![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Minister
|
![]() Jullie willen het gewoon niet inzien. Er is geen hogere macht, er is niets die je eindbestemming vastlegt, DAT DOE JE ZELFS. Mensen hebben de neiging dit te ontkennen om hun fouten af te wenden op onverklaarbare zaken, maar er is nu eenmaal geen god, of je dat nu leuk vindt of niet. Tuurlijk is het leuk om te blijven fantaseren over dingen die kunnen gebeuren, maar HET GEBEURT NOOIT. Producties van het menselijk brein die wanhopig zoekt naar een reden voor zijn bestaan, terwijl zijn ontstaan puur op toeval berust. Ik weet het, het is moeilijk te aanvaarden maar je kan er niets aan veranderen. God zal uw kanker niet genezen...
![]() |
#402 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#403 |
Minister
|
![]() Ofwel zijn ze gedreven door geldzucht, het uitbuiten van naïeve zielen die niet eens weten waar ze mee bezig zijn. In hun waanzin gaan ze op in de meest ridicule gedachten. Alles in die ijdele hoop dat er meer is na het leven dat ze ZELF zo ondraaglijk maken. Eigen schuld dikke bult, maar onschuldigen die niet beschikken over financiële middelen zijn daar meestal het slachtoffer van. Ziek wordt ik van die religieuzen die hun overtuigingsdrang maar niet voor zich kunnen houden. Wil je geloven, leef in je illusie, maar sleep geen anderen met iets van een TOEKOMST mee. Walgelijk
![]() |
#404 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hebt nog eens gelijk als je zegt dat mensen de neiging hebben om hun fouten af te wentelen. Ze doen dat niet alleen op 'onverklaarbare zaken', maar op vanalles en nog wat. Neem nu het gros van de atheïsten, die wentelen alles af op 'de religie'. Of je dat nu leuk vindt of niet, er is wel degelijk een G'd, maar aangezien je het niet leuk schijnt te vinden, ben je vrij dat concept te ontkennen. Vergeet echter niet dat het lastiger is om het te ontrafelen als je het ontkent, dan wanneer je het erkent, en op zoek gaat. Maar er is dus geen enkele verplichting. En je hebt gelijk, G'd zal je kanker niet genezen. Je kan beter naar de dokter gaan. Maar het heeft ook nooit gegaan over het genezen van kanker. Maar wat zit ik hier nu te zeveren? Zelfs de paus, die zogenaamd onfeilbaar is, en het recht heeft in ons plaats te denken, erkent 'mirakels'. Als zelfs de paus gelooft dat kanker kan genezen worden door toverij, dan sta ik met mijn stelling die zegt dat het daar nooit over heeft gegaan, misschien wel bijna alleen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#406 | |||||
Banneling
|
![]() Hoezo geldzucht? Heb ik jou één Euro gevraagd? Je doet hier alsof je opgelicht gaat worden als iemand je vertelt over G'd.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Is het misschien dat wat je dwars zit, het feit dat we niet kunnen niet kiezen? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
nee, jij niet. Ik heb het over een ander soort gelovigen, die je liever niet zelf laten denken over het al dan niet bestaan van een opperwezen. Ik heb het niet tegen jou natuurlijk, maar het is verontrustend hoeveel mensen hier zich aan laten vangen (kijk eens naar de documentaire Jesus Camp, gratis te vinden op google en volledig objectief) Citaat:
Akkoord, maar ik vind dit nu eenmaal overbodig. Ik heb geen nood aan iets dat alles verklaart via de "vingerknip". Citaat:
U heeft het besef dat u dat kunt. vele anderen zullen echter hun leven opofferen waarvoor ze werden gehersenspoeld. Niet iedereen krijgt de kritische gedachtengang mee van bij de geboorte. Citaat:
Ik ben vrij, dat wil daarom niet zeggen dat ik mij niet schuldig voel indien ik iets verkeerd doe. Ik heb daar gewoon geen buitengewone verklaring voor nodig. Het is een evolutionair proces dat je begint in te zitten met je medemens (het bevoordeelt de populatie, en compenseert het verlies aan fysieke kracht). Citaat:
![]() |
![]() |
#408 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit op te zeggen dat ik op sommige punten akkoord kan gaan met de paus, en op andere punten niet, dat ik met aandacht zal luisteren naar wat hij te zeggen heeft, zonder toe te staan dat hij het beheer over mijn leven overneemt. Soms ben ik het niet eens met de paus. Zo zei hij in Brazilië dat de enige weg naar God via Jezus verloopt. Ik hoorde dat op tv en dacht: "Oei, een antisemtische uitspraak. Dat moet een abuis zijn. De kerk is immers 'geëvolueerd." Maar ondertussen heb ik moeten vaststellen dat het geen abuis was. De kerk houdt nogsteeds vast aan dat dogma. Tot groot ongenoegen van praktiserende, fundamentalistische, katholieke pezewevers en -weerfsters ben ik het daar dus niet mee eens. Er zijn talloze wegen die naar G'd leiden, en G'd moet niet noodzakelijk in Rome wonen. Verder zou ik niet alle mijnheren 'de pastre' over dezelfde kam scheren. Tot mijn 18de hadden we een slecht vel als pastoor, echt een blokker avant la lettre. Maar eind jaren '60 zou hij gevlucht zijn voor straffere kalibers in zijn eigen soort. Het fijne weet ik er niet van. Nadien kregen we een goeie pastoor, een man met inlevingsvermogen, met begrip voor de mensen, een man die mee met de mannen een pint dierf drinken, en hartelijk kon lachen. En hij kwam zeker niet met simplistische verklaringen. Maar die eerste had het voor mij verkorven, en ik ging niet meer naar de kerk. We zullen altijd en overal alle soorten mensen aantreffen. Citaat:
Doden vallen er sowieso omdat de mens een roofdier is. De religies zijn bedacht om het roofdier in ons te controleren, het zijn verdienstelijke pogingen, maar we werken onszelf alleen maar dieper in de shit als we onze menselijkheid niet accepteren, en onze foute kant in diverse 'anderen' projecteren. Inderdaad, zakkenvullerij is een pest. Maar vergeet niet dat de godsdiensten dat ook zeggen. Hebzucht wordt als één van de belangrijkste bedreigingen voor de mens gezien. Het is niet te vermijden dat er mensen zijn die de godsdiensten misbruiken om er hun persoonlijke macht mee te versterken, maar het christendom, en het katholicisme in het bijzonder is toch vooral gecontamineerd omdat het door de Romeinse keizer werd gerecupereerd voor politieke doeleinden. Daar zit volgens mij ons probleem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#410 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je kletst uit je nek, want als het van mij zou afhangen zou het kapitaal dat geinvesteerd werd in de ontwikkeling van dergelijk materiaal reeds uitgegaan zijn naar gezondheidszorg, onderwijs en milieu-behoud. Iets wat de mensen kritisch leert denken en hen hopelijk doet inzien dat ze nu eenmaal niet alleen zijn op de wereld. Egoïsten.
![]() |
![]() |
#412 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Minister
|
![]() Wat je jezelf maar blijft wijsmaken. Die goddelijke interventies.
![]() |
#414 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Minister
|
![]() Om het eerst dan maar?
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 2 juli 2008 om 19:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
In Europa is het christendom, en vooral dan in Vlaanderen, meer naar het denkende opgeschoven. Misschien zijn de kerken daarom leeg gelopen. In de VS zie je een kerk die de 'gelovigen' een uitlaatklep biedt voor haar negatieve energie. Ik vrees dat de paus door die ontwikkeling wel eens in de verleiding zou kunnen komen om vanwege zijn verlangen naar succes de kerk ook opnieuw in die richting te sturen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alle wegen blijven dus open. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hij gelooft wel dat er maar één weg naar G'd is, dat die via Jezus verloopt, en dat de Joden dus G'd, en de hemel niet gaan bereiken. Hij heeft er dus geen knijt van gesnapt. Ik vraag mij eigenlijk toch wel af of er wel christenen zijn die veel van hun eigen geloof snappen. Het is het meest complexe van de drie. Ik heb er maanden, misschien was het zelfs langer dan een jaar, op moeten zoeken om te vinden hoe ik het kon vastknopen aan de twee anderen. Welke mens die denkt dat hij of zij de wijsheid toch al in pacht heeft zal die inspanning doen? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 2 juli 2008 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
Banneling
|
![]() Neen, dat heeft een andere betekenis ... maar als u denkt dat G'd zich beledigd zou voelen, dan denkt u wellicht al in de goede richting.
|
![]() |
![]() |