatshervorming komt, en dat deze regering, minus N-VA, zich derhalve zal bezighouden met het zoeken naar oplossingen voor prangende problemen - begroting, vergrijzing, justitie, etc. - binnen het huidige federale institutionele kader. Indien Leterme die moed niet opbrengt, kan hij net zo goed opstappen en kan er eventueel nagedacht worden over een tripartite of een tijdelijke noodregering tot 2009.
|
|
|
|
|
#140 |
|
Gouverneur
|
|
|
|