![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Maar eerlijk? Ja, als ik alleen eet, dan vries ik de helft van mijn brood in. Zo eet ik 3 (of 4) dagen van 1 brood. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist, dus best niet aan geldcreatie doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2 € voor een brood...de inflatie in dit apeland is nu 3,5%. In Nederland is het 1,6%. Hoe zou dat komen ? Dat wil ik héél gaarne weten. Wie helpt mij ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoe kan de inflatie in landen uit de eurozone verschillend zijn ? Hebben we de verkeerde manier van meten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-je oven kiest -je oven installeert -je deeg klaarmaakt -je brood laat bakken -je oven reinigt zou je een betaald werk kunnen doen, wat n € opbrengt en dat zou je kunnen beleggen, wat n € opbrengt. -het geld uitgegeven aan de oven zou je kunnen beleggen, wat n € opbrengt -het geld uitgegeven aan de electriciteit voor de oven zou je kunnen beleggen, wat n € opbrengt. allemaal verborgen kosten of inkomensderving. tel dat allemaal op en je zelfgebakken brood zou wel eens meer kunnen kosten dan dat van de Aldi. Laatst gewijzigd door filosoof : 1 februari 2008 om 01:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
|
![]() Citaat:
Dat heeft niks te maken met de heil van de concurrentie.. wel alles met het feit dat de wereldvraag naar tarwe is gestegen. Chinezen werken veel harder en zijn veel slimmer dan de gemiddelde belg. Dus zij hebben ook, ten minste, recht op evenveel tarwe als hier. En tja, de tarwe die naar daar gaat, komt niet naar hier natuurlijk en dat betekent dat je 2 euro mag afdokken. Doe uw portemonnee al maar open!
![]() |
![]() |
#413 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gezondheidsindex is dan nog eentje die verder gestript wordt een kwestie van een auto-inflatieeffect te vermijden. Als Sla via een beurs verhandeld wordt en bvb een europese prijs krijgt, dan heb je daar moeilijk inflatie. En zo staan al onze goederen stilletjes aan onder concurrentie en via de communicerende vaten van Europa in evenwicht met europa... Dus moeilijk in te beelden dat de inflatie in Belgie groter is dan in Nederland. Trouwens het zou interessanter zijn om die discussie te vergelijken met NL - DU - BE - FR Het kan de gasprijs zijn die het verschil maakt bvb als Nederland zijn prijs vasthoudt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik eet nauwelijks nog brood.
Mijn gewoonlijk ontbijt bevat minstens een heleboel verschillende noten, zaden, pitten en granen. Dat is best wel lekker, hoor. En dat kan ik naar believen aanvullen met een eitje (gekookt, gebakken, rauw, ...), een paar stukken fruit, yoghurt, platte kaas, kefir, ... Alleen op zondag koop ik op de markt wel eens een 'flute' bij de Italiaan.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geef mij maar brood van de Vlaamse warme bakker en 2€ vind ik echt niet zoveel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu de communisten wisten het ook wel, wat je doet met brood;
Redeneren vanuit de basisbehoeften van de mens, eten, slapen zorg je dus voor een gratis appartementsgebouw, geef je de mensen voedselbonnetjes voor op schaal geproduceerde voedingsmiddelen. En je kunt perfect die groep laten overleven, met minimale maatschappelijke kosten. Dus hetzelfde principe toegepast op de allochtonen, zie ik zelfs niet in waarom je nog geld zou geven aan die mensen 1° een huurcheque van 100euro 2° 30 maatijdcheques van 3euro = 90euro voedsel 3° opleidingcheques twv 100euro waarom heb je nog geld nodig ? voor een TV, GSM, etc de verderfelijke consumptiegoederen die toch niet goed zijn voor de islam. Ze kunnen niet meer hun geld exporteren naar het buitenland... |
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
Staatssecretaris
|
![]() Een zelfgebakken brood is lekkerder en stukken goedkoper, maar vooral het vullen van de broodmachine kost maar een fractie van de tijd die je steekt in het om de twee dagen naar de bakker gaan. Als de prijs in januari stijgt koop je trouwens in december meel, om binnen handbereik te hebben tot maart. Begrijp dus niet waarom jullie het daar nu over hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat is het probleem overal ter wereld?
Heel simpel, er zijn gewoon teveel mensen en als je dan nog eens een economisch systeem hanteert in de wereld dat enkel gericht is op consumeren dan moet men niet verwonderd zijn dat dit systeem uiteindelijk zal leiden tot verval en chaos. Energie is duur door de hoge aardolie prijzen maar wat hebben de wereldwijde overheden gedaan de voorbije decennia? inderdaad hun zakken zitten vullen. Als ik de overheid zou zijn hier in belgie dan zou ik zorgen dat de aanschaf van zonnepanelen zo goedkoop is dat iedereen zoiets kan installeren wat leid tot een grote toename van groene stroom en tevens gratis is voor de consument maar waarom word nu zoiets niet gedaan? ah ja omdat de overheden massa's geld verdienen aan vuile stroom, groene stroom is simpel weg niet winst gevend en dat is waar het in de hele wereld om draait ALLES MOET WINST MAKEN!!!!! Zolang de mens die blijft hanteren en blijft doorkweken als konijnen mag je er verdomd zeker van zijn dat een brood in de toekomst nog veel meer zal kosten Deze week in het nieuws misschien de domste uitspraak ooit gehoord. In brussel word er gesproken van een nieuwe babyboom en wat zei die politicus op den tv, "ah das goed voor de vergrijzing hé!" is dat nu een idioot of wat? meer mensen kweken is enkel het probleem van de vergrijzing verschuiven naar latere generaties en dan spreken we nog niet over de werk en woongelegenheid van al die mensen nu de meeste mensen veel langer leven. In China word een 1 kind politiek toegepast en ik wil niet zover gaan maar vanaf het derde kind zou men feitelijk belastingen moeten bij betalen in plaats van geld te krijgen enkel zo kan men de wereldbevolking in toom houden. In die arm landen kweken ze als konijnen en wat is het gevolg? meer hongersnood, geen werk en dit leid dan weer tot oorlogen en dood en verderf. Maar ja welke politicus durft zulke maatregelen nemen in de wereld? |
![]() |
![]() |