![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
Voor. |
![]() ![]() ![]() |
57 | 42,22% |
Tegen. |
![]() ![]() ![]() |
78 | 57,78% |
Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3101 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() "Hallo, ik ben zure Bertha en ik kan niet tegen lawaai. Ik, zure Bertha, kan dan ook niet tegen die lawaaierige danscafés, discotheken en clubs. De mensen zeggen mij dan ook :"maar allèe, zure Bertha toch, ga dan toch gewoon naar een café waar het rustiger is of een taverne" maar mijn ego is zo groot dat ik vind dat heel het uitgaansleven zich moet aanpassen aan mijn grillen. Ik wil ELKE plaats kunnen binnenstappen zonder dat ik geconfronteerd hoef te worden met lawaai want dat is mijn recht op sociale contacten. De wetenschap staat dan ook volledig achter mij want onderzoek heeft aangetoond dat blootstelling aan overmatig geluid zorgt voor blijvende gehoorschade. Mijn recht op uitgaan en sociale contacten zonder dat mijn gezondheid hiervoor moet boeten wordt dan ook volledig gefnuikt. Dus vanaf nu eis ik dat het in elke café en disco stil is want stel dat ik daar toevallig eens zou binnenkomen (om naar de wc te gaan bijvoorbeeld want ik krijg van zoveel dingen het schijt) wordt mijn gehoor onherstelbaar beschadigd. Aangezien dit allemaal openbare plaatsen zijn heb ik ook evenveel recht om daar binnen te komen als een ander zonder dat mijn gezondheid hiervoor in het gedrang komt... Dat de pret voor anderen hierdoor compleet wordt bedorven kan mij dan ook niks schelen aangezien ik denk dat de nulmeridiaan door mijn dik gat loopt...
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 4 december 2008 om 18:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3102 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Je mag daar gerust een beetje lacherig over doen en zo, maar het is wel een feit dat sociale contacten belangrijk zijn voor de geestelijke gezondheid. En cafés zijn nu eenmaal bij uitstek plaatsen om sociale contacten te leggen en te onderhouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3103 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() En - met de nodige humor - zeer mooi gevat wat hier eigenlijk door sommigen geëist wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3104 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3105 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Helemaal niet. Om te beginnen zijn er slechts een zeer beperkt aantal cafés waar continu luide muziek wordt gespeeld. In het dorp waar ik woon, is er zo zelfs geen één en hier zijn nochtans heel wat cafés. Allemaal rokerscafés trouwens. Zie je de idiotie van de vergelijking hierboven in?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3106 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben stinkende Swa. Ik ga graag op café en ik rook als de Queen Mary 1. Ik snap niet hoe het komt dat het in mijn stamkroeg ook tegenwoordig vol sukkels zit die niét paffen. Alhoewel, soms ben ik er wat jaloers op, want zij kunnen blijkbaar écht zonder. Ik niet. Hoe dan ook, al dat gezever ook rookvrij café's! Het begint op mijn syteem te werken.
Ze zeggen dat ik maar efkes moet buitengaan om mijn geliefd sigaretje te paffen! Kunt ge u dat voorstellen? De arrogantie! Van de toog naar de inkomdeur is het al 5 meter stappen, en dan nog een meter of twee buiten - mijn rook moest eens naar binnen vliegen, nietwaar? Nee, dat zie ik niet zitten, al die moeite. Het is dan toch véél logischer dat al die memmende sissies zelf buiten blijven. Wat hebben ze in een café te zoeken trouwens? Als ze niet roken? Een mens zou er depressief van worden. Ik steek er rapkes nog eentje op. Dat helpt.
![]() |
#3107 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Zie jij de idiotie van jouw absolutistisch standpunt ook in ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3108 |
Minister
|
![]() Ik hoor nog altijd geen ernstig argument op mijn vraag waarom er nu zo goed als geen rookvrije cafés bestaan. En het argument dat elke caféuitbater rookt, is bullshit.
Ik zal zelfs privé onthullen. In mijn drie stamcafés: www.cafecafe.be, www.poeskaffee.be en ... (edit: url werkt niet) roken de uitbaters NIET ! Laatst gewijzigd door Diplomatius : 4 december 2008 om 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3109 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3110 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Kijk eens goed wat je vooraan op de toog ziet liggen (aan de kant waar de klanten niet komen)... Ons geen blaasjes komen wijsmaken hé maat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3111 |
Staatssecretaris
|
![]() good job, Sherlock Holmes...
![]() |
#3112 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Altijd met holle stellingen afkomen dat alle uitbaters zelf zouden roken... [Filosoofmode] link graag! bewijzen graag! [/Filosoofmode] en dat er volgens jullie toch zo'n grote markt is voor niet-rokercafés maar dat door de ene of andere reden alle ondernemers te stom zijn om gebruik te maken van dit enorme gat in de markt en daardoor de overheid zelf maar dit gat in de markt moet gaan uitboren zodat de hele markt mee in dit gat valt. Trouwens weten jullie hoe het systeem heet waarbij de overheid controle heeft over de economische markt? Alvast 1 hint: het begint met een "c" en werd vorige eeuw vaak toegepast in het buitenland maar afgevoerd wegens niet-rendabel en geschonden mensenrechten.
![]() |
![]() |
#3113 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
- Zure Bertha (en alle verzuurde bomma's met haar) gaat naar een bommataverne waar geen lawaai is en de fuivende pubers gaan naar de disco waar ze lekker doof kunnen worden. ==> lang leve de vrije markt en haar mooi uitgebreid aanbod. Oplossing volgens Rhainnon, Jukes en co: - Stinkende Swa (en alle rokers met hem) heeft pech en mag in geen enkel café meer roken zodat de niet-rokende sissies overal kunnen binnenstappen zonder in de rook hoeven te zitten. - Zure Bertha (en alle zure bomma's met haar) heeft pech en moet maar buiten blijven uit cafés waar er teveel lawaai is als ze daar niet tegen kan want Rhainnon, Jukes en co hebben persoonlijk geen probleem met luide muziek dus zijn de wensen van zure Bertha futiliteiten, tenslotte kan zure Bertha altijd naar een plaats gaan waar er geen lawaai is maar hoeven de anti-rokers niet te gaan naar een plaats waar geen rook hangt omdat die zogezegd niet bestaan...ondanks dat half Vlaanderen letterlijk zit te smachten naar plaatsen waar niet gerookt wordt... ==> lang leve de verbiedende overheid met al haar belachelijke wetten, regeltjes,...
![]() |
![]() |
#3114 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat geloof je toch zelf niet. Antirookactivisten zijn trouwens voor "local control". Laat steden en gemeenten de vrijheid om een rookverbod in te voeren. Het liefst via referendum. Ik zou wel weten waar de antirokers de meerderheid zouden halen. En in de andere steden & gemeenten weten we al dat we niet moeten komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3117 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Kijk maar eens goed rond op de autostrade, daar is het ook verboden harder dan 120km/u te rijden maar meer dan de helft doet het toch en slechts een klein percentje ervan wordt effectief beboet. Hetzelfde gaat zijn bij het rookverbod: bijna iedereen gaat er zijn laars aan lappen en heel af en toe gaat er eentje beboet worden maar dat is niet erg want die boete is maar een peulschil in vergelijking met het inkomstenverlies dat hij zou lijden moest hij geen rokers meer hebben in zijn café. Dat hebt ge met wetten waarvoor men niet de middelen heeft om ze effectief af te dwingen. Of gaat men in elk café in België ne geheime inspecteur zetten?
![]() |
![]() |
#3118 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3119 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het recht op gezondheid van de anti-rokers wordt echter niet geschonden omdat ze nooit gedwongen worden om mee te roken en hun vrijheden worden tot zo goed als niet beperkt aangezien er meer dan voldoende plaatsen zijn waar niet gerookt wordt/mag worden. Als ze zich echter toch begeven naar een plaats waar gerookt wordt dan is dit volledig uit vrije wil.
![]() |
![]() |
#3120 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |