![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Jongens.
Indien u achter het stuur kruipt moet u gewoon NIET drinken. Is het nu zo moeilijk om die pint te laten staan en voor een cola of fruitsapke te gaan ? Ik doe het sowieso want ik drink niet (buiten een klein glaasje whiskey na het eten). Als ge graag een avondje op cafe gaat moet ge u maar vervoer regelen, of fietsen. En kwa snelheid: gewoon aan snelheid houden en er is geen probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() Mijn eerste gedacht was dat ze al een paal gehad heeft
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
trouwens, dronken fietsen is evengoed niet toegelaten Tavek... dus eigen vervoer regelen... de bussen rijden tot een bepaald uur (veel te vroeg in mijn ogen) en een taxi kost al gauw 30 euro... dan neem ik het risico wel dan. en kwa snelheid: het moet altijd maar trager en trager gaan, welk nut heeft dit nog tegenwoordig, buiten hogere boetes kunnen uitschrijven?
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onwerkelijk voorstel! Stel je eens voor dat men tussen vier en zeven uur alle vrachtverkeer verplicht afvoert naar de autosnelparkeerplaatsen. Dit kan gewoon niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alhoewel ik geen voorstander van de superboetes, denk ik wel dat de Vlaamse automobilist zich bewust moet gaan worden dat hij zich niet meer als koning en keizer van de weg kan gedragen. Er is teveel verkeer, Vlaanderen is goed volgebouwd en het wegennet is nu eenmaal niet gescheiden zoals in Nederland. Om alles recht te trekken naar situaties te gaan zoals in Nederland, zou een grote tabula rasa moeten gebeuren. Niet uit te voeren dus. Enige mogelijkheid is dus voor een infrastructuur te zorgen die zorgt voor een maximale veiligheid en een nuttige snelheidsbeperking. 50 km/u in een bebouwde kom is zeker niet onnuttig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor wat de flitspalen betreft : ik beschouw mezelf als een voorzichtig chauffeur, maar voor de gemeenschap ben ik een gevaarlijke snelheidsduivel. Daarvan getuigen mijn boetes : 52 km/u waar 50 mocht, 32 km/u waar 30 mocht, en 126 km/u waar 120 mocht. Dat alles in Vlaanderen, wel te verstaan, want in Wallonië heb ik nog nauwelijks flitspalen gezien. De overheden moeten één en ander in toom houden, dat begrijpt iedereen. Maar dan wel binnen de grenzen van het redelijke, en dat is niet steeds het geval. Ik zou liever zien dat men sommige verkeersboetes eenvoudigweg "verkeerstaks" of "snelheidstaks" noemt, want het binnenrijven van poen is overduidelijk de enige en echte achterliggende bedoeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Je zal wel anders piepen op de dag dat je iemand z'n leven afneemt door dat zogenaamde stukje Vlaamse cultuur.
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is de snelheid waar je voor beboet werd, de gemeten snelheid zal allicht ongeveer 10% hoger liggen. Wees dus blij dat je daar ook niet voor beboet bent.
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry, dat verhaaltje gaat niet op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net hetzelfde over die 50 km/h... vanaf wanneer spreekt men van een bebouwde kom? Als men in het centrum maar 50, of zelfs 30 toelaat, ga je mij niet horen protesteren, maar als men een bord van een bebouwde kom plaatsen op een kaarsrecht 2-vaksbaan met om de 100 meter een huis... sorry hoor
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 17 november 2007 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een verschil tussen een pintje pakken en een avondje doorzakken ook eh
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 17 november 2007 om 10:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En troost u met deze gedachte: als u in Nederland zou wonen, had u nog meer boetes want daar is de foutenmarge kleiner en is er veel meer controle. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef me effe tijd en ik zal een bron zoeken
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En dat ze inderdaad ook es wat flitspalen zetten in Wallonie.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik wéét dat ik een slecht mens ben, hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen hoort zich aan de wet te houden trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De foutenmarge wordt steeds toegepast: dat is wettelijk verplicht bij het gebruik van geijkte toestellen (ook al omdat elementen een rol spelen als slijtage van de banden).
|
![]() |
![]() |