![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Savatage,al wat wijzer geworden?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Mooi stukje logica draag je daar met je mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Misschien in het licht van de huidige ontwikkelingen Trabelsi even waterboarden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Hier even een grafische beschrijving van een blogger die het waterboarden even geprobeerd heeft op zichzelf, lees en huiver :
http://boards.straightdope.com/sdmb/...d.php?t=448717 Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Minister-President
|
![]() duurt die discussie hier nog voort?
Ongeloofelijk toch hoe sommigen de verdedeging van zulke praktijken op zich nemen en deze topic zo laten voortduren. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Lees eerst de commentaren...Dan zul je zien dat de verdedigers niet echt sterk uit de hoek komen...M.a.w. ze hebben het opgegeven....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Zoals gezegd,ik sta open voor je mening maar dan moet je ze wel onderbouwen en me overtuigen met argumenten,niet met oneliners... Ik ben benieuwd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mike McConnell, de 'Director of National Intelligence' van de Verenigde Staten heeft het volgende verklaard over waterboarding: "Whether it's torture by anybody else's definition, for me it would be torture."
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 13 januari 2008 om 15:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik was deze thread trouwens gewoon uit het oog verloren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Misschien heb jij wel lectuur voor mij om je stellingen te onderbouwen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Doe niet zo belachelijk, kerel. Sinds wanneer is tegenstander zijn van martelingen een synoniem geworden van terroristen verdedigen? Waar blijf je die onzin toch vandaan halen.
![]() |
#234 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Bron:GVA
De Nationale Inlichtingendirecteur van de Verenigde Staten, Mike McConnell, vindt persoonlijk waterboarding gelijkstaan aan martelen. Hij wil evenwel om juridische redenen niet zeggen of de ondervragingstechniek buiten iedere twijfel als martelen moet worden beschouwd. Bij waterboarding wordt het slachtoffer op zodanige wijze water toegediend dat vocht in de longen kan komen. "Als mij water via mijn neus zou worden toegediend, oh God, ik kan me niet voorstellen hoe pijnlijk het zou zijn! Of het volgens de definitie van iemand anders marteling is, voor mij zou het marteling zijn", zei McConnel tegen Lawrence Wright van The New Yorker, die zondag een uitvoerig artikel over het onderwerp publiceerde. McConnell stelt vast dat iedereen die er zich schuldig aan heeft gemaakt, een hoge boete te wachten staat als de praktijk juridisch onder martelen wordt gerangschikt. De inlichtingencommissie van het Huis van Afgevaardigden doet momenteel onderzoek naar de mogelijke vernietiging van videobanden met ondervragingen van twee Al-Qaidaverdachten door de CIA. De video's werden in 2002 gemaakt en drie jaar later vernietigd. Het is bekend dat de video's beelden bevatten van waterboarding. Volgens McConnell houdt waterboarding in dat een verdachte het gevoel wordt gegeven dat hij bijna verdrinkt. Daartoe krijgt hij een natte doek over zijn gelaat gebonden, waardoor water in zijn neus drupt. Een woordvoerder van McConnell bestrijdt Wrights weergave van McConnells uitspraken niet. Wright won in 2007 een Pulitzer Prize voor The Looming Towers, een boek over Al-Qaida en de aanslagen van 11 september 2001. McConnell zegt dat het op zich vrij eenvoudig is vast te stellen of een ondervragingstechniek neerkomt op marteling. "Is het zo buitensporig pijnlijk dat iemand gedwongen wordt iets te zeggen vanwege de pijn?" aldus de inlichtingenchef. Het Witte Huis wilde zaterdag geen commentaar geven. Minister van justitie Michael Mukasey weigert te zeggen of waterboarding onder martelen valt. Het Witte Huis gaf in 2002 CIA-agenten toestemming gevangenen met de omstreden techniek te verhoren. De CIA zou de techniek sinds 2003 niet meer hebben gebruikt. CIA-directeur Michael Hayden verbood waterboarding formeel in 2006. McConnell zegt in een discussie over Osama bin Laden dat de VS niet zouden aarzelen de grens met Pakistan over te steken als zij een tip zouden ontvangen over de precieze locatie van de Al-Qaidaleider in Pakistan. "Je kunt een soevereine natie niet lukraak aanvallen", aldus McConnell, maar "wij willen de zaak afronden". Volgens McConnell verblijft Bin Laden ergens in het autonome gebied tussen Pakistan en Afghanistan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe ik die dingen in mijn verhaal pas? Mijn mening/verhaal was dat ik 'marteltechnieken' a priori niet verwerp omdat het 'onmenselijk' zou zijn. Ik zie niet in waarom die mening zou wijzigen op basis van die artikels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Esperanza op haar sterkste
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kom daarna dan niet de schijnheilige uithangen.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 14 januari 2008 om 05:19. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laat die aanhalingstekens maar achterwege. Marteltechnieken blijven marteltechnieken, hoe graag je dit ook wenst te interpreteren.
![]() |
#240 | |
Parlementslid
|
![]() Beter de kop direct afsnijden zoals de terroristen doen . Veel humaner.
![]() |
![]() |