![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als staken betekent 'niet ontslagen mogen worden' is het ook onzin. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De werknemer mag ook zelfvoorzienend werken, bijvoorbeeld.
Snap jij eigenlijk iets van de gehele gedachte van een 'vrije markt'? Serieus; 't is precies een kind van 6, opgegroeid in de USSR, dat ik zaken moet uitleggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() OVS steunt de actie van 20 mei.
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mensen zonder opleiding zoals die van jou, ze zouden ze moeten afschieten hé? ma goed, dat schelden zegt meer over jou en je argumenten dan over mij natuurlijk.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat ik ook weet is, dat heel veel werknemers NIET willen staken, maar gewoon de mogelijkheid niet hebben om te werken, omdat de vakbond de cruciale punten lamlegt, zodat er geen veilig verkeer mogelijk is en ze dus kunnen verkondigen dat de staking algemeen is!!! Uit nieuwsgierigheid zou ik eens willen dat er een geheime stemming wordt gehouden over wie wel en wie niet wil staken en dat ze die uitslag dan eens publiek maken!!! Maar dat durven ze niet, want dat zou een afgang betekenen. Ik weet nu wel dat jongeren bij de NMBS geleidelijk de trent aan het veranderen zijn en niet meer zo profiteren, maar een vergelijking met de privé is zeker nog altijd in het nadeel van de NMBS; ( enkele weken geleden waren ze hier aan het spoor aan het werken , met 15!!! en twee waren aan het werk. Ik sprak de opziener erover aan en hij gaf toe dat ze wel met te veel waren, maar dat ze in sommige gevallen soms met te weinig waren!) Als ik dan uit bevoegde bron hoor dat voor eenzelfde onderhoud in Wallonië drie volle dagen wordt "gewerkt" en in Vlaanderen een halve dag, dan moet ik toegeven dat in Wallonië de trent nog niet erg aan het veranderen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En voor wat staken ze nu juist,en wie van het personeel weet het,mag in % uitgedruikt worden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Morgen algemene staking bij de bakkers,je moet voor een brood betalen,maar je krijgt geen brood.....
Das nieuw in België hé |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister
|
![]() http://www.standaard.be/Artikel/Deta...08_096&ref=rss
Citaat:
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down. Laatst gewijzigd door Johan217 : 19 mei 2008 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Minister-President
|
![]() Als ze echt willen de directie pijn doen, dan moeten ze dat doen waar ze hen kunnen pakken, nl in hun portemonnee.
Laat de kaartjesknippers en het stationspersoneel gewoon hun werk niet doen, maar wel aanwezig zijn en laat de gebruikers gratis rijden; dat zou een actie kunnen zijn die echt gericht is op de mensen die ze willen treffen. Nu treffen ze enkel de onschuldige slachtoffers en maken de stakers zich zeker niet geliefd!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar daar hoef ik toch niet bij te zijn om te weten dat het water hen niet echt aan de lippen staat, hé?
![]() |
![]() |
#132 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() - Lonen moeten aangepast worden aan de koopkracht;
- Systeem deeltijdse arbeid versoepelen; .. De NMBS-directie heeft hierover toegevingen gedaan. In het sociaal akkoord dat is verworpen stond dat er een bruto-loonsverhoging van 2x 320 € per jaar ging worden gegeven. De vakbonden vragen een loonsverhoging van 1000 € bruto => wat toch wel wat is overdreven.
![]() |
#133 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je kan met de NMBS dezelfde richting ingaan als Belgacom: geen politiek benoemde leden in de raad van bestuur maar echte managers en het opengooien van de markt. Dat valt perfect te combineren met de staatsopdracht om het openbaar vervoer voor iedereen toegankelijk te maken. IK heb er geen problemen mee de NMBS deels mee te blijven financieren om die staatopdracht (iedereen openbaar vervoer) te kunnen blijven vervullen. De VRT vervult ook een staatsopdracht hé.
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De vergelijking die u maakt met de bakkers in een andere post klopt trouwens niet. Niemand moet morgen een ticket kopen waarna er geen trein zal zijn. En abonnees kunnen op woensdag een sorry-pass gaan afhalen. Het zijn dus niet de reizigers, maar wel degelijk de NMBS die opdraaien voor de stakingsdag. Deze staking was trouwens al aangezegd op 9 mei. Al van begin vorige week staat er elke dag wel een bericht over in de kranten. Wie er morgen door "verrast" wordt, heeft dat m.i. enkel aan zichzelf te danken. EDIT: excuseer, het was iemand anders die over bakkers begon te zwetsen. Laatst gewijzigd door abou Anis : 19 mei 2008 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Minister-President
|
![]() De "gewone man" heeft denk ik voor het overgrote deel begrip voor de NMBS-werknemers en hun verzuchtingen. Tenminste, als je met "de gewone man" diegenen bedoelt die moeten werken voor hun kost en niet de studentjes en andere would-be managers die op discussiefora als dit de retoriek en demagogische praatjes van het VBO, UNIZO en hun politieke waterdragers zitten te herkauwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |