Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Vind jij dat ouders een chip mogen plaatsen in hun kinderen?
Ja 8 15,69%
Neen 41 80,39%
Neutraal 2 3,92%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2009, 14:50   #201
Marieken
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Proleten die bezwijken aan boerenbedrog en hype. Zelfde type mensjes dat angstig doet bij mediaverslagen over varkensgriep.
Absolute nonsens, varkensgriep doet me niets. Ik heb meteen gezegd dat er elk jaar een griep is en dat die op het moment veel dodelijker is dan deze varkensgriep. En dan nog, we moeten ergens van dood gaan, dus dat is gewoon weer iets meer dat kan gebeuren. Maar ik zie nog een wereld van verschil tussen doodgaan aan griep en doodgaan na een nachtmerrie of je leven moeten slijten in een man-made hell.

En by the way: ze willen toch ook de hele bevolking vaccineren zodra er een vaccin is...dus evenzeer uit voorzorg en zonder bewezen nut.

Laatst gewijzigd door Marieken : 10 mei 2009 om 14:51.
Marieken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 14:51   #202
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat mag niet. Chips zullen misbruikt worden. Er zullen mensen komen die vinden dat de bevoegde personen dat niet mogen zien, en dat de ouders alleen mogen inkijken.

En dan zijn we weer vertrokken...
Ik heb liever da iemand de chip misbruikt dan dat het kind misbruikt wordt.
Oud 10 mei 2009, 14:52   #203
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ik niet. Kindermisbruik gebeurt HEEL af en toe. Chipmisbruik zou het leven van duizenden kinderen een hel maken.

Bekrompen ouders kunnen zonder chip hun kinderen al verneuken.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 14:59   #204
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ja flanel, ge moet mij niet aansprakelijk houden omdat gij het niet vanuit een ruimer perspectief bekijkt het..

Nu, van de tien gekidnapte kinderen, is het altijd toeval en TE LANg onderzoek dat ze terug vindt, hoe dan? Meestal dood.
Neem nu dat alle tien kids gechipt waren, hoe lang zou het dan geduurd hebben?

Wie ben jij of de wet om een ouder te verbieden een gps chip in hun oorlel te steken?
Maar omdat JIJ denkt dat ouders dat gaan misbruiken, mag het niet?
Het is enkel voor bevoegde personen, als ouder moet ik al technologie hebben om zoiets terug te vinden. Dus in uw stelling: geef ze ook geen gsm meer, want dat kan je ook tracen.
Dat is het net hetzelfde, een chip of gsm trace je op dezelfde manier. Elk op hun signaalfrequentie.

Kunt gij iemands gsm locaten? Ik niet.
Zou je het willen? ik niet
Maar ik wil wel dat bevoegde personen mijn kind kunnen tracen wanneer een noodgeval zich voordoet.
Is dat niet mijn verdomd recht? En wie is een ander om dat af te keuren?
Oud 10 mei 2009, 15:01   #205
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Kunt gij iemands gsm locaten?
Geef mij 3 weken en zo'n 2000 euro. GSM wel op voorhand aan mij geven, anders ken ik het spoor niet.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 10 mei 2009 om 15:01.
Oud 10 mei 2009, 15:01   #206
Marieken
Burger

Standaard

Citaat:
Zo zie je maar welke waanzin een gebrek aan opleiding veroorzaakt. Een gebrek van kennis van de kansrekening zorgt ervoor dat Marieken boerenbedrog en emotie boven feiten prefereert. 420 vindt dat het om een of andere reden zijn recht is om te controleren waar zijn kinderen zijn met een chipje.

Het zal altijd op het volgende neerkomen: ouders zullen traceren waar hun kinderen zijn. De kans dat ouders dat doen is VEEL groter dan de kans dat er iemand wordt ontvoerd. En het leed dat zo'n chip kinderen bezorgt zal veel groter zijn dan het leed van een ontvoering.

Ik blijf erbij: mijn scheikundige kennis laat me toe om met middelen die ik in de Brico kan kopen een heel supermarkt de lucht in blazen. Komen er chipcentrales in Belgie, kunnen de antichipgezinden op mijn steun rekenen

Zeg eens wat minder van de hoge toren graag. Ik heb ook gestudeerd, ben licentiaat en ik heb wel kennis van kansberekening. Ik vind dat ook iets heel nuttigs voor andere zaken, maar niet voor kinderen. Mensen die geen kinderen hebben kunnen ook nooit begrijpen dat kinderen een uitzonderlijk gevoel bovenbrengen dat andere kansberekeningen niet zouden bovenbrengen bij hun ouders. Wat doet het ertoe dat de kansen klein zijn als de kansen er wel zijn. Ik heb niet te beslissen over hoe andere ouders zouden omgaan met een chip, enkel over mezelf. Om het met je kansberekening te doen is de kans dat ik een chip zou misbruiken ook veel kleiner dan de kans dat mijn kinderen ontvoerd worden.
Oud 10 mei 2009, 15:02   #207
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Dat bedoel ik dus: mensen die kinderen krijgen gaan helemaal over de schreef en lijken wel een of andere drug binnen te hebben.
Ze handelen om puur egoisme (het gaat om hun bezorgdheid, niet om het kind).

De vrijheid van het kind krijgt een secundaire of zelfs een tertiaire rol.
Oud 10 mei 2009, 15:03   #208
Marieken
Burger

Standaard

Citaat:
Ik niet. Kindermisbruik gebeurt HEEL af en toe. Chipmisbruik zou het leven van duizenden kinderen een hel maken.

Bekrompen ouders kunnen zonder chip hun kinderen al verneuken.

Dat is flagrant onjuist!
Oud 10 mei 2009, 15:06   #209
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat bedoel ik dus: mensen die kinderen krijgen gaan helemaal over de schreef en lijken wel een of andere drug binnen te hebben.

Je weet niet waarover je praat, ik spreek uit zelfervaring, en jij?

Mijn dochter is niet mijn bezit, wel mijn verantwoordelijkheid!
Dus willen dat je kind elke dag veilig is, is egoïsme?
Willen dat ze niet in een pedo hun handen valt is egoïsme?
En willen dat ze steeds terug te vinden valt, is ook egoïsme?

Zet jezelf eens in een ruimer perspectief beste, heb het je al zoveel gevraagd.
Oud 10 mei 2009, 15:06   #210
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben inderdaad overbezorgd, maar vergis u niet. Ik bespaar mijn dochter die troubles wel, ik zal dat heel onzichtbaar doen.
Zo'n chip is mooi onzichtbaar, hoe vroeger ik hem kan laten steken, hoe beter.

Als dat nu bijdraagt in mijn "overbezorgdheid" waarom niet?

Ik snap niet dat wij in de 21e eeuw nog altijd zo mals omgaan met de veiligheid van kinderen. Toen die jongen bij zijn school bijna in de auto werd getrokken vroeg ik me toch af: is daar dan geen bewaking op school?
Vroeger werden wij in de lagere school begeleid met rijen tot voorbij de drukke straten en was er constant bewaking rondom de school.

Hetzelfde met Kim De Gelder, dat zo'n pippo zomaar een school kan binnenlopen en peuters/baby's kan neersteken, dan stel ik me toch vragen hoe serieus men omgaat met de veiligheid van de kids.

Is het dan zo abnormaal dat ik bij mijn dochter liever het recht in eigen handen neem? Anderen noemen dat irrationeel maar ik vind de huidige stand van veiligheid beneden alle perken.
Denk je dat iets dat onzichtbaar is er niet is?

Initieel is het misschien niet je bedoeling om je dochter te controleren, maar als ze ouder is en je dochter gaat naar het verjaardagsfeestje van een klasgenoot, of ze is zestien en gaat met vriendinnen naar de chirofuif, zal je dan aan je nieuwsgierigheid en je overbezorgdheid kunnen weerstaan of zal je controleren waar je dochter is?

Je overbezorgdheid moet je met rede in toom houden, en voor de rest mee leren leven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 15:08   #211
Marieken
Burger

Standaard

Citaat:

Ik kan daar ook niks aan doen dat jij je enkel kan inleven in het geval van ouders van tieners die een chip willen om hun tieners overal te kunnen volgen. Vanuit dat nauw gangetje zal je wel gelijk hebben. Maar probeer je ook eens in anderen in te leven die bijvoorbeeld een baby hebben. Vorig jaar zijn er tweemaal babies ontvoerd en gelukkig ook levend teruggevonden. Vaak door toevallige samenloop van omstandigheden. Dat toeval zou ik een handje willen helpen door een bijkomend middel tot opsporing ter beschikking te stellen aan de bevoegde diensten. Je kan toch absoluut niet stellen dat dat tegen de vrijheid van de baby is of dat het die baby zijn goed recht is om ontvoerd te worden? Te gek voor woorden vind ik dit!
Oud 10 mei 2009, 15:11   #212
Marieken
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Initieel is het misschien niet je bedoeling om je dochter te controleren, maar als ze ouder is en je dochter gaat naar het verjaardagsfeestje van een klasgenoot, of ze is zestien en gaat met vriendinnen naar de chirofuif, zal je dan aan je nieuwsgierigheid en je overbezorgdheid kunnen weerstaan of zal je controleren waar je dochter is?

Je overbezorgdheid moet je met rede in toom houden, en voor de rest mee leren leven.
Je schijnt te vergeten dat dit iets is dat elk jaar vernieuwd zou moeten worden en vanaf een bepaalde leeftijd zou worden gereglementeerd zodat jongeren zelf kunnen beslissen of ze het nog willen.

Zelf zou ik er trouwens ook wel eentje willen, ik heb er geen probleem mee dat mensen zouden weten waar ik ben, want ik ben nooit ergens waar ik niet zou moeten zijn. Maar dat is hier niet terzake, ik antwoord gewoon op de vraag die je stelde.
Oud 10 mei 2009, 15:11   #213
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Net mijn punt. Ik zal enorm waken op haar veiligheid, maar haar er niet met belasten.
Net zoals ik een onzichtbaar gedoogbeleid wil.
Blow zoveel je wil, grow je eigen shit, maar hou het uit het zicht.
Uit respect voor de medemens.

Net zoals mijn dochter zal willen slapen bij een vriendinnetje. Ik moet die ouders gezien en gesproken hebben.
Citaat:
Van mij mag die gaan naar waar ze wilt, weerhoudt zo'n chip ze dan vrij te gaan waar ze wil? Integendeel!

En lees het nu aub heel goed: HET IS ENKEL VOOR BEVOEGDE PERSONEN DIE CHIP TE TRACEN NIET VOOR DE OUDERS!
Bevoegde personen: Politie, child focus, ...

Citaat:
Doe ik, maar op een forum geef ik al eens gas, als ik mag.
Oud 10 mei 2009, 15:12   #214
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marieken Bekijk bericht
Dat is het eeuwige verhaal. Ouders die met hun kinderen inzitten zijn overbezorgd.
Neen, dat is het niet.
Mijn dochter heeft nu de leeftijd dat ze begint uit te gaan.
Jij kan je niet inbeelden wat ik me kan inbeelden als mogelijke gevaren.
Moet ik daaraan toegeven en haar thuis houden? Neen! Als haar iets overkomt, is het mijn schuld? Neen, toch!
Oud 10 mei 2009, 15:14   #215
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marieken Bekijk bericht
Ik kan daar ook niks aan doen dat jij je enkel kan inleven in het geval van ouders van tieners die een chip willen om hun tieners overal te kunnen volgen. Vanuit dat nauw gangetje zal je wel gelijk hebben. Maar probeer je ook eens in anderen in te leven die bijvoorbeeld een baby hebben. Vorig jaar zijn er tweemaal babies ontvoerd en gelukkig ook levend teruggevonden. Vaak door toevallige samenloop van omstandigheden. Dat toeval zou ik een handje willen helpen door een bijkomend middel tot opsporing ter beschikking te stellen aan de bevoegde diensten. Je kan toch absoluut niet stellen dat dat tegen de vrijheid van de baby is of dat het die baby zijn goed recht is om ontvoerd te worden? Te gek voor woorden vind ik dit!
Geef nu eens eerlijk toe. Jij hebt een toestel waarmee je kunt zien waar je kind is. Je tiener is vertrokken om te blijven slapen bij een kameraad.

Jij gaat mij niet vertellen dat jij af en toe niet zal kijken waar hij/zij zich bevindt.
Oud 10 mei 2009, 15:14   #216
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar misschien is er iemand die bij het bedrijf werkt die pedofiel is,....
Oud 10 mei 2009, 15:16   #217
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
En lees het nu aub heel goed: HET IS ENKEL VOOR BEVOEGDE PERSONEN DIE CHIP TE TRACEN NIET VOOR DE OUDERS!
Bevoegde personen: Politie, child focus, ...
Ik voel de Big Brothertoestanden al aankomen. Traceren van "probleemtieners", spijbelpreventie en meer van dat gedoe.

Overigens: ik ken weinig van GPS, maar ik weiger te geloven dat het waterdicht zou zijn voor derden.
Oud 10 mei 2009, 15:17   #218
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik voel de Big Brothertoestanden al aankomen. Traceren van "probleemtieners", spijbelpreventie en meer van dat gedoe.

Overigens: ik ken weinig van GPS, maar ik weiger te geloven dat het waterdicht zou zijn voor derden.
ge hebt altijd wel een excuuskes klaar he
Tgaat hier niet over spijbelende kinderen, maar over ontvoerde kinderen.

Ik denk zelfs dat je in BE al 24h vermist moet zijn voor er zoekacties beginnenn. School duurt maar acht uurtjes he

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 10 mei 2009 om 15:17.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 15:18   #219
Marieken
Burger

Standaard

Citaat:
Neen, dat is het niet.
Mijn dochter heeft nu de leeftijd dat ze begint uit te gaan.
Jij kan je niet inbeelden wat ik me kan inbeelden als mogelijke gevaren.
Moet ik daaraan toegeven en haar thuis houden? Neen! Als haar iets overkomt, is het mijn schuld? Neen, toch!
Je kan niet zomaar een zin uit zijn context lichten. Het ging erover dat mensen altijd zeggen dat je overbezorgd bent tot er iets gebeurt en dan hoor je overal dat je niet bezorgd genoeg was...helemaal niet wat jij ervan maakt dus. Het gaat over de houding van mensen in het algemeen, een houding die ik dus niet deel.

En het gaat vooral ook niet over kinderen van zestien en ze overal controleren, nog maar eens. Maar als je dochter het goed zou vinden en jij ook, dan zie ik niet in waarom je geen chip zou kunnen laten plaatsen zodat je weet dat je haar snel kan vinden als er iets zou gebeuren. Maar dus natuurlijk niet om haar doen en laten te controleren, daarover gaat het gewoon niet, maar ik blijf dat hier maar lezen dat mensen denken dat het daarover gaat...spijtig.
Oud 10 mei 2009, 15:19   #220
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
ge hebt altijd wel een excuuskes klaar he
Tgaat hier niet over spijbelende kinderen, maar over ontvoerde kinderen.

Ik denk zelfs dat je in BE al 24h vermist moet zijn voor er zoekacties beginnenn. School duurt maar acht uurtjes he
Het begint bij ontvoeringen. Maar eens die chips er zijn, zullen ze zeker worden benut voor andre dingen. Zij steken er al.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be