Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2009, 00:26   #141
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
de eerste keer was er één persoon aan mijn bestelwagen aan het prutsen, ik heb dit kunnen zien door door mijn raam te loeren, ik ben toen onmiddelijk naar buiten gerend (onderweg mijn mechelaar meegenomen) doch de persoon in kwestie zette het op een lopen.

de tweede keer was bij de betreffende buren, mijn honden waren aan het blaffen toen ik opeens ook glas hoorde breken, opnieuw ging ik samen met mijn mechelaar achter de persoon in kwestie aan (in dit geval personen want ze waren met twee). in het achtergelegen bos ben ik hen kwijtgeraakt.

de derde keer (een drietal maanden terug) zag ik (toen ik door mijn raam keek als reactie op het geblaf van mijn honden) lichtschijnsel op mijn grond alsook op die van een buur (niet betreffende buur). ik ben onmiddelijk naar buiten gegaan, opnieuw mijn mechelaar bij de hand genomen en erachteraan gegaan doch ontsnapten ze me deze keer met een auto die blijkbaar verderop geparkeerd stond. ze scheurden weg met gedoofde lichten (wat eigenlijk niet verstandig is want het is een betrekkelijk gevaarlijke weg naar onze huisjes.

het gaat hem dus zeker niet over een veldmuis of een verloren gelopen dronken buur.
Heeft uw Mechelaar reuma toch dat hij ze niet kan inhalen?
Oud 6 januari 2009, 06:37   #142
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Tenzij ze ook de functie van waakhond moeten vervullen, had u er beter aan gedaan uw honden vanaf het begin het blaffen af te leren. In hun inprentingsperiode (8 weken tot ca. 4 maanden) is dat nog perfect mogelijk. Nu wordt dat moeilijk, vrees ik.
Men verkoopt ook Anti-blaf-halsbanden , in het geval je aan de klachten van de vervelende buur gehoor zou willen geven .
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 06:42   #143
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Honden kunnen een pest zijn.
Honden kennen géén verschil tussen inbrekers, houthakkers, mensen van Electrabel, van Belgacom, de dokter voor de buren, gemeentearbeiders, de nieuwe postbode en kinderen van buren twee straten verder die de wijk aan 't verkennen zijn: honden zijn dom, dom en een potentieel gevaar.
Jij kent duidelijk niets van honden . Honden zijn intelligent, en bewijzen dat dagelijks met al het nuttige werk ze verrichten . Het volstaat ze op te voeden...Maar waar heb ik die hondenhaat en de minachting voor deze viervoeters nog gehoord ?
Oud 6 januari 2009, 06:43   #144
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Koop nog wat honden bij en pest de geburen weg waarna je hun huis voor een prikje opkoopt.
Oud 6 januari 2009, 06:50   #145
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Het woord "hondenliefhebbers" of "eigenaars" staat niet in mijn tekst: hoe k�*n een opinie over een dier nu "racistisch" zijn tov de eigenaar van dat dier of tegenover de "maatschappelijke verzameling van eigenaars of liefhebbers van dergelijke dieren"??? Hebben die dan nog andere gemeenschappelijke kenmerken?
Indien ik schrijf dat spinnen onaangenaam of gevaarlijk zijn, ben ik dan "racist" tov spinnenliefhebbers?
Je zou hoogstens over "racisme tov honden" kunnen spreken.
Graag toelichting bij deze belediging!
je bent geen racist (zeg je !) , maar in elk geval wél een "animal-ist", d.w.z. een mens die aan bepaalde dieren onterecht negatieve karaktereigenschappen toeschrijft, en verregaand veralgemeent . Stellen dat " honden dom zijn " betekent voor mij dat jij �*lle honden dom vind. Hetgeen totaal fout is : net als bij allochtonen, " beste " Filosoof, heb je er slimme en domme. Het is niet omdat jij mischien toevallig schrik hebt van keffertjes, dat die allemaal door en door slecht zijn, nietwaar ?
Oud 6 januari 2009, 06:53   #146
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
1. 't dier heeft er geen last van (want geen psychologisch referentiekader om het te duiden)
2. 't is toch beter dan een spuitje?
3. Een muilband is wettelijk verplicht (maar de meeste pandoeren passen die wet niet toe)
Er zijn wel een aantal mensen die ik met plezier een muilband zou aandoen, zo een zever dat uit hun mond braakt in een ophoudelijke stroom. Toch doe ik dat niet, zelfs zulke misbaksels hebben recht hun mening te uitten.
Oud 6 januari 2009, 06:54   #147
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Bron?
moskee op de hoek van bij Filo ?
Oud 6 januari 2009, 06:55   #148
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
14 jaar zelf een hond gehad en vrienden met honden. Heb jij IQ-testen van honden bij de hand?
Ocharme dat beest !
Oud 6 januari 2009, 06:56   #149
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
naar men zegt herken je in de hond zijn baasje
Blaf jij veel ?
Oud 6 januari 2009, 07:03   #150
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

Ze zitten toch in zijn eigen tuin ???
En ik dacht dat muilbanden iets was voor gevaarlijke honden ?
Muilbanden zijn verplicht voor gevaarlijke honden, als ze op de openbare weg rondlopen, dacht ik.
Oud 6 januari 2009, 07:05   #151
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
een muilband is onethisch en bij mijn weten niet verplicht, zeker niet op priveterrein, mocht ik mij hier in vergissen graag het juiste artikel uit de wetgeving graag.
net zoals honden een potentieel gevaar zijn is ook iedere mens dat, bi gelijk wie kunnen de stoppen om welke reden dan ook (en dit los van mijn huidig probleem) doorslaan waardoor ze een gevaar worden, wat is us oplossing hiervoor??
iedereen 24 op 7 handboeien?
Algemene preventieve doodstraf ?
Oud 6 januari 2009, 07:13   #152
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
los van hun waakfunctie krijg ik veel vriendschap van mijn hondjes, en de vriendschap van hen is trouwens gemeende vriendschap.
waarom zou ik verplicht zijn een afgesloten loods te plaatsen (waarvoor ik in mijn straat toch geen vergunning kan krijgen) als ik mijn materieel op mijn terrein kan plaatsen waar ik meer dan ruimte genoeg heb.

komt dan nog eens bij dat wij in deze straat eerst woonden (waarmee ik niet wil zeggen dat wij meer zouden mogen) en de buren dus op voorhand wisten dat er materieel op mijn grond ligt en dat ik honden heb, het blaffen konden ze natuurlijk niet voorzien maar nogmaals, ze blaffen nooit zonder reden.
Met honden weet ik niet, maar ik weet wel, dat als je bvb boven een café gaat wonen, als de café er dus eerst is, mag je niet klagen over de geluidsoverlast. Als de café er komt nadat jij zelf reeds geïnstalleerd bent, heb je wél recht tot klagen . Je zou je eens moeten informeren bij een advocaat, alvorens kosten te doen aan een loods, bewakers en dergelijke slechte oplossingen.
Ik vind het ook nogal straf dat de klachten komen van iemand die zélf honden heeft. Mischien heb je opgemerkt dat jouw honden meer blaffen, sinds dat die mens daar komen wonen is met zijn honden ? Want honden, die communiceren met elkaar, die blaffen over en weer...
Oud 6 januari 2009, 07:16   #153
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Stel dat honden snacht konstant meer dan 35db moesten veroorzaken tijdens uren dan kunnen ze pas ingrijpen,mist de eigenaars van de honden in te lichten
De vraag is dus : zitten jouw honden dag en nacht continu als bezetenen te blaffen ? Zo ja, is er inderdaad iets niet pluis met die beesten. Zo nee, heb je enkel een vervelende buur, zoals er wel meer zijn. Negeer zijn gezaag.
Oud 6 januari 2009, 07:20   #154
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Met de overlastambtenaar kan je tot een oplossing komen. Met wat geluk is het een begrijpende dierenvriend.
Hopelijk is het geen filosoof, wan dan heb je pas een echt probleem. Of je zou zéér donker gekleurd moeten zijn, en best met een lange woeste baard ook nog
Oud 6 januari 2009, 07:21   #155
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Het gaat hier over 'blaffen' en niet 'bijten'.
en blaffende honden bijten niet. Dus...
Oud 6 januari 2009, 07:24   #156
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Haan die kraait storend en verboden.
Hond die blaft is verboden.
Muziekje maken is verboden.

Het is allemaal verboden.

Maar een muziektent die tot 3 uur de nacht geweldig kabaal maakt is toegelaten.
Een stommerik die in de straat kruist om 2 uur de morgen,met zijn boomcar is toegelaten,mama werkt op de gemeente nietwaar.....
Regelmatig huwelijksschieten mag dan ook weer...
Meeuwen die je kot onderschijten omdat sommige buren normaal vinden van hen te voederen,mag ook...
Poepoes die je wagen onder de nagels als tapijt neemt,en ook alles onderschijt,pist dat het uren stinkt in de wind....
Om de paardendrolberijders niet te vergeten,die elk klein wegeltje als privaat schijthuis nemen voor hun gedrocht.....

Dat mag ALLEMAAL...

Moest er hier een filosoof bellen aan men huis,men hond mag die gerust een knauw geven.Ondermeer om reden dat hij praat van een boulet...Is weer zo een gastje dat dieren vergiftigd,boulet is een vleesbal.
Gezien het perssontje, zou mij zulks inderdaad niet verwonderen !
Oud 6 januari 2009, 07:27   #157
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
het is nog niet gezegt dat ik via mijn honden de wet overtreed.
volgens duvelke 382 zijn qoute's is dat pas vaststelbaar na opmeting dus wil ik daar gerust aan meewerken.
ik stel trouwens ook voor het huis van betreffende buren in de betreffende plaatsen te isoleren dus denk ik niet dat je zou kunnen stellen dat ik niet opensta voor deze problematiek.
En tegen aanvallen ? Zeggen dat het juist ZIJN honden zijn die JOU storen ? Want dan staan jullie op gelijke voet.
Oud 6 januari 2009, 07:30   #158
barbaar
Banneling

Standaard

[quote=filosoof;3900809]Een (uiteraard onbekende) is in onze tuin geklauterd of ingebroken om het schildpadje van mijn zoontje te stelen: de aanwezigheid van dat beestje maakte zijn waakhond nerveus.
zelfs toen heb ik geen boulet gegooid.
Nu zou ik het waarschijnlijk wél doen mocht het wéér gebeuren: is zijn hond dan meer waard dan mijn schildpad?

PS
Een hond die probeert , mij een knauw te geven gaat eraan. Denk eraan.[/QUOTE]

Jij bijt terug ?
Oud 6 januari 2009, 07:32   #159
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn vele nadelen ook, zoals bijvoorbeeld de hele buurt bij u die niet meer kunnen slapen...

Jammer genoeg voor u en uw honden zal u door de klachten van de buurt uw honden moeten laten afmaken vrees ik.
Oud 6 januari 2009, 07:45   #160
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn vele nadelen ook, zoals bijvoorbeeld de hele buurt bij u die niet meer kunnen slapen...

Jammer genoeg voor u en uw honden zal u door de klachten van de buurt uw honden moeten laten afmaken vrees ik.
Zolang je niet meer honden hebt dan toegelaten zonder vergunning voor een kennel of iets dergelijk, en ze normaal verzorgd en gehuisvest zijn ...mogen die beesten de kasseien uit de grond blaffen.
Buren kunnen daar niks of heel weinig tegen doen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be