Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2009, 15:59   #41
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
er staat nergens in de universele verklaring van de rechten van de mens, het kind, de vrouw.. dat men pas dan een mens is als zijn papieren in orde zijn.
Tussen een mens zijn of ergens recht op hebben is nog een groot verschil.
PS: ik vind het ook maar een rare wet maar hij is er nu eenmaal.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 18:58   #42
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Sinds eind 2006 zijn er zo maar eventjes iets meer dan 37000 uit hun asiel gehaald en een leefloon gegeven.
Spijt me dat ik u hier moet in teleurstellen dus.

Er zijn momenteel ongeveer 1 miljoen "vreemdelingen" in ons land, meestal op de dop.
Sedert eind 2006 (dus in twee jaar tijd) 37000 asielzoekers die erkend werden (is meer dan 18000 per jaar) en leefloon krijgen.
Daar zou ik eens een bron met cijfers van willen zien.

1 miljoen vreemdelingen, meestal op de dop? Er is inderdaad meer werkloosheid onder de vreemdelingen. Enkele procenten meer dan bij de Belgen. Dit is dus verre van "meestal op de dop". Geef anders een bron met cijfers om je gelijk te bewijzen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 17 januari 2009 om 18:59.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 12:58   #43
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Sedert eind 2006 (dus in twee jaar tijd) 37000 asielzoekers die erkend werden (is meer dan 18000 per jaar) en leefloon krijgen.
Daar zou ik eens een bron met cijfers van willen zien.

1 miljoen vreemdelingen, meestal op de dop? Er is inderdaad meer werkloosheid onder de vreemdelingen. Enkele procenten meer dan bij de Belgen. Dit is dus verre van "meestal op de dop". Geef anders een bron met cijfers om je gelijk te bewijzen.
Uw bron...voor allen die nooit bronnen zien...worden geregeld gepubliceerd in de krant.
Deze bron is amper een week oud.

Ik veronderstel dat men wel eens de krant kan lezen nietwaar?
Oud 18 januari 2009, 13:03   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ik zou wel eens de bron willen zien dat wij "autochtonen" een zichtbaar voordeel hebben uit "allochtonen".

Me dunkt liggen de baten-kosten cijfers tot hiertoe zeer sterk in ons nadeel.
Vreemd genoeg wordt zoiets nooit gepubliceerd.
Oud 18 januari 2009, 13:37   #45
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Sinds eind 2006 zijn er zo maar eventjes iets meer dan 37000 uit hun asiel gehaald en een leefloon gegeven.

Er zijn momenteel ongeveer 1 miljoen "vreemdelingen" in ons land, meestal op de dop.
Mambo even serieus blijven he, er zijn in België in 2007
1056 mannen en 783 vrouwen erkend als vluchteling. Er waren in 2007 11059 asielaanvragen; met andere woorden ongeveer 10% wordt slechts erkend als vluchteling.

Laatst gewijzigd door Astar : 18 januari 2009 om 13:41.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 13:42   #46
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Mambo even serieus blijven he, er zijn in België in 2007
1056 mannen en 783 vrouwen erkend als vluchteling. Er warenin 2007 11059 asielaanvragen; met andere woorden ongeveer 10% wordt slechts erkend als vluchteling.
Voor de hardleersen onder ons;

In 2007 waren er 109.926 legale immigranten, 45.437 mensen emigreerden.
In de loop van 2007 zijn er netto 39.287 vreemdelingen legaal bijgekomen in België. Dat blijkt uit cijfers van de Algemene Directie Statistiek en Economische Informatie (ADSEI) van de FOD Economie.

Op 1 januari 2007 waren er 932.161 vreemdelingen wettelijk in het land, op 31 december 2007 waren het er 971.448. Dat is een toename met 39.287. Dat cijfer is het resultaat van geboorten, overlijdens, immigratie, emigratie, vreemdelingen die Belg werden en Belgen die vreemdeling werden.

36.063 vreemdelingen kregen Belgische nationaliteit
Zo werden er in de loop van 2007 9.753 vreemdelingen geboren en stierven er 5.917. Er waren 109.926 legale immigranten en 45.437 legale emigranten, wat het migratiesaldo op 64.489 brengt. 36.063 vreemdelingen zitten voortaan niet meer in de cijfers, doordat ze Belg werden. 118 Belgen namen op hun beurt een vreemde nationaliteit aan. Asielzoekers van wie de procedure nog loopt en mensen die illegaal het land binnenkwamen, zijn niet in de statistieken opgenomen.

In 2006 was er nog een aangroei van 31.688 legale vreemdelingen, in 2005 waren het er 29.611. Tussen 1988 en 2004 schommelden de cijfers tussen een daling met bijna 15.000 in 2001 en een stijging met een goede 12.000 in 1989. Uitschieters waren 1990, met een aangroei van 23.716 legale vreemdelingen, en 2000, met een daling van 35.425. (belga/mvdb)
14/01/09 18u39
Oud 18 januari 2009, 13:47   #47
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Voor de hardleersen onder ons;

In 2007 waren er 109.926 legale immigranten, 45.437 mensen emigreerden.
In de loop van 2007 zijn er netto 39.287 vreemdelingen legaal bijgekomen in België. Dat blijkt uit cijfers van de Algemene Directie Statistiek en Economische Informatie (ADSEI) van de FOD Economie.

Op 1 januari 2007 waren er 932.161 vreemdelingen wettelijk in het land, op 31 december 2007 waren het er 971.448. Dat is een toename met 39.287. Dat cijfer is het resultaat van geboorten, overlijdens, immigratie, emigratie, vreemdelingen die Belg werden en Belgen die vreemdeling werden.

36.063 vreemdelingen kregen Belgische nationaliteit
Zo werden er in de loop van 2007 9.753 vreemdelingen geboren en stierven er 5.917. Er waren 109.926 legale immigranten en 45.437 legale emigranten, wat het migratiesaldo op 64.489 brengt. 36.063 vreemdelingen zitten voortaan niet meer in de cijfers, doordat ze Belg werden. 118 Belgen namen op hun beurt een vreemde nationaliteit aan. Asielzoekers van wie de procedure nog loopt en mensen die illegaal het land binnenkwamen, zijn niet in de statistieken opgenomen.

In 2006 was er nog een aangroei van 31.688 legale vreemdelingen, in 2005 waren het er 29.611. Tussen 1988 en 2004 schommelden de cijfers tussen een daling met bijna 15.000 in 2001 en een stijging met een goede 12.000 in 1989. Uitschieters waren 1990, met een aangroei van 23.716 legale vreemdelingen, en 2000, met een daling van 35.425. (belga/mvdb)
14/01/09 18u39
Mambo je gooit hier alles op een hoopje, in je vorige post heb je het over "Sinds eind 2006 zijn er zo maar eventjes iets meer dan 37000 uit hun asiel gehaald" Je cijfers zijn correct wanneer het over migratie gaat maar
niet alle migranten zijn asielzoekers he, integendeel het is een kleine minderheid.

Laatst gewijzigd door Astar : 18 januari 2009 om 13:50.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 13:49   #48
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mambo je gooit hier alles op een hoopje, in je vorige post heb je het over "Sinds eind 2006 zijn er zo maar eventjes iets meer dan 37000 uit hun asiel gehaald"
Slechts een minderheid van de mensen die jij aanhaalt in je cijfers zijn asielzoekers.
Minder of meerderheid...uiteindelijk komen ze allemaal op hetzelfde ...leefloon en rechten ziekenkas en dergelijke.

Het verschil is muggenzifterij.
Oud 18 januari 2009, 14:02   #49
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

EU ontving drie miljoen vreemdelingen in 2006
De lidstaten van de Europese Unie ontvingen in 2006 zowat drie miljoen buitenlanders, waarvan veertig procent uit een ander EU-land afkomstig was. Dat blijkt uit een rapport van Eurostat, het statistisch bureau van de Europese Unie.

Europa
In 2006, toen Roemenië en Bulgarije nog niet tot de EU behoorden en de Unie dus 25 lidstaten telde, vormden de Polen de grootste groep migranten binnen de EU. Ze waren met bijna 300.000. De tweede grootste groep werd gevormd door de Roemenen (230.000 personen), gevolgd door de Marokkanen (140.000) en de Britten, Oekraïners en Chinezen (elk 100.000).

Het grootste aantal immigranten werd genoteerd in Spanje (803.000 personen), voor Duitsland (560.000) en het Verenigd Koninkrijk (450.000).

België
Voor België dateren de laatste cijfers van 2003. In dat jaar kwamen in België 68.800 buitenlanders aan, waarvan 51 procent uit een andere EU-lidstaat afkomstig was. De belangrijkste immigrantengroepen in België zijn de Nederlanders, de Marokkanen en de Fransen. Elk vertegenwoordigen ze 12 procent van het totale aantal. (belga/sam)

---------

Geef ze allen een degelijk leefloon hé.
Omgekeerd zal het niet gebeuren.
Oud 18 januari 2009, 14:07   #50
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
EU ontving drie miljoen vreemdelingen in 2006
De lidstaten van de Europese Unie ontvingen in 2006 zowat drie miljoen buitenlanders, waarvan veertig procent uit een ander EU-land afkomstig was. Dat blijkt uit een rapport van Eurostat, het statistisch bureau van de Europese Unie.

Europa
In 2006, toen Roemenië en Bulgarije nog niet tot de EU behoorden en de Unie dus 25 lidstaten telde, vormden de Polen de grootste groep migranten binnen de EU. Ze waren met bijna 300.000. De tweede grootste groep werd gevormd door de Roemenen (230.000 personen), gevolgd door de Marokkanen (140.000) en de Britten, Oekraïners en Chinezen (elk 100.000).

Het grootste aantal immigranten werd genoteerd in Spanje (803.000 personen), voor Duitsland (560.000) en het Verenigd Koninkrijk (450.000).

België
Voor België dateren de laatste cijfers van 2003. In dat jaar kwamen in België 68.800 buitenlanders aan, waarvan 51 procent uit een andere EU-lidstaat afkomstig was. De belangrijkste immigrantengroepen in België zijn de Nederlanders, de Marokkanen en de Fransen. Elk vertegenwoordigen ze 12 procent van het totale aantal. (belga/sam)

---------

Geef ze allen een degelijk leefloon hé.
Omgekeerd zal het niet gebeuren.
Mambo, die cijfers zijn correct, maar dat zijn geen asielzoekers.
Oud 18 januari 2009, 14:12   #51
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mambo, die cijfers zijn correct, maar dat zijn geen asielzoekers.
So what?

Een asielzoeker blijft geen asielzoeker hé.
Hij vertrekt terug of hij blijft en vervalt onder gewoon een legale vreemdelingen statuut. En op uitkering ..en de rest.
Oud 18 januari 2009, 14:16   #52
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

932.161 vreemdelingen...hoeveel kost ons dat per persoon?

Mogen we toch wel eens weten hé...vermits men het van "ons" loon moet afhouden.
Oud 18 januari 2009, 14:17   #53
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
So what?

Een asielzoeker blijft geen asielzoeker hé.
Hij vertrekt terug of hij blijft en vervalt onder gewoon een legale vreemdelingen statuut. En op uitkering ..en de rest.
Juist zoals ik eerder al zei een 1000tal per jaar wordt erkend, en die mogen ook gaan werken he . Moeten we volgens jou dan geen waarde meer hechten aan de Conventie van Genève die vluchtelingen beschermt?
Oud 18 januari 2009, 14:23   #54
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

iedereen die hier op het grondgebied verblijft moet altijd minstens een leefloon kunnen krijgen als minimumgarantie tegen de extreemste armoede en extreme uitbuiting en slavernij en mensenhandel.

ps er zijn ook belgen ea mensen met papieren wiens recht op leefloon wordt betwist

mensen geheel zonder geld zetten in een maatschappij die zo is gemaakt dat je er zonder geld niet in kan leven is moord

veel mensen tegelijk geheel zonder geld zetten is massamoord of genocide
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 januari 2009 om 14:24.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 16:58   #55
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
iedereen die hier op het grondgebied verblijft moet altijd minstens een leefloon kunnen krijgen als minimumgarantie tegen de extreemste armoede en extreme uitbuiting en slavernij en mensenhandel.

ps er zijn ook belgen ea mensen met papieren wiens recht op leefloon wordt betwist

mensen geheel zonder geld zetten in een maatschappij die zo is gemaakt dat je er zonder geld niet in kan leven is moord

veel mensen tegelijk geheel zonder geld zetten is massamoord of genocide

Van uw loon gaat er natuurlijk geen cent af.
Van ons loon gaat uw dop er wel af.

Niet dat we u niet kunnen verdragen, maar er zijn grenzen aan.
Oud 18 januari 2009, 17:05   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist zoals ik eerder al zei een 1000tal per jaar wordt erkend, en die mogen ook gaan werken he . Moeten we volgens jou dan geen waarde meer hechten aan de Conventie van Genève die vluchtelingen beschermt?
Brilletje nodig?

932.161 vreemdelingen ..in BELGIE.

+ onze eigen werklozen, zieken, gehandicapten, pensioenen...etc.
Oud 18 januari 2009, 18:03   #57
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

We weten nu al dat je "37000 uit asiel gehaald en een leefloon gegeven" eigenlijk een 1000tal erkenden zijn. Of ze onderwijl werken weten we niet.

Bij de "vreemdelingen" is de werkloosheid enkele procenten hoger dan bij de Belgen, maar helemaal niet "meestal op de dop".

In welke krant had je dat vorige week gelezen?
Toch niet te erg teleurgesteld, hoop ik.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 21:46   #58
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Brilletje nodig?

932.161 vreemdelingen ..in BELGIE.

+ onze eigen werklozen, zieken, gehandicapten, pensioenen...etc.
Nog eens 932.161 staat niet gelijk aan evenveel asielzoekers, denk je nu echt dat die allemaal een asielprocedure hebben doorlopen?
Oud 18 januari 2009, 23:19   #59
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog eens 932.161 staat niet gelijk aan evenveel asielzoekers, denk je nu echt dat die allemaal een asielprocedure hebben doorlopen?
Neen, maar ten eerste is dat niet belangrijk en ten tweede zijn er daar nog altijd evenveel vreemdelingen mee die op onze kosten komen leven.
En dat aantal staat nu op 932.161

Je bent daar precies zo te zien wel gelukkig mee vind ik.
Oud 18 januari 2009, 23:23   #60
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
We weten nu al dat je "37000 uit asiel gehaald en een leefloon gegeven" eigenlijk een 1000tal erkenden zijn. Of ze onderwijl werken weten we niet.

Bij de "vreemdelingen" is de werkloosheid enkele procenten hoger dan bij de Belgen, maar helemaal niet "meestal op de dop".

In welke krant had je dat vorige week gelezen?
Toch niet te erg teleurgesteld, hoop ik.
Immigrant is immigrant of die nu via de voordeur of via de achterdeur binnenkomen.

En ik heb de bron vermeld. Dat volstaat.

Ook gelukkig met deze toestand?
Doe dan een vreugdedansje.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be