Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 november 2007, 10:30   #21
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Jongens.

Indien u achter het stuur kruipt moet u gewoon NIET drinken. Is het nu zo moeilijk om die pint te laten staan en voor een cola of fruitsapke te gaan ? Ik doe het sowieso want ik drink niet (buiten een klein glaasje whiskey na het eten).

Als ge graag een avondje op cafe gaat moet ge u maar vervoer regelen, of fietsen. En kwa snelheid: gewoon aan snelheid houden en er is geen probleem.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 10:42   #22
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Mijn eerste gedacht was dat ze al een paal gehad heeft

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht

In plaats van wat meer pestregeltjes op te stellen zullen ze beter eens wat meer patrouilles de baan opsturen om die cowboys eens van de baan te halen, die denken dat ze alle baanvakken enzo tegelijk mogen gebruiken, of elke vorm van verkeersagressie mogen toepassen.

DAT zijn de boosdoeners!

Wat vinden jullie er nu van?
Gezien de slachtoffers op de snelwegen denk ik eerder aan het vrachtvervoer. Daar moet wat aan gedaan worden bvb tijdens de spitsuren geen vrachtwagens op de snelwegen. Dan hebben de chauffeurs meteen ook hun verplichte rust gehad.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 10:46   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Is dit niet belachelijk voor woorden? Is snelheid en dat beetje alkohol in uw bloed dan de grootste oorzaak van ongevallen? Volgens hun studies inderdaad wel, maar volgens mij worden die gewoon gemanipuleerd om een reden te hebben om de zakken van de hardwerkende en kleinverdienende Vlaming volledig uit te schudden...

In plaats van wat meer pestregeltjes op te stellen zullen ze beter eens wat meer patrouilles de baan opsturen om die cowboys eens van de baan te halen, die denken dat ze alle baanvakken enzo tegelijk mogen gebruiken, of elke vorm van verkeersagressie mogen toepassen.

DAT zijn de boosdoeners!

Wat vinden jullie er nu van?
Laten we beide elementen inzetten. Daarvoor zou het beter zijn dat verkeersveiligheid volledig geregionaliseerd wordt: een eigen regionale verkeerspolitie die betaald wordt uit het goed volgestorte Vlaamse boetefonds.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 10:46   #24
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jongens.

Indien u achter het stuur kruipt moet u gewoon NIET drinken. Is het nu zo moeilijk om die pint te laten staan en voor een cola of fruitsapke te gaan ? Ik doe het sowieso want ik drink niet (buiten een klein glaasje whiskey na het eten).

Als ge graag een avondje op cafe gaat moet ge u maar vervoer regelen, of fietsen. En kwa snelheid: gewoon aan snelheid houden en er is geen probleem.
Een pintje hoort nu eenmaal bij de Vlaamse cultuur, en ik ga dit niet opgeven omdat zo'n stuk socialist het nodig vind om de bevolking te straffen om haarzelf een "goede" naam te bezorgen aan de buitenwereld toe...
trouwens, dronken fietsen is evengoed niet toegelaten Tavek... dus eigen vervoer regelen... de bussen rijden tot een bepaald uur (veel te vroeg in mijn ogen) en een taxi kost al gauw 30 euro... dan neem ik het risico wel dan.

en kwa snelheid: het moet altijd maar trager en trager gaan, welk nut heeft dit nog tegenwoordig, buiten hogere boetes kunnen uitschrijven?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 10:47   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Gezien de slachtoffers op de snelwegen denk ik eerder aan het vrachtvervoer. Daar moet wat aan gedaan worden bvb tijdens de spitsuren geen vrachtwagens op de snelwegen. Dan hebben de chauffeurs meteen ook hun verplichte rust gehad.
Onwerkelijk voorstel! Stel je eens voor dat men tussen vier en zeven uur alle vrachtverkeer verplicht afvoert naar de autosnelparkeerplaatsen. Dit kan gewoon niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 10:50   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
en kwa snelheid: het moet altijd maar trager en trager gaan, welk nut heeft dit nog tegenwoordig, buiten hogere boetes kunnen uitschrijven?
Alhoewel ik geen voorstander van de superboetes, denk ik wel dat de Vlaamse automobilist zich bewust moet gaan worden dat hij zich niet meer als koning en keizer van de weg kan gedragen. Er is teveel verkeer, Vlaanderen is goed volgebouwd en het wegennet is nu eenmaal niet gescheiden zoals in Nederland. Om alles recht te trekken naar situaties te gaan zoals in Nederland, zou een grote tabula rasa moeten gebeuren. Niet uit te voeren dus. Enige mogelijkheid is dus voor een infrastructuur te zorgen die zorgt voor een maximale veiligheid en een nuttige snelheidsbeperking. 50 km/u in een bebouwde kom is zeker niet onnuttig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 10:51   #27
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Sorry, maar 0.5 pro mille vind ik nog redelijk, 0.2 is niet meer redelijk, ik denk dat je dat al kan hebben van één pint. Nu kan je nog net twee pinten drinken en dat is goed.

Ook het feit dat er tegenwoordig OVERAL borden 70km/u opduiken is overdreven, soms staan ze zelfs op rechte stukken baan zonder huizen, alstublieft zeg.

We zijn in een soort opbod terechtgekomen dat eigenlijk weinig of niets oplevert en dat stoort me.
Ik drink zelf nooit alcohol, maar ik kan me moeilijk inbeelden dat iemand na het drinken van één of twee glazen bier al een gevaar is op de weg. Nog strengere normen dan de huidige lijken mij dan ook onnodig.

Voor wat de flitspalen betreft : ik beschouw mezelf als een voorzichtig chauffeur, maar voor de gemeenschap ben ik een gevaarlijke snelheidsduivel. Daarvan getuigen mijn boetes : 52 km/u waar 50 mocht, 32 km/u waar 30 mocht, en 126 km/u waar 120 mocht.
Dat alles in Vlaanderen, wel te verstaan, want in Wallonië heb ik nog nauwelijks flitspalen gezien.

De overheden moeten één en ander in toom houden, dat begrijpt iedereen. Maar dan wel binnen de grenzen van het redelijke, en dat is niet steeds het geval.

Ik zou liever zien dat men sommige verkeersboetes eenvoudigweg "verkeerstaks" of "snelheidstaks" noemt, want het binnenrijven van poen is overduidelijk de enige en echte achterliggende bedoeling.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 10:52   #28
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
dan neem ik het risico wel dan.
Je zal wel anders piepen op de dag dat je iemand z'n leven afneemt door dat zogenaamde stukje Vlaamse cultuur.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
en kwa snelheid: het moet altijd maar trager en trager gaan
Behalve op de werkvloer
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 10:53   #29
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Ik drink zelf nooit alcohol, maar ik kan me moeilijk inbeelden dat iemand na het drinken van één of twee glazen bier al een gevaar is op de weg. Nog strengere normen dan de huidige lijken mij dan ook onnodig.

Voor wat de flitspalen betreft : ik beschouw mezelf als een voorzichtig chauffeur, maar voor de gemeenschap ben ik een gevaarlijke snelheidsduivel. Daarvan getuigen mijn boetes : 52 km/u waar 50 mocht, 32 km/u waar 30 mocht, en 126 km/u waar 120 mocht.
Dat alles in Vlaanderen, wel te verstaan, want in Wallonië heb ik nog nauwelijks flitspalen gezien.

De overheden moeten één en ander in toom houden, dat begrijpt iedereen. Maar dan wel binnen de grenzen van het redelijke, en dat is niet steeds het geval.

Ik zou liever zien dat men sommige verkeersboetes eenvoudigweg "verkeerstaks" of "snelheidstaks" noemt, want het binnenrijven van poen is overduidelijk de enige en echte achterliggende bedoeling.

Dat is de snelheid waar je voor beboet werd, de gemeten snelheid zal allicht ongeveer 10% hoger liggen.

Wees dus blij dat je daar ook niet voor beboet bent.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 10:55   #30
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dat is de snelheid waar je voor beboet werd, de gemeten snelheid zal allicht ongeveer 10% hoger liggen.

Wees dus blij dat je daar ook niet voor beboet bent.
Jaja, ik ben zéér blij, dank u.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 10:55   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Op den duur staan hier meer flitspalen dan straatverlichting... Dat is toch gewoon zuivere pesterij... ik zie het al voor me: welke banen krijgen zo'n ondingen? Waarschijnlijk die banen waar ge nog niet eens beseft dat ge 100 km/h rijd, en waar ze zo een smerig bordje hebben gezet met 70...
Pesterij? Waarom zou een flitspaal een pesterij zijn als u zich gewoon aan de snelheid houdt? Heeft u uw wagen dan niet in de hand? Wat is er trouwens smerig aan bordjes 70?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 10:55   #32
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Een pintje hoort nu eenmaal bij de Vlaamse cultuur, en ik ga dit niet opgeven omdat zo'n stuk socialist het nodig vind om de bevolking te straffen om haarzelf een "goede" naam te bezorgen aan de buitenwereld toe...
trouwens, dronken fietsen is evengoed niet toegelaten Tavek... dus eigen vervoer regelen... de bussen rijden tot een bepaald uur (veel te vroeg in mijn ogen) en een taxi kost al gauw 30 euro... dan neem ik het risico wel dan.

en kwa snelheid: het moet altijd maar trager en trager gaan, welk nut heeft dit nog tegenwoordig, buiten hogere boetes kunnen uitschrijven?
Een kameraad van mij heeft juist een accident gehad omdat em denkt gelijk gij : een pintje hoort nu eenmaal bij de Vlaamse volkscultuur.

Sorry, dat verhaaltje gaat niet op.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 10:57   #33
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alhoewel ik geen voorstander van de superboetes, denk ik wel dat de Vlaamse automobilist zich bewust moet gaan worden dat hij zich niet meer als koning en keizer van de weg kan gedragen. Er is teveel verkeer, Vlaanderen is goed volgebouwd en het wegennet is nu eenmaal niet gescheiden zoals in Nederland. Om alles recht te trekken naar situaties te gaan zoals in Nederland, zou een grote tabula rasa moeten gebeuren. Niet uit te voeren dus. Enige mogelijkheid is dus voor een infrastructuur te zorgen die zorgt voor een maximale veiligheid en een nuttige snelheidsbeperking. 50 km/u in een bebouwde kom is zeker niet onnuttig.
Ik vind toch dat er nog een onderscheid mag gemaakt worden tussen "snelheidsduivel" (wat een lelijk woord trouwens) en "wegpiraat"... de ene word gestraft met de flitsers, en de anderen zijn het echte gevaar die kunnen doen en laten wat ze willen, en dat stoort me. Maarjah, wegpiraten moeten ze op heterdaad kunnen betrappen en nog eens gefilmd hebben... dus die kans is bitter klein en dus een "verliespostje"... m.a.w. waarom zullen ze daar nu op jagen?

Net hetzelfde over die 50 km/h... vanaf wanneer spreekt men van een bebouwde kom? Als men in het centrum maar 50, of zelfs 30 toelaat, ga je mij niet horen protesteren, maar als men een bord van een bebouwde kom plaatsen op een kaarsrecht 2-vaksbaan met om de 100 meter een huis... sorry hoor
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 17 november 2007 om 10:57.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 10:58   #34
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een kameraad van mij heeft juist een accident gehad omdat em denkt gelijk gij : een pintje hoort nu eenmaal bij de Vlaamse volkscultuur.

Sorry, dat verhaaltje gaat niet op.
Er is een verschil tussen een pintje pakken en een avondje doorzakken ook eh
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 17 november 2007 om 10:58.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 10:58   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Voor wat de flitspalen betreft : ik beschouw mezelf als een voorzichtig chauffeur, maar voor de gemeenschap ben ik een gevaarlijke snelheidsduivel. Daarvan getuigen mijn boetes : 52 km/u waar 50 mocht, 32 km/u waar 30 mocht, en 126 km/u waar 120 mocht.
Dat alles in Vlaanderen, wel te verstaan, want in Wallonië heb ik nog nauwelijks flitspalen gezien.
Als u een PV in de bus krijgt waarin te lezen staat dat u beboed wordt op basis van 52 km/u, betekent dat dat u op het ogenblik van de feiten bijna tegen de 60 km/u reed: de toetsingssnelheid is immers berekend aan de hand van een foutenmarge.

En troost u met deze gedachte: als u in Nederland zou wonen, had u nog meer boetes want daar is de foutenmarge kleiner en is er veel meer controle.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 11:00   #36
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als u een PV in de bus krijgt waarin te lezen staat dat u beboed wordt op basis van 52 km/u, betekent dat dat u op het ogenblik van de feiten bijna tegen de 60 km/u reed: de toetsingssnelheid is immers berekend aan de hand van een foutenmarge.

En troost u met deze gedachte: als u in Nederland zou wonen, had u nog meer boetes want daar is de foutenmarge kleiner en is er veel meer controle.
Mag ik u erop wijzen dat men in sommige streken de foutenmarge niet meer moet toepassen?

Geef me effe tijd en ik zal een bron zoeken
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 11:00   #37
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Ik drink zelf nooit alcohol, maar ik kan me moeilijk inbeelden dat iemand na het drinken van één of twee glazen bier al een gevaar is op de weg. Nog strengere normen dan de huidige lijken mij dan ook onnodig.

Voor wat de flitspalen betreft : ik beschouw mezelf als een voorzichtig chauffeur, maar voor de gemeenschap ben ik een gevaarlijke snelheidsduivel. Daarvan getuigen mijn boetes : 52 km/u waar 50 mocht, 32 km/u waar 30 mocht, en 126 km/u waar 120 mocht.
Dat alles in Vlaanderen, wel te verstaan, want in Wallonië heb ik nog nauwelijks flitspalen gezien.

De overheden moeten één en ander in toom houden, dat begrijpt iedereen. Maar dan wel binnen de grenzen van het redelijke, en dat is niet steeds het geval.

Ik zou liever zien dat men sommige verkeersboetes eenvoudigweg "verkeerstaks" of "snelheidstaks" noemt, want het binnenrijven van poen is overduidelijk de enige en echte achterliggende bedoeling.
Zo is dat, mijn vader werd onlangs geflitst. Een stuk baan waar je 90km per uur mag, van op de gemeentegrens mag je plots maar 70km meer (uiteraard aangeduid met bord). Hij werd tegen 72 (zonder correctie 77) geflitst toen hij nog geen 100m voorbij het 70km bord was. Dat is toch pure geldklopperij!

En dat ze inderdaad ook es wat flitspalen zetten in Wallonie.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 11:00   #38
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als u een PV in de bus krijgt waarin te lezen staat dat u beboed wordt op basis van 52 km/u, betekent dat dat u op het ogenblik van de feiten bijna tegen de 60 km/u reed: de toetsingssnelheid is immers berekend aan de hand van een foutenmarge.

En troost u met deze gedachte: als u in Nederland zou wonen, had u nog meer boetes want daar is de foutenmarge kleiner en is er veel meer controle.
Ik troost mij met de gedachte dat ik niet in Nederland woon.

En ik wéét dat ik een slecht mens ben, hoor.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 11:00   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ik vind toch dat er nog een onderscheid mag gemaakt worden tussen "snelheidsduivel" (wat een lelijk woord trouwens) en "wegpiraat"... de ene word gestraft met de flitsers, en de anderen zijn het echte gevaar die kunnen doen en laten wat ze willen, en dat stoort me. Maarjah, wegpiraten moeten ze op heterdaad kunnen betrappen en nog eens gefilmd hebben... dus die kans is bitter klein en dus een "verliespostje"... m.a.w. waarom zullen ze daar nu op jagen?

Net hetzelfde over die 50 km/h... vanaf wanneer spreekt men van een bebouwde kom? Als men in het centrum maar 50, of zelfs 30 toelaat, ga je mij niet horen protesteren, maar als men een bord van een bebouwde kom plaatsen op een kaarsrecht 2-vaksbaan met om de 100 meter een huis... sorry hoor
Het is niet aan de individuele weggebruiker te bepalen wat zijn richtsnelheid is en welke elementen een rol spelen om dit te bepalen. Dat niet alle bepalingen even gelukkig zijn, beaam ik maar een groot deel van de snelheidsbeperkingen zijn heel terecht.

Iedereen hoort zich aan de wet te houden trouwens.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 11:02   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Mag ik u erop wijzen dat men in sommige streken de foutenmarge niet meer moet toepassen?

Geef me effe tijd en ik zal een bron zoeken
De foutenmarge wordt steeds toegepast: dat is wettelijk verplicht bij het gebruik van geijkte toestellen (ook al omdat elementen een rol spelen als slijtage van de banden).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be