![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#741 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#742 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik geloof inderdaad ook dat de topicstarter ondertussen een klaar en duidelijk antwoord heeft gekregen op zijn vraag. Wie deze topic eens doorneemt, krijgt meteen een duidelijk beeld waarom godsdienst in het algemeen en katholicisme in het bijzonder steeds minder gewenst zijn in onze samenleving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#743 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#744 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En ivm discriminatie .. wat bedoel je nu precies met dat woord maw wat is discriminatie en vooral waar houdt discriminatie op ? Het woord discriminatie is een vaag woord waar je vanalles en nog wat kan aan vasthangen zie maar wat het centrum voor gelijke kansen allemaal doet onder het mom van "discriminatie". Dat begint meer op censuur te gelijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#745 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#746 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben GEEN katholiek. Ik ben een christen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#747 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is sprake van indirecte discriminatie wanneer een ogenschijnlijk neutrale bepaling, maatstaf of handelwijze als dusdanig een schadelijke weerslag heeft op personen op wie een van de hierboven genoemde discriminatiegronden van toepassing is, tenzij die bepaling, maatstaf of handelwijze objectief en redelijkerwijze wordt gerechtvaardigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#748 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Eigenlijk is het best fascinerend om te zien hoe iemand zodanig kan gebrainwashed zijn dat hij elke voeling met de realiteit is kwijtgeraakt. Maar tegelijkertijd ook best wel een beetje eng. Brrrr...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#749 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Gelukkig maar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#750 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het lijkt me dat u hier mensen gaat vervolgen die eigenaar zijn van iets maw het is hun eigendom, hun bezit ... lijkt me dat die mensen daar zelf mogen over beslissen of bent u soms communistisch ingesteld ? En ik doe hier geen uitspraak of die personen in kwestie daar goed of slecht aan doen, maar het is wel hun bezit en ik vind dat die mensen dan zelf moeten beslissen aan wie ze een job geven of aan wie ze iets verhuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#751 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#752 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ga niet hypocriet doen en geef toe dat ik als werkgever of huisbaas liever autochtonen heb, hun seksuele voorkeur of kleur speelt daarentegen geen rol bij mij. Dus misschien ben ik geen haar beter dan jij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#753 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat jij als privé-persoon met je eigendom doet, is jouw zaak. Het is tenslotte jouw eigendom. Openbare instellingen daarentegen moeten voor iedereen toegankelijk zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#754 |
Banneling
|
![]() Inderdaad. Voor zover natuurlijk die 'iedereen' onze lekenstaat onderschrijft.
Laatst gewijzigd door system : 2 augustus 2008 om 21:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#755 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar ik wil hier wel even aangeven dat door antidiscriminatiewetgeving dit soort beslissingen heel moeilijk kunnen worden .... en daarom vind ik dat we heel voorzichtig moeten zijn. Het lijkt heel mooi om zulke wetten te maken, maar de gevolgen gaan vaak iets verder dan men denkt. En in mijn vbs gaat het toch om privaat bezit en daar moet de eigenaar zelf kunnen beslissen of iemand die hij aangesteld heeft om voor hem te beslissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#756 |
Parlementslid
|
![]() Ik herinner me anders een zaak van een werkgever die nu is veroordeeld omdat hij weigerde om allochtonen in dienst te nemen terwijl hij toch echt wel eigenaar is van dat bedrijf. En hij is veroordeeld op basis van de antidiscriminatiewetgeving en daarom dat ik een probleem heb met die wetgeving. Ik zeg hier niet dat die persoon gelijk heeft, maar wel dat hij moet kunnen beslissen aan wie hij de job geeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#757 |
Minister-President
|
![]() Hier (Texas) is het niet zo. Als huisbaas of werkgever mag je wettelijk niet discrimineren op basis van geloof, afkomst, geslacht. Uiteraard is dit moeilijk te bewijzen. Seksuele voorkeur valt niet onder deze wet en dit dankzij conservatieven zoals Dirk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#758 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar dan is het logische gevolg ervan wel dat migranten langer van de werkloosheid "genieten" zonder geschorst te worden.
![]() |
#759 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#760 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het helpt wellicht wel als u als vrouw bijv geen hoofddoek draagt en dergelijke en als u goed ingeburgerd bent. Daarnaast moet je misschien als migrant wat minder kieskeurig zijn en elk werk aannemen ook al is het minder dan wat u zou willen of voor minder loon werken dan een autochtoon zou krijgen. Laatst gewijzigd door dirk001 : 2 augustus 2008 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |