Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2008, 11:53   #201
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Ik ben niet bepaald een fan van Wilders of z'n filmexploten, maar bij zo'n bericht stel ik me toch vragen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek
hij valt niet de mistoestanden aan, maar de pure basis.
Als marxist zul je toch met me eens zijn dat het juist de basis is die geanalyseerd moet worden en bestreden moet worden. Voor een commie zijn dat natuurlijk de sociaal-economische verhoudingen. Hij zal natuurlijk wel de uitwassen van die verhoudingen aanklagen, maar wat hij fundamenteel bestrijdt is de basis. Waarom is het dan zo vreemd dat iemand als Wilders zich op de basis van de problematiek (of wat hij meent dat de basis daarvan is) richt?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 28 maart 2008 om 11:54.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 11:53   #202
Tiger
Burger

Tiger's schermafbeelding

Standaard

Ik snap het gewoon niet waarom er zoveel mensen tegen deze film zijn! Je ziet verdomme de realiteit!!!
Tiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 11:55   #203
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger Bekijk bericht
BELEDIGEN? Het zijn allemaal waargebeurde feiten wat je ziet! Neen jij wilt het gewoon niet onder ogen zien!!!!
Wilders wil aantonen dat de Koran een fascistisch boek is, terwijl alles afhangt van persoonlijke interpretatie. Ik vat het doden van ongelovigen op als iets wat in de context van Mohammeds strijd terugkomt. Veel hoge Korangeleerden zeggen dat "ongelovigen" de specifieke groep mensen zijn die de Islam willen vernietietigen, terwijl er ook extreemrechtse islamitische idioten zijn die zichzelf willen opblazen, hoewel ik daarover nog niets in de Koran heb zien staan.
Het is allemaal een kwestie van interpretatie.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 11:56   #204
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Als je die waargebeurde feiten gebruikt om te generaliseren is dat haatzaaierij. Als ik zeg dat elke christenen mee verantwoordelijk zijn voor al de moorden die ooit gepleegd zijn in naam van God is dat ook haatzaaierij.
Het gaat niet over "ooit" maar over de wereld waar we vandaag in leven.

Dat betekent niet dat ik de generalisaties en het platte populisme van Wilders onderschrijf - verre van - maar de wezelachtige wijze waarop u en anderen hier het zeer reele probleem van het moslim-extremisme (dat GEEN equivalent heeft in andere godsdiensten) probeert te ontkennen is triest. In de eerste plaats voor de moslims zelf.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 11:56   #205
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ik ben niet bepaald een fan van Wilders of z'n filmexploten, maar bij zo'n bericht stel ik me toch vragen.

Als marxist zul je toch met me eens zijn dat het juist de basis is die geanalyseerd moet worden en bestreden moet worden. Voor een commie zijn dat natuurlijk de sociaal-economische verhoudingen. Hij zal natuurlijk wel de uitwassen van die verhoudingen aanklagen, maar wat hij fundamenteel bestrijdt is de basis. Waarom is het dan zo vreemd dat iemand als Wilders zich op de basis van de problematiek (of wat hij meent dat de basis daarvan is) richt?
Wilders anayseert niet, hij valt de godsdienst op zich aan. in zijn film gaat het over de Koran, niet over het misbruik dat sommige idioten er van maken.

Oud 28 maart 2008, 11:57   #206
Tiger
Burger

Tiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Wilders wil aantonen dat de Koran een fascistisch boek is, terwijl alles afhangt van persoonlijke interpretatie. Ik vat het doden van ongelovigen op als iets wat in de context van Mohammeds strijd terugkomt. Veel hoge Korangeleerden zeggen dat "ongelovigen" de specifieke groep mensen zijn die de Islam willen vernietietigen, terwijl er ook extreemrechtse islamitische idioten zijn die zichzelf willen opblazen, hoewel ik daarover nog niets in de Koran heb zien staan.
Het is allemaal een kwestie van interpretatie.
Ze doen toch maar alles mooi wat in de Koran staat!
Oud 28 maart 2008, 11:57   #207
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht

Dat betekent niet dat ik de generalisaties en het platte populisme van Wilders onderschrijf - verre van - maar de wezelachtige wijze waarop u en anderen hier het zeer reele probleem van het moslim-extremisme (dat GEEN equivalent heeft in andere godsdiensten) probeert te ontkennen is triest. In de eerste plaats voor de moslims zelf.
Het zou toch ook onzin zijn om wegens de kruistochten de Bijbel een fascistisch boek te noemen, niet dan?

Oud 28 maart 2008, 11:58   #208
Tiger
Burger

Tiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou toch ook onzin zijn om wegens de kruistochten de Bijbel een fascistisch boek te noemen, niet dan?
Het gaat HIER niet over de Bijbel!!! KORAN!
Oud 28 maart 2008, 12:00   #209
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Trouwens er wonen anderhalf miljoen moslims in Belgie en Nederland. Hoeveel daarvan hebben religieus geinspireerd geweld gebruikt? Procentueel gezien zal dat nog geen 0,00001 procent zijn. In ieder geval zeker niet hoger dan het procentueel getal van het aantal racistisch geinspireerde geweldsdelicten(neonazis enzov) onder niet-moslims in beide landen. Moeten we daar dan ook over generaliseren? Neen , want ook dat zou haatzaaien zijn.
Ik stel voor dat u een cursus wiskunde volgt. Volgens uw rekenkunde hebben in de twee landen samen immers nog maar 0,15 moslims ooit een religieus geïnspireerd misdrijf gepleegd. Dat is manifest in strijd met de feiten.
Oud 28 maart 2008, 12:01   #210
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Het is sowieso onzin om de Koran een fascistisch boek te noemen. Net als de linkerzijde maakt Wilders zich hier ook schuldig aan het compleet a-historisch gebruik van het adjectief fascistisch.
Oud 28 maart 2008, 12:01   #211
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wilders anayseert niet, hij valt de godsdienst op zich aan. in zijn film gaat het over de Koran, niet over het misbruik dat sommige idioten er van maken.
En waarom zou de Koran niet aangevallen mogen worden? Niet dat ik geloof dat dat boek de kern van het probleem is of dat Wilders er ook maar iets van begrepen heeft, maar wat is er verkeerd met aanvallen op godsdiensten? Pas op: het lijkt me overbodig, een schijndiscussie - waar het om gaat is de economie - maar waarom het niet-aanvallen van godsdiensten tot principe verheven moeten worden? Uiteindelijk zijn het ook maar verduisteringen van de klassenstrijd, en het residu van eeuwen hegemonie.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 28 maart 2008 om 12:02.
Oud 28 maart 2008, 12:04   #212
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Tip: De grootste massamoordenaars zijn zonen van Marx geweest, dus begin daar.
Terechte opmerking. Maar de Communisten zijn de laatste jaren wat op hun retour als massamoordenaars.
Oud 28 maart 2008, 12:06   #213
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geen equivalent?
http://www.religioustolerance.org/abo_viol.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Srebrenica_massacre
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 12:08   #214
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
De islam is een religie , compleet vergelijkbaar met het christendom , met vrijwel dezelfde pro's en contra's.
Het spijt mij, maar dat is manifest onjuist. De Islam is van bij zijn conceptie een combinatie van een geloofsgemeenschap èn een politieke staat; wat het Christendom niet is en ook nooit geweest is.
Oud 28 maart 2008, 12:09   #215
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Gaat u nu echt het betogen aan abortusklinieken vergelijken met het bewust plegen van massale moordpartijen?

En wie heeft in Bosnië de moslims geholpen? Jawel, de NAVO.
Oud 28 maart 2008, 12:11   #216
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
De bedoeling van Fitna is het openen van het debat dat de politiek correcten niet willen voeren.

Persoonlijk kan ik alleen maar vaststellen dat al dat progressief gedoe niet meer werkt. Ik denk dat het belangrijk is om het debat daarover te voeren en om daar eens goed over na te denken. Sommigen blijven koppig vasthouden aan hun achterhaalde ideeën uit de jaren '60, anderen willen alleen maar terug naar de wortels. Geen van beiden is trouwens progressief. Misschien is het tijd om écht eens op langere termijn te denken en om eens écht naar de toekomst te kijken.
Het spijt mij, maar de bedoeling van die film is exclusief het oppeppen van het politiek potentieel van Geert Wilders. Van een echt debat is in deze film geen sprake.
Oud 28 maart 2008, 12:13   #217
Eichmann
Banneling

Standaard

Ik heb gans het "spektakel" bekeken en vind er eerlijk gezegd geen fluit aan. Zeg nu zelf: wat voor toegevoegde waarde heeft die film nu in iedereens leven gebracht? In feite is het slechts een veredelde powerpoint presentatie en quasi AL de beelden heeft iedereen al minstens 10 keer in zijn mailbox gekregen of op internet gezien.
Om nog maar te zwijgen van het grote deel waar imams afgeven op de Joden... wat een doorzichtig trukje...
Met stip genoteerd voor de nominatie van "meest overroepen hype van de eeuw"
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 12:13   #218
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger Bekijk bericht
Het gaat HIER niet over de Bijbel!!! KORAN!
Hier wel:

(Psalmen 89:24) Maar Ik zal zijn wederpartijders verpletteren voor zijn aangezicht, en die hem haten, zal Ik plagen.

(Psalmen 18:41) En Gij gaaft mij den nek mijner vijanden, en mijn haters, die vernielde ik.

(Psalmen 72:9) De ingezetenen van dorre plaatsen zullen voor zijn aangezicht knielen, en zijn vijanden zullen het stof lekken.

(Psalmen 68:22) Voorzeker zal God den kop Zijner vijanden verslaan, den harigen schedel desgenen, die in zijn schulden wandelt.

(Numeri 31:17) Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft.

(Ezechiel 9:6) Doodt ouden, jongelingen en maagden, en kinderkens en vrouwen, tot verdervens toe;
Oud 28 maart 2008, 12:14   #219
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Ik heb gans het "spektakel" bekeken en vind er eerlijk gezegd geen fluit aan. Zeg nu zelf: wat voor toegevoegde waarde heeft die film nu in iedereens leven gebracht? In feite is het slechts een veredelde powerpoint presentatie en quasi AL de beelden heeft iedereen al minstens 10 keer in zijn mailbox gekregen of op internet gezien.
Om nog maar te zwijgen van het grote deel waar imams afgeven op de Joden... wat een doorzichtig trukje...
Met stip genoteerd voor de nominatie van "meest overroepen hype van de eeuw"
²

De anticlimax van het jaar.
Oud 28 maart 2008, 12:18   #220
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Gaat u nu echt het betogen aan abortusklinieken vergelijken met het bewust plegen van massale moordpartijen?
Tuurlijk niet; maar wel de moorden en aanvallen die daar worden gepleegd door christen-extremisten (kijk nog eens goed naar de statistieken op die site)

Citaat:
En wie heeft in Bosnië de moslims geholpen? Jawel, de NAVO.
Eum, in Srebrenica zijn zo'n 8000 moslims vermoord door christenen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be