Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2007, 22:06   #201
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het "winnen" van verkiezingen is meer en meer een stiel apart.

Met alle gevolgen van dien voor het functioneren achteraf,
eenmaal "de buit binnen" is.

Bij cdv kreeg men in aanloop van de verkiezingen zelfs
spreekverbod ivm de staatshervorming, om de kiezers niet
weg te jagen.

NU worden de 800.000 stemmetjes wél gebruikt om juist
die staatshervorming op te eisen. WANT ze zou beloofd zijn.
Terwijl geen kat weet waarover het gaat.
Citaat:
Het "winnen" van verkiezingen is meer en meer een stiel apart.
De eigenschappen die men nodig heeft om een positie of functie te bekomen zijn niet dezelfde als de eigenschappen die men nodig heeft om ze uit te oefenen...

Citaat:
Bij cdv kreeg men in aanloop van de verkiezingen zelfs
spreekverbod ivm de staatshervorming, om de kiezers niet
weg te jagen.

NU worden de 800.000 stemmetjes wél gebruikt om juist
die staatshervorming op te eisen. WANT ze zou beloofd zijn.
Terwijl geen kat weet waarover het gaat.
Ik zou een graag een peiling lezen met 3 vragen:
1.Bent U voor of tegen Staatshervorming?
2.Wat houdt de Staatshervorming in?
3.Welk zijn er de consequenties van?
Die antwoorden zouden iets worden voor een Nieuwjaarsavondprogramma

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 december 2007 om 22:12.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 00:32   #202
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U bedoelt: maximaliseren. Is ook vaak zo. Velen in ieder geval. En van de ene kant én van de andere kant. De enen lijden aan collectieve amnesie en gezamenlijke leesblinheid, de anderen menen overal zwarte uniformen te ontwaren.
Neen, belgicisten minimaliseren. "Ze" minimaliseren dat de collaboratie overwegend anti-flamingantisch was (Rex, Léopold III, DeVlAG,...), dat er een anti-belgicistisch element was in het verzet (VKP, maar ook rechtsere, heelnederlandse eenheden), ze "vergeten" nog al eens bij te vermelden dat de neoliberale agenda waarvan flaminganten vaak van beschuldigd worden de facto wordt uitgevoerd op federaal niveau en dat België dus geen dam is daartegen, ze minimaliseren hoe Wallonië systematisch van z'n rijkheden beroofd werd door de Belgische elite die zij steunen, "progressieve" belgicisten vergeten nog al eens dat het belgicisme vooral door rechtse krachten gedragen wordt, ze minimaliseren de Franstalige minachting t.a.v. Nederlandstaligen, ze vergoelijken de (in grote delen van Vlaanderen nu slechts historische) sociale ongelijkheid tussen Nederlandstaligen en Franstaligen ("Een natuurlijk proces"),... Kortom: ik denk dat belgicisten te weinig zwarte uniformen zien.

Leuk he, veralgemenen?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 11 december 2007 om 00:42.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 02:17   #203
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Zorro Verhofstadt liet zich dit WE foto-shooten met mensenrechtenschender Mugabe.
Gaan we daar ook zoveel kabaal rond maken?

Natuurlijk niet.
Net zo min dat ze kabaal maken over foto's waarop koning Boudewijn en toenmalige regeringsleden op de foto stonden met Moubouto die in de top tien staat van 's werelds grootste dictators.
Tindemans noemde Moubouto zelfs zijn persoonlijke vriend.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 03:38   #204
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Misschien vergis ik mij, maar Hr Leterme taxeer ik als een Zeldzame Eerlijke die niet onbereid is zijn bepaald niet benedengemiddelde capaciteiten in te zetten voor een/het Goed(e) Doel. Krijgt hij daarbij onvoldoende steun/bijval dan verwacht ik dat zijn belangstelling wegvalt en hij zal zich ander vertier zoeken èn vinden in snel(ler)-productieve bezigheden, hetzij binnen of buiten Vlaanderen/België en mogelijk in Particulier Bedrijf, wellicht op Handel gericht.

Natuurlijk kan het voor zekere belangengroepen interessant zijn om hem van het politieke toneel te zien verdwijnen; contrast-angst is een gekend syndroom dat veelal leidt tot afstoting of verspilling van Talent.
Oud 11 december 2007, 08:14   #205
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Misschien vergis ik mij, maar Hr Leterme taxeer ik als een Zeldzame Eerlijke die niet onbereid is zijn bepaald niet benedengemiddelde capaciteiten in te zetten voor een/het Goed(e) Doel. Krijgt hij daarbij onvoldoende steun/bijval dan verwacht ik dat zijn belangstelling wegvalt en hij zal zich ander vertier zoeken èn vinden in snel(ler)-productieve bezigheden, hetzij binnen of buiten Vlaanderen/België en mogelijk in Particulier Bedrijf, wellicht op Handel gericht.

Natuurlijk kan het voor zekere belangengroepen interessant zijn om hem van het politieke toneel te zien verdwijnen; contrast-angst is een gekend syndroom dat veelal leidt tot afstoting of verspilling van Talent.[/quote
Leterme, hoe eerlijk ook, heeft voor een groot stuk gefaald (maar niet helemaal). Tenzij hij een wit konijn uit zijn hoed tovert. Veel beloven en weinig geven doet de zotten in vrede leven. Nu,voor mijn part, mag hij nog gerust een derde kans krijgen. Een staatshervorming moet en z�*l er komen en de franstaligen zullen zich hierin moeten schikken. Goedschiks of kwaadschiks.

Laatst gewijzigd door system : 11 december 2007 om 08:20.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 08:25   #206
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien vergis ik mij, maar Hr Leterme taxeer ik als een Zeldzame Eerlijke die niet onbereid is zijn bepaald niet benedengemiddelde capaciteiten in te zetten voor een/het Goed(e) Doel.
Net als Patrice Lumumba kijkt Leterme eerst naar wat het beste is voor zijn volk én blijkt hij niet te koop. Voorlopig toch niet. Daarom probeert het koloniaal regime via een niet-aflatende strontcampagne (de Marseillaise-val dateert al van 21 juli hé) zijn reputatie kapot te krijgen. Net zoals Lumumba destijds zal het regime deze ongehoorzame évolué uiteindelijk aan zijn vijanden uitleveren om hem (politiek) te laten vermoorden.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 18:17   #207
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Natuurlijk kan het voor zekere belangengroepen interessant zijn om hem van het politieke toneel te zien verdwijnen; contrast-angst is een gekend syndroom dat veelal leidt tot afstoting of verspilling van Talent.
Mijn waarde Willem,

Begrijp ik U goed:
a) De heer Leterme moet premier worden, anders dreigt hij zijn niet benedengemiddelde talenten te verkwanselen, bijvoorbeeld in zakenwereld.
b) Diegenen die de heer Leterme liefst zouden zien verdwijnen leiden aan contrast-angst.
c) De heer Leterme is bereid zijn bovengemiddelde vaardigheden in te zetten voor een goed doel.

We hebben het toch over dezelfde Yves Leterme hoop ik, aka. monsieur huit cent mille collines .. sorry .. vôtes.

in bange tegenstelling,
virmiljoen

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 11 december 2007 om 18:18.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 18:43   #208
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Mijn waarde Willem,

Begrijp ik U goed:
a) De heer Leterme moet premier worden, anders dreigt hij zijn niet benedengemiddelde talenten te verkwanselen, bijvoorbeeld in zakenwereld.
b) Diegenen die de heer Leterme liefst zouden zien verdwijnen leiden aan contrast-angst.
c) De heer Leterme is bereid zijn bovengemiddelde vaardigheden in te zetten voor een goed doel.

We hebben het toch over dezelfde Yves Leterme hoop ik, aka. monsieur huit cent mille collines .. sorry .. vôtes.

in bange tegenstelling,
virmiljoen
Zoveel kwaliteiten heeft Leterme nu ook weer niet. En takt nog minder. Maar, het moet worden gezegd: hij heeft de West-Vlaamse koppigheid. En in deze is deze deugd niet eens zo slecht.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 18:47   #209
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zoveel kwaliteiten heeft Leterme nu ook weer niet. En takt nog minder. Maar, het moet worden gezegd: hij heeft de West-Vlaamse koppigheid. En in deze is deze deugd niet eens zo slecht.

Het ligt er natuurlijk wel aan hoe lang men koppig blijft en of men compromissen WIL sluiten.

Hij kan misschien wel koppig blijven tegen een gelijkwaardige tegenstander, maar op internationaal vlak zegt dat niets.

Als hij dan bepaalde uitspraken gaat doen kan hij wel eens de deksel op de neus krijgen... en wij erbij.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be