![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De (laatst aangepaste) versie van de evolutietheorie steunt op feitelijk bewijsmateriaal uit een scala van wetenschappelijke disciplines. Is de theorie daardoor absoluut correct en bewezen? Nee, maar de wetenschappelijke theorie benadert de waarheid rond evolutie waarschijnlijk zeer dicht en met het verstrijken der jaren, steeds dichter. Zie je nu werkelijk het verschil met de creationisten niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Minister
|
![]() Misschien ligt het aan het artikel die niet werkt, maar voor zover ik weet komen mitochondrien voor in zowat elke eukaryote cel (deze cellen die beschikken over een kern met een membraan). Dat is neit enkel onder of buiten onze huid.
![]() |
#283 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Toen was de blauwdruk al aanwezig van onze huidige evolutionaire toestand, maw, het heelal is geschapen om de toen al reeds aanwezige en inherente intelligentie ervan te manifesteren in zelfreflecterende organismen, hoewel rabiate evolutionisten blijven zweren bij het blinde toeval. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | ||
|
![]() Citaat:
hoe moeilijk is het om het "darwinisme" te beschouwen als een theorie die steeds verder ontwikkeld wordt? tussen haakjes, mevr Margulis zegt van haar theorie: Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Merk op dat ik niks van wat je hier schrijft ontken, noch in twijfel trek. En dat ook nooit gedaan heb. De evolutie theorie uitgebreid met nieuwe bevindingen is inderdaad meer en meer bevredigend. Te verwachten is dan ook dat samen met het meer 'bevredigend' zijn er ook meer mensen 'tevreden' mee zullen zijn en 't zullen omarmen. Maar? Hoeveel heb jij al begrepen van de endosymbiose theorie ? En ben je bereid om ze uit te dragen. Wetend dat ze in wezen minder agressief is dan het pure Darwinisme ? Dat is niet in tegenspraak met mijn antwoord op jouw laatste vraag: Citaat:
Die ruzie moet eigenlijk ook maar eens ophouden. Het pure Darwinisme heeft enorme 'gaten'. Je kan er niet ten strijde mee trekken. Het propaganderen als de enige echte waarheid is precies dezelfde dwaling als waar creationisten zich aan zondigen.
![]() |
![]() |
#287 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De vraag is: Is alles wat er onder onze huid, ons inwendige, ons lichaam begrenst door de huid ..... is ook dat niet meer dan een symbiose ?
![]() |
![]() |
#288 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zei: Citaat:
![]() |
![]() |
#289 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben helaas niet op zoek naar een hoger doel. Er is trouwens ook niets dat het verstandelijke overstijgt. Als we het niet begrijpen moeten we beter ons best doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Banneling
|
![]() Er bestaat geen objectieve waarheid. Er is enkel een subjectieve waarheid die de werkelijkheid zo dicht mogelijk benadert. En deze is nog steeds bepaald door het samenleven van mensen. Hoe we samen het beste overleven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Minister
|
![]() Waarop steunt dit?
![]() |
#293 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Die vraag kan zelfs nog concreter. Sinds wanneer is onze taal compleet ? Nieuwe bevindingen in de wetenschap gaan gepaard met nieuwe woorden, nieuwe betekenissen, nieuwe accenten, ook nieuwe stereotypen. Sinds wanneer is de 'taal waarin wij denken', het 'gereedschap waarmee wij bouwen en onderbouwen', sinds wanneer is dat compleet ? En zal het ooit compleet zijn ?
![]() |
![]() |
#294 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Minister
|
![]() Het hele lichaam is een soort van symbiose, zou ik zeggen. Bepaalde celtypes voorzien in functies waar het hele lichaam baat heeft. Eerder een soort van 'ecosysteem' (vlug nog even een bewijsje voor evolutie dus), zoals bestaat bij bacteriële ecologiën. De analogie is duidelijk.
![]() |
#296 | |
Minister
|
![]() Heb jij ervaring met dieren? Zou je ook durven beweren dat er niets is dat het dierlijk verstand overstijgt? Als een konijn de relativiteitstheorie niet begrijpt, moet het dan gewoon beter zijn best doen?
![]() Citaat:
sin otra luz y guía sino la que en el corazón ardía. Laatst gewijzigd door Visjnu : 20 januari 2009 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens, kan je het begrip 'toeval' eens uitleggen op het ontstaan of bestaan van wat dan ook, bv een waterstofatoom, een amoebe of een mens of iets verder doorgetrokken, op de nauwkeurig op elkaar afgestelde natuurwetten van het universum zelf ? En nee, Pieke, ik trek niets in het belachelijke, maar probeer de tekortkomingen aan te duiden waar evolutionisten nogal eens aan voorbij gaan, nl dat het leven (bewustzijn an sich) niet begon op onze aarde, maar waar de latente kiem ervan al aanwezig was op het scheppingsmoment van het universum zelf, niks 'toeval' dus, anders was er van wat dan ook gewoonweg geen sprake. Dat hooggeleerde evolutionisten deze eenvoudige logica negeren en zichzelf hierbij onsterfelijk belachelijk maken, is dan ook niet mijn verdienste. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In tegenstelling zelfs. De kracht van abstract denken ligt nu net in de pragmatische manier waarop delen van de werkelijkheid hierin genegeerd kunnen worden. Abstract denken over iets gaat, met andere woorden, juist gepaard met een zeker verlies aan werkelijkheidsgehalte. Nadenken over de toekomst is bijvoorbeeld een manier van abstract denken. Het is uiteraard handig omdat men er acties in het heden door kan ondernemen die mogelijk een positief effect hebben op de toekomst. Er zijn echter ontelbare zaken die invloed kunnen hebben op de toekomst en het is onmogelijk hier volledig rekening mee te houden. Wat het verstand daarom doet is delen van de realiteit wegsnijden om ervoor te zorgen dat een beeld met een hoge waarschijnlijk overblijft.
![]() |
![]() |
#300 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |