![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Hoe zien jullie mij? | |||
Als Nederlander |
![]() ![]() ![]() |
5 | 23,81% |
Als Turk |
![]() ![]() ![]() |
16 | 76,19% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bekijk zijn/haar 22 berichten - misschien ben je dan al iets wijzer.
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn dochter had eens een leerling/student technisch onderwijs die van zijn oom in Turkije het aanbod kreeg om diens garage over te nemen.. hij is er effectief naartoe gereist... en was na 3 maanden terug (er zat nog een clausule in het aanbod nl. trouwen met de dochter des huizes). Ik heb een onwetenschappelijk verantwoord vermoeden dat mensen, zelfs zich sterk als moslim afficherende, eens dat ze opgegroeid zijn in een verdraagzame vrijere westerse wereld zich moeilijk kunnen "thuis" vinden in het land van hun "roots".
![]() |
![]() |
#44 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En inderdaad, de eventuele bereidheid om de dienstplicht in Turkije te gaan vervullen, of de welbekende afkoopsom van 5,000 euro daarvoor aan de Turkse staat te betalen, zal heel veel zeggen. Dus Turkse Nederlander: heeft u of bent u van plan die dienstplicht in Turkije te gaan vervullen, danwel die af te kopen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe iemand hem ziet zegt bijna meer over degene die de beschouwing maakt dan over de persoon in kwestie, wat de beschouwing ook is.
Persoonlijk hecht ik weinig waarde aan nationaliteit en andere identiteitstickers. In de eerste plaats zou ik dus ook zeggen: als mens. Maar dat was de vraag niet. Iemand die een langdurige periode in een land woont, er misschien zelfs in geboren is, er werkt, er vrienden heeft, er naar school gegaan is, er het merendeel van zijn tijd doorbrengt, er geld aan afdraagt via directe en indirecte belastingen enzov. maakt volgens mij automatisch deel uit van dat land zelfs als ie dat zelf eigenlijk niet zou willen. Als die persoon zichzelf een andere identiteit wil toemeten mij niet gelaten, maar het is duidelijk dat je op zijn minst mee behoort tot de samenleving waar je aan meewerkt en dat is in uw geval dus allicht de Nederlandse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zie u noch Turk noch Nederlander, voor mij bent u een mens (in de eerste plaats) en een broeder in geloof !
(...en nu staan de anti-religieuzen op hun achterste poot ![]()
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Waarom zou ik op mijn achterste poot staan? Ik bash religie zowat bij elke kans die ik krijg, maar waarom zou dat betekenen dat mensen gelijkgestemden niet meer als gelijkgestemden mogen bestempelen?
![]() |
![]() |
#49 |
Vreemdeling
|
![]() Sus Iratus, het stoort u precies dat de Turken in België of Nederland enige verbondenheid voelen met hun vaderland? Wat is het u te doen, mag dat dan niet? Een pakje friet lust ik wel, maar daarvoor ga ik mijn kebab niet opgeven.
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat mij stoort, is dat er door diezelfde tweede en derde generatie op grote schaal trouwmateriaal uit het land van herkomst wordt gehaald. Wat mij stoort, is dat ze negen van de tien keer een dubbel paspoort blijven houden, en dat dan het mannelijk deel van de hier woonachtige Turken gewoon de door Turkije opgelegde dienstplicht in Turkije gaat vervullen, danwel voor een riant bedrag afkoopt. Dat alles duidt op een slechte integratie, al is die vergeleken met de meeste Marokkanen dan weer niet zo slecht, maar nog steeds zeker niet goed te noemen. Ik heb zelf familie in Australië, Nieuw Zeeland, Canada en de Verenigde Staten wonen, allemaal daarheen geëmigreerd in de jaren '50 en '60. En uit de weinige keren dat ik met mijn (achter)neven en -nichten heb gesproken, bleek al heel snel dat die zich Australiër, Nieuw-Zeelander, Canadees en Amerikaan voelen, en dat Nederland en de Nederlandse cultuur voor hen niets meer is dan slechts herinneringen van hun ouders. De meesten van mijn (achter)neven en -nichten spreken dan ook geen of nauwelijks enig Nederlands. Ook vieren ze geen sinterklaas, dansen ze niet ritueel de horlepiep met hun klompen aan, hebben ze geen delftsblauwe tegeltjes met Nederlandse landschappen en molens enz aan de muur hangen, en meer van dat soort heimwee-fratsen. Dát noem ik integreren in het nieuwe vaderland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Als je past in een Nederlandse samenleving en in vrede tussen Nederlanders kunt leven, ben je Nederlands genoeg voor mij hoor.
![]()
![]() |
#52 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat mijn geëmigreerde familie en hun nakomelingen betreft, wil ik u hier meteen maar vragen tot in welke generatie die volgens u dan etnische Nederlander in den vreemde horen te blijven, met het daarbijhorende behoud van de Nederlandse taal, het vieren van sinterklaas, het dansen van de horlepiep op klompen, enzovoorts, enzovoorts? Die illusie had ik al lang niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gaan we met hoge-snelheidstreinvaart naar een situatie waarin "de blanke" zich moet leren integreren in "de Wereld"... ? Vele jaren was dit omgekeerd : de Noord-Amerikaanse Indianen, de Afrikanen, De Indiërs, Chinezen, Japanners, Indonesiërs ..
moesten zich dringend vertrouwd maken met "Westerse" geplogenheiden en dada's. Misschien is dat het grote sukses van de Baghdadiaanse schoenwerper... ik zou graag zijn boodschap kennen aan al de "arabische slippendragers van het Westen" zoals ik ook benieuwd ben naar de boodschap van de "irakese jedermann" aan diegenen die manifest deze mensen op hun wekelijkse groentemarkten met zelfmoorde- en andere bommen pleegt te trakteren (zonder dat er westerlingen of amerikanen zelfs maar in de buurt zijn).
![]() |
#55 |
|
![]() Idd, een wereldrijk waar iedereen met een witte waad gekleed staat rond de kaa'ba, man, vrouw, zwart, wit, westerling, niet-westerling, allemaal dienaars van allah,.
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 20 december 2008 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() En dan is masturberen nog verboden in de islam.
![]() |
#59 |
|
![]() Dan is niet waar...
![]()
![]() |
#60 |
Europees Commissaris
|
![]()