Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2008, 11:45   #521
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 1 augustus 2008 om 11:50.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 11:48   #522
kamiel spieces
Minister

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 1 augustus 2008 om 11:50.
Oud 1 augustus 2008, 11:48   #523
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De kans dat wij zonder werk komen te zitten voor een lange periode is bijna nihil. Ik heb mijn cv op monsterboard gezet om eens te kijken wat voor reactie er is. Een volle mailbox en een gsm die ik moest afzetten want ik werd om het uur gebeld was het gevolg.

Dus die werkloosheidsuitkeringen kunnen me de boom in.
Verhaaltjes verhaaltjes verhaaltjes om toch maar de mensen die werkloos zijn in een slecht daglicht te stellen!

En dat alleen omdat jullie pipo's gefrustreerd zijn dat jullie 1/3 van jullie loon moeten afdokken voor vadertje staat.

Maar inplaats van op je eigen volk te vitten kun je beter op die Walen gaan vitten en op die kwallen van het koningshuis.

Typisch Vlaams weer!

Hun eigen volk ligt altijd in conflict met elkaar en dat is de reden waarom hier nooit niets fatsoenlijk tot stand komt.

Zielig!
Oud 1 augustus 2008, 12:05   #524
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Verhaaltjes verhaaltjes verhaaltjes om toch maar de mensen die werkloos zijn in een slecht daglicht te stellen!

En dat alleen omdat jullie pipo's gefrustreerd zijn dat jullie 1/3 van jullie loon moeten afdokken voor vadertje staat.

Maar inplaats van op je eigen volk te vitten kun je beter op die Walen gaan vitten en op die kwallen van het koningshuis.

Typisch Vlaams weer!

Hun eigen volk ligt altijd in conflict met elkaar en dat is de reden waarom hier nooit niets fatsoenlijk tot stand komt.

Zielig!
Mensen die alle kansen weigeren en blijven parasiteren van zijn medemens behoren niet to mijn volk.

PS: Ik betaal geen belasting.

Laatst gewijzigd door Tavek : 1 augustus 2008 om 12:08.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 12:06   #525
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:

Waardoor je enkel nog meer last op de werkenden gaat leggen, aangezien je voor minder staatsinkomsten en meer staatsuitgaven gaat zorgen. No go dus.

Los daarvan valt er te discussiëren over wat een aantrekkelijk loon is. Gaan stellen dat je wel blijft doppen, omdat je niet als universitair betaald wordt, is domweg laag bij de gronds. Iedereen wil wel een hoog loon voor weinig te doen, maar de eenvoudige realiteit is dat velen dat niet waard zijn
Een aantrekkelijk loon is voor iedereen natuurlijk anders!

Maar er zijn toch bepaalde sectoren waar de lonen omhoog moeten vind ik persoonlijk. Neem nu b.v in de transportsector, metaalsector en de voedingsector.

Dat een ongeschoold iemand die maar 38h/week werkt niet zoveel verdient dan een universitair, dat vind ik meer dan normaal, maar geef die mensen dan de kans om meer uren te draaien zonder dat ze er nog eens dubbel op belast worden. Er zijn mensen die nu éénmaal de kans of de gave niet hebben meegekregen om te kunnen studeren, dus vind ik het maar meer dan normaal dat deze mensen dan wel de kans moeten krijgen om hun te kunnen bewijzen op de inzet en de tijd dat ze willen investeren in hun werk.
Oud 1 augustus 2008, 12:23   #526
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Mensen die alle kansen weigeren en blijven parasiteren van zijn medemens behoren niet to mijn volk.
Als er fatsoenlijke jobs zijn en mensen weigeren dan nog, dan kun je spreken over parasieten, dat is juist. Maar daar dat er veel te weinig aantrekkelijke jobs zijn is het meer dan normaal dat er zoveel mensen geen werk vinden.

Iemand zoals jij die zo radicaal oordeelt over iedereen zonder boe of ba is het niet waard om serieus te nemen. Alleen mensen met een beperkte bekrompen onbewuste achterlijke instelling doen zo'n uitspraken als jou, maar een mens die niet iedereen over de zelfde kam scheert en die iedereen eens de kans geeft om zijn verhaal te doen van het begin tot het einde, dat zijn mensen met een ruim bewustzijn. Jij scheert gewoon elke werkloze over de zelfde kam en dat is verkeerd als je de persoon zijn levensloop niet kent en niet weet in welke situatie zich nu eigenlijk bevindt.

Jij hoort wel maar jij hebt nooit leren "lusiteren" en dat is jou probleem!

Citaat:
Zoveel te beter voor jou hé!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 1 augustus 2008 om 12:26.
Oud 1 augustus 2008, 14:55   #527
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
redenering klopt weeral niet en is laag bij de grond
Nu gaan we het horen zenne

Citaat:
ongeschoolden doen niet minder maar net meer en hoe hoger je diploma hoe minder je werk bestaat uit fysieke arbeid maar net uit psyschische arbeid, verantwoordelijkheid nemen, risico nemen, leiding geven ( anderen laten werken ) enz
En dan?

Citaat:
ik zeg niet dat iemand die hoog geschoold is niet meer mag verdienen dan een laag of ongeschoolde maar iedereen, zelfs een putjesschepper of wc madam heeft recht op een loon waarmee hij of zij zich boven de armoedegrens kan uittillen en zeg ook niet dat een laaggeschoolde minder doet want dat klopt hoegenaamd niet
Je geeft het zelf aan; minder risico, minder verantwoordelijk...

Citaat:
indien je het nodig hebt om steeds op iemand te kunnen neerkijken om te vergetenh hoe slecht je je in je eigen vel voelt dan heb je last van een minderwaardigheidscomplex.
En dan spreek jij van laag bij de gronds . Je moet je hier zelf al gaan verlagen tot het aannemen van allerlei assumpties over mijn persoon.
Als het je gerust stelt: ik hoef niet neer te kunnen kijken op anderen; sterker nog, anderen laten me koud

Citaat:
Er bestaat daar hulp voor - die je volgens eigen zeggen kan betalen. Eens genezen zal je in staat zijn je arbeiders wel te motiveren en dan zal je dus nog meer winst kunnen maken. Dus zo n behandeling zou zich dubbel en dik terugbetalen en is denk ik de meest zinvolle investering die je momenteel maar kan maken.
Ik heb geen issue met mijn werknemers
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 16:02   #528
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Aangezien hij daar al meer dan 10 jaar werkt en nog maar zo’n bescheiden pre heeft, denk ik nog zeer lang.

een sukkelaar is het. Werken en nog steeds in armoede moeten leven. een dikke sukkelaar, zenne.
Moeilijk te geloven... Na 10 jaar 1100 euro... en dit als verantwoordelijke van die winkel...

Kunt U dit bewijzen?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 16:05   #529
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er eigenlijk niet zo financieel slecht voor zit, hoor. Ik heb een bepaald bedrag bijeen gespaard, ingeval ik ooit eens ten onrecht geschorst moest worden door de RVA. Terwijl ik de beslissing van de RVA voor de arbeidsrechtbank aanvecht, kan ik voortleven op mijn spaarcenten om vervolgens alles met terugwerkende kracht te trekken.

Wat heb ik toch een liederlijk leven.
Maar... U bent momenteel toch geschorst?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 17:08   #530
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Plant, heb een paar van je posts gelezen en ik vrees dat je OF het IQ van een hamster hebt OF zodanig onbekwaam bent dat je geen werk kan krijgen.
De frustratie gaat zich dan opstapelen en je gaat je eigen incompetentie ophemelen als de ideale levenswijze.
Ik neem aan dat je, naast het gebrek aan werklust, ook een gebrek aan trots hebt.
Werkloos zijn wil niet alleen zeggen 'geen vakantiegeld, geen eindejaarspremie en geen extraatjes' maar ook 'geen sociaal leven en geen fijne momenten wanneer je dingen kan verwezenlijken.
Ik kan alleen maar medelijden voelen.
Dat is niet helemaal waar wat u schrijft!

Er zijn genoeg werklozen die een werkloosheidsvergoeding krijgen uitgekeerd + dat ze daarboven op nog eens wat bijklussen zodat ze vaak (niet altijd) er op het laatste van de maand er nog beter van afkomen dan iemand die full-time gaat werken. Dus frustratie en een gebrek aan werklust en trots misschien wel voor een deel van de werklozen maar niet voor allemaal.

Wat u vertelt dat werklozen geen "sociaal leven" hebben is ook relatief en dus ook niet altijd waar. Als men zich volledig gaat isoleren van alles en iedereen als werkloze, dan natuurlijk wel. Maar dat ligt dan weer volledig aan je zelf dat je dat zo wilt. Er zijn ook genoeg mensen die daar niet zoveel behoefte aan hebben om zich sociaal te engageren en die content zijn met minder sociaal contacten en die het liever houden op een paar goede vrienden. Trouwens in onze huidige maatschappij is er ook niet echt meer sprake van een sociale mentaliteit, maar heerst er meer en meer een egoïstische sfeer waar het ieder voor zich is.
Oud 1 augustus 2008, 23:19   #531
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarmee je weer maar eens aantoont dat solidariteit overbodig is voor mensen wiens natuurlijk erfdeel niet door anderen werd gepikt
Daar de mens niet aan de top van de voedselketen staat is jou enige erfdeel dienen als voedsel voor de hogergeplaatste diersoorten, al de rest moet je verdienen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 23:36   #532
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Jantje, luister jij eens naar kamieltje!

Om te beginnen hé kan het me geen reet schelen wat jij vindt of denkt van mijn nick en ten tweede wie zegt dat ik niet royaal kan leven zoals ik wil?
Als je royaal kan leven, betekend dit dat je een goed inkomen hebt en geen dopper bent of je bent nog eenstudent en weet dus gewoonniet waarover je praat.
Citaat:
Als men morgen dit afschaft!
Als men morgen dit invoert!
Als als als.....

Neem de werkloosheidsuitkeringen voor de schoolverlaters morgen ook nog weg, dan moet de staat zeker dringend meer jobs gaan creëeren want het is nu al zo'n ramp.

man man man!
De staatmoet zich buiten de economie houden.

Citaat:

5 jaar op uw luie kont gezeten omdat je arbeidsonbekwaam bent en jij durft hier tegen mij zeggen dat ik ne luiaard ben die te tam is om te werken. Awel dan mag ik tegen jou ook zeggen dat je komedie hebt gespeeld en te tam bent geweest om te gaan werken. Er zijn genoeg komedianten die "zogezegd werkombekwaam zijn" en jaren aan de ziekenkas hangen en niets mankeren. Juist zelfde op den dop daar zijn ook profiteurs maar er zijn er ook anderen.

Allemaal relatief maar gemakkelijk hé om ze allemaal over dezelfde kam te scheren zoals jij doet!

Alé chapeau jantje, je bent nu de hero op deze topic!
Ik heb niet op ziekenkas geweest. En zelfs nu ik werk, heb ik die inkomens van mijn invaliditeit nog.
daarnaast werk ik nog in bij beroep,allé werken is een groot woord.

Citaat:
Tja dat is jou mening dan en dat is je volste recht, maar ik hou er een andere mening op na en we zullen hier toch nooit over eens zijn.
Dat is geen mening, maar een vaststaand feit.
Er zitten hier werkgevers op het forum, die hier zelfs al openlijk achter werknemers hebben gevraagd.
Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat er wel een reden moet voor zijn waarom ze geen mensen kunnen houden. Wat betreft de transportbedrijven is het heel normaal dat zij geen mensen meer vinden, als je ziet tegen welk uurloon dat die chauffeurs moeten gaan werken en dan nog te zwijgen over de onderwaardering van het beroep. Er is gewoon geen werk voor een chauffeur die volgens de regels wilt rijden. Ik ken genoeg vrachtwagenchauffeurs met jaren ervaring in het internationaal transport die niet meer aan den bak komen de dag van vandaag. Als je je aan de wettelijke rij-en rusttijden wil houden is geen enkele werkgever nog geïnteresseerd. Dat is dus Belgique, er zijn wel wettelijke regeltjes voor alles, maar de bedrijven moeten hun er niet aan houden. Zo kunnen ze de werkmier volledig naar hun hand zetten en uitzuigen. Wel hopen wettelijke regeltjes maken, maar het beroep herkennen van vrachtwagenchauffeur doen ze wel niet. En dan verschieten ze ervan dat ze geen volk meer vinden die pipo's.

Werk te weinig en dat omdat de overheid te laks is om meer aantrekkelijke jobs te creëeren. De grote hoop van de werkaanbiedingen zijn interim, pwa, part-time jobkes en als het dat niet is, dan ligt het uurloon weer veel te laag of je moet voor wat pochgeld naar de andere kant van het land rijden waar je dan op het laatste van de maand je broek scheurt aan de naft dat je verspilt hebt. En als er dan eens een interessante werkaanbieding verschijnt, dan vliegen ze daar met 100 man op waardoor je kansen om die job te bemachtigen drastisch verminderen.

Ik verschiet er niet van dat er zoveel mensen aan den dop staan!
Denk jij nu echt dat bedrijven een 48 jarige invalide aannemen als ze een gezonde jonge gast kunnen krijgen.
Trouwens win je brandstof zelf, dan moet je er niet voor betalen.
Oud 2 augustus 2008, 00:27   #533
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als je royaal kan leven, betekend dit dat je een goed inkomen hebt en geen dopper bent of je bent nog eenstudent en weet dus gewoonniet waarover je praat.
Dat is het nu net wat ik bedoel dat mensen wel horen maar niet luisteren! Ze gaan zo over hun toeren dat ze maar de helft lezen wat mensen schrijven of zeggen. Ik ben geen werkloze meer, maar ben het wel geweest een tijdje en ik weet hoe moeilijk het is om een fatsoenlijke job te kunnen bemachtigen, ondanks de kwaliteiten. Nu heb ik het goed en ik leef royaal, maar de tijd dat ik werkloos was is voor mij ook een goede leertijd geweest, want ik heb toen de kans gegrepen om me bij te scholen zodat ik niet mijn tijd heb verkwist door zomaar wat rond te dolen zoals veel anderen doen.

Citaat:
Ik heb niet op ziekenkas geweest. En zelfs nu ik werk, heb ik die inkomens van mijn invaliditeit nog.
daarnaast werk ik nog in bij beroep,allé werken is een groot woord.
Kan goed zijn dat je terecht een inkomen ontvangt van je invaliditeit, maar ik ken persoonlijk ook gasten die een invaliditeitsuitskering toegekend hebben gekregen omdat ze de één of andere dokter goed kende of omdat ze goed komedie konden spelen, maar ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam zoals veel anderen wel doen met werklozen, invaliden of mensen die op de ziekenkas zijn.

Citaat:
Dat is geen mening, maar een vaststaand feit.
Er zitten hier werkgevers op het forum, die hier zelfs al openlijk achter werknemers hebben gevraagd.
Als je al als werkgever hier op het forum moet komen zoeken naar werkvolk, dan is het al erg gesteld en dan bedoel ik niet met de mensen die niet willen werken, maar met de werkgevers zelf. Het feit dat je als werkgever al op een forum achter werkvolk moet gaan zoeken, vind ik zeer bizar en dan heb ik toch mijn twijfels over de job inhoud van dat werk. Alé, welke werkgever gaat zich daar nu mee gaan bezighouden om op forums werkvolk te zoeken.

Citaat:
Denk jij nu echt dat bedrijven een 48 jarige invalide aannemen als ze een gezonde jonge gast kunnen krijgen.

Het is te zien hoe zwaar invalide je bent en wat je nog kunt. In veel bedrijven krijgen ze subsidies van de staat om mensen met een handicap (invaliden) aan te werven. Er zijn mensen genoeg die volledig lam zijn in beide benen en die toch nog kunnen werken met hun handen en die dan tewerkgesteld worden ergens waar ze alleen hun handen moeten gebruiken.

Citaat:
Trouwens win je brandstof zelf, dan moet je er niet voor betalen.
Dat doe ik al!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 2 augustus 2008 om 00:36.
Oud 2 augustus 2008, 07:15   #534
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=kamiel spieces;3604095]
Citaat:

Dat is het nu net wat ik bedoel dat mensen wel horen maar niet luisteren! Ze gaan zo over hun toeren dat ze maar de helft lezen wat mensen schrijven of zeggen. Ik ben geen werkloze meer, maar ben het wel geweest een tijdje en ik weet hoe moeilijk het is om een fatsoenlijke job te kunnen bemachtigen, ondanks de kwaliteiten. Nu heb ik het goed en ik leef royaal, maar de tijd dat ik werkloos was is voor mij ook een goede leertijd geweest, want ik heb toen de kans gegrepen om me bij te scholen zodat ik niet mijn tijd heb verkwist door zomaar wat rond te dolen zoals veel anderen doen.
Kamiel, je moet de openingspost eens lezen.
11jaar werkloos en daarna geschorst als ongeschoolde.

Citaat:
Kan goed zijn dat je terecht een inkomen ontvangt van je invaliditeit, maar ik ken persoonlijk ook gasten die een invaliditeitsuitskering toegekend hebben gekregen omdat ze de één of andere dokter goed kende of omdat ze goed komedie konden spelen, maar ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam zoals veel anderen wel doen met werklozen, invaliden of mensen die op de ziekenkas zijn.
Daar zitten idd ook profiteurs tussen.

Citaat:
Als je al als werkgever hier op het forum moet komen zoeken naar werkvolk, dan is het al erg gesteld en dan bedoel ik niet met de mensen die niet willen werken, maar met de werkgevers zelf. Het feit dat je als werkgever al op een forum achter werkvolk moet gaan zoeken, vind ik zeer bizar en dan heb ik toch mijn twijfels over de job inhoud van dat werk. Alé, welke werkgever gaat zich daar nu mee gaan bezighouden om op forums werkvolk te zoeken.
Ze waren niet op het forum om werkvolk te zoeken, het was in een draad zoals deze, mensen die beweerden werkloos te zijn en dat ze geen werk vonden. Ze zijn echter nooit verschenen bij die werkgevers.

Citaat:
Het is te zien hoe zwaar invalide je bent en wat je nog kunt. In veel bedrijven krijgen ze subsidies van de staat om mensen met een handicap (invaliden) aan te werven. Er zijn mensen genoeg die volledig lam zijn in beide benen en die toch nog kunnen werken met hun handen en die dan tewerkgesteld worden ergens waar ze alleen hun handen moeten gebruiken.
Weet ik.

Citaat:
Dat doe ik al!

Knap. Welke en hoe trouwens.

Laatst gewijzigd door Jantje : 2 augustus 2008 om 07:17.
Oud 2 augustus 2008, 08:07   #535
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

jantje zag eens pruimen hangen

wie staat er aan de top van de voedselketen vroeg de meester

niet de mens zei jantje

jantje kreeg geen pruimen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 augustus 2008 om 08:07.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 08:13   #536

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Nu gaan we het horen zenne
Je geeft het zelf aan; minder risico, minder verantwoordelijk...
ok dan geef je het toe dat ze niet zoals je in je vorige post beweerde minder hard werken en dus heb je toch al iets bijgeleerd
Citaat:

En dan spreek jij van laag bij de gronds . Je moet je hier zelf al gaan verlagen tot het aannemen van allerlei assumpties over mijn persoon.
Als het je gerust stelt: ik hoef niet neer te kunnen kijken op anderen; sterker nog, anderen laten me koud

Ik heb geen issue met mijn werknemers
jammer voor je winst dat je dit nog niet kan begrijpen - succesvolle winstnemers hebben in ieder geval geen dopper nodig om tot dit vanzelfsprekende inzicht te komen.

zoals bvb roland duchatelet - die dan ook niet voor niets één vd tien rijkste mensen van het land is
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 augustus 2008 om 08:36.
Oud 2 augustus 2008, 08:25   #537
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jantje zag eens pruimen hangen

wie staat er aan de top van de voedselketen vroeg de meester

niet de mens zei jantje

jantje kreeg geen pruimen
De mens heeft zich ontwikkeld tot heerser over de wereld, maar moet zich nog steeds vaak onderwerpen aan de machtswetten van moeder natuur.

De mens dient zelfs vandaag nog regelmatig als prooidier voor Leeuw,Tijger, Beer, Wolf enz...

Je posting laat dus zien, hoe weinig je kent van de natuur en de mens.
Oud 2 augustus 2008, 08:31   #538

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De mens heeft zich ontwikkeld tot heerser over de wereld, maar moet zich nog steeds vaak onderwerpen aan de machtswetten van moeder natuur.

De mens dient zelfs vandaag nog regelmatig als prooidier voor Leeuw,Tijger, Beer, Wolf enz...

Je posting laat dus zien, hoe weinig je kent van de natuur en de mens.
jouw posting vertelt mij dat je niet eens begrijpt dat ware macht niet fysiek maar mentaal van aard is.

het is de mentale superieuriteit die maakt dat de mens aan de top staat van de voedselketen - dat hij in de oertijd bvb mammoeten kon vangen, ondanks zijn fysieke beperkingen - dat hij walvissen vangt enz - er is geen enkel dier op de planeet dat nooit prooi van de mens geweest is

btw ook jijzelf bevestigd bovendien dat je ondanks je fysieke beperkingen ( die je hier wat eerder vernoemd hebt ) toch kan jagen ( op de moderne manier dan - dwz werken ) - een dier met deze beperkingen in de natuur zou ten prooi vallen aan de natuurlijke selectie - een mens kan dit overleven - dankzij zijn mentale krachten - waartegen geen enkele fysieke kracht is opgewassen.

ipv te werken zou je dus toch beter eerst eens een boek lezen ofzo hoor

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 augustus 2008 om 08:34.
Oud 2 augustus 2008, 08:37   #539
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Fraude ?
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 08:44   #540
sfinx666
Banneling

Standaard Ikke en de rest kan stikke

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
. Je moet je hier zelf al gaan verlagen tot het aannemen van allerlei assumpties over mijn persoon.Als het je gerust stelt: ik hoef niet neer te kunnen kijken op anderen; sterker nog, anderen laten me koud

Dit zegt �*lles over u dat ik nodig heb om een oordeel te vormen : anderen laten u koud, enkel uzelf telt dus. Hoe kan men nu met zo iemand praten ? Die brengt alles op zichzelf terug, nombrilisme op en top..."Ikke en de rest kan stikke " , het leitmotiv der liberalen en kapitalisten...
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be