Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2008, 16:19   #81
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Mensen van allerlei gezindheden die hier zitten te discussiëren over de wenselijkheid van een Confederatie van de Lage Landen. Alleen dat al wijst erop dat het thema stilaan op de agenda komt te staan. Interessant...
Om het af te wijzen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 16:20   #82
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
We kunnen nog geen 2 gemeenschappen samenhouden in belgie, dus laat staan een confederaal model met nederland, vl, wl en luxemburg.

...

En niet ondanks maar DANKZIJ de grote diversiteit kunnen we niet samenleven want anders was Belgie een model voor een confederatie en dat zijn we niet.
De verwrongen machtsrelaties binnen België zijn in niets te vergelijken met wat we kunnen verwachten van de relatie tussen Vlaanderen en Nederland, noch met de bestaande machtsrelaties tussen de regio's binnen Nederland.

De geschillencatalogus tussen Vlamingen en Belgische Franstaligen bestaat eenvoudigweg niet tussen Vlamingen en Nederlanders: u maakt zich dus illusies.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 16:21   #83
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Om het af te wijzen.

Net dat is interessant, ziet u dat niet? Tien jaar geleden moest u dat immers niet doen.
Oud 6 maart 2008, 16:26   #84
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Net dat is interessant, ziet u dat niet? Tien jaar geleden moest u dat immers niet doen.
Larie. U moet uw geschiedenis beter nakijken. De Dietse gedachte was reeds een ideaal juist voor en na de Wereldoorlog I. En Wies Moens (ondermeer) was daar een colporteur van. En het VNV in het begin ook. En Joris Van Severen in het begin eveneens. Het heeft allemaal niet mogen baten.

Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2008 om 16:39.
Oud 6 maart 2008, 16:37   #85
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De verwrongen machtsrelaties binnen België zijn in niets te vergelijken met wat we kunnen verwachten van de relatie tussen Vlaanderen en Nederland, noch met de bestaande machtsrelaties tussen de regio's binnen Nederland.

De geschillencatalogus tussen Vlamingen en Belgische Franstaligen bestaat eenvoudigweg niet tussen Vlamingen en Nederlanders: u maakt zich dus illusies.
U weet dus al dat indien het er komt de machtsrelaties wel goed zouden zitten.
Ik denk eerder dat u in een illusie zit, als VL en Nederland waarom geloven de Nederlanders dan een rapport van Wallonie ivm de ijzeren Rijn. En hoe komt het dat men in Belgie zich begint te moeien over de wiet boulevard in maastricht.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 16:54   #86
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
U denkt in termen van volkeren, staten etc. Ik denk in termen van het individu. Zowel u als ik zijn Vlamingen toch vrees ik dat ik weinig met u gemeen heb, dat maakt u of mij niet minder Vlaming. Snapt u
Neen, U bent geen individu. U denkt in Nederland en België. Een echt individu zou andermans "wandel" niet aantrekken. U doet dat wel. Of is België enkel uw persoonlijk bezit?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 17:06   #87
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Neen, U bent geen individu. U denkt in Nederland en België. Een echt individu zou andermans "wandel" niet aantrekken. U doet dat wel. Of is België enkel uw persoonlijk bezit?
Yeah, but that in your pipe and smoke it
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 17:07   #88
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Larie. U moet uw geschiedenis beter nakijken. De Dietse gedachte was reeds een ideaal juist voor en na de Wereldoorlog I. En Wies Moens (ondermeer) was daar een colporteur van. En het VNV in het begin ook. En Joris Van Severen in het begin eveneens. Het heeft allemaal niet mogen baten.
De Dietse gedachte interesseert mij niet. De door u genoemde romantici zo mogelijk nog minder. De groeiende integratiebeweging is pragmatisch van aard en kadert binnen de actuele evolutie op nationaal en internationaal vlak.
Oud 6 maart 2008, 17:08   #89
Steben

Standaard

Citaat:
De Dietse gedachte interesseert mij niet. De door u genoemde romantici zo mogelijk nog minder. De groeiende integratiebeweging is pragmatisch van aard en kadert binnen de actuele evolutie op nationaal en internationaal vlak.
He, rob, ik vind nergens de plaats waar ik mijn beamende handtekening kan plaatsen!
leve de manmanman club
Oud 6 maart 2008, 17:09   #90
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Op internationaal vlak gebeurd eerder het omgekeerde, splitsing tsjechie-slowakije, voormalig yoeguslavie en het de reunie van Cyprus zit er ook niet dadelijk aan te komen.
Oud 6 maart 2008, 17:12   #91
Steben

Standaard

Citaat:
Op internationaal vlak gebeurd eerder het omgekeerde, splitsing tsjechie-slowakije, voormalig yoeguslavie en het de reunie van Cyprus zit er ook niet dadelijk aan te komen.
Excuseer, maar u doelt op de verwijdering van verstikkende verschillen; als je de opdoeking van België in die lijst zou zetten (zeker nodig om groot-nederland te komen) bekom je duidelijke gelijkenissen. Daarenboven denk je dat kosovo (90% albanees) zich gaat afzijdig houden van Albanië zelf? De Kosovaren zaten trouwens enkel uitbundig te zwieren met Albanese vlaggen... heb je hem?
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 6 maart 2008 om 17:13.
Oud 6 maart 2008, 17:15   #92
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Excuseer, maar u doelt op de verwijdering van verstikkende verschillen; als je de opdoeking van België in die lijst zou zetten (zeker nodig om groot-nederland te komen) bekom je duidelijke gelijkenissen. Daarenboven denk je dat kosovo (90% albanees) zich gaat afzijdig houden van Albanië zelf? De Kosovaren zaten trouwens enkel uitbundig te zwieren met Albanese vlaggen... heb je hem?
Afgezien van de splitsing zelf is er geen gelijkenis want het is nu niet dat ze in die landen ineens een geweldige samenwerking hebben laat staan dat er 1 groot confederaal verdrag is. EN ik doel nergens op, u zou beter gewoon lezen wat er staat in plaats van uw eigen hersenspinsels er bij te zeveren.
Oud 6 maart 2008, 17:16   #93
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Precies! Kunstmatige staten die gevormd zijn op basis van dwang en geweld vallen uit elkaar. Nieuwe vrijwillige verbanden die wel in het voordeel van de partners zijn worden gevormd. Welkom in de 21ste eeuw.
Oud 6 maart 2008, 17:17   #94
Geert C

Standaard

Citaat:
Precies! Kunstmatige staten die gevormd zijn op basis van dwang en geweld vallen uit elkaar. Nieuwe vrijwillige verbanden die wel in het voordeel van de partners zijn worden gevormd. Welkom in de 21ste eeuw.
Noem dan eens één staatsverband dat in de 21ste eeuw gevormd is door het samengaan van twee of meer staten.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 17:20   #95
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Deze topic gaat over een samenvloeing en in de 21 ste eeuw hebben we die nog niet gezien. Althans ik kan mij zo direct geen herinneren. Wat betreft splitsing daar kan ik inkomen maar van alle landen,staten of deelstaten die op dit moment een splitsing hebben gerealiseerd of graag zouden willen realiseren zijn er niet veel die zouden splitsen om een confederaal model op te starten met een ander land of landsdeel.
Oud 6 maart 2008, 17:20   #96
Steben

Standaard

Citaat:
Afgezien van de splitsing zelf is er geen gelijkenis want het is nu niet dat ze in die landen ineens een geweldige samenwerking hebben laat staan dat er 1 groot confederaal verdrag is. EN ik doel nergens op, u zou beter gewoon lezen wat er staat in plaats van uw eigen hersenspinsels er bij te zeveren.
Ik wil zeggen dat u uiteindelijk doelt op iets zonder het te weten. Uiteraard is het niet uw bedoeling, want u beweert immers tegen die tegen te zijn.
Maar een betere vraag is of u tegen die beslissingen bent die daar genomen werden door de bevolking? Of vind u dat enkel Vlaanderen niet het recht heeft of die dingen te beslissen?
leve de manmanman club
Oud 6 maart 2008, 17:20   #97
Steben

Standaard

Citaat:
Ik wil zeggen dat u uiteindelijk doelt op iets zonder het te weten. Uiteraard is het niet uw bedoeling, want u beweert immers tegen die tegen te zijn.
Maar een betere vraag is of u tegen die beslissingen bent die daar genomen werden door de bevolking? Of vindt u dat enkel Vlaanderen niet het recht heeft of die dingen te beslissen?
leve de manmanman club
Oud 6 maart 2008, 17:21   #98
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oké dan bestaat er geen individu, want elk koppel trekt zich de wandel van zijn partner aan, ieder die een vriend heeft trekt zich de wandel van zijn vriend aan, etc.

Ik denk niet in België, Nederland, VSA etc als doel, wel als middel dat kan gebruikt worden in de huidige context.

Ik basseer mijn gedachten en standpunten niet op basis van volk, natie of eender. Het volk, natie, etc werkt niet voor het individu waartoe hij voorwaardelijk mag toe behoren. Een individu werkt voor een samenleving waartoe het individu behoort.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2008, 17:27   #99
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Noem dan eens één staatsverband dat in de 21ste eeuw gevormd is door het samengaan van twee of meer staten.
De eeuw is nauwelijks acht jaar jong! De Lage Landen zullen bij de eersten zijn. Tussendoor is het verheugend dat u alvast de mondiale splitsingstendens opgemerkt heeft.
Oud 6 maart 2008, 17:28   #100
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja en zou het goed kunnen zijn dat uit pragmatisch redenen de twee Limburgen, het Akense en het Luikse als Euregio in de 21st eeuw door het leven gaan.

Laatst gewijzigd door system : 6 maart 2008 om 17:29.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be