Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2009, 10:24   #1
razende bol
Banneling

Standaard Ik twijfel aan de officiële versie (Geraardsbergen)

Dit is de eerste keer dat ik dit voorheb, ik ben geen samenwerings- en complottentype. Maar ergens heb ik mijn twijfels over de officiële berichtgeving van gisterenavond ivm de roofmoord -sorry, het ongeval - in Geraardsbergen.

Ik heb indertijd het vak "historische kritiek" gevolgd van professor Prevenier in Gent, en daar heb ik geleerd met een kritisch oog te kijken, ook naar de kranten en journaals.

Volgens mij is men geschrokken van de reacties in lezersbrieven aan kranten. Die gingen van ongeloof tot oproepen voor een mars op Brussel op 6 juni.
Moest er niets gebeurd zijn van hogerhand, zouden deze feiten hun weerslag gehad hebben op de verkiezingsuitslag. Veel lezersbrieven waren namelijk in de trant van "Nu stem ik op het VB". Dus de overheid had een motief om de feiten te verdraaien.
Het feit dat er na de persmededeling geen vragen konden gesteld worden, roept bij mij ook vragen op: Na de mededeling van de procureur des konings konden geen vragen meer gesteld worden. Waarom?

Zijn er hier nog bij wie er een onbehaaglijk gevoel achterblijft?
razende bol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 10:32   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Zeker en vast.

Als volgens de echtgenoot haar gezicht tot moes geslagen was, dan is dat niet hetzelfde letsel als wanneer je tegen de grond gekwakt wordt.

Ben eens benieuwd. Ik gok op een tweede Guido De Moor scenario. Nog eventjes en ze is gevallen omdat ze een hartaanval kreeg.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 10:33   #3
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

"Onze" Schot is ondertussen ook vrijgelaten....
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 10:35   #4
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zeker en vast.

Als volgens de echtgenoot haar gezicht tot moes geslagen was, dan is dat niet hetzelfde letsel als wanneer je tegen de grond gekwakt wordt.

Ben eens benieuwd. Ik gok op een tweede Guido De Moor scenario. Nog eventjes en ze is gevallen omdat ze een hartaanval kreeg.
Wie heeft het nu uiteindelijk gedaan, want ik kan niet meer volgen, of als dat niet duidelijk is, wie verdenkt men van de feiten ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 10:59   #5
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Zeker en vast.

Een complot!!! 't Is een complot zeg ik u!!!!
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 11:02   #6
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Mocht ik ooit onterecht van een misdaad beschuldigd worden, dan hoop ik dat het gerecht even voorzichtig te werk gaat als in dit geval.
Mocht ik ooit echt iets mispeuteren, dan hoop ik dat het gerecht precies uitzoekt wat ik gedaan heb, zonder er enkele schepjes bovenop te doen.

In elk geval, ik hoop dat mijn lot nooit zal afhangen van de ***knip*** op dit forum die alles altijd en zo onmiddellijk denken te weten.
Oud 28 mei 2009, 11:04   #7
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door razende bol Bekijk bericht
Di
Ik heb indertijd het vak "historische kritiek" gevolgd van professor Prevenier in Gent, en daar heb ik geleerd met een kritisch oog te kijken, ook naar de kranten en journaals.
...
Volgens mij is men geschrokken van de reacties in lezersbrieven aan kranten.
En veel gebrost zeker?
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 11:12   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wie heeft het nu uiteindelijk gedaan, want ik kan niet meer volgen, of als dat niet duidelijk is, wie verdenkt men van de feiten ?
op dit ogenblik een meerderjarige met initialen: die heeft bekend (maar w�*t heeft ie bekend? dat ze "gevallen" is?)

ik vind niks meer terug vandaag:

- is het slachtoffer overleden? of "hersendood"? is "hersendood" tegenwoordig niet meer hetzelfde als "overleden"?

- heeft iemand al gezien dat er stond: slachtoffer is overleden?

- waarom kan men van hersendode personen wèl organen gebruiken, omdat men dan de hersendode als overleden beschouwt?

heel dat zaakje stinkt volgens mij. en nog niet zo'n klein beteke.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 28 mei 2009, 11:34   #9
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- is het slachtoffer overleden? of "hersendood"? is "hersendood" tegenwoordig niet meer hetzelfde als "overleden"?
L. Van der Kelen heeft gisterenochtend (Radio 1 ) gezegd dat ze hersendood was.

Citaat:
heel dat zaakje stinkt volgens mij. en nog niet zo'n klein beteke.
²
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 11:51   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Mijn gevoel voor historische kritiek blijft in deze zaak beperkt tot de mening dat het Laagste Nieuws een dikke flater geschoten heeft, door die zaak zo op te kloppen.

Niet het gevolg voor het slachtoffer, nl. dat ze wellicht en helaas ervan zal sterven, is opgeklopt. Maar wel het gegeven dat 'bepaalde mensen die verdacht waren, vrijgelaten werden'. Terwijl men nog aan het zoeken was naar de echte daders, kan ik me inbeelden dat het gerecht en de polisie zich liever wat in stilzwijgen hult, zodat de echte daders blijven vermoeden dat een ander van hun misdaad beschuldigd wordt. Dan worden ze namelijk onvoorzichtiger; stel maar eens dat hun gsm afgetapt werden ...

Voor de rest moet ge maar eens vragen aan de eerste de beste verpleegster van een spoeddienst, hoe oude menskes die een gewone aksidentele val gedaan hebben, er kunnen uitzien. Ik kan me perfekt inbeelden dat de familie van het slachtoffer waarlijk en oprecht overtuigd was dat ze hard afgerammeld geweest is.

En dat betekent ook niet dat ik akkoord ging met het vrijlaten van die sakosjendieven die andere mensen dan dat oudje overvallen hebben.
Een sakosjendief die gepakt wordt, moet van mijn rechtvaardigheidsgevoel, en op voorwaarde dat de onderzoeksrechter meent over bewijzen (geen vermoedens ...) te beschikken, minstens 14 dagen in den jail. Noem zo'n straf geen voorlopige hechtenis, maar noem ze "lik op stuk-pedagogische en preventieve strafuitvoering" of zoiets.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 12:36   #11
razende bol
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Mocht ik ooit onterecht van een misdaad beschuldigd worden, dan hoop ik dat het gerecht even voorzichtig te werk gaat als in dit geval.
Mocht ik ooit echt iets mispeuteren, dan hoop ik dat het gerecht precies uitzoekt wat ik gedaan heb, zonder er enkele schepjes bovenop te doen.

In elk geval, ik hoop dat mijn lot nooit zal afhangen van de ***knip*** op dit forum die alles altijd en zo onmiddellijk denken te weten.
Ik pretendeer niet iets te weten. Integendeel, ik zeg juist dat ik twijfel...

Laatst gewijzigd door razende bol : 28 mei 2009 om 12:37.
Oud 28 mei 2009, 12:39   #12
razende bol
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
En veel gebrost zeker?
Eigenlijk niet, want hij gaf altijd interssante voorbeelden in zijn les.
Oud 28 mei 2009, 12:43   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schoofzak
Niet het gevolg voor het slachtoffer, nl. dat ze wellicht en helaas ervan zal sterven, is opgeklopt. Maar wel het gegeven dat 'bepaalde mensen die verdacht waren, vrijgelaten werden'. Terwijl men nog aan het zoeken was naar de echte daders, kan ik me inbeelden dat het gerecht en de polisie zich liever wat in stilzwijgen hult, zodat de echte daders blijven vermoeden dat een ander van hun misdaad beschuldigd wordt. Dan worden ze namelijk onvoorzichtiger; stel maar eens dat hun gsm afgetapt werden ...
als ze dachten dat die eerste vijf daders er toch niks mee te maken hadden en hen d�*�*rom vrijlieten, waarom hebben ze die 19jarige dan terug opgepakt? toch niet als afleidingsmanoeuver?

Oud 28 mei 2009, 12:50   #14
Geert C

Standaard

Citaat:
als ze dachten dat die eerste vijf daders er toch niks mee te maken hadden en hen d�*�*rom vrijlieten, waarom hebben ze die 19jarige dan terug opgepakt? toch niet als afleidingsmanoeuver?
Nogmaals, hebt u inzage in het dossier?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 12:57   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
neen jongen.

Daarom stel ik de vraag: WAAROM?

toch niet als lokaas voor de échte daders? wat denk je?

Oud 28 mei 2009, 13:01   #16
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker en vast.

en de man (Francois Budts) die vorige week overleden is door een roofoverval door 'jongeren' krijgt nog minder media aandacht blijkbaar ... waarschijnlijk zal de waarheid hieromtrent uitkomen evenwel niet voor de verkiezingen wees daar maar zeker van!!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 13:07   #17
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn gevoel voor historische kritiek blijft in deze zaak beperkt tot de mening dat het Laagste Nieuws een dikke flater geschoten heeft, door die zaak zo op te kloppen.
²!!
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 13:07   #18
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Dit zijn ernstige feiten en horen niet in een sensatie rubriek van de betere krant.

Nu de bal aan het rollen is geraakt, zou ik graag hebben dat de krant dit rechtzet.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 13:30   #19
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeker en vast.

Ik heb haar man op de video gezien. Lijkt me niet de soort kerel om daar even te beginnen liegen, om het zaakje politiek uit te buiten. Dus : mogelijk zijn de anderen aan het liegen.
Denk na : als je uitglijdt, wat breek je dan meestal ? Een arm, elleboog, rib, of een been dat in een slechte draai stond, een knie.
Om een verbrijzeld gezicht te hebben, moet je plat met uw smoel tegen de straatstenen kletteren, en dan zonder een beschermende arm uit te steken...Ofwel...herhaaldelijke zware stompen krijgen, en nog een portie stampen erbij als je al op de grond ligt...D�*n heb je een VERBRIJZELD gezicht.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 13:33   #20
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Jij wel natuurlijk ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be