![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Vind jij dat ouders een chip mogen plaatsen in hun kinderen? | |||
| Ja |
|
8 | 15,69% |
| Neen |
|
41 | 80,39% |
| Neutraal |
|
2 | 3,92% |
| Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
En laat mij er aan toevoegen, het is niet verplicht je kids te chippen.
Maar ik vind wel dat ouders het recht moeten hebben zoiets wel te doen. Dan staat de keuze vrij. Nu is er helemaal geen keuze. We leven in een wereld omringd door psycho's, met een land dat het signaal geeft: pedofielen, jullie komen er nog goed vanaf.
|
|
|
#222 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ze moet wel, anders krijgt ze geen zakgeld en mag ze niet buiten. |
|
|
|
|
|
|
#223 | |
|
Burger
|
Citaat:
Trouwens moest het zo zijn, dan hebben die het niet nodig om kinderen op deze manier te gaan zoeken, want ze lopen overal gewoon rond. Het zou ronduit dom zijn om dan op je werk kinderen op te sporen, ze hebben je meteen te pakken dan! |
|
|
|
|
|
|
#224 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#225 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
£Komt die chip morgen op de markt, dan krijgt ze die diezelfde dag nog. Wil ik gerust paar duizenden eurotjes voor neertellen.
|
|
|
|
#226 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Je ziet kinderen als ettertjes, of hoe zei je dat ook al weer? Je wilt nooit kids, en je kan je dus niet inleven in het ouderschap. Kom jij maar voor dingen op waar je zelfervaring over hebt. Anders: sssssssshhhhhttttt
|
|
|
|
#228 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Komt die chip op de markt, koop je die niet. De ketens waar de chips worden geinstalleerd blaas ik de lucht in |
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Burger
|
Volgens mij heb jij een geheugenprobleem want dit hebben we gisteren al eens gehad: daar komt wetgeving voor die bepaalt dat je bijvoorbeeld vanaf twaalf zelf mag kiezen en ouders kunnen hun kinderen natuurlijk altijd op allerlei manieren verplichten tot vanalles, maar ze kunnen je evengoed zeggen dat je geen zakgeld krijgt als je wil uitgaan in het weekend. Met een chip zou je dan nog mogen uitgaan, dus lijkt me dat toffer als jongere. Als je ouders overbezorgd zijn kunnen ze je ook gewoon verbieden uit te gaan hoor. Daar hebben ze namelijk tot je 18 bent wel recht toe. Dus een chip is eigenlijk op geen enkele manier minder interessant.
|
|
|
|
|
|
#230 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat je doet is egoisme. Jouw dronken liefde voor je kind laten primeren boven het belang van het kind. Verdomd pervers. |
|
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ben ook nooit ergens waar ik niet mag zijn, maar ik wil niet dat ik kan getraceerd worden. Het gaat niemand een barst aan waar ik ga en sta. |
|
|
|
|
|
|
#232 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#233 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#234 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Burger
|
Dat is dus de fout:dat toestel heb ik niet!
|
|
|
|
|
|
#236 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
En die heeft niets in de pap te brokken als ik met haar VEILIGHEID (lees VEILIGHEID NU GOED) bezorgd ben. Het is mijn vaderlijk recht na te gaan of ze later wel degelijk bij vriendinnetjes blijft slapen, en niet naar een feestje gaat. Dat heeft niets met macht te maken, want ze telkens mogen weggaan, en noem maar op. Enige dat ik verlang is dat ze eerlijk tegen ons bespreekt waar en wat. Jij mag gerust radicaal doen, maar je weet niet wat het is om een kind graag te zien, laat staat zoiets te verliezen. Dat is onvoorwaardelijke liefde, letterlijk uw uitkijkpunt van de dag. Uw kids terugzien na een lange dag, dat is het toppunt van de dag. Maar beeld je eens in dat ze er niet meer zijn, zo plots, door een psycho die in het verleden al eens opgepakt is geweest voor zedenfeiten met kids. Worse case scenario, l know, maar het feit dat het wel degelijk gebeurd is alarmbeltrekkend, en dat gebeurt niet... Niets wordt er gedaan in het voordeel van veiligheid. Pedosites worden offline gehaald Pedo's worden vroeger terug de straten op geduwd dan een moordenaar Pedo's worden niet gecastreerd, ze worden niet afgemaakt. Men knalt ze gewoon terug op de straat zonder enige waarschuwing aan de maatschappij. Dutroux kon voorkomen worden als het gerecht niet zo mals omging met de straffen. Maar ze verdedigen hem nog meer dan dat ze hem straffen. Ik stel me dan vragen ja, en is het dan zo verkeerd het wat veiliger te spelen? Ik vind een chip niet radicaal, ik vind dat een voorzorg. Beter voorkomen dan genezen.
|
|
|
|
#237 |
|
Burger
|
Dat lijkt wel alsof je bedoelt dat kinderen voor ieder misbruik toegankelijk gemaakt moeten worden! Zo van "Als iemand mijn kinderen wil misbruiken, wie ben ik dan als ouder om daar iets tegen te hebben. "
|
|
|
|
|
|
#238 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik hoop voor jou dat je dochter dit motto niet overneemt. 2 En als er onder die bevoegde personen pedofielen zitten? Of als ze zich laten omkopen? 3 Ben je dan toch niet overbezorgd? |
|
|
|
|
|
|
#239 | |
|
Burger
|
Citaat:
Dat doen ze zonder chip ook wel hoor, daar hebben ze geen chip voor nodig. En zoals al gezegd worden de werknemers van dat bedrijf dan wel als eerste doorgelicht hoor, dus hij zal er niet ver mee komen. |
|
|
|
|
|
|
#240 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Wat bedoelt u nu juist? Ik weet graag waar ze is als een drama zich voordoet ja, dan moet het politiebureau maar even de signaalfrequentie van die chip opzoeken en bang, locatie is given. Dus wat niet weet wat niet deert ? U bedoelt? 2. Dat is dan zo, zie Dutroux... ook beschermd door hoge topmannen. Maar ik denk dat een politiebureau in een collectief niet om te kopen valt. Enige dat ze moeten oproepen is de locatie. Denk niet dat ze gaan wegkijken omdat het toevallig bij hun commesaris zal zijn hoor. U bekijkt het echt niet ruim genoeg, maar dat is jouw zaak. 3. heb ik al genoeg toegegeven dat ik overbezorgd ben, maar dat is mijn zaak.
|
|