![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Vind jij dat ouders een chip mogen plaatsen in hun kinderen? | |||
| Ja |
|
8 | 15,69% |
| Neen |
|
41 | 80,39% |
| Neutraal |
|
2 | 3,92% |
| Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | |
|
Burger
|
Citaat:
En by the way: ze willen toch ook de hele bevolking vaccineren zodra er een vaccin is...dus evenzeer uit voorzorg en zonder bewezen nut. Laatst gewijzigd door Marieken : 10 mei 2009 om 14:51. |
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik heb liever da iemand de chip misbruikt dan dat het kind misbruikt wordt.
|
|
|
#203 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bekrompen ouders kunnen zonder chip hun kinderen al verneuken. |
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ja flanel, ge moet mij niet aansprakelijk houden omdat gij het niet vanuit een ruimer perspectief bekijkt het..
Nu, van de tien gekidnapte kinderen, is het altijd toeval en TE LANg onderzoek dat ze terug vindt, hoe dan? Meestal dood. Neem nu dat alle tien kids gechipt waren, hoe lang zou het dan geduurd hebben? Wie ben jij of de wet om een ouder te verbieden een gps chip in hun oorlel te steken? Maar omdat JIJ denkt dat ouders dat gaan misbruiken, mag het niet? Het is enkel voor bevoegde personen, als ouder moet ik al technologie hebben om zoiets terug te vinden. Dus in uw stelling: geef ze ook geen gsm meer, want dat kan je ook tracen. Dat is het net hetzelfde, een chip of gsm trace je op dezelfde manier. Elk op hun signaalfrequentie. Kunt gij iemands gsm locaten? Ik niet. Zou je het willen? ik niet Maar ik wil wel dat bevoegde personen mijn kind kunnen tracen wanneer een noodgeval zich voordoet. Is dat niet mijn verdomd recht?
|
|
|
#205 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 10 mei 2009 om 15:01. |
|
|
|
|
|
|
#206 | |
|
Burger
|
Citaat:
Zeg eens wat minder van de hoge toren graag. Ik heb ook gestudeerd, ben licentiaat en ik heb wel kennis van kansberekening. Ik vind dat ook iets heel nuttigs voor andere zaken, maar niet voor kinderen. Mensen die geen kinderen hebben kunnen ook nooit begrijpen dat kinderen een uitzonderlijk gevoel bovenbrengen dat andere kansberekeningen niet zouden bovenbrengen bij hun ouders. Wat doet het ertoe dat de kansen klein zijn als de kansen er wel zijn. Ik heb niet te beslissen over hoe andere ouders zouden omgaan met een chip, enkel over mezelf. Om het met je kansberekening te doen is de kans dat ik een chip zou misbruiken ook veel kleiner dan de kans dat mijn kinderen ontvoerd worden. |
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Banneling
|
Dat bedoel ik dus: mensen die kinderen krijgen gaan helemaal over de schreef en lijken wel een of andere drug binnen te hebben.
Ze handelen om puur egoisme (het gaat om hun bezorgdheid, niet om het kind). De vrijheid van het kind krijgt een secundaire of zelfs een tertiaire rol. |
|
|
|
|
|
#208 |
|
Burger
|
|
|
|
|
|
|
#209 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Mijn dochter is niet mijn bezit, wel mijn verantwoordelijkheid! Dus willen dat je kind elke dag veilig is, is egoïsme? Willen dat ze niet in een pedo hun handen valt is egoïsme? En willen dat ze steeds terug te vinden valt, is ook egoïsme? Zet jezelf eens in een ruimer perspectief beste, heb het je al zoveel gevraagd.
|
|
|
|
#210 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Initieel is het misschien niet je bedoeling om je dochter te controleren, maar als ze ouder is en je dochter gaat naar het verjaardagsfeestje van een klasgenoot, of ze is zestien en gaat met vriendinnen naar de chirofuif, zal je dan aan je nieuwsgierigheid en je overbezorgdheid kunnen weerstaan of zal je controleren waar je dochter is? Je overbezorgdheid moet je met rede in toom houden, en voor de rest mee leren leven. |
|
|
|
|
|
|
#211 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#212 | |
|
Burger
|
Citaat:
Zelf zou ik er trouwens ook wel eentje willen, ik heb er geen probleem mee dat mensen zouden weten waar ik ben, want ik ben nooit ergens waar ik niet zou moeten zijn. Maar dat is hier niet terzake, ik antwoord gewoon op de vraag die je stelde. |
|
|
|
|
|
|
#213 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Net mijn punt. Ik zal enorm waken op haar veiligheid, maar haar er niet met belasten.
Net zoals ik een onzichtbaar gedoogbeleid wil. Blow zoveel je wil, grow je eigen shit, maar hou het uit het zicht. Uit respect voor de medemens. Net zoals mijn dochter zal willen slapen bij een vriendinnetje. Ik moet die ouders gezien en gesproken hebben. Citaat:
En lees het nu aub heel goed: HET IS ENKEL VOOR BEVOEGDE PERSONEN DIE CHIP TE TRACEN NIET VOOR DE OUDERS! Bevoegde personen: Politie, child focus, ... Citaat:
|
|
|
|
#214 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mijn dochter heeft nu de leeftijd dat ze begint uit te gaan. Jij kan je niet inbeelden wat ik me kan inbeelden als mogelijke gevaren. Moet ik daaraan toegeven en haar thuis houden? Neen! Als haar iets overkomt, is het mijn schuld? Neen, toch! |
|
|
|
|
|
|
#215 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jij gaat mij niet vertellen dat jij af en toe niet zal kijken waar hij/zij zich bevindt. |
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Overigens: ik ken weinig van GPS, maar ik weiger te geloven dat het waterdicht zou zijn voor derden. |
|
|
|
|
|
|
#218 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Tgaat hier niet over spijbelende kinderen, maar over ontvoerde kinderen. Ik denk zelfs dat je in BE al 24h vermist moet zijn voor er zoekacties beginnenn. School duurt maar acht uurtjes he
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 10 mei 2009 om 15:17. |
|
|
|
|
|
|
#219 | |
|
Burger
|
Citaat:
En het gaat vooral ook niet over kinderen van zestien en ze overal controleren, nog maar eens. Maar als je dochter het goed zou vinden en jij ook, dan zie ik niet in waarom je geen chip zou kunnen laten plaatsen zodat je weet dat je haar snel kan vinden als er iets zou gebeuren. Maar dus natuurlijk niet om haar doen en laten te controleren, daarover gaat het gewoon niet, maar ik blijf dat hier maar lezen dat mensen denken dat het daarover gaat...spijtig. |
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Banneling
|
Het begint bij ontvoeringen. Maar eens die chips er zijn, zullen ze zeker worden benut voor andre dingen. Zij steken er al.
|
|
|
|