![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Poging tot slim zijn, woordspelletje over (te) ernstige zaken? Latent/slapend AIDS (ofwel HIV-sero-positiviteit) is een tikkende tijdbom mèt besmettingsgevaar.
![]() |
#322 |
Burgemeester
|
![]() [quote=Uh-Huh;3111879Ondanks al die campagnes van de holebi-beweging rond veilige seks, liegen de cijfers (zie post van Groentje-18) er ook niet om als ze aantonen dat er toch wel wat schort aan de geestesgesteldheid van (sommige) homo's.[/quote]
Niet de geestesgesteldheid, wel het feit dat ze onvoorzichtig zijn. Sommigen doen geen condoom aan.Met vrije seks en een complexloos leven is niks mis.
![]() |
#323 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#324 |
|
![]() Beter zou het mij lijken, informatie te geven hoe "het" NIET op te lopen.
![]() |
#325 |
|
![]() Jawel, idd.
![]() |
![]() |
#326 | |||
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk ook niet noodzakelijk zo dat omdat de kans bij anale onveilige seks het grootste iedereen die besmet is deze vorm van seks heeft gehad. Enfin, 't maakt eigenlijk niet uit hoe groot de kansen zijn enzovoort. Het punt is dat onveilige seks geen goed idee is. Citaat:
Niet dat je daarop af moet gaan natuurlijk ... Misschien beter allemaal een zachte tandenborstel gebruiken? ![]() Nochtans is de kans dat je door iemands speeksel (dat in contact komt met jouw bloed via een wonde) besmet wordt relatief klein ... En nu begin ik ook al schrik te krijgen. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
|
![]() Citaat:
Neen, dat is eigenlijk niet grappig. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik neem aan dat de cijferkes wel degelijk kloppen wat zegt het over die groei ? bovendien 't ging 'm oorspronkelijk hier niet over een toename maar over wisselende contacten ( zie post #276 reactie op post #244 ) eerlijk gezegd zie ik daar niks van instaan (eerlijk gezegd heb ik het nu niet helemaal gelezen)... alleen dat het zou vast staan dat zowal die wisselende contacten als de onveilige seks onder de groep homoseksuelen sterk zou toenemen en dat is dus weer heel wat anders maar geen nood...bij blijvende stijging... weldra staat het dus vast ![]() Laatst gewijzigd door praha : 1 december 2007 om 04:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar krijg je dan nog eens de onzin van de Goddiensten en de rebellie er tegen bij en je hebt dus de ideale cocktail voor een massale verspreiding van virussen en ziektes, want eigenlijk is elke opening of verzwakte plaats in en op je lichaam een toegangsplaats voor lichaamvochtvirussen, zelfs je ogen. Een druppel besmet lichaamvocht in je ogen krijgen kan je dus besmetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
|
![]() Citaat:
![]() Even recapituleren: jij beweerde dat het vast stond dat homoseksuele mannen meer wisselende contacten hadden en komt om dat te bewijzen af met een studie waaruit blijkt dat seropositieve homoseksuele en biseksuele mannen vaker wisselende contacten hebben dan homoseksuele en biseksuele mannen die niet seropositief zijn. Ik veronderstel dat je zelf ook wel begrijpt dat daarmee je stelling onbewezen blijft. Niemand ontkent dat homoseksuelen een risicogroep zijn hoor, maar wel de simpele conclusies die jij en anderen daaraan verbinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
|
![]() Kan je eventjes wat voorbeelden van dat "politiek correct gewauwel" geven dan? Want het gewauwel dat ik hier heb gelezen wordt doorgaans niet echt als politiek correct aanzien. Het bulkt hier van desinformatie en vooroordelen, maar blijkbaar is je dat ontgaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
|
![]() Dat HIV moeilijk verspreid via heteroseksueel contact zie je vandaag bijvoorbeeld in Afrika. Mensen met jouw opvattingen behoren tot een risicogroep. En door zo'n opvattingen te verspreiden zet je bovendien ook nog eens aan tot risicogedrag. Gefeliciteerd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat ik tot nu toe tegengekomen ben zijn vooral artikeltjes ( zie twee voorbeelden van Groentje-18) waaruit dit of dat zou blijken volgens een bepaald onderzoek (dan meestal nog beperkt tot die ene doelgroep dus niet representatief ) en die vooral zeer sfeermakend zijn wat betreft het gedacht dat er in de groep homoseksuelen ( tov heteroseksuelen ) meer promiscue en vaker onveilige seks zou plaatshebben Laatst gewijzigd door praha : 1 december 2007 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 1 december 2007 om 13:55. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mag ik, uit dit cynisch ondertoontje (ik mis nog net deze
![]() Citaat:
echter... met dat artikeltje kan ik weinig aanvangen... er staan slechts wat conclusies in... het is dus geen statistiek...laat staan dat ge er dus wat van kan zeggen aangenomen dat het allemaal snor zit met de onderzoektechnieken, wat blijkt eruit ? (toegegeven ik heb dat dingetje maar schuin overlopen, dus vertel me indien ik wat gemist hebben ) - dat er een sterke toename zou bestaan van hiv bij de groep homoseksuelen - dat er een sterke toename zou bestaan van promiscue en het onveilige seks bedrijven bij die groep nu, ik weet niet of je het je realiseert maar daar ging 't 'm allemaal ook niet over kijk eens terug naar de post #276 de vraag was of het vast staat dat homo's er meer wisselende contacten ( uiteraard tov van hetero's dan ) op na zouden houden en daarop biedt dat artikeltje geen antwoord zo zie je maar weer hoe statistiekjes en vooral overgenomen besluitvorming ( al ze al waarheidsgetrouw is ) vaak totaal verkeerd worden geïnterpreteerd... met de nodige onvermijdelijke sfeermakerij ten gevolge ( zijdelings bemerk ik nog even op dat er bij die cijfertjes die wijzen op een toenamend aantal gevallen van dit of dat kenmerk er geen enkele verdere referentie staat wat dat zou betekenen voor de groei ervan ) ps. deze post is dubbel aan post #329, 'k dacht dat ie er gisteren niet doorgekomen was... blijkbaar toch wel Laatst gewijzigd door praha : 1 december 2007 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |