Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2008, 14:31   #121
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
1. Staken is een recht van alle werknemers. Het zijn de werknemers die autonoom kunnen en moeten beslissen of en wanneer ze in staking gaan.
Dat is dus niet in België.
Als staken betekent 'niet ontslagen mogen worden' is het ook onzin.

Citaat:
2. Staken is, in tegenstelling tot wat velen luid roepen, geen beslissing die lichtvaardig genomen wordt. Het betekent immers altijd inkomensverlies voor de stakers. Daarbovenop komt dat in het geval van de mensen bij de NMBS zij wel degelijk bekommerd zijn om de reizigers. Dat laatste in tegenstelling tot het management van het spoor dat bespaart op onderhoud en personeel, beiden nodig voor een goede dienstverlening.
Bollocks. Als ze er echt een zak om zouden geven, zouden ze gratis werken. Maar dat doen ze niet. Omdat het werk is en mensen willen verdienen bij werk.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 14:32   #122
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
5 keer per jaar? de laatste algemene staking is 5 jaar geleden!
Geef het maar weer diene draai hé,algemeen of plaatselijk,het zal mijn geldbeugel een worst wezen .....
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 14:32   #123
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, werkgevers gaan dat zeker doen....
De werknemer mag ook zelfvoorzienend werken, bijvoorbeeld.

Snap jij eigenlijk iets van de gehele gedachte van een 'vrije markt'? Serieus; 't is precies een kind van 6, opgegroeid in de USSR, dat ik zaken moet uitleggen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 14:34   #124
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groot gelijk man! Doet de OVS morgen mee trouwens?
OVS steunt de actie van 20 mei.
Oud 19 mei 2008, 14:34   #125
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
De werknemer mag ook zelfvoorzienend werken, bijvoorbeeld.

Snap jij eigenlijk iets van de gehele gedachte van een 'vrije markt'? Serieus; 't is precies een kind van 6, opgegroeid in de USSR, dat ik zaken moet uitleggen.
6? kben vereerd dat je me nog zoveel geeft.

mensen zonder opleiding zoals die van jou, ze zouden ze moeten afschieten hé?

ma goed, dat schelden zegt meer over jou en je argumenten dan over mij natuurlijk.
Oud 19 mei 2008, 14:34   #126
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
staking wordt gedragen door praktisch het voltallige personeel, je kan dus moeilijk stellen dat een paar mensen de reizigers zouden "gijzelen". Ze is lang op voorhand afgekondigd en ze is zeker niet bedoeld om een brug te maken met het weekend of zo, dat kan dus ook niet als tegenargument gebruikt worden. Deze staking is bijzonder vervelend, absoluut, maar zeker te verantwoorden.

Komen zeggen dat de NMBS-mensen luieriken zijn is pure demagogie en ik hoop dat degenen die dat zeggen ooit 1 dag bij de NMBS gaan werken.
En nochtans moet ik beamen dat werken bij de NMBS zeker geen hartinfarct zal opleveren!!!

Wat ik ook weet is, dat heel veel werknemers NIET willen staken, maar gewoon de mogelijkheid niet hebben om te werken, omdat de vakbond de cruciale punten lamlegt, zodat er geen veilig verkeer mogelijk is en ze dus kunnen verkondigen dat de staking algemeen is!!!

Uit nieuwsgierigheid zou ik eens willen dat er een geheime stemming wordt gehouden over wie wel en wie niet wil staken en dat ze die uitslag dan eens publiek maken!!!

Maar dat durven ze niet, want dat zou een afgang betekenen.

Ik weet nu wel dat jongeren bij de NMBS geleidelijk de trent aan het veranderen zijn en niet meer zo profiteren, maar een vergelijking met de privé is zeker nog altijd in het nadeel van de NMBS;

( enkele weken geleden waren ze hier aan het spoor aan het werken , met 15!!! en twee waren aan het werk. Ik sprak de opziener erover aan en hij gaf toe dat ze wel met te veel waren, maar dat ze in sommige gevallen soms met te weinig waren!)

Als ik dan uit bevoegde bron hoor dat voor eenzelfde onderhoud in Wallonië drie volle dagen wordt "gewerkt" en in Vlaanderen een halve dag, dan moet ik toegeven dat in Wallonië de trent nog niet erg aan het veranderen is.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 14:36   #127
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En voor wat staken ze nu juist,en wie van het personeel weet het,mag in % uitgedruikt worden
Oud 19 mei 2008, 14:40   #128
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Morgen algemene staking bij de bakkers,je moet voor een brood betalen,maar je krijgt geen brood.....
Das nieuw in België hé
Oud 19 mei 2008, 14:42   #129
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...08_096&ref=rss
Citaat:
Treinverkeer vanmiddag al deels verstoord
BRUSSEL - Nog voor de aangekondigde treinstaking van start gaat, ligt een deel van het treinverkeer nu al in de knoop.
Spoorbeheerder Infrabel meldt dat het verkeer op de lijnen 94, Brussel-Doornik en 96, Brussel-Bergen-Quévy, sinds vanmiddag al grondig verstoord is. Vele treinbestuurders zouden zich ziek gemeld hebben.
Ja, dan moet je ook niet klagen dat mensen de staking van morgen gaan vergelijken met spontane acties...

Laatst gewijzigd door Johan217 : 19 mei 2008 om 14:43.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 14:43   #130
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Als ze echt willen de directie pijn doen, dan moeten ze dat doen waar ze hen kunnen pakken, nl in hun portemonnee.

Laat de kaartjesknippers en het stationspersoneel gewoon hun werk niet doen, maar wel aanwezig zijn en laat de gebruikers gratis rijden; dat zou een actie kunnen zijn die echt gericht is op de mensen die ze willen treffen. Nu treffen ze enkel de onschuldige slachtoffers en maken de stakers zich zeker niet geliefd!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 14:44   #131
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en wie zegt dat dit niet het ultieme wapen is? was jij bij die onderhandelingen?
Niet rechtstreeks, nee. Jij wel?
Maar daar hoef ik toch niet bij te zijn om te weten dat het water hen niet echt aan de lippen staat, hé?
Oud 19 mei 2008, 14:44   #132
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

- Lonen moeten aangepast worden aan de koopkracht;
- Systeem deeltijdse arbeid versoepelen;

..

De NMBS-directie heeft hierover toegevingen gedaan. In het sociaal akkoord dat is verworpen stond dat er een bruto-loonsverhoging van 2x 320 € per jaar ging worden gegeven. De vakbonden vragen een loonsverhoging van 1000 € bruto => wat toch wel wat is overdreven.
Oud 19 mei 2008, 14:48   #133
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en zouden mensen die op een onrendabele lijn wonen, gewoon niet op hun werk geraken natuurlijk.

Je kan met de NMBS dezelfde richting ingaan als Belgacom: geen politiek benoemde leden in de raad van bestuur maar echte managers en het opengooien van de markt. Dat valt perfect te combineren met de staatsopdracht om het openbaar vervoer voor iedereen toegankelijk te maken. IK heb er geen problemen mee de NMBS deels mee te blijven financieren om die staatopdracht (iedereen openbaar vervoer) te kunnen blijven vervullen. De VRT vervult ook een staatsopdracht hé.
Oud 19 mei 2008, 14:49   #134
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Als ze echt willen de directie pijn doen, dan moeten ze dat doen waar ze hen kunnen pakken, nl in hun portemonnee.

Laat de kaartjesknippers en het stationspersoneel gewoon hun werk niet doen, maar wel aanwezig zijn en laat de gebruikers gratis rijden; dat zou een actie kunnen zijn die echt gericht is op de mensen die ze willen treffen. Nu treffen ze enkel de onschuldige slachtoffers en maken de stakers zich zeker niet geliefd!!
Waarna ongetwijfeld een persbericht van die vereniging van treingebruikers de wereld ingestuurd zou worden over de schandalige discriminatie tegenover abbonnees...

De vergelijking die u maakt met de bakkers in een andere post klopt trouwens niet. Niemand moet morgen een ticket kopen waarna er geen trein zal zijn. En abonnees kunnen op woensdag een sorry-pass gaan afhalen.

Het zijn dus niet de reizigers, maar wel degelijk de NMBS die opdraaien voor de stakingsdag.

Deze staking was trouwens al aangezegd op 9 mei. Al van begin vorige week staat er elke dag wel een bericht over in de kranten. Wie er morgen door "verrast" wordt, heeft dat m.i. enkel aan zichzelf te danken.

EDIT: excuseer, het was iemand anders die over bakkers begon te zwetsen.

Laatst gewijzigd door abou Anis : 19 mei 2008 om 14:50.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 14:51   #135
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...08_096&ref=rss

Ja, dan moet je ook niet klagen dat mensen de staking van morgen gaan vergelijken met spontane acties...
Groot gelijk heb je spontaan,of aangekondigd allemeen,dat zal de gewone man een zorg wezen .....
Oud 19 mei 2008, 14:53   #136
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Groot gelijk heb je spontaan,of aangekondigd allemeen,dat zal de gewone man een zorg wezen .....
De "gewone man" heeft denk ik voor het overgrote deel begrip voor de NMBS-werknemers en hun verzuchtingen. Tenminste, als je met "de gewone man" diegenen bedoelt die moeten werken voor hun kost en niet de studentjes en andere would-be managers die op discussiefora als dit de retoriek en demagogische praatjes van het VBO, UNIZO en hun politieke waterdragers zitten te herkauwen.
Oud 19 mei 2008, 14:54   #137
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
- Lonen moeten aangepast worden aan de koopkracht;
- Systeem deeltijdse arbeid versoepelen;

..

De NMBS-directie heeft hierover toegevingen gedaan. In het sociaal akkoord dat is verworpen stond dat er een bruto-loonsverhoging van 2x 320 € per jaar ging worden gegeven. De vakbonden vragen een loonsverhoging van 1000 € bruto => wat toch wel wat is overdreven.
Weer iets dat wij als kleine belastingsbetaler zullen moeten betalen ,en mijn loonzakje in de privé mag van U ook op dit thempo omhoog gebracht worden hé,ik hoor mijn baasje al lachen
Oud 19 mei 2008, 14:55   #138
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Weer iets dat wij als kleine belastingsbetaler zullen moeten betalen ,en mijn loonzakje in de privé mag van U ook op dit thempo omhoog gebracht worden hé,ik hoor mijn baasje al lachen
Staken hè
Oud 19 mei 2008, 14:56   #139
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De "gewone man" heeft denk ik voor het overgrote deel begrip voor de NMBS-werknemers en hun verzuchtingen. Tenminste, als je met "de gewone man" diegenen bedoelt die moeten werken voor hun kost en niet de studentjes en andere would-be managers die op discussiefora als dit de retoriek en demagogische praatjes van het VBO, UNIZO en hun politieke waterdragers zitten te herkauwen.
Begrip dat hij jullie actie weer zal moeten betalen,wees nu eens eerlijk zeg .....
Oud 19 mei 2008, 14:57   #140
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Staken hè
Das buiten bij ons,wij zijn geen NMBS hoor
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be