Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Hoe zien jullie mij?
Als Nederlander 5 23,81%
Als Turk 16 76,19%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2008, 14:16   #41
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
wie ben jij?
Bekijk zijn/haar 22 berichten - misschien ben je dan al iets wijzer.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 14:39   #42
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Hoe zien jullie mij?
Afgaande op de vele berichten van u waar u uw Turkse wortels centraal stelt, alsmede uw berichten en door u geopende draden over uw religie, kan ik niet anders dan u als Turk te zien.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 14:44   #43
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Afgaande op de vele berichten van u waar u uw Turkse wortels centraal stelt, alsmede uw berichten en door u geopende draden over uw religie, kan ik niet anders dan u als Turk te zien.
Hoe jij hem ziet speelt vanzelfsprekend geen enkele rol : het is het "zicht" van de Nederlandse ovderheid die een rol speelt en de eventuele bereidheid van onze Turkse Nederlander om effectief zijn legerdienst in Turkije te volbrengen en zich daar te gaan vestigen.

Mijn dochter had eens een leerling/student technisch onderwijs die van zijn oom in Turkije het aanbod kreeg om diens garage over te nemen.. hij is er effectief naartoe gereist... en was na 3 maanden terug (er zat nog een clausule in het aanbod nl. trouwen met de dochter des huizes). Ik heb een onwetenschappelijk verantwoord vermoeden dat mensen, zelfs zich sterk als moslim afficherende, eens dat ze opgegroeid zijn in een verdraagzame vrijere westerse wereld zich moeilijk kunnen "thuis" vinden in het land van hun "roots".

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 19 december 2008, 15:19   #44
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Hoe jij hem ziet speelt vanzelfsprekend geen enkele rol
Ik dacht anders dat dat nu juist de vraag was; hoe wij, forumleden, hem zien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
het is het "zicht" van de Nederlandse ovderheid die een rol speelt en de eventuele bereidheid van onze Turkse Nederlander om effectief zijn legerdienst in Turkije te volbrengen en zich daar te gaan vestigen.
De Nederlandse overheid ziet hem als allochtoon waarschijnlijk, omdat tenminste één van zijn ouders buiten Nederland geboren is.
En inderdaad, de eventuele bereidheid om de dienstplicht in Turkije te gaan vervullen, of de welbekende afkoopsom van 5,000 euro daarvoor aan de Turkse staat te betalen, zal heel veel zeggen.

Dus Turkse Nederlander: heeft u of bent u van plan die dienstplicht in Turkije te gaan vervullen, danwel die af te kopen?
Oud 19 december 2008, 15:37   #45
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Hoe iemand hem ziet zegt bijna meer over degene die de beschouwing maakt dan over de persoon in kwestie, wat de beschouwing ook is.

Persoonlijk hecht ik weinig waarde aan nationaliteit en andere identiteitstickers. In de eerste plaats zou ik dus ook zeggen: als mens.

Maar dat was de vraag niet. Iemand die een langdurige periode in een land woont, er misschien zelfs in geboren is, er werkt, er vrienden heeft, er naar school gegaan is, er het merendeel van zijn tijd doorbrengt, er geld aan afdraagt via directe en indirecte belastingen enzov. maakt volgens mij automatisch deel uit van dat land zelfs als ie dat zelf eigenlijk niet zou willen. Als die persoon zichzelf een andere identiteit wil toemeten mij niet gelaten, maar het is duidelijk dat je op zijn minst mee behoort tot de samenleving waar je aan meewerkt en dat is in uw geval dus allicht de Nederlandse.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 17:53   #46
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Hoe zien jullie mij?
Ik zie u noch Turk noch Nederlander, voor mij bent u een mens (in de eerste plaats) en een broeder in geloof !

(...en nu staan de anti-religieuzen op hun achterste poot )
Oud 19 december 2008, 19:08   #47
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Ik zie u noch Turk noch Nederlander, voor mij bent u een mens (in de eerste plaats) en een broeder in geloof !

Fijn he, zo'n umma?
Oud 19 december 2008, 19:18   #48
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom zou ik op mijn achterste poot staan? Ik bash religie zowat bij elke kans die ik krijg, maar waarom zou dat betekenen dat mensen gelijkgestemden niet meer als gelijkgestemden mogen bestempelen?
Oud 19 december 2008, 19:22   #49
Ephesus
Vreemdeling

Ephesus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sus Iratus, het stoort u precies dat de Turken in België of Nederland enige verbondenheid voelen met hun vaderland? Wat is het u te doen, mag dat dan niet? Een pakje friet lust ik wel, maar daarvoor ga ik mijn kebab niet opgeven.
Oud 19 december 2008, 19:58   #50
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephesus Bekijk bericht
Sus Iratus, het stoort u precies dat de Turken in België of Nederland enige verbondenheid voelen met hun vaderland? Wat is het u te doen, mag dat dan niet? Een pakje friet lust ik wel, maar daarvoor ga ik mijn kebab niet opgeven.
Wat mij stoort, is dat het vaak niet 'enige' verbondenheid voelen is, maar volledige verbondenheid. Van de eerste generatie allochtonen, dus ook Turken, kan ik dat nog wel enigzins begrijpen, maar mijn maag keert elke keer weer om als er bijvoorbeeld een overwinning van het Turkse nationale voetbalelftal met luid toeterende auto's en parades door de hier aanwezige Turkse enclave wordt gevierd. En dan hebben we het dus over de tweede en derde generatie, die hier geboren en getogen zijn.
Wat mij stoort, is dat er door diezelfde tweede en derde generatie op grote schaal trouwmateriaal uit het land van herkomst wordt gehaald.
Wat mij stoort, is dat ze negen van de tien keer een dubbel paspoort blijven houden, en dat dan het mannelijk deel van de hier woonachtige Turken gewoon de door Turkije opgelegde dienstplicht in Turkije gaat vervullen, danwel voor een riant bedrag afkoopt.
Dat alles duidt op een slechte integratie, al is die vergeleken met de meeste Marokkanen dan weer niet zo slecht, maar nog steeds zeker niet goed te noemen.

Ik heb zelf familie in Australië, Nieuw Zeeland, Canada en de Verenigde Staten wonen, allemaal daarheen geëmigreerd in de jaren '50 en '60. En uit de weinige keren dat ik met mijn (achter)neven en -nichten heb gesproken, bleek al heel snel dat die zich Australiër, Nieuw-Zeelander, Canadees en Amerikaan voelen, en dat Nederland en de Nederlandse cultuur voor hen niets meer is dan slechts herinneringen van hun ouders. De meesten van mijn (achter)neven en -nichten spreken dan ook geen of nauwelijks enig Nederlands. Ook vieren ze geen sinterklaas, dansen ze niet ritueel de horlepiep met hun klompen aan, hebben ze geen delftsblauwe tegeltjes met Nederlandse landschappen en molens enz aan de muur hangen, en meer van dat soort heimwee-fratsen.

Dát noem ik integreren in het nieuwe vaderland.
Oud 19 december 2008, 23:16   #51
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Als je past in een Nederlandse samenleving en in vrede tussen Nederlanders kunt leven, ben je Nederlands genoeg voor mij hoor.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 14:36   #52
Ephesus
Vreemdeling

Ephesus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mij stoort, is dat het vaak niet 'enige' verbondenheid voelen is, maar volledige verbondenheid. Van de eerste generatie allochtonen, dus ook Turken, kan ik dat nog wel enigzins begrijpen, maar mijn maag keert elke keer weer om als er bijvoorbeeld een overwinning van het Turkse nationale voetbalelftal met luid toeterende auto's en parades door de hier aanwezige Turkse enclave wordt gevierd. En dan hebben we het dus over de tweede en derde generatie, die hier geboren en getogen zijn.
Wat mij stoort, is dat er door diezelfde tweede en derde generatie op grote schaal trouwmateriaal uit het land van herkomst wordt gehaald.
Wat mij stoort, is dat ze negen van de tien keer een dubbel paspoort blijven houden, en dat dan het mannelijk deel van de hier woonachtige Turken gewoon de door Turkije opgelegde dienstplicht in Turkije gaat vervullen, danwel voor een riant bedrag afkoopt.
Dat alles duidt op een slechte integratie, al is die vergeleken met de meeste Marokkanen dan weer niet zo slecht, maar nog steeds zeker niet goed te noemen.

Ik heb zelf familie in Australië, Nieuw Zeeland, Canada en de Verenigde Staten wonen, allemaal daarheen geëmigreerd in de jaren '50 en '60. En uit de weinige keren dat ik met mijn (achter)neven en -nichten heb gesproken, bleek al heel snel dat die zich Australiër, Nieuw-Zeelander, Canadees en Amerikaan voelen, en dat Nederland en de Nederlandse cultuur voor hen niets meer is dan slechts herinneringen van hun ouders. De meesten van mijn (achter)neven en -nichten spreken dan ook geen of nauwelijks enig Nederlands. Ook vieren ze geen sinterklaas, dansen ze niet ritueel de horlepiep met hun klompen aan, hebben ze geen delftsblauwe tegeltjes met Nederlandse landschappen en molens enz aan de muur hangen, en meer van dat soort heimwee-fratsen.

Dát noem ik integreren in het nieuwe vaderland.
Ik snap niet wat er verkeerd is aan die Turkse enclaves waar u het over hebt. En ik betreur eigenlijk wel het feit dat uw achterneven of -nichten nauwelijks Nederlands praten of geen sinterklaar vieren,... . Dat valt volgens mij niet onder de noemer 'integratie'( misbruik dit begrip aub niet) maar eerder onder vervreemding van de eigen identiteit. Verwacht maar nooit dat de Turkse gemeenschap in België 'integreert' op de wijze waarop u dat beschrijft, dat is een utopie moet ik u teleurstellen. Is dit nu dus wat u stoort? Tjeezes...
Oud 20 december 2008, 14:49   #53
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik snap niet wat er verkeerd is aan die Turkse enclaves waar u het over hebt. En ik betreur eigenlijk wel het feit dat uw achterneven of -nichten nauwelijks Nederlands praten of geen sinterklaar vieren,... . Dat valt volgens mij niet onder de noemer 'integratie'( misbruik dit begrip aub niet) maar eerder onder vervreemding van de eigen identiteit.
Wat daar verkeerd aan is, is dat hun hart duidelijk bij Turkije ligt, en niet het nieuwe vaderland. Zulk een vijfde kolonne kan Nederland derhalve missen als kiespijn.
Wat mijn geëmigreerde familie en hun nakomelingen betreft, wil ik u hier meteen maar vragen tot in welke generatie die volgens u dan etnische Nederlander in den vreemde horen te blijven, met het daarbijhorende behoud van de Nederlandse taal, het vieren van sinterklaas, het dansen van de horlepiep op klompen, enzovoorts, enzovoorts?

Citaat:
Verwacht maar nooit dat de Turkse gemeenschap in België 'integreert' op de wijze waarop u dat beschrijft, dat is een utopie moet ik u teleurstellen. Is dit nu dus wat u stoort? Tjeezes...
Die illusie had ik al lang niet meer.
Oud 20 december 2008, 14:53   #54
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Gaan we met hoge-snelheidstreinvaart naar een situatie waarin "de blanke" zich moet leren integreren in "de Wereld"... ? Vele jaren was dit omgekeerd : de Noord-Amerikaanse Indianen, de Afrikanen, De Indiërs, Chinezen, Japanners, Indonesiërs ..
moesten zich dringend vertrouwd maken met "Westerse" geplogenheiden en dada's.

Misschien is dat het grote sukses van de Baghdadiaanse schoenwerper... ik zou graag zijn boodschap kennen aan al de "arabische slippendragers van het Westen" zoals ik ook benieuwd ben naar de boodschap van de "irakese jedermann" aan diegenen die manifest deze mensen op hun wekelijkse groentemarkten met zelfmoorde- en andere bommen pleegt te trakteren (zonder dat er westerlingen of amerikanen zelfs maar in de buurt zijn).

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 20 december 2008, 15:09   #55
Lincoln

Standaard

Citaat:
Fijn he, zo'n umma?
Idd, een wereldrijk waar iedereen met een witte waad gekleed staat rond de kaa'ba, man, vrouw, zwart, wit, westerling, niet-westerling, allemaal dienaars van allah,.
Oud 20 december 2008, 15:16   #56
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd, een wereldrijk waar iedereen met een witte waad gekleed staat rond de kaa'ba, man, vrouw, zwart, wit, westerling, niet-westerling, allemaal dienaars van allah,.
En wat als men geen dienaar van allah wenst te worden?
Oud 20 december 2008, 15:24   #57
Lincoln

Standaard

Citaat:
En wat als men geen dienaar van allah wenst te worden?
Nou euhem, Dan zal hij een dienaar worden van de dienaar van allah....

Laatst gewijzigd door Lincoln : 20 december 2008 om 15:25.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 15:25   #58
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

En dan is masturberen nog verboden in de islam.
Oud 20 december 2008, 15:25   #59
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
En dan is masturberen nog verboden in de islam.
Dan is niet waar...
Oud 20 december 2008, 15:32   #60
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=sKrA19g3AfE

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be