![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar dat past niet in de flamingantenkraam en daarom krijg ik hier zo veel tegenwind. Hoogst waarschijnlijk krijg ik die ook omdat de flaminganten goed genoeg weten wat de uitslag van zulk een referendum zal zijn en dus ook weten dat hun rol dan ook zal uitgespeeld zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatste enquête: 88% v.d. Vlamingen wil dat de franstaligen toegevingen doen om tot een akkoord te komen ! Begrijpelijk: ieder jaar 12.000.000.000 € GEVEN aan de walen...Met die bedragen zou(z�*l) in de komende jaren het vergrijzingsprobleem in Vlaanderen ONMIDDELLIJK opgelost zijn... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
U moet alleen de referendum-vraag kort en éénduidig formuleren (in het frans/duits/nederlands), en Knuppel is tevreden. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Men kan de schuld dus nooit aan de leiders geven, maar wel aan de kiezers. En aangezien YLT meer stemmen krijgt als BDW (hoewel ze in één kartel zitten) duidt aan wat de kiezer wil: liever onderhandelen dan splitsen. ___________________________ Ieder volk krijgt de leiders die het verdient. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De meest voorzichtige van die resoluties vormden het programma van CD&V-NVA tijdens de verkiezingen die aldus tot een overwinning leidden. Die zelfde resoluties zijn in het federale parlement onbespreekbaar: NON Uit democratisch oogpunt moet dus aan het voorbestaan van België een einde komen.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 11 juli 2008 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Mogen volgens u de mensen uit Wezembeek-Oppem of Sint-Genesius-Rode per referendum hun eigen toekomst bepalen? Nee, waarschijnlijk niet.... Ik weet ook waarom.... omdat het resultaat van dit referendum u niet zou bevallen...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mag Molenbeek aansluiting vragen bij Marokko? "Nee, waarschijnlijk niet.... Ik weet ook waarom...." Omdat aan grenzen niet ongestraft geraakt wordt.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 11 juli 2008 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Vele seperatisten willen dat Vlaanderen onafhankelijk wordt inclusief Brussel.
Maar een referendum over de vlaamse onafhankelijkheid zou alleen binnen het gewest Vlaanderen gehouden moeten worden (volgens diezelfde seperatisten), dus zonder Wallonie én zonder Brussel. Ik denk dat dit komt omdat men teveel tegenstemmers in Brussel verwacht. Iemand een ander idee? |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang echter dergelijke referenda niet op wettelijk geregelde wijze kunnen worden gehouden, zullen de bewoners van de Brusselse Rand zich moeten neerleggen bij het feit dat ze ook inwoners van het Vlaams Gewest zijn. Mocht ik mij verzetten tegen referenda op grond van mogelijk bezwaar tegen resultaten die mij niet zouden bevallen, dan zou ik al veel langer een overtuigd tegenstander van referenda zijn. Maar dat ben ik dus niet.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 11 juli 2008 om 18:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
hoe kunt u dan verwachten dat de staat Belgie wel 40% van zijn grondgebied wil afstaan? Hoewel een meerderheid van de bevolking van dat grondgebied dit wel wil? Citaat:
Na goed overleg kan men grenzen dus verschuiven, zoals de afgelopen 50 jaar geregeld gebeurt is tussen Belgie en Nederland en Duitsland: http://nl.wikipedia.org/wiki/Baarle http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijksgrens_van_Belgi%C3%AB http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijksgrens_van_Nederland Alle grens-correcties zijn ongestraft uitgevoerd, wellicht door het ontbreken van extreem-nationalisten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waar wonen die Belgische eigenaars van Vlaanderen ? Ze zijn het binnenkort definitief kwijt met al haar opbrengsten. Ik zou voor minder ongerust zijn.
![]() |
![]() |
#118 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________ Ik ben al langer een overtuigd tegenstander van referenda, het is volksverlakkerij (dat irrationele gedoe over de juiste vraagstelling op het juiste moment aan het juiste gedeelte van de bevolking). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister
|
![]() Citaat:
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 11 juli 2008 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |