Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2007, 19:30   #221
Sickboy
Lokaal Raadslid

Sickboy's schermafbeelding

Standaard

Savatage,al wat wijzer geworden?
Sickboy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 00:58   #222
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik bedoel (linkse) geweldschuwe mensen die zulke terroristen met fluwelen handschoenen willen aanpakken. Met zo'n mensen kom je er niet als je een oorlog tegen terrorisme voert.
"Linkse geweldschuwe mensen" zouden dan ook geen oorlog starten tegen terrorisme omdat ze weten dat het de verkeerde manier is. Het zijn dezelfde linkse geweldschuwe mensen die dit voor de oorlogen vertelden. Toen was er zogezegd bewijs voor vanalles en nog wat en moesten die geweldschuwe mensen hun mond maar houden. Nu is het oorlog, en nu kan alles omdát het oorlog is, en bijgevolg moet iedereen ook z'n mond maar houden. Dat alle bewijzen u van begin tot einde tegenspreken, dat is natuurlijk maar bijzaak, want nu gaat het enkel nog om winnen.

Mooi stukje logica draag je daar met je mee.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 07:32   #223
Sickboy
Lokaal Raadslid

Standaard

Misschien in het licht van de huidige ontwikkelingen Trabelsi even waterboarden?
Oud 26 december 2007, 00:44   #224
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Hier even een grafische beschrijving van een blogger die het waterboarden even geprobeerd heeft op zichzelf, lees en huiver :

http://boards.straightdope.com/sdmb/...d.php?t=448717

Citaat:
It took me ten minutes to recover my senses once I tried this. I was shuddering in a corner, convinced I narrowly escaped killing myself.

Here's what happened:

The water fills the hole in the saran wrap so that there is either water or vaccum in your mouth. The water pours into your sinuses and throat. You struggle to expel water periodically by building enough pressure in your lungs. With the saran wrap though each time I expelled water, I was able to draw in less air. Finally the lungs can no longer expel water and you begin to draw it up into your respiratory tract.

It seems that there is a point that is hardwired in us. When we draw water into our respiratory tract to this point we are no longer in control. All hell breaks loose. Instinct tells us we are dying.

I have never been more panicked in my whole life. Once your lungs are empty and collapsed and they start to draw fluid it is simply all over. You know you are dead and it's too late. Involuntary and total panic.

There is absolutely nothing you can do about it. It would be like telling you not to blink while I stuck a hot needle in your eye.

At the time my lungs emptied and I began to draw water, I would have sold my children to escape. There was no choice, or chance, and willpower was not involved.

I never felt anything like it, and this was self-inflicted with a watering can, where I was in total control and never in any danger.

And I understood.

Waterboarding gets you to the point where you draw water up your respiratory tract triggering the drowning reflex. Once that happens, it's all over. No question.

Some may go easy without a rag, some may need a rag, some may need saran wrap.

Once you are there it's all over.

I didn't allow anybody else to try it on me. Inconceivable. I know I only got the barest taste of what it's about since I was in control, and not restrained and controlling the flow of water.

But there's no chance. No chance at all.

So, is it torture?

I'll put it this way. If I had the choice of being waterboarded by a third party or having my fingers smashed one at a time by a sledgehammer, I'd take the fingers, no question.

It's horrible, terrible, inhuman torture. I can hardly imagine worse. I'd prefer permanent damage and disability to experiencing it again. I'd give up anything, say anything, do anything.

The Spanish Inquisition knew this. It was one of their favorite methods.

It's torture. No question. Terrible terrible torture. To experience it and understand it and then do it to another human being is to leave the realm of sanity and humanity forever. No question in my mind.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2007, 03:03   #225
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

duurt die discussie hier nog voort?

Ongeloofelijk toch hoe sommigen de verdedeging van zulke praktijken op zich nemen en deze topic zo laten voortduren.

styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2007, 06:51   #226
Sickboy
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht

Ongeloofelijk toch hoe sommigen de verdedeging van zulke praktijken op zich nemen en deze topic zo laten voortduren.

Lees eerst de commentaren...Dan zul je zien dat de verdedigers niet echt sterk uit de hoek komen...M.a.w. ze hebben het opgegeven....
Oud 12 januari 2008, 17:30   #227
Sickboy
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sickboy Bekijk bericht
Een oorlog win je nooit....Zeker deze niet.

Savatage,sta je wel eens stil bij de gedachte dat je misschien de informatie te eenzijdig bekijkt of deze niet eens kritisch tegen het licht moet houden?

Veel van je stellingen lijken me ingegeven door een "Amerikaans" vertrekpunt.

Maar je moet de situatie niet proberen voorstellen in simplismes.En nee,ik vergoeilijk de actie's van 9/11 niet maar stel jezelf even de vraag en zoek dat dan ook op wat de achterliggende oorzaken zijn van het zgn. Moslimterrorisme en de reacties van de Amerikanen.

Ik geef je twee tips:

1) Het palestijns conflict vanaf 1948 en daarvoor nog het verdrag van Versailles waar de Arabieren na een Britse belofte en na een bloedige strijd geen eigen natie kregen.

2) Peak Oil en het daaruit voortvloeiende strategisch bezetten van oliereserves.

Samen met de Dimleby lecture heb je nu leesvoer genoeg.

Als jij je stelling wil onderbouwen met citaten of teksten,stuur ze even door en ik geef ze mijn aandacht.
Awel Savatage,ik zit nu al enkele weken te wachten op uw "snappy comeback" na al die lectuur die ik je gegeven heb maar tot nu toe niks?Geen tijd,goesting?Of toch maar schoorvoetend uw ongelijk toegeven in deze?

Zoals gezegd,ik sta open voor je mening maar dan moet je ze wel onderbouwen en me overtuigen met argumenten,niet met oneliners...

Ik ben benieuwd...
Oud 13 januari 2008, 15:00   #228
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Mike McConnell, de 'Director of National Intelligence' van de Verenigde Staten heeft het volgende verklaard over waterboarding: "Whether it's torture by anybody else's definition, for me it would be torture."
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 13 januari 2008 om 15:14.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 15:02   #229
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht

Even ongelooflijk als de wijze waarop sommigen terroristen proberen te verdedigen
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 15:03   #230
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees eerst de commentaren...Dan zul je zien dat de verdedigers niet echt sterk uit de hoek komen...M.a.w. ze hebben het opgegeven....
Als bepaalde mensen stoppen met posten wilt dat daarom nog niet zeggen dat ze het hebben opgegeven

Ik was deze thread trouwens gewoon uit het oog verloren.
Oud 13 januari 2008, 15:03   #231
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Mike McConnell, de 'Director of National Intelligence' van de Verenigde Staten heet het volgende verklaard over waterboarding: "Whether it's torture by anybody else's definition, for me it would be torture."
So ?
Oud 13 januari 2008, 16:03   #232
Sickboy
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Als bepaalde mensen stoppen met posten wilt dat daarom nog niet zeggen dat ze het hebben opgegeven

Ik was deze thread trouwens gewoon uit het oog verloren.
Kan zijn ...maar heb je de moeite genomen om de dingen die ik je heb doorgespeeld te lezen?En zoja,hoe pas je die dan in jouw verhaal in?

Misschien heb jij wel lectuur voor mij om je stellingen te onderbouwen?
Oud 13 januari 2008, 17:14   #233
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even ongelooflijk als de wijze waarop sommigen terroristen proberen te verdedigen
Doe niet zo belachelijk, kerel. Sinds wanneer is tegenstander zijn van martelingen een synoniem geworden van terroristen verdedigen? Waar blijf je die onzin toch vandaan halen.
Oud 13 januari 2008, 19:58   #234
Sickboy
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
So ?
The world's thinnest argument!!

Oud 13 januari 2008, 19:59   #235
Sickboy
Lokaal Raadslid

Standaard

Bron:GVA

De Nationale Inlichtingendirecteur van de Verenigde Staten, Mike McConnell, vindt persoonlijk waterboarding gelijkstaan aan martelen. Hij wil evenwel om juridische redenen niet zeggen of de ondervragingstechniek buiten iedere twijfel als martelen moet worden beschouwd. Bij waterboarding wordt het slachtoffer op zodanige wijze water toegediend dat vocht in de longen kan komen.

"Als mij water via mijn neus zou worden toegediend, oh God, ik kan me niet voorstellen hoe pijnlijk het zou zijn! Of het volgens de definitie van iemand anders marteling is, voor mij zou het marteling zijn", zei McConnel tegen Lawrence Wright van The New Yorker, die zondag een uitvoerig artikel over het onderwerp publiceerde.

McConnell stelt vast dat iedereen die er zich schuldig aan heeft gemaakt, een hoge boete te wachten staat als de praktijk juridisch onder martelen wordt gerangschikt. De inlichtingencommissie van het Huis van Afgevaardigden doet momenteel onderzoek naar de mogelijke vernietiging van videobanden met ondervragingen van twee Al-Qaidaverdachten door de CIA. De video's werden in 2002 gemaakt en drie jaar later vernietigd. Het is bekend dat de video's beelden bevatten van waterboarding.

Volgens McConnell houdt waterboarding in dat een verdachte het gevoel wordt gegeven dat hij bijna verdrinkt. Daartoe krijgt hij een natte doek over zijn gelaat gebonden, waardoor water in zijn neus drupt.

Een woordvoerder van McConnell bestrijdt Wrights weergave van McConnells uitspraken niet. Wright won in 2007 een Pulitzer Prize voor The Looming Towers, een boek over Al-Qaida en de aanslagen van 11 september 2001.

McConnell zegt dat het op zich vrij eenvoudig is vast te stellen of een ondervragingstechniek neerkomt op marteling. "Is het zo buitensporig pijnlijk dat iemand gedwongen wordt iets te zeggen vanwege de pijn?" aldus de inlichtingenchef.

Het Witte Huis wilde zaterdag geen commentaar geven. Minister van justitie Michael Mukasey weigert te zeggen of waterboarding onder martelen valt. Het Witte Huis gaf in 2002 CIA-agenten toestemming gevangenen met de omstreden techniek te verhoren. De CIA zou de techniek sinds 2003 niet meer hebben gebruikt. CIA-directeur Michael Hayden verbood waterboarding formeel in 2006.

McConnell zegt in een discussie over Osama bin Laden dat de VS niet zouden aarzelen de grens met Pakistan over te steken als zij een tip zouden ontvangen over de precieze locatie van de Al-Qaidaleider in Pakistan. "Je kunt een soevereine natie niet lukraak aanvallen", aldus McConnell, maar "wij willen de zaak afronden". Volgens McConnell verblijft Bin Laden ergens in het autonome gebied tussen Pakistan en Afghanistan.
Oud 14 januari 2008, 00:40   #236
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan zijn ...maar heb je de moeite genomen om de dingen die ik je heb doorgespeeld te lezen?En zoja,hoe pas je die dan in jouw verhaal in?
Ik heb die moeite genomen, maar ik heb ze niet integraal gelezen. Het ging ook telkens om lange teksten.

Hoe ik die dingen in mijn verhaal pas? Mijn mening/verhaal was dat ik 'marteltechnieken' a priori niet verwerp omdat het 'onmenselijk' zou zijn. Ik zie niet in waarom die mening zou wijzigen op basis van die artikels.
Oud 14 januari 2008, 00:43   #237
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Doe niet zo belachelijk, kerel.
Esperanza op haar sterkste

Citaat:
Sinds wanneer is tegenstander zijn van martelingen een synoniem geworden van terroristen verdedigen?
Dat heb ik nergens gezegd.

Citaat:
Waar blijf je die onzin toch vandaan halen.
Je kan misschien eens beginnen met jezelf te beperken tot dingen die geschreven staan. Zou al een vooruitgang zijn in jouw geval.
Oud 14 januari 2008, 05:16   #238
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat heb ik nergens gezegd. Je kan misschien eens beginnen met jezelf te beperken tot dingen die geschreven staan. Zou al een vooruitgang zijn in jouw geval.
Neen? Je weet dus zelf al niet meer wat je hier allemaal hebt geschreven?
Citaat:
Wel, uw pacifistische oogkleppen afnemen en uzelf realiseren over wat voor een uitschot het hier gaat zou al een mooi begin zijn.
Citaat:
Als het van zo'n types als jou af zou hangen, dan was er al lang een hele resem van aanslagen geweest in de VS en Europa.
Citaat:
Ik bedoel (linkse) geweldschuwe mensen die zulke terroristen met fluwelen handschoenen willen aanpakken. Met zo'n mensen kom je er niet als je een oorlog tegen terrorisme voert.
Citaat:
In een topic over martelingen en bijbehorende technieken insinueer jij hier overduidelijk een verband tussen enerzijds het tegenstander zijn van folteringen en anderzijds het verdedigen van terroristen.

Kom daarna dan niet de schijnheilige uithangen.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 14 januari 2008 om 05:19.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 05:21   #239
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijn mening/verhaal was dat ik 'marteltechnieken' a priori niet verwerp omdat het 'onmenselijk' zou zijn. Ik zie niet in waarom die mening zou wijzigen op basis van die artikels.
Laat die aanhalingstekens maar achterwege. Marteltechnieken blijven marteltechnieken, hoe graag je dit ook wenst te interpreteren.
Oud 14 januari 2008, 10:51   #240
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Laat die aanhalingstekens maar achterwege. Marteltechnieken blijven marteltechnieken, hoe graag je dit ook wenst te interpreteren.
Beter de kop direct afsnijden zoals de terroristen doen . Veel humaner.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be