![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Citaat:
In dat geval moeten alle snelheidsbeperkingen onmiddellijk afgeschaft worden want dan telt dat ook voor allen die de dood vinden onder weg. Die hebben ook jaren dik betaald aan alles en nog wat en wanneer die niet de gepensioneerde leeftijd halen is dat ook een bonus voor de staat. Bovendien verbruiken voertuigen een aardig stukje meer boven de 160 �* 180 en aangezien de brandstofprijzen voornamelijk bestaan uit accijnzen is dat nog eens een mooi extraatje. Daarbij komen alle ongevallen die slechts enkel blikschade tot gevolg hebben. Deze doen de economie floreren, nog een rede meer om de snelheidsbeperkingen af te schaffen volgens uw theorie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Dus nog maar eens. Jij zit in jouw auto zonder gordel. Ik rijd tegen jou, en ik ben in fout. Sorrie, even onaandachtig. Jij bent gekwetst, ik moet veroordeeld worden voor het veroorzaken van een verkeersongeval met gekwetste. Had jij je gordel aangehad, dan was je niet gekwetst. Werd ik maar veroordeeld voor een verkeersongeval met stoffelijke schade. Nu, voor de rest ben je niet verplicht je gordel aan te doen. Je bent enkel verplicht om de schatkist te spijzen, als ze je pakken. Doe gerust hoor !!!
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
En als je konsentratie afneemt door het dragen van de gordel, dan moet je naar de psichiater voor konsentratiestoornissen. Misschien zal die je wel zeggen van je rijbewijs in te leveren ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
De pets waarmee je op het watervlak terecht komt is zeeeer hard. Zonder gordel zal je minstens bewusteloos zijn door de klap van je hoofd op het dak van de auto. Met gordel aan, ben je bij bewustzijn, en heb je toch een kans om je gordel los te maken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Wat lees ik net in de gazet van Antwerpen?
Dat snelheid heel belangrijk is, en de gevolgen in grote mate toenemen boven 64 km per uur. Bij de veiligste auto. (bij de andere auto's zal die snelheid dus lager liggen) Klik op de link, en bekijk de bijlage in een word-dokument van de krant. link: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={4CCB6F8B-FF2B-4704-818D-11E8DA9A650A} Citaat:
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
|
![]() Wat verstaat u onder "dronken"?
tunnelzicht, troebel zicht, dubbele tong,... of de belachelijk lage grens van 0.5 promille?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 21 augustus 2008 om 16:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
|
![]() Citaat:
Citaat:
Moet men tegenwoordig al therapie volgen als men iets niet kan verdragen?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army Bietan Jarrai |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Is het alleen de gordel in je auto die je mateloos stoort? Stoor je je ook aan de fietsbel van je fiets, omdat die op generlei wijze helpt aan het voorkomen van aksidenten? Maar je hebt gelijk hoor: je moet daar niet voor naar de psichiater. Vergeef me die fout. Je moet, als je gepakt wordt door de polies, enkel naar het postkantoor voor boetezegels .... Feel free om je bijdrage te storten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Citaat:
Alvast bedankt voor de hulp. Ik ga er nog een schepje bovenop doen met mijn bewijsvorming dat er geen enkele maatregel genomen wordt die in het belang van de veiligheid van de weggebruiker is. Rijden jullie rond met de ogen toe? Of heb je ze van tijd tot tijd ook even open? Wel dan zul je ongetwijfeld ook al wel gezien hebben dat motorrijders in het seizoen vaak te zien zijn met achterop een lieflijke jonge dame in minirok of kort broekje, in een bloesje wat nauwelijks wat bedekt. Ja, ze dragen een helm, dat is verplicht. En de rest? Waar is de reglementering tot de veiligheid op dat vlak? Weet je wat de gevolgen zijn wanneer die onderuit gaat aan een brave snelheid van 120 km/U? Ik ga er nu nog van uit dat hij zich aan die snelheidsbeperking houd. Zelfs aan zestig/zeventig km /U zijn de gevolgen fataal. En dan maar lullen over een gordel in de auto. Jullie zijn toch goed gelovig hoor of is het eerde naïviteit te noemen. Zoals ik al eerder zei, op alle openbaar vervoer mag je doodleuk rechtstaand vervoerd worden, je met één hand vastklampend aan een of ander uitstekend attribuut en op de andere arm een kind dragen. Waar zit je nu met die veiligheid? Waar zijn daar dan die zo onontbeerlijke gordels? GELD, GELD, EN NOG EENS GELD. Daar gaat het om en om niets, maar dan ook NIETS anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.615
|
![]() Citaat:
Meestal heb je type kettingbotsing, en in dat geval heb je twee kreukelzones tegen elkaar. Zelf aan 120km/u tegen een stilstaande wagen heb je dus altijd een dubbele kreukelzone... OM maar de waarde van die test te relativeren. Persoonlijk ben ik altijd voorstander geweest van de amerikaanse bumpers, die schokken tot 25km/u zonder beschadiging opvangen. Omdat inderdaad daardoor het aantal schadeclaims zo drastisch kan zakken, dat uw verzekering dus dramatisch omlaag kan.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 21 augustus 2008 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Citaat:
Ik weet nog zeer goed, heel wat jaartjes terug reed ik ook met een Chevrolet, een Bel-air 1973, rechtstreeks ingevoerd. Wanneer je daar een wiel van moest vervangen werd die opgekrikt onder de bumper, los met de beide voorwielen de lucht in. Als je dat nu bij de huidige modellen zou proberen gaat de bumper in zijn eentje naar boven maar de wagen blijft netjes op de grond staan hoor. Laatst gewijzigd door Garry : 21 augustus 2008 om 22:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Gouverneur
Geregistreerd: 13 juli 2008
Berichten: 1.237
|
![]() Vandaag op het nieuws gezien:
Onderzoek heeft uitgewezen dat de airbags en gordels u minder effectief beschermen wanneer u 110km/u rijdt dan wanneer u 100km/u rijdt. M.a.w., u maakt meer kans op verwondingen bij 110km/u dan bij 100km/u. ![]() Goh! Dat had ik niet verwacht hoor! Die studie is ongeveer even nuttig als een studie over het effect wanneer je een glas laat vallen vanop 110cm ipv op 100cm. Kunnen ze écht niets zinnigers bedenken???? Laatst gewijzigd door kizzy : 22 augustus 2008 om 01:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 15 september 2005
Locatie: The Univers
Berichten: 983
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Gouverneur
Geregistreerd: 13 juli 2008
Berichten: 1.237
|
![]() Enkele bedenkingen:
Zoals Garry heel terecht opmerkt is het voor de overheid geen enkel probleem dat de passagiers van openbaar vervoer NIET EENS DE MOGELIJKHEID HEBBEN om zich vast te klikken. Diezelfde passagiers die dat niet doen in hun wagen worden echter beboet. Waarom MOET de ene en MAG de andere NIET? Voor alle duidelijkheid: ik draag mijn gordel wèl, ook voor korte afstanden. Het gaat hier echter om het principe van gebrek aan keuze. Waarom niet een wetsartikel stemmen waarbij de ziekte en invaliditeitsverzekering (+ levensverzekering, schuldsaldoverzekering?) geen dekking bieden aan wie gewond/gedood wordt tijdens een ongeval (ongeacht de schuldvraag) waarbij deze persoon niet vastgeklikt was? Daarmee zullen er enerzijds een hoop over de schreef getrokken worden en anderzijds moeten we niet massaal opdraaien voor de hardliners. Maar dan moeten er wel gordels geplaatst worden in �*l dergelijke vervoersmiddelen: treins, bussen, metro's, ... En ik vrees dat de overheid d�*t niet zal zien zitten. ![]() Laatst gewijzigd door kizzy : 22 augustus 2008 om 13:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Voor de rest gaan we hier niet elke soort botstest in detail gaan bespreken en bekritiseren, hoop ik. Eén ding blijft als een paal boven water: als je voorzichtig rijdt, maak je meer kant om ongevallenvrij te rijden, èn om boetevrij te blijven. Wie een beetje opstandig is, kan hopen dat hij ontsnapt aan zijn lot. Maar hij kan ook "winnen". Dan mag je betalen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Maar, hoe erge tegenstander van onveilig verkeer ik ook ben, ik ga wel akkoord met je dat je de risiko's zelf erg kan beperken door de overtredingen op een (beperkte en zogezegde) verantwoordelijke manier te doen. 130 rijden al bumperklevend, of helemaal solo in een godvergeten deel van de autostrade naar Arlon toe ... er is een verschil. Dat geldt trouwens ook omgekeerd: je mag op een 70 km per uur weg inderdaad 70 blijven rijden, zelfs al rijden er een bende kinderen op het fietspad naast (naast) die weg. Ik durf dan al eens wat vertragen en ekstra uitkijken. (pak me niet op details van dit voorbeeld hé, ge weet wat ik bedoel)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Citaat:
Wanneer jij door een onoplettendheid twee kinderen van respectievelijk 5 �* 7 jaar dood rijd, omdat die onverwachts de baan zijn overgestoken, dan zal de rechtbank moeten een oordeel treffen. Hadden die ouders van die kinderen hun verantwoordelijkheid genomen dan hadden die kinderen niet kunnen oversteken en zouden ze in de eerste plaats niet zijn doodgereden.. Ook hier is er een oorzakelijk verband en schade. Wanneer bewezen wordt dat U geen schuld treft, dat U de gangbare snelheidsbeperking respecteerde en dat U al het mogelijke deed wat binnen uw macht lag om de aanrijding te voorkomen, valt er U weinig ten laste te leggen. In de eerste plaats zijn ouders verantwoordelijk voor de daden van hun minderjarige kinderen. Juist zoals ik verantwoordelijk kan gesteld worden voor de opgelopen lichamelijke schade wanneer kan aangetoond worden dat het oorzakelijk verband van de lichamelijke schade toe te schrijven is aan het verzaken van het dragen van de gordel. Laatst gewijzigd door Garry : 22 augustus 2008 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Citaat:
Men zou bv. ook kunnen de rusttijden van het internationaal vrachtverkeer laten doorgaan op vaste tijdstippen die men dan kan koppelen aan de piekuren. In dat geval moet men wel zorgen voor de nodige extra parkings langs de autobaan maar men zou een perfecte controle hebben op het naleven van de rustperiodes. Nu wordt er zo nu en dan eens een enkeling uitgepikt ter controle. Dan ziet men onmiddellijk wie de rustperiode niet naleeft. Dat zou ook al een stap in de goede richting zijn. Het zou niet meer kunnen zoals nu, dat een vrachtwagen die reeds aan zijn rustperiode toe is, nog twee uur extra blijft doorboksen om nog op tijd in een fabriek te zijn in de hoop nog te kunnen lossen die dag. Maar welke politieker durft het aan? Laatst gewijzigd door Garry : 22 augustus 2008 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() En beste schoofzak, Ik wil helemaal niet beweren dat een ongeval aan 150 Km/u niet meer schade kent dan een aan 100 km/u. Je kan ook stellen dat een 747 die naar beneden dondert van op een hoogte van 10.000 meter meer schade zal hebben dan wanneer hij valt vanop 1000 meter. Inderdaad, de stukjes zullen vanop 10.000 meter wat kleiner zijn dan vanop 1000 meter maar meer dan stukjes zullen er niet van overblijven. Zelfde geld zowat voor een auto-ongeval dat plaats vind met een voertuig dat 160 km/u aan het rijden is inplaats van het zelfde voertuig dat 120 km/ doet op het ogenblik van het ongeval. En denk nu maar niet dat je aan 120 Km/u meer kans maakt om een ongeval te voorkomen, remmen is een hopeloze zaak en als je wat brut aan je stuur rukt hang je in de coulisse. De snelheid nog meer naar beneden halen is in een gelijke verkeerssituatie niets veiliger want hierdoor kruipt men dichter op elkaar waardoor de kans op het voorkomen van het ongeval, verhoudingsgezien, niet groter is.
Laatst gewijzigd door Garry : 22 augustus 2008 om 16:22. |
![]() |
![]() |