Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2008, 19:53   #101
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als je insinueert dat iemand, die iedere dag een joint rookt, speed nodig heeft om te kunnen werken, dan geef je de indruk er niet veel van te weten.
Iemand die alle dagen rookt, blijft zelden bij één joint, "deskundige". Toch niet bij degenen die ikzelf ken en kende. En dan kan een lijntje speed wel eens helpen. Maar dat weet u toch zelf wel zeker ? U weet daar toch alles van ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 20:06   #102
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Iemand die alle dagen rookt, blijft zelden bij één joint, "deskundige". Toch niet bij degenen die ikzelf ken en kende. En dan kan een lijntje speed wel eens helpen. Maar dat weet u toch zelf wel zeker ? U weet daar toch alles van ?
Als je 's avonds 1 of meer joints rookt, waarom zou je dan 's morgens speed nodig hebben?
Degene die jij kende gebruikten allemaal speed?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 23:49   #103
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat het wederzijds is...
Dat hangt ervan af of ik ook bij die kabouters hoor. Zo ja, dan wel hoor
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 23:51   #104
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Aan alle smoorders: blijven blowen!
Aan alle fastfood-adepten: blijven vreten die rotzooi!
Aan alle alcoliekers: een pintje kan geen kwaad!
Aan alle .......... : doe gewoon verder!

Mag ik wel 1 ding vragen, bied het onze jeugd niet aan.
Dat hoeft niet eens. Ze komen er zelf wel achter vragen.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 00:53   #105
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Als belastingsbetaler is dat mijn probleem! Wie betaalt er voor al die junks die van de sociale zekerheid leven denk je? En als je van principe bent dat iedereen zijn ding mag doen wat zit je hier dan in godsnaam te zagen.
je kan geen junk zijn van soft drugs als weed hoor, dan spreken we meer richting cocaïne of heroïne.
Joint paffers gaan dus niet van de sociale zekerheid leven, klaag op het systeem die dit mogelijk maakt en niet de mensen zelf. Moesten minder mensen blowen dan nog zouden we dat niet voelen in onze portemonnee.
Mensen die werken en veel bijdragen roken ook joints, erg kortzichtig die te viseren.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 00:55   #106
Internaut
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik droom nu nog altijd om dat jointje eens te mogen roken,maar na twee klaplongen kan ik niet meer roken
Hoeft ook niet. Eet een hashbrownie of een spacecake. Al voor een paar euro te vinden in coffeeshops.
Oud 22 mei 2008, 01:07   #107
Internaut
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
joint=drugs
drugs=des duivels!
Ik hou mn hart van voor mn kleinkinderen. Ik hoop maar dat zij nooit daaraan zullen ten prooi vallen. Ik denk daar heel vaak aan.
kans is groot ja, zo'n 50% dat ze eens proberen. Beter is open over te zijn anders doen ze het achter uw rug. Vergeet niet dat we aangrenzen aan Nederland, staat internationaal gekend als het mekka voor Cannabis. Bevoorraden kan dus erg makkelijk in van die zogeheten coffeeshops
Oud 22 mei 2008, 01:16   #108
Internaut
Banneling

Standaard

Citaat:
ik rook ook dagelijks anderhalve gram (als we dan toch bezig zijn met toegevingen ) en voel me kiplekker hoor. Maar wat jij bezig bent over speed is me totaal iets anders kerel. Schaam je want speed is amfetamine en dus hard drugs. Niemand hoeft te weten dat dit een goedkope drug is met een lang affect.
De meeste wietgebruikers blijven soft drugs gebruikers en die groepen keuren hard drugs af.

Ik zit bijvoorbeeld niet aan de hard drugs en de meesten coffeeshop gangers ook niet.
Hard drugs is chemisch gast snap je dat dan niet ? Dat de nadelen bij hard drugs te groot zijn, te duur, te veel kans op verslaving enz
Sorry hoor maar iedereen die joints rookt kent wel degelijk het verschil tussen hash/wiet
en spuiten zoals heroïne. Zelfs pubers weten dat de dag van vandaag.
Voor mij is er een overduidelijk verschil tussen soft drugs (paddestoelen, wiet...) en hard drugs.
Oud 22 mei 2008, 02:05   #109
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn andere mensen dan degene die jij kent en kende.
Je hoeft niets te nemen om ze te zien.
Je paardenbril afzetten is voldoende.
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 08:35   #110
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als belastingsbetaler is dat mijn probleem! Wie betaalt er voor al die junks die van de sociale zekerheid leven denk je? En als je van principe bent dat iedereen zijn ding mag doen wat zit je hier dan in godsnaam te zagen.
Ha u denkt dat het de jointen-rokende junks zijn die beroep moeten doen op de sociale zekerheid?
Oud 22 mei 2008, 08:47   #111
forumspook
Banneling

Standaard

[quote=Dope;3441201]Er zijn andere mensen dan degene die jij kent en kende.
Je hoeft niets te nemen om ze te zien.
Je paardenbril afzetten is voldoende.[/QUOTE]
Ik draag geen bril. Maar wie weet is de "drugscéne" wel veranderd. Mischien zijn dat vandaag de dag allemaal intelligente, redelijke mensen geworden...
Oud 22 mei 2008, 08:48   #112
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
het ene kwaad kan het andere niet rechtvaardigen. Aan je bewering hierboven ga ik ervan uit dat je geen voorstander bent van fastfood. Maar wel van drugsgebruik. dat is een nogal contradictorische ingesteldheid, ik zou zelf zeggen een teken van een gespleten persoonlijkheid.
Rofl zeg me eens wat je gepakt hebt om dit te durven schrijven ?
Oud 22 mei 2008, 08:51   #113
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
joint=drugs
drugs=des duivels!

Ik hou mn hart van voor mn kleinkinderen. Ik hoop maar dat zij nooit daaraan zullen ten prooi vallen. Ik denk daar heel vaak aan.
Wel als je zo redeneert mag je idd je hart vasthouden, je zal het moeten nemen zoals het komt maar zeggen dat het sowieso slecht is zonder gegronde en aantoonbare reden zal voor je kleinkinderen als ouderwets en nutteloze informatie gezien worden. Een goeie tip zoek eens wat drugs en hun uitwerkingen op, wikipedia is een goed begin
Oud 22 mei 2008, 08:53   #114
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
ik rook ook dagelijks anderhalve gram (als we dan toch bezig zijn met toegevingen ) en voel me kiplekker hoor. Maar wat jij bezig bent over speed is me totaal iets anders kerel. Schaam je want speed is amfetamine en dus hard drugs. Niemand hoeft te weten dat dit een goedkope drug is met een lang affect.De meeste wietgebruikers blijven soft drugs gebruikers en die groepen keuren hard drugs af.

Ik zit bijvoorbeeld niet aan de hard drugs en de meesten coffeeshop gangers ook niet.
Hard drugs is chemisch gast snap je dat dan niet ? Dat de nadelen bij hard drugs te groot zijn, te duur, te veel kans op verslaving enz
Sorry hoor maar iedereen die joints rookt kent wel degelijk het verschil tussen hash/wiet
Voor mij is er een overduidelijk verschil tussen soft drugs (paddestoelen, wiet...) en hard drugs.
Als je het niet weet, weet je ook niet dat het slecht is. En dat weet je beter wel VOOR je het uitprobeert. ALS je het weet, zie je er mischien van af om het te proberen.
Vroeger zei men: "van drugs word je zot". Als men dan gerookt had, en vaststelde dat men niet "zot " geworden was, had men de neiging om te denken dat al de rest ook wel geen kwaad zou kunnen.
En ik ken nog steeds mensen die na een zwaar week-end volop XTC, hasj, wiet en alcohol, s'zondags een beetje heroïne nemen, om zich op aangename wijze te relaxeren, en s'maandags min of meer fris naar hun werk te kunnen gaan...En die zijn allemaal begonnen met "een jointje wiet"...Dat geen kwaad kan
Oud 22 mei 2008, 09:13   #115
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zwak juist niets af. Druggebruikers wegen zwaarder door op de sociale zekerheid o.a. door het aantal druggebruikers die leven van een sociale uitkering.
geef ze maar eens, die cijfers

Citaat:
Tiens, in verband met tabak is men toch deze weg aan het volgen. En iemand die teveel suiker of vetten eet is geen gevaar voor een ander.
allee hyoens, iemand die teveel suiker en vetten eet weegt ook veel zwaarder door op de sociale zekerheid, en raakt u eveneens in uwe portemonnee, en daar zijt ge toch het meest bezorgd om?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 09:58   #116
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de diehards die nog steeds beweren dat softdrugs niet gevaarlijk zijn : eat this!

20 Mei 2008 11:09: Sonja Crielaard
Op zich ben ik nooit echt tegen softdrugs geweest. Maar nu er steeds meer onderzoeken bekend worden waaruit blijkt dat het roken van een joint erg schadelijk is voor de gezondheid, wordt het misschien toch tijd om het roken van een joint te verbieden.

In een recent onderzoek hebben wetenschappers van het Amerikaanse nationale instituut voor drugmisbruik ontdekt dat de drug marihuana (wiet) bij intensief gebruik kan leiden tot hart- en vaatziekten of aandoeningen aan de hersenen.
Dat meldt Kennislink.nl.

Eerder bleek uit Zwitsers onderzoek dat mensen die regelmatig een joint roken, meer kans zouden lopen op schizofrenie.

En Nieuw-Zeelandse onderzoekers ontdekten dat de rook van een joint even kankerverwekkend als die van twintig sigaretten. Hoe langer en vaker iemand wiet rookt, hoe groter het risico op longkanker.

Marihuana staat het meest bekend als recreatief middel. Ook wordt aan de stof, afkomstig van de Cannabis plant, een heilzame werking toegeschreven.

In Nederland is marihuana sinds september 2003 op doktersrecept verkrijgbaar bij de apotheek, voor het verlichten van klachten bij onder andere multiple sclerose, glaucoom en migraine.

THC is het werkzame bestanddeel van de drug en volgens de Amerikaanse onderzoekers ook de stof die bij langdurig gebruik problemen geeft.

Zie ook: Joint net zo slecht als twintig sigaretten
Zie ook: Cannabis verhoogt kans op schizofrenie

http://gezondheid.blog.nl/actualitei...t-ongevaarlijk
Ik wil allesbehalve de reactionair uithangen want ik heb in princiepe niks tegen softdrugs, zolang die de socialiteit versterken.

Maar ik moet u een heel simpele anecdote vertellen.

Ik was een paar jaar geleden op bezoek bij mijn huisdokter, en aangezien wij nogal familiair met elkaar zijn, begonnen we een gesprekje over de "jongvolwassenen in de buurt". Waartoe ook ik toen behoorde. Tijdens het gesprek liet hij zich ontvallen dat hij vreest voor een ware "vloedgolf" van probleemgevallen als gevolg van het langdurig gebruik van wiet onder een groot deel van die jongeren. Hij had het toen al over de grote onderschatting van psychiatrische problemen ten gevolge van marihuana.

Tot dan toe stond ik zeer tolerant tegenover mijn wiet-smorende vrienden; ikzelf gebruikte niet, maar er waren geen clubjes van alcohol versus wietgebruikers ofzo. Alles heel gezapig.

Welnu dat éne korte gesprekje met mijn huisarts was zo "indiscreet" of juist zo vertrouwelijk, dat dit mijn visie compleet heeft veranderd. Sindsdien zie ik wiet toch als een vrij problematische drugs. Ook omdat inderdaad meer en meer onderzoek wijst op de grote gevolgen van langdurig gebruik.

Wiet moet misschien wel als een harddrug gekwalificeerd worden. De THC-waarden blijven immers hoog en in stijgende lijn.

Vandaag ben ik haast volledig drugvrij (ik drink eigenlijk geen alcohol meer, en ben enkel nog tabakverslaafd). Dat maakt het voor mij eenvoudiger om mijn medemens te willen helpen door hem andere, gezonde, opwekkende en sociale vormen van verslaving aan te raden.

Zoals:

1. collectieve meditatiesessies in gigantische post-moderne meditatietempels gebouwd door kolossaal hippe architecten zoals Jean Nouvel

2. ideologische massa-manifestaties en spektakels, op Stalinistische leest, een beetje zoals de Massa-Spelen in Noord-Korea, die een fantastisch verslavend effect kunnen hebben en de serotonine zeker aanscherpen

3. gigantische orgieën in speciaal ontworpen fallische lust-tempels

Etc... liefst zelfs een combinatie van die drie...

We moeten alleszins meer collectief denken. Vroeger werden trances altijd in groep beleefd en vormden die een zeer schoon instrument om de menselijke behoefte aan geestesverruiming in te vullen en tegelijkertijd de groepsbanden te versterken.

De meeste drugs vandaag hebben die sociale dimensie niet meer. En daarom zijn ze ook moeilijk in de hand te houden en kunnen ze destructieve effecten hebben.

Laatst gewijzigd door C2C : 22 mei 2008 om 10:06.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 10:41   #117
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Drugtopic van Hyoens. Hoe verrassend.
Oud 22 mei 2008, 10:47   #118
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de diehards die nog steeds beweren dat softdrugs niet gevaarlijk zijn : eat this!

20 Mei 2008 11:09: Sonja Crielaard
Op zich ben ik nooit echt tegen softdrugs geweest. Maar nu er steeds meer onderzoeken bekend worden waaruit blijkt dat het roken van een joint erg schadelijk is voor de gezondheid, wordt het misschien toch tijd om het roken van een joint te verbieden.

In een recent onderzoek hebben wetenschappers van het Amerikaanse nationale instituut voor drugmisbruik ontdekt dat de drug marihuana (wiet) bij intensief gebruik kan leiden tot hart- en vaatziekten of aandoeningen aan de hersenen.
Dat meldt Kennislink.nl.

Eerder bleek uit Zwitsers onderzoek dat mensen die regelmatig een joint roken, meer kans zouden lopen op schizofrenie.

En Nieuw-Zeelandse onderzoekers ontdekten dat de rook van een joint even kankerverwekkend als die van twintig sigaretten. Hoe langer en vaker iemand wiet rookt, hoe groter het risico op longkanker.

Marihuana staat het meest bekend als recreatief middel. Ook wordt aan de stof, afkomstig van de Cannabis plant, een heilzame werking toegeschreven.

In Nederland is marihuana sinds september 2003 op doktersrecept verkrijgbaar bij de apotheek, voor het verlichten van klachten bij onder andere multiple sclerose, glaucoom en migraine.

THC is het werkzame bestanddeel van de drug en volgens de Amerikaanse onderzoekers ook de stof die bij langdurig gebruik problemen geeft.

Zie ook: Joint net zo slecht als twintig sigaretten
Zie ook: Cannabis verhoogt kans op schizofrenie

http://gezondheid.blog.nl/actualitei...t-ongevaarlijk
Is al langer bekend. Ook niet echt verrassend nieuws, als je die types bekijkt die cannabis roken zie je dat het niet de meeste gezonde/benijdenswaardige figuren zijn.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 10:59   #119
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dagelijkse joint niet ongevaarlijk
Rook dus nachtelijks.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 11:02   #120
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Ik zou toch maar dringend beginnen uitkijken.

Cannabisplantages moeten opbrengen. Hoe men probeert op kunstmatige wijze de natuurlijke cyclus van deze plant te versnellen door het aantal oogsten per jaar op te drijven. Grootschalig openluchtteelt is verboden, dus wordt het indoors gedaan, waar het rendement wordt geforceerd tot op het onnatuurlijke af (zelfs kweekprocedures op een soort rotswol met supermeststoffen die de planten 'doperen' om te groeien - dope for dope a.h.w.).

Men weet wat de gevolgen van bepaalde pesticiden, die via groenten en fruit worden opgenomen, op het menselijk lichaam kunnen zijn. Maar je weet niet wat voor vuiligheid in je 'edel kruid' is terechtgekomen (herbiciden, meststoffen en wat weet ik nog allemaal).

Een kennis van mij, die nog wel eens een waterpijpje pleegt, weigert zelfs resoluut de meeste soorten die uit de coffeeshop komen wegens overdreven sterke neveneffecten.

Het is niet enkel THC, er zijn meer dan 40 werkzame stoffen in cannabis die onderling interageren. Het buitenproportioneel opdrijven van het THC gehalte heeft misschien andere, meer toxische gevolgen dan louter 'sneller stoned' worden. Men weet trouwens nog altijd niet het fijne van de THC opslag in het lichaam over langere gebruiksperioden. Je kunt ook zuipen en je kiplekker voelen, tot je lever weg is natuurlijk...

Maar het schade-argument is op zich wel een slecht argument voor een verbod. Ik ken dat soort repressiviteit: een deel politici houden er een mooie carrière als drugjager aan over, en een aantal uitverkorenen verdienen er grof geld mee. Achter hun een slagveld van gebruikers en een probleem dat alleen maar groter is geworden.

Maar voorstanders van zware repressie t.a.v. gebruikers zijn dan ook niet echt gepreoccupeerd door een oplossing.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be