Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2008, 20:09   #101
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Er is niemand die stelt dat ze aan de zijlijn moeten blijven staan. Ze kunnen hun een leven aanmeten dat wel in lijn ligt met hun verdiensten (en hoe je het ook draait of keert, dat is in onze contreien al geen tegenvaller). Willen ze meer, maar hebben ze de capaciteiten niet om meer te verdienen, dan moeten ze maar harder werkenof hun plannen opbergen. Waarom zou jan en alleman moeten kunnen leven als een grootverdiener?
Nu verstaan we elkaar al wat beter!

Laat die specifieke groep dan "harder" en als het moet "langer" werken, zodanig dat ze ook hun eigen wat meer kunnen gunnen als ze dat willen. Maar het probleem zit dat ze dan weer te zwaar belast worden, als ze iets willen bijverdienen naast hun job.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2008, 20:52   #102
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Nee, dat verwacht ik niet en daar heb je volledig gelijk in wat je schrijft!

Maar er zijn toch mensen genoeg die de ambties niet hebben om hogerop te klimmen, maar beloon die mensen dan wel, als ze dan "harder en langer" willen werken. Nu wordt die specifieke groep juist gedemotiveerd als ze merken dat ze nog eens zwaar belast worden, als ze "langer en harder" werken.
Mij dunkt dat als iemand harder en langer wil werken juist wel ambitie heeft om hogerop te komen. Waarom zou ie anders harder en langer werken?
Oud 4 mei 2008, 21:32   #103
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Mij dunkt dat als iemand harder en langer wil werken juist wel ambitie heeft om hogerop te komen. Waarom zou ie anders harder en langer werken?
Dus alle poetsvrouwen of bandwerkers die hebben dan de ambitie volgens jou om hogerop te geraken, omdat ze hard en langer kunnen poetsen of veel potjes kunnen vullen.

Er zullen er inderdaad wel zijn die de ambitie hebben om hogerop te geraken maar ook veel niet, en over die groep mensen heb ik het juist.

Ik ken genoeg mensen die hard en veel werken en die na 20 jaar nog even ver staan als waar ze begonnen waren, ondanks dat ze hard en lang gewerkt hebben.
Oud 4 mei 2008, 21:50   #104
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu verstaan we elkaar al wat beter!

Laat die specifieke groep dan "harder" en als het moet "langer" werken, zodanig dat ze ook hun eigen wat meer kunnen gunnen als ze dat willen. Maar het probleem zit dat ze dan weer te zwaar belast worden, als ze iets willen bijverdienen naast hun job.
Je zal me nooit horen zeggen dat anderen niet langer/meer mogen werken; je zal me evenmin horen ontkennen dat het belastingsregime hier pervers is.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2008, 21:51   #105
AyneRand
Minister-President

Standaard

Tijd dus dat ze intelligent beginnen werken want hard werken, het overal verkondigen en dan klagen over de kostprijs van het leven begint redelijk belachelijk te worden.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 08:19   #106
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Dus alle poetsvrouwen of bandwerkers die hebben dan de ambitie volgens jou om hogerop te geraken, omdat ze hard en langer kunnen poetsen of veel potjes kunnen vullen.

Er zullen er inderdaad wel zijn die de ambitie hebben om hogerop te geraken maar ook veel niet, en over die groep mensen heb ik het juist.

Ik ken genoeg mensen die hard en veel werken en die na 20 jaar nog even ver staan als waar ze begonnen waren, ondanks dat ze hard en lang gewerkt hebben.
Hangt ervanaf wat je bedoelt met "hogerop". Als je bedoelt meer inkomen met dezelfde job dan moet je inderdaad harder werken. Als je bedoelt met een meer leidinggevende job, dan moet je bijstuderen.
Persoonlijk heb ik altijd gevonden dat een job waar je tevreden mee bent belangrijker is dan een hoog salaris, ik heb dus nooit de ambitie gehad om hogerop te raken. Mijn salaris is wel gestegen omdat ik mijn kennis en ervaring uitgebreid heb.
Oud 5 mei 2008, 14:08   #107
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Het is evident dat men gaat werken om te leven, maar wat doe je dan bijvoorbeeld met mensen die de ambities, capaciteiten niet hebben om hun levensstijl te verhogen naar een hoger niveau????

de vraag is dan, wil men zijn levensstijl wel verhogen en indien wel, waarom?
als het enkel voor het aanzien van de mensen is begin je er beter niet aan want dan leef je dus, zoals men zegt, boven je stand

Dus die mensen zijn dan het slachtoffer van een maatschappij, die alleen maar mensen aanmoedigd die telkens hoger op de ladder willen klimmen

het is niet de maatschappij die ervoor zorgt dat de mensen hoger op de ladder komen maar de mensen zelf, als men voldoende gemotiveerd is en er hard voor werkt of studeert, bereikt men wat men verdient. ik snap dus totaal niet waarom je de maatschappij hierbij betrekt.

Moeten al die hardwerkende arbeiders dan volgens u, een jobke gaan bij doen om toch maar hun eigen iets meer te gunnen en dan het jaar erop vast te stellen dat ze een pak belastingen moeten betalen, of moeten deze mensen dan volgens u dan allemaal in't zwart circuit gaan bijwerken, met de angst dat ze gepakt worden???

zoals ik eerder al zei, als de hardwerkende arbeider leeft volgens zijn verdienste en niet om roem en hoogheidswaanzin om zich toch maar beter te kunnen voordoen dan wie hij is, zal men best gelukkig leven.
waar die extra job voor zou nodig zijn snap ik in uw context niet, als men meer luxe wil is men vrij een extra job te doen, daar kiest men zelf voor.
men moet er uiteraard rekening mee houden dat men dan meer belasting zal betalen maar dat is niet meer dan logisch want je hebt ook meer verdient. des te meer belasting men betaald, des te meer heeft men verdient.
dus is er totaal geen reden om in het "zwart" circuit t egaan werken met alle angsten van dien, wil je per se meer verdienen door een extra job, doe die dan oficieel, je gaat nooit meer extra belasting betalen dan je extra hebt verdient.

Laatst gewijzigd door delcom : 5 mei 2008 om 14:15.
delcom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 14:18   #108
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Nu wordt die specifieke groep juist gedemotiveerd als ze merken dat ze nog eens zwaar belast worden, als ze "langer en harder" werken.

je bedoelt waarschijnlijk (hoop ik toch) dat ze op de extra verdiende inkomsten belasting moeten betalen want als jij nu gaat stellen dat mensen die harder en langer willen werken meer belast worden slaat deze discussie nergens meer op, tenzij je dat kan argumenteren natuurlijk
Oud 5 mei 2008, 14:25   #109
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:

wat valt daar mee te lachen, of mogen volgens jou poesvrouwen en bandwerkeners geen ambitie hebben???

nu spreek je al uw voorgaande qoutes tegen, eerst verkondig je dat de mensen die wel degelijk de ambitie hebben de kans moeten krijgen, wat ze mij dunkt ook krijgen als ze gemotiveerd zijn, nu beweer je dat je voor die groep spreekt die deze ambitie niet heeft. waar slaat deze discussie dan nog op, jij wil dus m.a.w. dat mensen die gelukkig zijn met wat ze hebben, en geen ambitie hebben om hogerop te geraken toch meer verdienen zonder tegencompensatie???
althans, dat is wat ik hieruit kan opmaken.

wat bedoel je met even ver staan als toen??? wonen ze nog allemaal bij hun ouders, rijden ze nog allemaal met de fiets naar het werk, ...
Oud 5 mei 2008, 14:38   #110
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
zoals ik eerder al zei, als de hardwerkende arbeider leeft volgens zijn verdienste en niet om roem en hoogheidswaanzin om zich toch maar beter te kunnen voordoen dan wie hij is, zal men best gelukkig leven.
waar die extra job voor zou nodig zijn snap ik in uw context niet, als men meer luxe wil is men vrij een extra job te doen, daar kiest men zelf voor.
men moet er uiteraard rekening mee houden dat men dan meer belasting zal betalen maar dat is niet meer dan logisch want je hebt ook meer verdient. des te meer belasting men betaald, des te meer heeft men verdient.
dus is er totaal geen reden om in het "zwart" circuit t egaan werken met alle angsten van dien, wil je per se meer verdienen door een extra job, doe die dan oficieel, je gaat nooit meer extra belasting betalen dan je extra hebt verdient.
Als je als arbeider meer luxe wilt dan moet je idd een jobke gaan bijdoen maar dat is het nu net, ze worden er dan weer op belast, zodat ze er weer niets van overhouden. Waarom denk je dat bijna 2/3 van de mensen in België in't zwart werkt?? Gewoon omdat, als ze het officieel aangeven, ze weer door de fiscus worden belast.

En dan heb je nog eens het probleem dat al die belastingen door een slecht beheer van de staat naar nutteloze dingen gaat!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 5 mei 2008 om 14:43.
Oud 5 mei 2008, 14:42   #111
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
je bedoelt waarschijnlijk (hoop ik toch) dat ze op de extra verdiende inkomsten belasting moeten betalen want als jij nu gaat stellen dat mensen die harder en langer willen werken meer belast worden slaat deze discussie nergens meer op, tenzij je dat kan argumenteren natuurlijk
Nee nee, ik bedoel dat ze op de extra verdiende inkomsten nog eens belasting moeten betalen en niet meer belasting.
Oud 5 mei 2008, 14:50   #112
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
wat bedoel je met even ver staan als toen??? wonen ze nog allemaal bij hun ouders, rijden ze nog allemaal met de fiets naar het werk, ...
Lees mijn berichten nog maar eens want volgens mij begrijpt u echt niet wat ik bedoel! Als het nu nog niet duidelijk is dan weet ik het ook niet meer

Kan moeilijk blijven hetzelfde schrijven hé
Oud 5 mei 2008, 15:13   #113
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
wat bedoel je met touwtje knopen??? hun nieuwe LCD tv afbetalen, die nieuwe auto gaan voltanken, een nieuwe spelconsole voor de kinderen, het veeel te dure huis afbetalen,...
Dit kun je ook zeggen van onze regering die ons belastingsgeld beheerd, maar dan op grote schaal verkwist aan nutteloze dingen, zodat de staatsschuld nog wat groter wordt.

Citaat:
als je de dag van vandaag hardwerkend bent en je leeft volgens je inkomen, kan je perfect de touwtjes aan elkaar knopen. als je natuurlijk alle overbodige zaken zoals hierboven genoemd belangrijker vind dan eten op de tafel heb je inderdaad een probleem.
en dan is het natuurlijk gemakkelijk dit probleem op iemand anders te steken dan in de spiegel te kijken.
Wat ik niet begrijp is dat jij niet weet dat er nog steeds veel hardwerkende mensen zijn, die het moeilijk hebben om de eindjes aan elkaar te knopen, ondanks hun sobere levensstijl.

Er zijn genoeg mensen die geen partner hebben bijvoorbeeld die de touwtjes niet meer aan elkaar kunnen knopen omdat het leven duurder is geworden.
Oud 5 mei 2008, 15:27   #114
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Als je als arbeider meer luxe wilt dan moet je idd een jobke gaan bijdoen maar dat is het nu net, ze worden er dan weer op belast, zodat ze er weer niets van overhouden. Waarom denk je dat bijna 2/3 van de mensen in België in't zwart werkt?? Gewoon omdat, als ze het officieel aangeven, ze weer door de fiscus worden belast.

graag uw bron van die 2/3.
dat ze zodanig belast worden op een extra job dat ze nagenoeg niets overhouden klopt totaal niet, men betaald procentueel evenveel belasting op die extra gepresteerde uren dan op hun gewone uren dus als ze wekelijks (om iets te zeggen) tien extra uren werken, gaan ze ook voor tien extra uren verdienen, belast op die uren welliswaar maar evenredig met de belasting op de "gewone" uren.

En dan heb je nog eens het probleem dat al die belastingen door een slecht beheer van de staat naar nutteloze dingen gaat!
dit is een geheel andere discussie die hier niets ter zake doet (maar waar we misschien wel
Oud 5 mei 2008, 15:39   #115
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
graag uw bron van die 2/3.
dat ze zodanig belast worden op een extra job dat ze nagenoeg niets overhouden klopt totaal niet, men betaald procentueel evenveel belasting op die extra gepresteerde uren dan op hun gewone uren dus als ze wekelijks (om iets te zeggen) tien extra uren werken, gaan ze ook voor tien extra uren verdienen, belast op die uren welliswaar maar evenredig met de belasting op de "gewone" uren.

Ja, men betaalt zeker evenveel belastingen op die extra gepresteerde uren dan op hun gewone uren en dat is het nu net. Je betaalt teveel belastingen in dit land zodat veel mensen netto te weinig overhouden om de eindjes aan elkaar te knopen.
Oud 13 mei 2008, 12:52   #116
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, men betaalt zeker evenveel belastingen op die extra gepresteerde uren dan op hun gewone uren en dat is het nu net. Je betaalt teveel belastingen in dit land zodat veel mensen netto te weinig overhouden om de eindjes aan elkaar te knopen.
Klopt.

Dat noem ik crimbelas - criminele belastingen op laagstverdieners en dat is dus ook financieel staatsterrorisme waartegen je je mag verdedigen met alle (niet gewelddadige) middelen uit pure zelfverdediging.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 12:55   #117
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Klopt.

Dat noem ik crimbelas - criminele belastingen op laagstverdieners en dat is dus ook financieel staatsterrorisme waartegen je je mag verdedigen met alle (niet gewelddadige) middelen uit pure zelfverdediging.

Hier zie, dat is lang geleden. Alles goed?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 21:40   #118
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mis, men betaalt véél meer belasting op gepresteerde overuren ondanks die betaald worden aan 150 en 200 %..
Bereken je netto-oorloon maar eens in een maand waarin je géén overuren hebt gepresteerd,en doe ditzelfde in een maand waarin je wel overuren hebt gepresteerd en je zal vanzelf zien dat het netto uurloon in een gewone maand een stuk hoger ligt...
En het jaar daarop krijg je nog eens een hogere personenbelasting in je nek als extraatje....
Dat is dus je dank voor je werkijver,en daarom doe ik dus geen overuren meer aangezien vadertje staat geleid door de grootste maffiosi van het land je als dank nog harder pluimen dan anders het geval is...

Overigens heeft men verleden jaar nog een wetsvoorstel proberen in te dienen om overuren net zo te belasten als gewone uren,en dit in een poging om zwartwerk proberen tegen te gaan....Helaas is van dit voorstel achteraf niets meer vernomen,en ligt dit méér dan waarschijnlijk ergens onderaan een héle hoge stapel andere wetsvoorstellen die er ook niet doorgeraken te wachten op de papierversnipperaar...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 21:56   #119
prejudice_sweeperess
Vreemdeling

prejudice_sweeperess's schermafbeelding

Standaard

het wordt hoog tijd dat er eens loon naar werken wordt gegeven en dan bedoel ik op fysiek vlak. iemand die 8 uur recht moet staan en ECHT hard moet werken verdiend minder dan iemand die 8 uur op zijn gat zit aan een bureau, daar zit hem de onrechtvaardigheid. trouwens het zijn de rijke die juist niet willen dat arbeiders hogerop geraken, ah nee, wie gaat er dan hun vuile slechtbetaalde jobkes doen? gaan ze zelf hun auto assembleren? gaan ze zelf hun kostuums naaien? LOON NAAR ARBEID!!!!
prejudice_sweeperess is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 09:56   #120
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Hier zie, dat is lang geleden. Alles goed?
Nee, ik heb grote reserves over de serieusheid van dit forum.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be