![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien weet je het niet, maar de antichrist is altijd binnen het Christendom aanwezig geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat jij niet al te best geplaatst bent om Hitler in te roepen als het over naastenliefde gaat. Kijk naar je retoriek over de islam. De weg naar de misdaden van Hitler werd geplaveid door mensen met dat soort retoriek, maar dan met de term 'Jood' overal waar nu moslim staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#306 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nogmaals waarom altijd kankeren op het katholieke geloof en niet op het joodse geloof of het ergste van allemaal de islam
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Banneling
|
![]() Mmm ... ik ben eens benieuwd wat hij daarop zal zeggen. Als 2 mensen van mekaar houden, dan is er geen misdrijf. Ik vraag mij af waar hij er een gaat kunnen uitvinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Minister-President
|
![]() Omdat de islam in België tot nu toe een kleine rol speelt i.v.m. katholicisme.
![]() |
#310 |
Banneling
|
![]() Je moet helemaal niet kankeren. Er is al 2000 jaar gekankerd geweest op het Joodse geloof, en wil je de holocaust nog eens overdoen op moslims misschien. Het Christendom heeft een probleem. Het is mogelijk om dat probleem op te lossen. Maar dan moeten hooggeschoolde theologen, en de kerkelijke hiërarchie daar wel toe bereid zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
het katholieke geloof moet enkel de punten ivm euthanasie homo's aids aanpassen verder het toelaten van vrouwen in het priesterschap
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Gouverneur
|
![]() Ik dacht dat religies hun boodschappen verkondigen voor álle mensen en niet enkel voor hen die zich ophouden in een bepaald werelddeel.
Handtekening tijdelijk buiten bedrijf. Onze excuses voor het ongemak. Laatst gewijzigd door okke : 30 juli 2008 om 10:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#314 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil helemaal geen verbod op de katholieke levenswijze (met het katholieke huwelijk voor wie dat wenst), of mijn levenswijze op leggen aan katholieken ; maar de katholieke kerk wil de katholieke levenswijze op leggen aan niet-katholieken en mijn levenswijze verbieden (door o.a. het burgerlijk huwelijk naar katholieke maatstaven te willen omvormen, dus mij te verbieden te huwen met mijn partner terwijl het nu wettelijk wel kan).
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 30 juli 2008 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vind toch dat je je wel héél snel aangesproken voelt, terwijl het een gedachtewisseling was tussen Dirk001 en mezelf, twee forumleden die zich uitdrukkelijk als gelovig profileren, en dus onderling bepaalde registers kunnen bespelen die zij best niet bespelen in hun betoog tegen een niet-gelovig forumlid. Als ik tegen een gelovige bvb. zou argumenteren als volgt: "God ziet je", dan kan dit argument voor die gelovige inderdaad waardevol zijn, terwijl dergelijk argument naar een niet-gelovige gesprekspartner gewoon onzin is. Ik zal me er dus wel voor wachten om dergelijke geloofsargumenten naar bvb. jou of naar andere niet-gelovigen te gebruiken. Zelden zal je me daarop kunnen betrappen. Je verwijt Dirk en mij "superieure arrogantie". Weet wel dat de manier waarop jijzélf oordeelt over het discours tussen twee gelijkgezinden - voor beiden zinvol - en dit discours als "infantiel gebazel" klasseert, véél zegt over jouw zelfbeeld. Misschien toch eerst eens in de spiegel kijken alvorens anderen "arrogantie" aan te wrijven...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En zoals EFL al zei ... velen die christenen of gelovigen hier wat verwijten moeten eerst maar eens naar zichzelf kijken. Het valt me op dat het vooral atheisten zijn die overgaan tot persoonlijke aanvallen en die soms wel eens wat gaan schelden. Dit is trouwens niet eigen aan dit forum, maar zie ik in het algemeen. Laatst gewijzigd door dirk001 : 30 juli 2008 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |