![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe sta jij tegen een algemeen rookverbod | |||
Ik ben roker en ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
23 | 26,44% |
ik ben roker en ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
7 | 8,05% |
ik ben niet-roker en ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
34 | 39,08% |
ik ben niet-roker en ik ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
22 | 25,29% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,15% |
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat je een uitgebreide studie gemaakt hebt van het financiële gewin door het rookgedrag ? En ik neem eveneens aan dat je rekening gehouden hebt met de vele onnodige doden - actieve rokers + passieve rokers - wat uiteraard massa's minder consumenten, minder werkkrachten, minder toekomstige ouders en minder belastingbetalers betekent ? En ongetwijfeld heb je ook de gigantische kosten die de ziekteverzekering betaalt, en op hun beurt doorrekent aan het gemiddelde lid, in rekening genomen ? Je moet daar toch lang aan bezig geweest zijn, want ik denk dat het allesbehalve simpel is, zo een berekening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Er zou hier wel eens een sarcasme-knop mogen geïnstalleerd worden, want blijkbaar komt dat fijne gevoel voor humor toch niet zo goed over langs de digitale snelweg. Ik heb toch de moeite genomen het eens te bekijken: http://www.statbel.fgov.be/figures/d361_nl.asp#0 De fiscale inkomsten van de verkoop van tabaksproducten in 2006 bedroegen 2.306 miljoen euro (een stijging van 75% tov 1995). http://www.belgium.be/eportal/ShowDo...mentManager.nl Citaat:
Desalniettemin geldt dit niet voor de electronische sigaret, die veel minder gezondsheidsproblemen met zich teweeg brengt, zowel actief als passief. Laatst gewijzigd door Paracelsus : 3 februari 2008 om 23:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
|
![]() Sociale wenselijk kan mij gestolen worden. In de praktijk komt dat maar neer op een bende zelfverklaarde do-good'ers die vanzichzelf denken "de Juiste Waarheid" in pacht te hebben en dus anderen mogen vertellen wat ze mogen doen en laten, wat deze laatsten vooral op de zenuwen werkt.
Sociale wenselijkheid.. weer zo een verzinsel van bemoeizieke academici. Laatst gewijzigd door Heftruck : 4 februari 2008 om 01:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() Laten we trouwens ook luide muziek op festivals verbieden wegens nadelige effecten op het gehoor van mensen die door 'peer pressure' gedwongen worden daar heen te gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() In geen enkel cafe meer mogen roken. Tzou fantastisch zijn. Geen stank meer, geen prikkende ogen, niet meer passief meeroken. Hopelijk komt het er snel.
![]() |
#147 |
Lokaal Raadslid
|
![]() idd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrijheid betekent voor mij dat ik nooit hoef na te denken of ik een cafe kan binnengaan omdat er wel eens een dikke zwalm rook zou kunnen hangen. Ikzelf ben er veel gevoeliger voor als mijn kameraden, dusja, weg ermee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben ook enorm gevoelig voor rook hoor. En dan? Er zijn genoeg plekken waar je niet doodvalt van de rook. Emo-argumentjes zijn irrelevant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() Uw vrijheid eindigt dan ook waar de mijne begint...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar is die vermaledije die u verplicht naar de caféen te gaan, waar is die vermaledijde die u verbiedt in uwen dijnen thuis te bléiven! Waar is die vermaledijden, dat mijnen vuist hem de weg zal tonen!
[/slechte shakespeare modus] Dat café is niet van u, i.e. gij hebt daar ook geen 'vrijheid' over.
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben erg onconsequent als het aankomt op rook. Ik respecteer deze mensen gewoonweg niet. Klaar. Noem het haat....todat je ooit eens op de grond ligt en geen lucht kunt happen omwille van een aanval. Gelukkig ben ik daar nu van genezen, maar ik herinner me het nog goed..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Tavek,
ik kan er van meespreken... Maar volgens sommigen moeten we dan maar gewoon thuis blijven... Hoe egoïstisch zijn wij wel niet dat we ook eens met vrienden willen uitgaan ... en dan blij zijn als we niet in die rook moeten zitten... erg, he.. Schaam je ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier hangt er gewoon een extreme marginale doemp in cafes. Stel u voor dat ge daar iedere dag in moet werken..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ge zijt niet vrij om alles te doen. Dat is enkel in uw liberale utopische onrealistische gedachte ![]()
![]() |
![]() |
#157 |
|
![]() Vandaag in HLN: 900.000 kinderen roken thuis mee! Me dunkt dat een pakje sigaretten nog lang niet duur genoeg is.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het dat maar is.
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
|
![]() Duizenden doden per jaar... "Als het dat maar is"?
![]() Als een gewoon product of medicijn een tiental mensen doodt wordt het van de markt gehaald, sigaretten doden wereldwijd honderdduizenden mensen per jaar, en wat gebeurt er? Niets...
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
|
![]() Niet te negatief. Men mag steeds minder en minder op bepaalde plaatsen roken. Binnenkort in de cafe's en wie weet wordt tabak nog illegaal over x aantal jaar.