![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2961 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stel dat ik verkeerd ben, en iemand komt af met een theorie erover, zal ik ook toegeven dat ik fout ben/was.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2962 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Even een correctie eerst ..... God heeft alle grondtypes geschapen zo een 6000 jaar geleden en er heeft dus wel degelijk micro-evolutie plaats gevonden. 1)Wat ze niet vertellen is dat ze diezelfde fossielen ook in de rest van de wereld gevonden hebben. En dit zou wijzen op een wereldwijde overstroming (nl de zondvloed ten tijde van Noah). Wat ze ook niet vertellen is dat om die 2 continenten te doen passen ze allerlei truukjes bovenhalen en dat een aantal landen dan plots verdwenen zijn ... . Over die zogenaamde 135 miljoen jaar ..... tja die dateringsmethoden werken niet en dit is al vaak aangetoond. 2) Dit komt door een gemeenschappelijke ontwerper nl God en heeft dus niks te zien met evolutie. Ik geloof dat het nu trouwens maar 95% meer is of is dat met chimpansees ? Maar hoe dan ook zelfs 1% verschil is te veel in dit geval en is onoverbrugbaar. 3) Omdat deze tot hetzelfde grondtype behoren net zoals honden en wolven 1grondtype zijn. Er is ook al een kruising tussen een Orka en een dolfijn geloof ik. Er zijn een reeks van zulke voorbeelden te vinden, maar telkens komt dit omdat ze tot hetzelfde grondtype behoren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2963 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kijk, ik ben vrij simpel in dit opzicht, kom af met een theorie waar ik niet onmiddelijk gaten in zie/vindt, en ik zal die verder bekijken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En nee, het zijn geen meesters in het ontrafelen van het onmeetbare & onweetbare, ze hebben gewoon teveel fantasie
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 24 april 2008 om 20:27. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2964 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2965 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.talkorigins.org/faqs/faq-....html#creadate Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2966 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Idd de zondvloed vond plaats ergens rond 4350 jaar geleden. Een gekend probleem bij de egyptenaren is dat ze nog wel eens logen ivm hoe lang iemand farao is geweest en dat er soms meer dan 1 farao tegelijk was, maar dat ze in hun tijdrekening die farao's na elkaar zetten en dus dan krijg je idd een foute tijdrekening. De fout ligt bij de egyptenaren of moet ik zeggen een foute interpretatie van hun tijdrekening. De egyptische beschaving is dus ook pas ontstaan na de zondvloed. Ik geloof dat het Ron Wyatt was die onderzoek heeft gedaan naar de tijd van Mozes en waar hij is overgestoken en dus welke zee hij heeft gesplitst in 2 stukken. En hij heeft bewijzen gevonden dat dat ten tijde was van de 18de dynastie geloof ik en dat was ongeveer 1400-1450 v.c. . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2967 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2968 | |||
|
![]() Citaat:
We hebben die evenmin nodig om te weten dat een zondvloed onmogelijk is, waar zijn de bewijzen hiervoor? Waar is al dat water gebleven? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2969 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga maar eens op zoek,. Jij laat hier een vooroordeel zien, door te zeggen dat het waanideen zijn. Vraag is of dat echt zo is. En zoals Heftruck zegt, ben je wel erg snel en fel in je veroordelingen. Ik ben het wel met Heftruck eens dat ik soms wat kryptisch klink, dat komt idd omdat je de theorie mist en dat is uiteraard aan mij te wijten. Maar de felheid waarmee de 'wetenschappelijke dogma's' verdedigd worden is natuurlijk een 'teken aan de wand' Ik dacht vroeger ook dat de 'wetenschap' 'goed' was etc. Maar dat is echt niet zo. Op een subtiele manier word je weggeleid van hoe het echt zit maar je krijgt de illusie dat het 'echt' is. Moeilijk uit te leggen als je de 'theorie' niet kent. Maar goed, als je begint te spitten, kom je er achter dat de 'wetenschap' totaal niet echt begrijpt wat zwaartekracht, electriciteit,magnetisme, krachten en energie etc. echt is. Vaak zijn het circkelredeneringen en het idee dat we het begrijpen door namgevingen. Geef het een mooie naam en we weten waar we het over hebben. Nou, als de 'wetenschap' al geen idee heeft wat zwaartekracht etc is. en hoe dat hier en nu werkt, waar blijf je dan met je big bang? Nergens! En het is een manier om ons van onze werkelijkheid af te houden. Hiermee bedoel ik dat we beter kunnen proberen te begrijpen wat er hier en nu is en dat proberen te begrijpen. Als je dat gaat begrijpen ga je zien dat de Big Bang en andere theorien gebouwd zijn op drijfzand. Maar goed, ik begrijp dat het makkelijker is als je de andere 'denkwijze' kent, want theorie zoals in de 'wetenschap' wil ik het niet noemen, Ik vind het wel een hele elegante manier, want je kan de wereld om je heen begrijpen en inzicht in krijgen zonder moeilijke wiskunde etc etc. (wiskunde an sich geeft ook geen conceptueel inzicht) gewoon met behulp van je eigen brein! Pobleem is echter dat je niet zomaar even deze denkwijze hier neer kan zetten. Daarom raad ik het volgende boek aan, waar Heftruck aan refereerd: ![]() Pin d" Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2970 | |||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Tot morgen! ![]() Laatst gewijzigd door The_fat_bloke : 24 april 2008 om 20:50. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2971 |
|
![]() KrisKras had al Holoscience aangegeven. Verder is er vrij veel materiaal beschikbaar op 't forum van Thunderbolts. Veel informatie daar, vooral technisch. Waarschijnlijk heb je veel meer aan de Thunderblogs en de 'picture of the day' met begeleidende tekst, daar die geschreven zijn om ook door leken begrepen te worden. Verder zijn er boeken als The Electric Sky, The Electric Universe, Thunderbolts of the Gods (neen, niet religieus, de naam is misleidend!), etc. Verder zou ik zeker de boeken van Peter Bros lezen! Where Science Went Wrong kan ik je in pdf bezorgen, indien je dat wilt.
Kritisch, da's iets anders. Als je 'n open geest hebt, kunnen er veel dogma's sneuvelen, vooral dingen waarvan je niet eens besefte dat ze dogmatisch waren. Enfin, indien je er aan zou beginnen; veel plezier! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2972 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2973 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk wel 2 keer na voor ik op zoiets in ga! Snap je dat niet? Een nogal arrogante dogmatische houding, vind je niet? Pin d" Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2974 | |||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
/sarcasme Citaat:
Citaat:
Men weet niet misschien nog niet goed wat zwaartekracht is, maar men weet wél welke gevolgen het heeft, en aan de hand van experimenten en observaties blijkt dat ons inzicht daarin klopt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2975 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij heeft iedere theorie 'gaten' Pin d" Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2976 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
waar heb ik het over magie, goden en andere mythes of fabels????? jemig man , je leest totaal niet wat ik schrijf en projecteert je eigen gedachten er in! Pin d" Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2977 | |||
|
![]() Citaat:
Het enige dat er bij jou uitkomt is gewauwel over NWO en metafysica. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2978 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een snelle tocht door Google betwijfelt of het iets waard is???????????? sorry hoor, maar vind je dat zelf ook niet super oppervlakkig? Of raakt het een gevoelige snaar? Heftruck, kan jij die pdf aan hem geven????? Pin d" Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 24 april 2008 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2979 | ||
|
![]() Citaat:
Misschien had ik samenzweringen nog in dat lijstje moeten zetten
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2980 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |