![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 1 december 2007 om 14:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() btw Groentje-18 wat heb jij trouwens gestudeerd of ben je nog mee bezig ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Biologische sex heeft enkel het voorplanten tot doen. En verder kan je idd iedere opening in een menselijk lichaam gebruiken voor sex en als je daar niet mee toekomt, kan je er door de medische wereld nog een paar laten bij maken. Een paar extra vagina's bij maken in een lichaam is echt geen probleem voor de medische wereld, het gebeurd tegenwoordig trouwens bij dagelijks wel ergens. Maar die vagina's zijn net als de anus niet geschikt voor de biologische voortplanting van de mens, en dat is en blijft tot nu toe de enige biologische reden van sex. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Besmetting via vagina en/of anus is echter onvolledig. Dit gebeurt ook door de zaadlozing die verder het lichaam binnen dringt en daar op plaatsen komt waar zelfs direct contact met bloedvatjes en met zelfs zeer zwakke beschermingsranden van darmen. Daarom is het gebruik van een condoom bij niet vaste partner steeds een noodzaak, want ook het slijm dat bij de zaadlozing hoort is besmet en dus levensgevaarlijk voor de niet besmette partner. Want door de vele medicatie word er steeds vaker vergeten dat HIV een sluipmoordenaar is, men kan de ziekte namelijk voor een tijdje afremmen, maar nog steeds niet gestoppen of geheel genezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
pfff ...als er al zoiets zou bestaan als biologische en niet-biologische seks Citaat:
er is niet zoiets als één biologische functie, met name die voortplanting, voor seks maar een vraagje ... als nu morgen blijkt dat de medische wereld al zo ver gevorder is in het bijsteken van extra vagina's of penissen, of weet ik veel wat voor andere zaken, die volledig functioneel zijn wat betreft voortplanting.... ga je dan seks bedreven met die nieuwtjes ook onder de noemer biologisch seks plaatsen ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja er bestaat en verschil in sex. En de wetenschap staat al zover dat ze een mens kunnen voortplanten zonder een natuurlijke vagina of penis. Je loopt dus pakken achter, men heeft enkel de baarmoeder nog nodig, dit omdat ze die nog niet volledig juist werkend kunnen nabouwen. En ja dit soort voortplantingen heeft een totaal andere naam. En dat komt niet van mij, maar van de wetenschappelijke wereld. De wetenschap kan zelfs al kinderen verwekken zonder zelfs een mannelijke zaadcel te gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |||
|
![]() Citaat:
Maar het is niet erg politiek correct om deze uitspraak te doen, daarom is het niet evident om een onderzoek te vinden dat deze twee groepen rechtstreeks vergelijkt. Zeker in de huidige maatschappelijke toestand waarin men er probeert voor te zorgen dat holebi's meer aanvaard worden, en waarin men daar goddank ook in slaagt. Citaat:
![]() Hier nog eentje, for what it's worth: Citaat:
http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...003-06_soa.htm
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 december 2007 om 16:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | ||
|
![]() Citaat:
Kom nu aub niet af met 'mensen doen het, dus het is geschikt'. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | ||||
|
![]() Citaat:
Wat is me dat?Ik denk dat ik beter ben aangewezen als jij om te zeggen hoe ik het zie. Wel, ik zie het als volgt: de biologische functie van seks is voortplanting. Zijn er meerdere biologische functies van seks, dat weet ik niet direct, hangt ervan af hoe je 't bekijkt. De meeste dieren hebben enkel seks voor de voortplanting, dus ik zou geneigd zijn om te zeggen van niet. Enkel dolfijnen en mensen hebben ook seks voor het plezier, maar plezier lijkt me geen biologische functie, tenzij je 't zo wenst te bekijken. Er zijn natuurlijk nog heel wat andere functies van seks. Citaat:
Kom nu niet af met de redenering 'omdat mensen het doen is het daar geschikt voor'. Want dat slaat toch nergens op? Citaat:
Juist ja ... afleidingen maken over hoe ik er dan al dan niet over denk is bijgevolg dan ook niet zo'n goed idee. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() En als daar wel onderzoek naar gebeurd is dan haal je dat beter aan, als iemand aan je uitspraak twijfelt, mais bon ...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 december 2007 om 17:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
|
![]() Citaat:
Het feit dat jullie dit niet direct geloven is denk ik een verdienste van de antiholebi-discriminatie campagne. Ik wil hiermee ook niet discrimineren, maar als er iets blijkt uit onderzoek dan is dat zo. Of dat politiek correct is tegenwoordig of niet kan me weinig schelen.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 december 2007 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is grappig (nu ja) om zien hoe overtuigd je van je eigen kennis bent omdat 'je eens een cursus hebt gezien'. Het uitmuntende 'De extasen van eros' van Stefan Beyst zou gelezen moeten worden en is eigenlijk een standaardwerk voor al wie enige uitspraak wenst te doen over seksualiteit.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat zijn ze wel
Citaat:
Citaat:
![]() dat ik dat niet wist, mijn moeder zaliger heeft me vanalles verzwegen zo blijkt ![]() Citaat:
Citaat:
![]() de wetenschappelijke wereld houdt er een eigen setje definities op na ... ze durven nogal Citaat:
![]() de nieuwtjes die ik hier te horen krijg jongejonge van welke planeet komt gij dat je denkt dat ik dat niet allemaal al wist ? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Hier nog eentje, for what it's worth: [FONT=Tahoma, Arial Narrow, Arial][SIZE=-1][/SIZE][/FONT] http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...003-06_soa.htm[/quote] okay die moet ik je nagegeven, deze zegt het tenminste expliciet... maar je bent wel erg selectief, niet er staat ook nog iets over jongeren, dacht ik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | ||
|
![]() Citaat:
Er stond trouwens duidelijk, dacht ik, "ik zie het als volgt". Wat is er niet begrijpelijk aan dat deel van de zin ...? Citaat:
Op basis van dat werk kan mijn visie wel veranderen, dat sluit ik niet uit. Maar ik ben eerder iemand die komt tot een eigen visie ipv die van anderen over te nemen, of het om een standaardwerk gaat of niet laat me daarbij koud.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 december 2007 om 19:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
|
![]() Citaat:
er staat ook nog iets over jongeren, dacht ik[/quote] Als een mens eruithaalt wat hem of haar gevraagd is dan ben je selectief... zucht.
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je moet dit in zijn context zien; een manier om aan aidspreventie te doen in landen waar dit door de overige omstandigheden heel moeilijk ligt. De bedoeling van dit onderzoek is niét het invoeren in informatiecampagnes rond aidsbestrijding of andere soa's ! Dat zou absurd zijn. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 december 2007 om 20:03. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waarvoor weer mijn dank ik ben nu verder aan 't zoeken naar het onderzoek Citaat:
ik heb al meermaals gezegd dat ik dat volledig openlaat als dat zo zou blijken, dan is dat zo maar, politiek correct of niet... kan me niet schelen neen, al wat ik gezegd heb, dat naast het razen van velen dat het zo zou zijn en het quoten van allerhande artikeltjes en statistieken waarin men denkt dat gelezen te hebben ik nog niks fundamenteels gezien heb en verder dat ge steeds voorzichtig moet zijn met zomaar conclusies te nemen uit statistiekjes.... neem nu dat vorige dingetje waaruit een sterke stijging zou blijken dat zegt niet eens iets over de voortplantingssnelheid van het hiv-virus bij die groep is dat bv gebaseerd op een distributievrije test etc. etc. |
||
![]() |
![]() |