![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Opnieuw is dit een evolutionaire misvatting. Maar zelfs tot ver na de zondvloed werden mensen bijv ten tijde van Mozes nog steeds gemiddeld een jaar of 70 (hhmm dat verschilt niet zoveel van ons lol ). Wat we eigenlijk gezien hebben en wat een correcter beeld zou zijn is dat er degeneratie was en eigenlijk nog steeds is maar goed op het einde van de 20ste eeuw hebben we op kunstmatgie manieren wel wat oplapwerk afgeleverd waardoor we nu in het Westen niet al te veel moeten klagen (alhowel met de crisis hangt het nu wel weer wat af hoe erg dit gaat zijn voor ons ). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Dan zal jij nooit begrijpen dat die grotschilderingen getuigen van levensomstandigheden die wij naar hedendaagse normen als uitermate riskant ervaren. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En dat we onze voorouders op alle continenten terugvinden , so what ? Wat wil je daarmee nu aantonen ? Na de tussenkomst van God ten tijde van de toren van Babel zijn de mensen groepen zich gaan verspreiden naar alle continenten en dat was ongeveer 4000 jaar geleden. En voor de zondvloed leefden er ook mensen en ze kunnen toen dus ook over alle "continenten" verspreid geweest zijn. Dino's leefden niet miljoenen jaren geleden maar werden geschapen tijdens de creatie net zoals de mensen. Maar even over de laatste 5000 jaar volgens de evolutieleer ... zowat alle data die we hebben wijst uit dat de "eerste" samenleving(en) ontstonden in het Midden-Oosten nl nabij Irak en Iran of toch in die buurt en raad eens waar die Ark van Noah ergens gestrand is ? Idd daar niet al te ver vandaan ... . Nog maar eens een indicatie wat mij betreft dat de bijbel correct is. Edit : het is best mogelijk dat er voor de zondvloed maar 1 continent was |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Men vindt voor meer dan 90% overblijfselen van dieren die in het water leefden (of nog steeds leven ). En als men overblijfselen vindt van mensen, zoogdieren, vogels en dergelijke dan is het vaak niet meer dan 1 stuk been en dat is niet veel. Maw men toont vaak volledige foto's en dergelijke maar dat is niet wat men vindt. Maar de evolutionisten zitten wel met een probleem volgens mij maar zelf denken ze natuurlijk van niet. Dat is nl dat al de fossielen die we vinden veel meer wijzen op een catastrofe en niet op langzame evolutie. Immers vandaag sterven er ook nog dieren en deze laten geen sporen na want alles wordt gerecycleerd (opgegeten of rotten ). En waar komt al die aarde vandaan als evolutie klopt ... immers die aarde moet van ergens komen als al die aardlagen doorheen miljoenen jaren zouden zijn ontstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Evolutionisten maken ook hier een zware fout nl omdat er miljarden lichtjaren zitten tussen ons en bepaalde andere sterren en sterrenstelsels zeggen ze dat het universum miljarden jaren oud is. Maw ze nemen aan dat miljarden lichtjaren gelijk staan aan milljarden jaren en dat is niet en nooit bewezen. De bijbel heeft het over het uitrekken van de hemel maw het is heel goed mogelijk dat God de hemel heeft uitgerokken. Daarnaast is de vraag of de lichtsnelheid constant is want daar is de laatste 10 jaar wel twijfel over gerezen en observaties van de laatste honderd(en) jaren lijken dit te bevestigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 |
Parlementslid
|
![]() Ja en dat was niet de wereldbevolking ... zelfs het Romeinse rijk op zijn hoogtepunt controleerde maar een beperkt deel van de wereld hoor. Er wordt aangenomen dat er ten tijde van Jezus (het romeinse rijk dus ) ongeveer 250 miljoen mensen waren over de gehele wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#514 |
Parlementslid
|
![]() Onze huidige wereld is niet echt te vergelijken met die van voor de zondvloed. Toen waren er geen oceanen zoals nu en enkel een aantal kleine(re) zeeën. Maw men kon toen gewoon de wereld rond "wandelen" wellicht. Het meeste water zat toen nl nog in ondergrondse waterreservoirs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben onwetend wat betreft het bestaan van God. Net zoals u, en de rest van de wereld. U denkt iets te weten, terwijl u niets weet, terwijl ik tenminste niet pretendeer iets te weten. ©Sokrates the Wise
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik ga er dan ook vanuit dat je het verschil niet kent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De enige manier die aantoont dat de aarde ongeveer 6000 jaar oud is, is de bijbel (dmv de genealogie ). Maar er zijn wel indicaties dat de aarde jong is en met jong bedoel ik dan geen miljoenen of miljarden jaren oud. Het beste bewijs hiervoor is wellicht het magnetisch veld van de aarde dat steeds zwakker wordt en als we meer dan 25 000 jaar zouden teruggaan dan ontstaat er een groot probleem maw leven op aarde zou dan onmogelijk zijn. Evolutionisten proberen dit nu al een tijdje te counteren met hun zogenaamde "periodieke reversals" van het magnetisch veld maar daarvoor zijn geen bewijzen (geen enkel ). Opnieuw kiest men ervoor om bewijzen te negeren en om toch maar een verhaaltje te verzinnen ipv toe te geven dat de evolutieleer onmogelijk is enkel en alleen hierdoor al. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 |
Parlementslid
|
![]() Ik doe niet mee aan het relativisme van tegenwoordig. Ik weet dat God bestaat want ik lees dagelijk zijn woord nl de bijbel en ik heb meer dan voldoende bewijzen gezien !! En ik zou nogmaals de ongelovigen willen aanraden om dat ook te doen zodat ze misschien tot het besef komen dat ze verkeerd bezig zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hangt er van af over welk verschil je het hebt. Het je het over de dikte van de korst eronder of over iets anders ? De korst is idd veel dunner onder de oceanen dan onder de continenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |